Piotr Stelmach Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Dziś przyjechało do mnie takie oto coś: Niestety przez pół dnia nie udało mi sie znaleźć kabla od cyfrówki wiec musicie zadowolić sie zdjęciami z rcgroups. Troche danych: rozp górnego płata: 900mm rozp dolnego płata: 860mm długość: 960mm waga(wersji RTF): 1170g powierzchnia płatów: 32 dm3 obciążenie powierzchni: 37 g/dm3 Mój jest w wersji KIT. (I tu ciekawostka wersja KIT Robbego jest bardziej ready to fly niz ARF MPX'a :mrgreen: .) Znalazłem różne inf na jego temat. Jedni stosuja smigła 11" inni 13'', ja natomiast mam dwa 12x6 APC i zamierzam je w nim wykorzystac. Mam tylko(albo aż) jeden problem nie wiem jaki silnik i regulator do niego wsadzic. Myslalem nad Torque 2818t/900 Dualsky XM3536CA-8 pakietem FP 2170/2100 i reglem np emax 35-40 A Gdyby nie stosunkowo wysoka cena torque'a nie zastanawialbym sie ani chwili dłuzej ale w takiej sytuacji jestem otwarty na wszelskie propozycje zarowno aku, regla czy silnika. Z czasem temat przekształce w relacje z budowy. Edit: Dodatkowe informacje: Model wykonany jest z Arcelu(czyli Elaporu, jednak jakość odlewów jest minimalnie gorsza niz u MPx'a). Dodatkowo po wyjeciu z pudełka mamy wklejone juz dzwignie, mocowania, zawiasy itp. Usterzenie najprawdopodobniej wykonane jest z depronu, pomalowane jest jakąś taką jakby plastikową zółtą farbą, która na pewno częściowo je usztywniła. Z bucików (jakby nie patrzeć bardzo ładnych) raczej zrezygnuję bo moze być z nimi problem. Można go nabyć w rcskorion lub modele.sklep. Te fioletowe malowanie to naklejki.
Marcin81 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Osobiście wolę Robbe niż MPX (ale tylko w kwestii modeli... aparaturę mam MPX :wink: ). Miałem chrapkę od dłuższego czasu na ten model, ale zawsze coś... :| Ciekaw jestem jak się będzie zachowywać w locie (arcus lata wyśmienicie :mrgreen: ). Powodzenia w składaniu!!!
Piotr Stelmach Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Opublikowano 26 Lutego 2009 Ciekaw jestem jak się będzie zachowywać w locie (arcus lata wyśmienicie :mrgreen: ). Powodzenia w składaniu!!! Też jestem tego ciekaw, nie mniej jednak zanim cokolwiek zaczne robić potrzebuje reszty wyposażenia. PS. Wiem, że mnie jeszcze nie znacie, wiem że ten model nie należy do jakoś specjalnie popularnych, i że sie dosyć rozpisalem i nie każdemu bedzie sie chcialo to czytac :crazy: ale potrzebuje pomocy w doborze silnika i calej reszty. Pozdrawiam
ahaweto Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam. W naszym klubie modelarskim w Złotowie jest nas 3 (słownie: trzech) kolegów i każdy z nas sprawił sobie ten model. Taką promocję ( okazję ) grzech byłoby przegapić. Osobiście do tego modelu będę celował w silnik Turnigi TR 35-42C lub TR 35-42D z HK. Pozdrawiam Adam.
Piotr Stelmach Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Opublikowano 26 Lutego 2009 Osobiście do tego modelu będę celował w silnik Turnigi TR 35-42C lub TR 35-42D z HK. To jedno z najlepszych rozwiazan- sam producent wstawia silniki wlasnie takiej wielkości jednak mnie odstrasza ich prądożerność. Prądy rzędu 40-45 A to juz calkiem sporo, a wiaże się to z duzą wagą i pieniędzmi. Jednoczesnie silnik Torque ktory podalem na początku zachęca oszczędnością. Tylko czy bedzie wystarczający, ( czyt. czy da ciag chociaz 1,4-1,5 kg ciągu ??) (To pytanie głównie do Alchemique'a lub kogoś kto latał na tym silniku.) Z wagi raczej nic nie zejde oprócz pakietu 2100 zamiast 2250/2500 i pozbycia sie nadkoli, wiec 1100g jest nieubłagane. No nie wiem... :? :?
ahaweto Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam. Zwróć uwagę że te silniki Turnigi mają niemalże taką samą wagę jak silnik polecany przez producenta a ich cena jest o połowę mniejsza (nawet licząc 4pln za 1$). Jeżeli do tego lżejszego silnika dasz lżejszy pakiet to oszczędność na wadze może być pozorna, nie będziesz mógł go prawidłowo wyważyć bo będzie lekki na dziób i trzeba będzie z przodu dodać ołowiu. Oczywiście nie namawiam ciebie na ten silnik bo wiem że cena gra rolę. Jest to tylko moje własne przemyślenie. Pozdrawiam Adam.
Piotr Stelmach Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Opublikowano 26 Lutego 2009 B. słuszna uwaga. Ani prze chwilę nie pomyślałem o wyważeniu. Na samym poczatku odrzucilem HK(mimo ze bardzo lubie ten sklep) z powodu kursu dolara, ale nawet mimo tego moze sie tam oplacac. Musze przejrzec ich asortyment i pozniej zobacze. Nikt wiecej się nie wypowie??
kgmodel Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Witam. Czy ktoś oblatał już tego Pittsa ? Jeśli tak , to jakie wrażnia i opinie , też jestem zainteresowany zakupem.
Piotr Stelmach Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Opublikowano 27 Lutego 2009 Pójdę w ślady ahaweto i kupię Turnigy 35-42D. Tylko,że na UH mają największy regl supersimple z becem tylko 40 A. Jak myślicie spróbować z 40(niby na 12x6 silnik ciagnie 32-33 A,ale... to przecież chinczyk)?? Czy kupić w Polsce jakąś 50-tke(jakieś propozycje??) Ewentualnie kupie Turnigy Plush w UH(ale za tą samą kase mozna kupic w PL, wiec nie wiem czy to ma sens) Jakoś niezbyt zwiężle to wyszło :crazy: ... więc streszcze- prosze o pomoc w wyborze regulatora do silnika Turnigy 35-42D
ahaweto Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam. W tej kwestii to i ja mam problem. Będę uważnie śledził propozycje bardziej doświadczonych kolegów. Pozdrawiam Adam
ertman_176 Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 40A spokojnie wam wystarczy do takiego zestawu ... Model ma 900mm rozpietości i troche ponad kilo wagi ... Ja bym celował w to jeżeli chcecie naprawde mieć nadmiar mocy ... http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7076&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-30_1400Kv_/_470w http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5439 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6461&Product_Name=SuperSimple_40A_ESC Akku ~2200mah 3s 20C [np. zippy] - okolo 18$ za pakiet Ale jak na moje to pogoni zdrowo ten model ... Silnik 35-42D jest za duzy bo z tego modelu nie zrobicie akrobata 3d a taki silnik bedzie pożerał prądu za dużo a i jego osiągi i waga są nieadekwatne do modelu...
Piotr Stelmach Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Opublikowano 28 Lutego 2009 1.Z opisów na UH wyczytałem że stosują go (35-42D) do Acromastera i gemini z MPX'a. 2.Robbe w wersji RTF daje pakiet 2500 silnik 137 g(nie znam tych roxx'ich) i smigło 11x5,5 3.Ludzie stosują nawet smigla 13"(rcgroups) 4.śmigło 9x5 wystaje poza kadlub ledwo 3-(max)4 cm-wygląda to komicznie. Kabłub w tym modelu jest na prawde ogromny(jak na 90 cm rozp) ma dokładnie 40,5 cm obwodu (przy dziobie) 8) Nie chce sie kłócić, ani zniechecać do pomocy-wręcz przeciwnie, po prostu chce dokonać (w miarę) najlepszego wyboru. Na razie doszedlem do wniosku że silnik Torque, ktory podalem wyżej ma za małe kv i potrzebuje czegoś szybszego. Jednoczesnie nie na tyle szybkiego by krecilo śmiglem 9" ,raczej 11-12" czyli wlasnie 35-42D(ktory podobno na 12x6 bierze 32-33 A) Powtórze jeszcze raz: nie kwestionuje Twojego doświadczenia Ertman -sam mam mizerne.
ahaweto Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam. Spójrzcie na to: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7378&Product_Name=Pitts_S12_Aerobatic_Biplane_EPO_Ready_to_Fly To była naprawdę wyjątkowa okazja. W komentarzach pod spodem zalecają chyba silnik TR 35-42C. Sam nie wiem co o tym myśleć. Pozdrawiam Adam. Właśnie doczytałem że jest w zestawie silnik ,śmigło kołpak i regulator i wszystkie serwa. Chyba wyjdzie na to samo. :oops:
Piotr Stelmach Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Opublikowano 28 Lutego 2009 Dosłownie przed godziną zauważyłem to samo... Z komentarzy wynika że silnik ludzie zmieniają na mocniejszy (wlasnie 35-42C), ale na dole opisu jest cos dopisane o 20% mocniejszym silniku niz wczesniej. Właśnie doczytałem że jest w zestawie silnik ,śmigło kołpak i regulator. i serwa Sam nie wiem co o tym myśleć. ja tak samo PS. Dla porównania ceny w rcskoripion http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=170_234&products_id=5280 -wersja KIT http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=170_234&products_id=5279 -wersja ARF(czyli to co w UH) PS.2. Problem z napedem nadal aktualny
ahaweto Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam. A jednak nie to samo. W RCSkorpion jest 100% droższy. Pozdrawiam.
ertman_176 Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 No i ten z UH nie jest z EPP ... Na modele.sklep.pl maja w promocji kit robbe za 200zł. Jak jeden nie spróbuje to się chyba nie dowiemy ...
Piotr Stelmach Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Opublikowano 1 Marca 2009 Ja kupowałem wlasnie w modele.sklep.pl i kolega Adam zdaje sie tez :wink: . A ten z UH (zakładając że na zdjęciach jest prawdziwy towar) jest chyba identyczny. Widać nawet inny odcień żółtego na usterzeniu zupełnie jak w moim. To jak z tym silnikiem?? Kupię chyba 35-42 i regl supersimple 40-stkę do tego aku FP 2170. Co o tym myślicie ?? PS. Można w Polsce kupić gdzieś regle Castle Creations??
Piotr Stelmach Opublikowano 3 Marca 2009 Autor Opublikowano 3 Marca 2009 Dziś w koszyku w UH wylądowało takie oto wyposażenie: Silnik TR 35-36C Regulator Supersimple 40A Do tego śmigła MA 11x7"/APC 11x5.5"(zobacze co mi bardziej odpowiada), akumulator Flightpower 3S 2170, 4 serwa TowerPro sg91r, odbiornik Hitec HFS-05MS Aha. Dlaczego ten silnik?? Tani regl Supersimple 40A(lepiej wiecej niż mniej) i ten komentarz mnie przekonały: Tested this motor with 12x6 APC prop, 40A ESC and 2200 3S ABF battery. Static thrust 1620g, current 36-37A. A lot of power for a .25 class Yak-54. GWS 11x7: 1440g and 31A, APC 11x5.5: 1380g, less than 30A. The motor was slightly warm after the tests and flights. PS. Co o tym myślicie?? A pan panie Adamie?? Jakieś postępy??
buwi777 Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 Latasz na 35 MHz czy 2,4 GHz ? Ciekawe dlaczego ten regulator kosztuje TYLKO 11$ a inne 20-50$ ???? Odpowiedz: sieje na 35 MHz i zasięg aparatury DRAMATYCZNIE spada i modele też .....
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.