meteor Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Ciekawe dlaczego ten regulator kosztuje TYLKO 11$ a inne 20-50$ ???? Odpowiedz: sieje na 35 MHz i zasięg aparatury DRAMATYCZNIE spada i modele też Używam SuperSimple 30A i latałem na 35Mhz na granicy widoczności. Mx-12 i odbiornik e-sky. Za to regle TP są do :ass: :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Używam SuperSimple 30A i latałem na 35Mhz na granicy widoczności. Mx-12 i odbiornik e-sky. Za to regle TP są do :ass: :evil: To co ?? - Tylko ja miałem pecha i to z 3 sztukami :twisted: :twisted: i teraz czekają na 2,4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Stelmach Opublikowano 3 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Ja tak samo jak meteor używam Supersimpla 30-stke na 35Mhz i jak do tej pory model mi nie spadł :wink: . Mimo to napewno przed lotem sprawdze zasięg z i bez silnika. Dzięki za zainteresowaie tematem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Witam. Piotr ja naprawdę się nie obrażę jak będziesz pisał do mnie i nie tylko, po imieniu . To taka nie pisana zasada na tym forum. W niedziele spotkaliśmy się w naszym klubie. Tak wygląda model Janka: A tak model Mikołaja: Mój model musi poczekać. Mam w tej chwili rozpoczęty inny projekt, a w kolejce czeka następny. Taki mam plan i nie chcę go zmieniać. W między czasie ściągnę wyposażenie do Pittsa. Poczekam jeszcze na jakieś opinie kolegów dotyczących silnika i regulatora. Podając silniki Turnigi sugerowałem się wagą i osiągami jakie miał silnik Robbe dedykowany do tego modelu przez producenta. Można też zastosować silnik o trochę mniejszych osiągach, przecież nasz model nie musi iść pionowo do góry i jeszcze kręcić beczki. Tym bardziej że ja jeszcze nie latałem dwupłatami. Jeżeli mogę ci doradzić w kwestii odbiornika.Przeczytaj w ,,odbiornikach -temat -tani odbiornik z dużym zasięgiem,, ( nie wchodzi mi link) W sobotę też latałem Cedekiem i MiniMagiem (w którym mam Coronę synt. z pojedynczą przemianą) . Modele chodziły jak po sznurku. Myślę że Pitts jest wart lepszego odbiornika. Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 To co ?? - Tylko ja miałem pecha i to z 3 sztukami Dziwne, używam 3 sztuk 30A, jednej 10A i nie mam problemów :roll: Koledzy używają też 30A i też im nie sieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Witam. Używam czterech regulatorów TP. Jeden !8A (ten przeżył dziesięć kretów w tym sześć pionowych w MiniMagu) oraz trzech 25A. Wszystkie jak do tej pory pracują normalnie. Super Slimów ( choć mam ) jeszcze nie używałem. Może macie je za blisko odbiornika? Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 SS 18A + DX6i -> zero [0] zakłóceń ... Ugryzę to inaczej a dlaczego regle jeti nie kosztują 11$ albo dlaczego Robbe wkłada do Arcusa mag8 ? Odpowiedz - bo się nie opłacało projektować własnego skoro chińczycy robią dobre regle ... :wink: Zobaczymy jak się sprawdzi twój zestaw 36-36C ... IMO Za mały napewno nie bedzie pytanie tylko czy nie za duży ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Właśnie dzisiaj stałem się posiadaczem Pittsa. Będę śledził ten wątek i w miarę postępów w składaniu umieszczeł relację. Jednak pewnie trochę to potrwa,bo muszę dokończyć inny model i skompletować wyposażenie do Pitssa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarkub Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Witam ! Od tygodnia jestem posiadaczem tego Pitsa, właśnie go złożyłem i czeka na oblot. Mam pytanie do kolegów z Jastrowia, na zdjęciu widzę pięknie oklejony model. W moim przypadku, załączone naklejki był do niczego - użyliście tych z zestawu, czy jakiś inny patent ? Pozdrawiam Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Witam.jarkub nie mamy żadnego patentu. Model który trzyma Mikołaj został oklejony naklejkami prosto z pudełka. Mikołaj robił to pierwszy raz i nie miał z nimi żadnego problemu. Pan Jan też już okleił swój model i również nie miał problemów. Ja swojego modelu jeszcze nie okleiłem ale po twoim poście obejrzałem swoje naklejki i są w porządku. Odciąłem kawałeczek oderwałem od papieru i klej jest i po przyklejeniu do kadłuba ( w środku-na próbę) naklejka trzyma mocno. A chyba wiesz że naklejkę wycinamy razem z papierem i dopiero po dopasowaniu i ustaleniu miejsca przyklejenia odrywamy naklejkę od papieru i przyklejamy do kadłuba. Powodzenia, a model jest bardzo fajny. Napisz co znaczy że naklejki są do niczego ( nie mają kleju czy są porwane a może jeszcze inna wada). Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarkub Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Przyznam, że to mój pierwszy model z EPP , naklejki po prostu wydawały mi się za grube.. Wyciąłem ładnie z papierem, ale po przyklejeniu odchodziły..kurcze, może za szybko je wyrzuciłem. Jako, że to mój pierwszy model samolotu (dotychczas śmiglaki i symulator ) to pewnie jeszcze parę błędów popełnię. Jeżeli nie nadużywam cierpliwości, to mam jeszcze 2 pytania : 1. co z mocowaniem silnika, u mnie jest on idealnie w osi, a w instrukcji nic nie znalazłem na temat skłonu i wykłonu ? 2. czy stockowe mocowanie popychaczy do sterów nie budzi waszych obaw, wydaje mi się dość tandetne..ale jak już z pisałem, ja dotychczas, "śmiglakowy" jestem, a tu nie ma zmiłuj co do połączeń, szczególnie tych małych i dużo pracujących, więc może przesadzam. Dzięki pomoc pozdrawiam Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgmodel Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Witam. Jestem również posiadaczem tego modelu i w ostatnim czasie udało mi się go oblatać. Odnośnie naklejek , także zauważyłem , że mimo mocnego kleju po kilkunastu godzinach "postoju" modelu w modelarni zaczynały się samoczynnie z powierzchni samolotu odklejać. Potraktowałem je delikatnie niezbyt gorącym żelazkiem i pomogło ale nie w 100 procentach. Nadal miejscami odchodzą. Mocowanie popychaczy , szczególnie steru kierunku bardzo słabe , wzmocniłem je kawałkiem cieniutkiej sklejki, gdyż w pierwszym locie fabryczny patent uległ odklejeniu. W modelu zainstalowałem jakiś chiński silniczek o ciągu do 1,4 kg , 1000 rpm/V , śmigło 10x6 APCE , serwa 4 x HXT 900 dziewięcio gramowe, regulator WOW 40 A , pakiet 3S 2200. Z tym osprzętem Pitts bardzo dobrze startuje , potrzeba mu 5-6 m rozbiegu , model ma niezłe wznoszenie i mozna kręcić nawet beczki na pionowym wznoszeniu. Pod wiatr na silniku miał tendencję do zadzierania ale szybuje bardzo ładnie i nie wali się w korek nawet przy małej prędkości. W powietrzu bardzo zwrotny ale przewidywalny. Problemem było lądowanie nawet na niezbyt wysokiej trawie , model po przyziemieniu kapotował i tym sposobem złamałem śmigło APCE. Założyłem SF 9 x 6 i też fajnie lata. Wygięcie podwozia lekko do przodu zdecydowanie zmniejszyło ryzyko podpierania się nosem przy lądowaniu i dziś było już o wiele lepiej. Latałem przy dość mocnym wietrze , pitts całkiem nieźle sobie radził a lądowanie pod wiatr jak gazeta z bardzo małą prędkością postępową. Na koniec kilka zdjęć mojego "żółtka". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Witam. Bardzo ciekawe uwagi. Nareszcie ktoś już go ulotnił. Napisz coś więcej o silniku (typ i waga)oraz czy model dał się bez dodatkowych ciężarków wyważyć. Czy wyważałeś go wg. SC podanego w instrukcji czy musiałeś po locie korygować jego położenie wg. zachowania modelu w powietrzu. Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgmodel Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Witam. Silnik zastosowałem taki:http://rcsklep.pl/product_info.php?products_id=172 pakiet taki:http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=21_61_41&products_id=64 Środek ciężkości ustawiłem wg. instrukcji , czyli 95 mm od krawędzi natarcia górnrgo płata i wydaje mi się , że jest jeszcze zbytnio wyważony na ogon. W następnych lotach spróbuję dociążyć jeszcze nos jakimś małym ciężarkiem , bo li-pol jest już na maxa z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Witam. Mam zamiar kupić ten model pod ten silnik: http://www.rcabc.com/product_info.php?cPath=11_62&products_id=379 tylko nie wiem czy ten silnik nie będzie za mały do tego modelu. Ten silnik to oryginalny silnik z Elektro Juniora S którego waga z FPV wynosiła 1450g do lotu i silnik ciągnął do pod kątem około 50-60* (stopni) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aharke Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Witajcie, Chcę dołaczyś się do dyskusji nt Pitts'a . Ja swojego wyposażyłem w silnik EMAX BL2815/09, śmigło APC 10x7 i pakiet Wow-RC 1800 serwa HXT 900. Napęd wydaje sie wystarczający do latania z niskiej trawy. Dotychczas latałem dość spokojnie i wystarczała połowa mocy. W powietrzu zachowuje się przewidywalnie. Po wyłączeniu silnika bardzo ładnie szybuje. Bardzo fajny modelik, polecam wszystkim. Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Witam. Jakiś czas temu ulotniłem swojego Pittsa. Model lata jak najbardziej poprawnie i daje dużo zadowolenia. W modelu który otrzymałem dźwignia jednej z lotek była złamana, pozostałe dźwignie wyglądały bardzo delikatnie i nie wzbudzały mojego zaufania, zdecydowałem się je wymienić i zastąpić dźwigniami MPX z będącego już na zasłużonej emeryturze MinMaga (i tak został on dawcą części). Popychacze sterów wysokości i kierunku, w zestawie z drutu stalowego i przesuwające się z dużymi oporami w prowadnicach rurkowych, zastąpiłem popychaczami wykonanymi z drutu aluminiowego o średnicy 1,5mm jaki pozostał mi po Katanie VA (tam zastąpiłem je prętami węglowymi co jak pokazały doświadczenia z Ekstrą VA było jak najbardziej trafne). Po odpowiednim podgięciu przesuwają się bez wyczuwalnych oporów w prowadnicach . Zabudowa koła ogonowego wg. instrukcji powinna wyglądać tak. Po kilku lądowaniach modelem na asfalcie stwierdziłem że nie spełnia ono swoich zadań. Elastyczność zamocowania powodowała że po lądowaniu model się zataczał co z reguły prowadziło do wykonania obrotu modelu wokół końcówki skrzydła (cyrkiel). Również kierowanie modelem na ziemi sprawiało duże trudności. Koło wraz z mocowaniem z zestawu zastąpiłem kołem jakie zostało mi po rozbitej Katanie VA. Teraz wygląda to tak i spełnia jak najbardziej dobrze swoją rolę. Do zamocowania pakietu wykonałem taką skrzynkę. Pakiet siedzi w niej bardzo stabilnie a sama skrzynka jest wklejona w kadłub. Wyprowadzenie anteny. Popychacze łączące lotki górną z dolną (w zestawie drut stalowy 1,5mm) wykonałem z drutu aluminiowego. Po oklejeniu modelu folią dekoracyjną z zestawu po pewnym czasie zauważyłem to o czym pisali koledzy. Folia na krawędziach zaczęła się odklejać. Ale wystarczyło ją potraktować ciepłym żelazkiem (zwykłym do prasowania ustawionym na temperaturę ciut poniżej pierwszej kropki) aby folia całą powierzchnią przykleiła się do powierzchni. Czynność tę należy wykonywać bardzo ostrożnie do momentu aż folia będzie wyglądała jak struktura powierzchni pianki Arcel. Tak przyklejona folia jak do tej pory nie odkleiła się w żadnym miejscu. Gotowy model wygląda tak. Został wyposażony w taki silnik http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3884&Product_Name=TR_35-42D_1000kv_Brushless_Outrunner_eq:_AXi_2820 Regulator http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2165&Product_Name=TURNIGY_Plush_40amp_Speed_Controller Śmigło http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6389&Product_Name=APC_style_propeller_11x5.5-E Serwomechanizmy: lotki i ster wysokości http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662&Product_Name=HXT900_9g_/_1.6kg_/_.12sec_Micro_Servo ster kierunku http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9392&Product_Name=Turnigy_MG90S_Metal_Gear_Servo_1.8kg_/_13.4g_/_0.10sec Pakiety 2200mAh 3S 30C Model lata bardzo poprawnie, start jest szybki. Przy lądowaniu po dotknięciu kołami ziemi należy zaciągać ster wysokości aby uniknąć kapotażu. Umiejscowienie podwozia powoduje że model jest na to bardzo podatny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.