Skocz do zawartości

prosta wyciagarka od szybowca


l.jankowski

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do Ertmana . Ciekaw jestem czy praktykowałeś kiedyś takiego pustaka czy to tylko teoria ?

Ile on powinien ważyć żeby startować z gumą śr. 8 mm z pełnego naciągu ?

Według mnie ma tylko jedną zaletę : przy okazji latanka se można poćwiczyć muskle . :lol::lol:

Jak mawia mój sąsiad : najlepszy sport to transport :wink:

Życzę sukcesów.

Ja gdzieś tak od 20 lat używam specjalnej szpilki (ciągle tej samej ) trzeba tylko myśleć gdzie i jak zakotwiczyć żeby było bezpiecznie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

 

Pustak to praktyka. Niech sie nawet o 1m przesunie [chociaż nie wiem jak, zresztą nigdy nie mierzyłem], nie zrobi mi to różnicy, nie poleci ... Nie wiem ile waży - wystarczajaca aby nie odlecieć przy maksymalnym naciagu, prędzej żyłka pęka ... A co za problem podjechac na koniec lotniska samochodem ?

 

Nie bede się o to co lepsze spierał, napisałem co ja stosowałem. Byłem i jestem zadowolony.

 

Tylko do pustaka należy zamocować najpierw kawał dobrego sznura a dopiero potem oczko do gumy bo lepiej wymienić 1m przytartego sznura niż ciąć i stracić 1m gumy. Do tego sznur ułatwia transport z/do bagażnika. Uprzedzając pytanie jak go zawiązać do pustaka:

 

Przełożyć przez otwór sznur [jeżeli pustak nie ma otworu na wylot nalezy go przewiercić/przebić] i związać końce http://pl.wikipedia.org/wiki/Kluczka W razie potrzeby przed zawiązaniem założyć karabinek http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabinek_(wspinaczka)

Opublikowano
Może znacie jakieś dobre źródła jakiś znośnych holi gumowych, oprócz tych co podałem w jednym z pierwszych odpowiedzi w tym temacie ?

A może i dobre źródło konkretnej gumy ?

Internetowe źródło ...

Podpinam się do pytania Specyficka.

Opublikowano
Taki hol z uciągiem 4kg i taka szpileczka wystarcza.

 

Obrazek

 

Do wyciągarek natomiast są szpileczki z odciągami.

W końcu porządny hol , a nie guma do gaci szumnie nazywana holem .

Kto nie latał na takiej gumie nie wie co to porządne holowanie :lol:

hole i akcesoria

Opublikowano

A ja jak zaczynałem zabawę z szybowcami to ciołem gumę z dętki od malucha :twisted:

Z jednej dętki można wyciąć ok 30m długości pasek o szerokości ok 10mm.Holowałem modele do 1.5m rozpiętości. To jest chyba najtańsze rozwiązanie bo kupujesz malucha za 200zł i masz 4 hole a i w "budzie" możesz posiedzieć jak deszcz pada :P

Opublikowano

Taka guma do gaci może i holuje ale z f3j na końcu to porażka nie mówiąc o f3b.

Przy większym wietrze to model nie startuje jak szybowiec ale jak latawiec.

Fakt miałem kiedyś hol z gumy do plandek o średnicy 12mm ale nadawał się tylko do małych modeli. Jeszcze Mefisto od P. Blejzyka w miarę startował pod warunkiem małego wspomagania wiatrem. od czoła. Potem miałem czeski hol do modeli 2.5m. I Thermik z Art Hobby startował. Ale już Hig Aspect to przy większym wiaterku rozciągał sam ten hol i latał jak latawiec. Dopiero hol który pokazałem powyżej dawał kopa i widok skrzydeł wygietych w piękny łuk.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A czy powiedzmy do gumy mogę zastosować żyłkę 0.40 morska o wytrzymałości 25 kG ?

Mam taką po prostu i może by się nadała.

Jakie cechy powinna mieć linka, powinna być raczej sztywna i nierościągliwa czy umożliwiać jakiś % amortyzacji, rozciągliwości?

Opublikowano
To jest chyba najtańsze rozwiązanie bo kupujesz malucha za 200zł i masz 4 hole a i w "budzie" możesz posiedzieć jak deszcz pada :P

 

:lol:

 

Oglądałem dzisiaj plandekową 12mm gume, przy 50m 1,7zł za metr. IMO lepiej kupić gotowy hol ...

Opublikowano

Ja do holowania szybowca (2,5m rozpiętości i masa 1,8kg) używam 120metrów żyłki wędkarskiej o ile dobrze pamiętam 1mm grubości i 30metrów gumy o grubości 10mm. Holu tego używam już od 4 lat i nie ma najmniejszych problemów z wyciągnięciem modelu do góry. :)

Opublikowano
Ja do holowania szybowca (2,5m rozpiętości i masa 1,8kg) używam 120metrów żyłki wędkarskiej o ile dobrze pamiętam 1mm grubości i 30metrów gumy o grubości 10mm. Holu tego używam już od 4 lat i nie ma najmniejszych problemów z wyciągnięciem modelu do góry. :)

 

Ja nie upatruję problemu w masie szybowca, ale w jego odporności na brutalne siły działające przy starcie z gumy.

Wydaje mi się, że modele wyczynowe są zdecydowanie bardziej odporne na takie ekstremalne przeciążenie niż repliki, ale może się mylę. :?

Opublikowano

Holowani na holu jaki Tomek pokazal to bajka.Hol bardzo ladnie i rownoiernie oddaje energie az do samego konca. Jego rozciagliwosc przypomina gume jaka jest stosowana na cewniki ( ktorymi tez zaciska sie reke podczas pobierania krwi )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.