Skocz do zawartości

Art Hobby Odyssey-ECL 2.7m build log


mRqS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

o! Zefir! Fajnie, bo mało ich widać w RC.

Z Silentem nie ma ciśnienia. Jak będzie to będzie. Po prostu spodobał mi się Odyssey jak na razie i myślę, że Silent będzie kolejny.

Tak czy tak, muszę najpierw oblatać Odyssey'a :) Na dzisiaj kurier zapowiedział się z baterią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, samolocik napisał:

Jakie są założenia modelu? Tj. jak tym można polatać żeby się nie rozsypał? Czy jest raczej do spokojnego polatania na plaży?

 

Absolutnie jest do robienia różnych dziwnych rzeczy :) 

Skrzydło ma węglowy dźwigar, kadłub ma olbrzymie przekroje (urok bycia półmakietą), a stateczniki są ekstremalnie sztywne (urok tego, że nie są płytką, a są styropianowo-fornirowe, z pełnym profilem).

Nawet ster wysokości ma napęd z rurki węglowej fi4mm.

 

W tym modelu zastosowałem też profile, które (przy zastosowaniu mixa SW do klap i lotek) pozwalają latać na plecach z naprawdę solidną doskonałością.

 

Prototyp wyszedł na 1,5kg do lotu, przy 3m rozpiętości.

Przy tej wadze pokręciłem, przy oblocie, parę zerek (bo wieczór i pełne zachmurzenie). W termice bardzo dobrze się tym lata (acz wiadomo, to nie F5J, więc bardziej skalowo, na przechyle) i bardzo fajnie kręci akrobację, bo spokojnie można zrobić pętlę zewnętrzną z lotu plecowego, czy nawet ósemkę kubańską.

No i bardzo zadowolony jestem z tego jak robi korkociąg. Tzn. wprowadza się bardzo przewidywalnie (pełen SW i pełen SK, dać zwolnić i wchodzi), ale wychodzi od razu sam po puszczeniu sterów. Czyli przez przypadek nigdy nie wejdzie, ale jak chcemy to można się skalowo pokręcić :) 

 

Ale nie będę ukrywał - pierwsze co zrobię, gdy dostanę swój egzemplarz to dowalę mu z 1kg balastu :) 

Wtedy stanie się rasową maszyną do szybkiej akrobacji i dynamic soaringu :) 

 

 

 

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Patryk Sokol napisał:

 

Ale nie będę ukrywał - pierwsze co zrobię, gdy dostanę swój egzemplarz to dowalę mu z 1kg balastu :) 

Wtedy stanie się rasową maszyną do szybkiej akrobacji i dynamic soaringu :) 

 

 

 

haha.. czyli Zefir z domieszką genów Foxa? ;)

 

3m i 1.5kg to faktycznie lekko.

Mój piankowy Lentus ma chyba 2.3kg przy 3m :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Patryk Sokol napisał:

 

Edward Makula na nim latał, jakby inaczej więc? :) 

 

No tak. Nie da się inaczej :D

Seryjny kadłub będzie malowany czy "maluj sam"? Pytam bo pamiętam jak przestrzegałeś przed malowaniem kadłuba Odyssey'a, a zakładam, że kadłub Zefira robiony tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mRqS napisał:

Seryjny kadłub będzie malowany czy "maluj sam"? Pytam bo pamiętam jak przestrzegałeś przed malowaniem kadłuba Odyssey'a, a zakładam, że kadłub Zefira robiony tak samo.

Kadłuba - nie przestrzegałem, przestrzegałem przed statecznikiem :) 

 

Ale w seryjnym będą naklejki (do naklejenia przez właściciela).

Całkowitym przypadkiem, te naklejki wypadają w miejscach gdzie forma kadłuba ma łączenia :) 

 

Oczywiście - można to i pomalować, ale naklejki są fajne, bo raz, że dobrze wyglądają, a dwa są odporniejsze na zarysowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Patryk Sokol napisał:

Kadłuba - nie przestrzegałem, przestrzegałem przed statecznikiem :) 

 

 

A to coś mi się po....mieszało bo rozmawialiśmy o czarno białym kadłubie i myślałem aby go pomalować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

Kadłuba - nie przestrzegałem, przestrzegałem przed statecznikiem :) 

 

Ale w seryjnym będą naklejki (do naklejenia przez właściciela).

Całkowitym przypadkiem, te naklejki wypadają w miejscach gdzie forma kadłuba ma łączenia :) 

 

Oczywiście - można to i pomalować, ale naklejki są fajne, bo raz, że dobrze wyglądają, a dwa są odporniejsze na zarysowania.

 

Kiedy i ile?😁

3 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

Kadłuba - nie przestrzegałem, przestrzegałem przed statecznikiem :) 

 

Ale w seryjnym będą naklejki (do naklejenia przez właściciela).

Całkowitym przypadkiem, te naklejki wypadają w miejscach gdzie forma kadłuba ma łączenia :) 

 

Oczywiście - można to i pomalować, ale naklejki są fajne, bo raz, że dobrze wyglądają, a dwa są odporniejsze na zarysowania.

Kiedy i ile?😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

 

Absolutnie jest do robienia różnych dziwnych rzeczy :) 

Skrzydło ma węglowy dźwigar, kadłub ma olbrzymie przekroje (urok bycia półmakietą), a stateczniki są ekstremalnie sztywne (urok tego, że nie są płytką, a są styropianowo-fornirowe, z pełnym profilem).

Nawet ster wysokości ma napęd z rurki węglowej fi4mm.

 

W tym modelu zastosowałem też profile, które (przy zastosowaniu mixa SW do klap i lotek) pozwalają latać na plecach z naprawdę solidną doskonałością.

 

Prototyp wyszedł na 1,5kg do lotu, przy 3m rozpiętości.

Przy tej wadze pokręciłem, przy oblocie, parę zerek (bo wieczór i pełne zachmurzenie). W termice bardzo dobrze się tym lata (acz wiadomo, to nie F5J, więc bardziej skalowo, na przechyle) i bardzo fajnie kręci akrobację, bo spokojnie można zrobić pętlę zewnętrzną z lotu plecowego, czy nawet ósemkę kubańską.

No i bardzo zadowolony jestem z tego jak robi korkociąg. Tzn. wprowadza się bardzo przewidywalnie (pełen SW i pełen SK, dać zwolnić i wchodzi), ale wychodzi od razu sam po puszczeniu sterów. Czyli przez przypadek nigdy nie wejdzie, ale jak chcemy to można się skalowo pokręcić :) 

 

Ale nie będę ukrywał - pierwsze co zrobię, gdy dostanę swój egzemplarz to dowalę mu z 1kg balastu :) 

Wtedy stanie się rasową maszyną do szybkiej akrobacji i dynamic soaringu :) 

 

 

 

 

 

Z góry przepraszam za post niezwiązany z tematem wątku, ale chciałbym tylko napisać, że to super, że powstaje model w wygodnym rozmiarze, nadający się do latania termiki z kadłubem odpowiedniego rozmiaru, którego wyposażanie nie przypomina naprawy samochodu przez rurę wydechową 😉 Czy grubość profilu pozwoli na wstawienie bardziej budżetowych serw niz 8mm KST/MKS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Marcin83 napisał:

 

Kiedy i ile?😁

Kiedy i ile?😁

A pytaj producenta ;) 

18 minut temu, TomekP napisał:

Z góry przepraszam za post niezwiązany z tematem wątku, ale chciałbym tylko napisać, że to super, że powstaje model w wygodnym rozmiarze, nadający się do latania termiki z kadłubem odpowiedniego rozmiaru, którego wyposażanie nie przypomina naprawy samochodu przez rurę wydechową 😉 Czy grubość profilu pozwoli na wstawienie bardziej budżetowych serw niz 8mm KST/MKS?

W prototypie w skrzydle są serwa HS-65.

W kadłub to i standardy wejdą :) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Odyssey "Mustang Edition" (z pasami na spodzie płatów) gotowy do oblotu.

Bateria Tattu 1300mAh 3S 75C pozwoliła na wyważenie w okolicach 81mm.

Sugerowaną baterię 1050mAh można sobie w ....buty wsadzić. :) Za lekka do wyważenia.

Domyślam się, że użyte przeze mnie serwa z metalowymi przekładniami trochę się tu przyczyniły (chociaż z drugiej strony - użyłem cięższego kontrolera).

Teraz czekam na dobrą pogodę....

 

ah... waga gotowego do lotu: 1062g

 

image.thumb.jpeg.1e21dcdb991ed23f2e5cbfb48d2bc0aa.jpegimage.thumb.jpeg.12dffa3564b0c91296414ecb777cb23d.jpegimage.thumb.jpeg.ff5aa104875ef4946a6dd837d7d774c4.jpeg

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra.. Ładna pogoda wróciła. Jadę na lotnisko :)

 

 

IMG_1110.jpeg
 

Lata!

po pierwszym locie z ręki przyszła pora na silnik. To samo wylatuje z palców :)

Po starcie na ok 100m lot zakończyłem po 15 minutach (wieczor i praktyczny brak termiki - bąble gdzieniegdzie). 
 

 

 

74d2ac01-d740-48b9-b126-cf612f076bf4.jpeg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mRqS napisał:

Lata!

To najważniejsze:)Gratuluję ładnego modelu i życzę wielu długich, wysokich i bezpiecznych lotów.

Już to pisałem: te czerwone pasy na końcach plus przerwa i znowu pasek robi robotę. Proste a efektowne.

Powodzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ares napisał:

To najważniejsze:)Gratuluję ładnego modelu i życzę wielu długich, wysokich i bezpiecznych lotów.

 

 

Dzięki! Myślę, że znalazłem swój latający "codziennik" :)

Biedny Lentus... nie polata sobie za dużo teraz ;)

 

2 godziny temu, Ares napisał:

Już to pisałem: te czerwone pasy na końcach plus przerwa i znowu pasek robi robotę. Proste a efektowne.

Powodzenia .

 

Geneza motywu bardzo prosta:

 

Pierwsza końcówka płata zaznaczona "na oko" paskiem taśmy maskującej typu "market budowlany".

Jej szerokość to 25mm więc taka tez jest przerwa między pasami.

Do tego (oczywiście, też na oko) kolejny pasek taśmy.

Druga końcówka do zaznaczone miejsca taśmy od pierwszej i tyle :D

Zastanawiałem się jeszcze nad czerwonym łączeniem centropłatu ale nie będę już nic domalowywał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No model piękny. A tym się nie przejmuj że miejsca ciasno. Taki urok modeli AH. Tys mojej Cobry nie widział, kadłub ma pojemność może 2 litrów w kabinie A ja palca nie włożę 🤣🤣🤣

Myślałem że regiel masz Castle Talon 30A. Myślałem że 30 A wystarczający jest. Jeszcze raz gratulacje i wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marcin83 napisał:

Myślałem że regiel masz Castle Talon 30A. Myślałem że 30 A wystarczający jest.


to jest ZTW Mantis G2 35A

taki dałem bo… taki miałem w szufladzie :)

To był najmniejszy jaki znalazłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.