Skocz do zawartości

Art Hobby Odyssey-ECL 2.7m build log


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Marku pewny jesteś ze to takie smiglo? Ja mam 13x6.5 w Emax 3526 i ma również nadmiar mocy. Hamulec działa i śmigło samo się składa. Trochę dziwi mnie rozmiar 12x6.5 na taki silnik. Mój emax ciągnie na tym śmigle 13x6.5 Cobre o wadze 4kilo i to powiem ci ze żwawo.

1,A słuchaj, a w locie składa ci śmigło?

2,A na ziemi tzn. na sucho kręci dalej po zatrzymaniu przepustnicy?

3, Śmigło tak jak Patryk prawił składa pęd powietrza, ale na ,,sucho,, na ziemi powinno zatrzymać i tak silnik.

A miałeś tak od początku czy teraz to się stało?

 

 

Opublikowano
W dniu 4.10.2023 o 19:14, Marcin83 napisał:

Marku pewny jesteś ze to takie smiglo? Ja mam 13x6.5 w Emax 3526 i ma również nadmiar mocy. Hamulec działa i śmigło samo się składa. Trochę dziwi mnie rozmiar 12x6.5 na taki silnik. Mój emax ciągnie na tym śmigle 13x6.5 Cobre o wadze 4kilo i to powiem ci ze żwawo.

1,A słuchaj, a w locie składa ci śmigło?

2,A na ziemi tzn. na sucho kręci dalej po zatrzymaniu przepustnicy?

3, Śmigło tak jak Patryk prawił składa pęd powietrza, ale na ,,sucho,, na ziemi powinno zatrzymać i tak silnik.

A miałeś tak od początku czy teraz to się stało?

 

 

 

Tak, jestem pewny co zamówiłem w Art Hobby (klikałem w linki akcesoriów ze strony modelu) i co przyszło (to co zamówiłem). Silnik ART1300 jest mniejszy od 3526

 

http://www.arthobby.pl/szybowce/product/silnik-art-1300/

 

Osnośnie pytań:

1. Nie bez pomocy (np pionowe wznoszenie po wyłączeniu silnika aby śmigło się zatrzymało z braku opływu powietrza). Pomimo tego,że łopatki są luźno zamontowane.

2. Tak, kręci (przez ok. 2s)

3. Ale nie zatrzymuje (pierwszy raz mam taką sytuację). Jak wspomniałem, zwieranie przewodów silnika miało taki sam efekt jak hamulec w reglu: z łopatkami, silnik kręci się dalej. Bez łopatek zatrzymuje się natychmiast, więc hamulec działa ale jest za słaby.

I tak, tak było od początku.

 

 

image.png.631bfe66db12355b03dfeec268fcebc1.png

 

UPDATE:

Jako, że mam 2 (bardzo) podobne silniki w zapasie postanowiłem poeksperymentować.

Zamontowałem każdy z nich i... efekt jest ten sam, czyli łopatki nie zatrzymują się "natychmiast".

 

Wychodzi na to, że nie jest to wina silnika.

Pozostaje ESC (nie sądzę, aby łopatki były za ciężkie do tego zestawu - nie byłyby polecane na stronie modelu)

Ale to już na następny raz jak znajdę jakiś z BECem dającym powyżej 6-7V na wyjściu.

Póki co, model lata super, a z łopatkami sobie radzę poprzez sposób wychodzenia ze wznoszenia na silniku :)

 

image.thumb.jpeg.5918bbbda8a06dbefd7da082ad82eea8.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witaj Marku

I jak tam postępowanie z reglem? Mam pytanie o ten silnik Surpass, on uciągnie Odysseya? Czytałem że ma 700 gramów ciągu, chyba że mu ciutke większe śmigło zaaplikować? I ten wał wystarcza na kolpak? 

Pozdrawiam Marcin 

Opublikowano

Póki co, odpuściłem. Model lata, śmigło potrafię zmusić do złożenia się.

Silnik zostawiłem ART1300. Gdybym jednak chciał zmieniać to raczej uzyłbym Dualsky, ale to już wogóle overkill by był (już sam ART1300 wystarcza w nadmiarze).

Co do regla: na razie nie kombinuję bo nie mam takiego (w tym rozmiarze), którego BEC daje więcej jak 6V.

Może na przyszły rok coś będę wymyślał. Póki co, latam jak jest :)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ok, update z ostatniej chwili ;)

Postanowiłem wymienić ESC z Mantis'a na Castle Talon 35 (z nim hamulec działa poprawnie).

 

https://www.toemen.nl/product/castle-creations-talon-35-brushless-speed-controller

 

Co prawda BEC nie podaje większych napięć niż 6V ale nie powinno to być problemem bo moje serva są wide voltage (pracują od 3.5V w górę). Pierwotnie nie mógłbym go użyć bo na klapach miałem serva wymagające wyższego napięcia minimalnego ale zainstalowałem takie same jak mam na lotkach i w kadłubie. Problem solved ;)

Teraz muszę znaleźć natchnienie aby to wymienić (pogoda póki co w dalszym ciągu nie zachęca - co prawda mamy 14-16 stopni na codzień ale szaro, mokro i wietrznie).

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ah, widzę, że zabrakło ostatecznej aktualizacji odnośnie regla :)

 

Regiel Talon 35 zamontowany. Jako, że jest lżejszy i mniejszy, pojawiła się możliwość użycia większej baterii (tak zrobię).

Dodatkowo wymieniłem tez kołpak na Aeronaut CoolNose Z-Spinner (przygotowany pod "gumkę" do łopatek) i łopatki Aeronaut CAM Z-Carbon 12x6.5

 

Jako, że kołpak jest plastikowy i przez to lżejszy niż poprzedni - chwilowo musiałem dodać balastu (docelowo użyję większej baterii).

Nie mam jakichkolwiek problemów z zatrzymaniem czy składaniem się śmigła.

Wszystko działa super i mogę się cieszyć modelem (i myśleć o eksperymentach jak np dodanie 100-200g balastu na płacie ;) )

 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.