Skocz do zawartości

Pakiet Dualsky Eco S 2200 3S. Padnięta cela ?


ToMarkov
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam mało używany pakiet Dualsky 2200 3S.

W zeszłym roku trochę na nim polatalem i w STORAGE miał przezimować ale dziś chciałem go naładować i ładowarka go wypluwała z komunikatem error cell connetct. 

Cela nr2 ma niskie napięcie. Poniżej 2V co wg mojej wiedzy oznacza śmierć pakietu. Aleee...

Chwilę nad nim spędziłem czasu i lądując np bez balancera (bo z nie idzie) cały pakiet nagle ma 12,6V i każda cela jak zmierzę multimetrem ma 4,2 V..  ok.. no to próbuje rozładować przez ładowarkę i ponownie włączyć balance chrg ale niestety to się nie udaje... Po kilku sekundach cena nr 2 znowu ma poniżej 2V.

Da się to jeszcze uratować czy utylizacja ? 

SzKoda bo lubiłem ten pakiet za funkcje testu naładowania wbudowany w pakiet.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobną historię z czterema pakietami wydaje mi się, że to ładowarka walnięta.  Jedna cela jest pokazywana 2,85 - 2, 95  natomiast akumulatory dwu-celowe pokazuję 1,95 Muszę sprawdzić na innej.

Natomiast mam miernik pakietów pokazuje trzy-celowe  po 3.86 - 3,89 - 3,87  dwu-celowe  3,79- 3,80

Ładowarka IMAX .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku też myślałem że to kabelek balansera. Ale sprawdzałem w sumie 5 pakietów i każdy pakiet pokazuje walniętą celę. Natomiast ładowarka napięcie pokazuje 12,6  a to nie prawda.  Sprawdzane testerem napięcia mają ok 11,55- 11,65 bo były naładowane do przechowania.

Kabelek byłby przyczyną w jednym pakiecie ale w pięciu to chyba przesada.

Jutro będę miał dostęp do innej ładowarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku , zrób posty test: naładowany pakiet sprawdź miernikiem i jesli cele mają mniej więcej równe napięcie podłącz jakieś obciążenie np. żarówkę samochodową tak aby pobór prądu był chodziaż z 5A.

Wtedy zmierz napięcie każdej celi odzielnie. Jeślli wszystkie są w miarę równo to ok pakiet jest sprawny. Jeżeli środkowej siada napięcie to oznacza uszkodzenie celi pakietu i nic z tym nie zrobisz. Bateria do wyrzucenia. Tym sposobem sprawdzisz również ,czy to wina ładowarki czy pakietu.

Żarówka najlepiej samochodowa taka z przedniego reflektora. 

Z tego co napisałeś podejrzewam niestety uszkodzenie pakietu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swojej długiej zabawie z rc miałem dwa pakiety Dualski.  były to najgorsze pakiety jakie miałem...

        jeden spuchł po jakiś 3 tygodniach ale o dziwo działał ze 2 lata -tylko, że miał bardzo kiepską wydajność  i silnik  chodził na połowie mocy.. 

         drugi -wytrzymał ze 2 miesiące "niedzielnego" latania -i nagle padł na amen. znaczy  jedna cela padła a dwie osłabły....

Konkluzja - pewnie cela padła -wpisuje się to w typowe zachowanie.

 

już typowe "chińczyki"  zippy miały   duuuzo lepsze osiągi.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie sls,  

 

a z tanich chińczyków osobiście nie miałem nigdy problemów z zippy compact -choć opinie są różne. ale  od dualski wszystkie naście sztuk były dużo lepsze... tyle, że ostatnie zippy  miałem kupione ze 4 lata wstecz. teraz tylko sls kupuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w przypadku pakietów jest prosta zasada czyli cena czyni cuda. Im droższy pakiet tym lepszy, przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia. Zippy są bardzo nierówne (na 4 kupione pakiety, 2 padły chyba po 1 roku), mają słabą wydolność i szybko puchną. Ja od jakiegoś czasy wymieniam pakiety na Tattu, drogie ale warte swojej ceny, nie puchną a moc silnika jest zdecydowanie większa. Przykład: w małej piance na Tattu 850mah latałem tak samo długo jak na Zippy 1300 mah. Oczywiście Tattu było dużo lżejsze - to fakt. Jednak - ten sam silnik, to samo obciążenia pakietu, te same warunki (latałem w tym samym dniu naprzemiennie Zippy i Tattu). Efekt - Zippy już się parę pozbyłem, a Tattu mam do dziś niespuchnięte. No i samolot miał większą moc przy okazji a ja większą przyjemność z latania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ares napisał:

Potwierdzam opinie kolegów: obecnie Aku SLS są najlepsze z popularnych pakietów. Mam jeden pakiet Dualsky i odradzam bo to słaba jakość.

No i znakomicie że zacząłem ten wątek. Dochodzę do dwóch bardzo dla mnie istotnych wniosków, po 1) pakiet rzeczywiście jest padnięty - utylizacja to najlepsze co mogę dla niego zrobić a po 2) dowiedziałem się że Dualsky pakiety to jednak wadliwy towar i nie ma co sugerować się marką tylko doświadczeniem innych. 

Już zgłębiam ofertę SLS i są to rozsądne pieniądze i zapewne to będą pakiety w które będę się zaopatrywal w przyszłości.

Chodź coraz więcej czytam o pakietach Li-Ion ale to musiałby mi ktoś empirycznie wytłumaczyć co z czym jak gdzie no i po co. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2023 o 21:40, wother napisał:

Już zgłębiam ofertę SLS i są to rozsądne pieniądze

Odnośnie SLS miałem kiedyś takie zdarzenie: rozładowałem przez nieuwagę w domu pakiet tak że na poszczególnych ogniwach było napięcie niecałe 2V. Ładowarka nie chciała nawet ładować tylko pokazywała komunikat uszkodzenie pakietu. Szybko podładowałem akumulator na programje nimh i wtedy naładowałem normalnie już na programie Lipol. 

Akumulator służy już 2 gi sezon absolutnie nic mu się nie stało. Jest wydajniejszy prądowo po tym zdarzeniu od nowego wyciągniętego z pudełka Redoxa🙂

Co do Lijon potwierdzam opinie Grześka. Do napędów elektrycznych w modelach średnio się nadają. Raczej nie ma sensu w to brnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam pakiety TATTU. Są najlepsze ze wszystkich, które dotychczas posiadałem. Zazwyczaj (przy poj. 1300 ich C wynosi 120. I tyle dają. Nie puchną. Używam ich od wielu lat.

Oporności wewnętrze mają od 0,5mohma do ok. 1,5 mohma. Od czasu ich posiadania, we wszystkich modelach, w których stosowałem pakiety 2200 do 3500, obecnie uzywam Tattu 130 lub 1500. I latam na nich jednorazowo dłużej niż na tych innych o duzych pojemnościach. A jednocześnie niższa waga. Gdzieś wyczytałem że SLS i Tattu robi ten sam producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ares napisał:

Co do Lijon potwierdzam opinie Grześka. Do napędów elektrycznych w modelach średnio się nadają. Raczej nie ma sensu w to brnąć

latałem na li-ion.

 

ze 3 lata wstecz pakiet 3s2p  ogniwa wysokopradowe 18650 panasonic  -motoszybowiec  piankowy chyba  1,8  rozpiętości.

       Oczywiście o pionowym czy choćby pod katem 45* wznoszeniu nie było mowy -jednak wznosił się całkiem sprawnie. Czas lotu bez żadnej termiki rzędu półtorej godziny... znaczy się nigdy nie wylatałem tego pakietu do końca... zawsze wcześniej mnie karczycho rozbolało...

 

Podobnie dawno temu (ze 20 lat)  gdy li-pol były praktycznie nieznane a latało się na ni-cd ni-mh były prawie luksusem latałem małymi modelami na 2 celach li-ion z laptopa...  nawet dość szybkim modelem...  (90cm prawie pylon) 

 

tak więc da radę latać na li-ion  ale to do spokojnych modeli robionych na długotrwałość lotu.

A li-pol dają bardziej konkretną moc -jednak mają przy podobnej masie mniejszą pojemność.

czyli po prostu przed wyborem li-pol czy li-ion  trzeba się zastanowić czy priorytetem jest moc -czy tylko czas lotu.

No i trudno kupić sensowny pakiet li-ion -trzeba go zbudować samemu. A li-polki są wszędzie do wyboru do koloru...

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.