blabson Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 No i padło na cessne ;D A to moje postepy oklejana balsą 2.5mm przymiarka motorka 4T dalsze oklejanie balsą szlifowanie maski z balsy 10mm przedłozyłem końcówke tłumika rórką od starej gazówki no i odprowadzanie resztek oleju na koniec stery wysokości i kierunku twarda balsa 5mm czas wykonania wszystkiego to 5 dni. Czekam na opinie doświadczonych modelarzy ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil6593 Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Ładna Cessna.Tłumik także ładnie wygląda.Tylko że przez tą rurkę od oleju to będzie się może brudziła moim zdaniem.A jaką elektronike wstawisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blabson Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 co do elektroniki tu jeszcze nie wiem (narazie brak kasy) myśle że 4 serwa standard a co do reszty czas pokaże, może coś zaproponujecie ? wymiary dł. 110mm, szer.145mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Rurka odpowietrzająca silnika koniecznie musi być na zewnątrz modelu. W czasie pracy będzie z niej uchodziła mgiełka olejowa - która gromadzila by sie w modelu, a tak rozpylana jest na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Rurka odpowietrzająca silnika koniecznie musi być na zewnątrz modelu. W czasie pracy będzie z niej uchodziła mgiełka olejowa - która gromadzila by sie w modelu, a tak rozpylana jest na zewnątrz. o jakiej wy rurce mówicie ?? mam APS i nie mam takowej :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam.Jest to rurka od odprowadzania resztek oleju z karteru,jest wkręcony w karter nypel taki jak od ciśnienia od tłumika. W Asp też jest przynajmniej w moim FS 52.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Motyl - na 100$ jest w aSP 61 i 80. Może twój 4suw to jakas samoróbka? :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Może Motyl ma na krućcu przy gażniku widziałem ze niektóre ASP tak mają .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blabson Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 wziełem się wkońcu za skrzydła,według planów miały być ze wzniosem i bez lotek i klap.ja zrobiłem na płasko i dodałem lotki klapy myśle że sa niepotrzebne według mnie,skrzydła jak widać beda ze steropianu i oklejone balsą 2mm albo 2.5mm i szlifowanie :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 A 2mm to nie za gruba okleina na skrzydło? Nie wystarczy 1mm? Mam takie pytanie techniczne - Profil wycinałeś gorącym drutem po żeberkach jako szablonie, czy szlifowałeś całość z płyty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blabson Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 wycinałem gorącym drutem po profilu z aluminium. dam chyba 2mm chcę żeby było troche solidniejsze,a masą narazie się nie przejmuje bo z tym silnikiem (52) to i tak będe miał nadmiar mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 no własnie cecha charakterystyczna cessny jest to ze jest lekka i ma słaby silnik - widziałem start cessny 150 z silnym czołowym wiatrem - ona prawie stała w miejscu! Pomysl nad tym zejdz z waga i miej model cessny a nie cessno podobny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 jak na 5 dni pracy to musiałes chyba robić po 20 godzin na dobę (Patrz tomka łoś ). Jakiś czas temu tez chciałem zrobić cessne z tych planów. Zapowiada się fajny modelik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Tak jak radzi laminat, postaraj się zaoszczedzic na wadze tu i tam ale oklejałbym własnie 2mm balsą. Przy szlifowaniu zawsze coś tam zejdzie. może warto byłoby azurować rdzenie? Moje skrzydła rdzeniowe ale od innego modelu wyszły raczej cieżko i mam ciągły kłopot z lądowaniem modelu. Zapas mocy a lekki model to dwie różne sprawy, jeśli zrobisz go "ciężko" to model będzie szybki przy lądowaniu wtedy klapy mogą przydać się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Może Motyl ma na krućcu przy gażniku widziałem ze niektóre ASP tak mają .. dokładnie tak mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blabson Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 jak na 5 dni pracy to musiałes chyba robić po 20 godzin na dobę (Patrz tomka łoś ). Jakiś czas temu tez chciałem zrobić cessne z tych planów. Zapowiada się fajny modelik. od 12 do 14godzin dłubaniny,a co do wagi to troche przesadziłem że mi nie zależy :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 1,5mm balsa to max. Z 2 mm będziesz miał problemy aby ją powyginać na zakrętach . A klepek parę wpakujesz w skrzydło to i wagi naleci. Po za tym budujesz kij do bejsbola czy skrzydło ? Reszta roboty wygląda o.k. Może samo podwozi ,te wręgi to balsa ? Jeśli tak, to przy pierwszym lądowaniu je wyrwiesz., tam trzeba wkleić kawałki sklejki 1-2mm. ewentualnie zalaminować 2-3 warstwami tkaniny np.30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blabson Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 nawet z wygięciem 2.5mm nie było problemu,a wręgi ze sklejki kupionej w markecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Wzmocnij wręgę i boki kadłuba na 1 wrędze kabiny.To jest pięta achilesowa tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Wzmocnij wręgę i boki kadłuba na 1 wrędze kabiny.To jest pięta achilesowa tego modelu. A możesz napisać coś więcej dlaczego i w czym tkwi problem, może na etapie budowy zastosować mocniejszą sklejkę. Rozpoczynam akurat budowę CESNY 150 i dlatego pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.