Skocz do zawartości

Relacja budowy modelu Cessna 182


blabson

Rekomendowane odpowiedzi

No i padło na cessne ;D

A to moje postepy

imga0248.jpg

imga0249.jpg

imga0250.jpg

 

oklejana balsą 2.5mm

imga0250o.jpg

imga0251.jpg

 

przymiarka motorka 4T

imga0254.jpg

imga0253.jpg

 

dalsze oklejanie balsą

snc00009o.jpg

snc00009o.jpg

snc00019f.jpg

 

szlifowanie maski z balsy 10mm

imga0263.jpg

imga0266.jpg

snc00010.jpg

snc00013.jpg

snc00018.jpg

 

przedłozyłem końcówke tłumika rórką od starej gazówki

snc00020y.jpg

snc00028.jpg

 

no i odprowadzanie resztek oleju

snc00024.jpg

snc00023b.jpg

 

na koniec stery wysokości i kierunku twarda balsa 5mm

imga0264.jpg

snc00015.jpg

 

 

czas wykonania wszystkiego to 5 dni.

Czekam na opinie doświadczonych modelarzy ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka odpowietrzająca silnika koniecznie musi być na zewnątrz modelu. W czasie pracy będzie z niej uchodziła mgiełka olejowa - która gromadzila by sie w modelu, a tak rozpylana jest na zewnątrz.

 

o jakiej wy rurce mówicie ??

 

mam APS i nie mam takowej :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wziełem się wkońcu za skrzydła,według planów miały być ze wzniosem i bez lotek i klap.ja zrobiłem na płasko i dodałem lotki klapy myśle że sa niepotrzebne według mnie,skrzydła jak widać beda ze steropianu i oklejone balsą 2mm albo 2.5mm i szlifowanie :mrgreen:

snc00029c.jpg

snc00030q.jpg

snc00031c.jpg

snc00032.jpg

snc00033.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie cecha charakterystyczna cessny jest to ze jest lekka i ma słaby silnik - widziałem start cessny 150 z silnym czołowym wiatrem - ona prawie stała w miejscu! Pomysl nad tym zejdz z waga i miej model cessny a nie cessno podobny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak radzi laminat, postaraj się zaoszczedzic na wadze tu i tam ale oklejałbym własnie 2mm balsą. Przy szlifowaniu zawsze coś tam zejdzie. może warto byłoby azurować rdzenie? Moje skrzydła rdzeniowe ale od innego modelu wyszły raczej cieżko i mam ciągły kłopot z lądowaniem modelu. Zapas mocy a lekki model to dwie różne sprawy, jeśli zrobisz go "ciężko" to model będzie szybki przy lądowaniu wtedy klapy mogą przydać się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na 5 dni pracy to musiałes chyba robić po 20 godzin na dobę (Patrz tomka łoś ). Jakiś czas temu tez chciałem zrobić cessne z tych planów. Zapowiada się fajny modelik.

 

od 12 do 14godzin dłubaniny,a co do wagi to troche przesadziłem że mi nie zależy :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5mm balsa to max.

Z 2 mm będziesz miał problemy aby ją powyginać na zakrętach .

A klepek parę wpakujesz w skrzydło to i wagi naleci.

Po za tym budujesz kij do bejsbola czy skrzydło ?

Reszta roboty wygląda o.k.

Może samo podwozi ,te wręgi to balsa ?

Jeśli tak, to przy pierwszym lądowaniu je wyrwiesz., tam trzeba wkleić kawałki sklejki 1-2mm.

ewentualnie zalaminować 2-3 warstwami tkaniny np.30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocnij wręgę i boki kadłuba na 1 wrędze kabiny.To jest pięta achilesowa tego modelu.

 

A możesz napisać coś więcej dlaczego i w czym tkwi problem, może na etapie budowy zastosować mocniejszą sklejkę. Rozpoczynam akurat budowę CESNY 150 i dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.