Skocz do zawartości

Laberr Aviation "The Praetorian" V tail - 2000mm drukowany w 3d


Tender79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po ukończeniu z sukcesem projektu mojego drukowanego recera przyszedł czas na realizacje kolejnego autorskiego projektu, szybowca high performance... w technologii 3d. Skrzydło jest na profilu HQ 1/9 ze zwichrzeniem +1 root do -2 tip, wyliczenia V tail i głównych parametrów w zrzutach ekranu. Napęd silnik 3542 1100 kv 4s. Całość jest projektowana pod tryb wazy. Pół kadłuba już praktycznie wydrukowane i wygląda bosko;)  

 

 

2.png

1.png

stingray b isa v4.png

3.png

Zrzut ekranu 2023-08-10 005023.png

Zrzut ekranu 2023-08-10 005034.png

Zrzut ekranu 2023-08-10 005047.png

Zrzut ekranu 2023-08-10 005202.png

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 dni do oblotu, jeśli wszystko wypali. Cały kadłub gotowy. Będzie trzeba zrobić kilka kosmetycznych poprawek w miejscu łączenia segmentów. Konstrukcja bardzo sztywna, ogon bardzo odporny na skręcanie. Wzmocnienia tworzą coś na kształt wewnętrznej kratownicy z żeber, prętów i rurek węglowych. Udało mi się zrobić fajny mechanizm zamykania kabinki oparty o drukowana sprężynkę. Teraz to co najważniejsze całość waży 550g, wg wstępnych wyliczeń skrzydła będą ważyć około 450g. Waga na pusto około 1kg co przy 2000 mm rozp. Jest dobrym wynikiem. Estymowana waga do lotu to 1400 - 1500g co przełoży się na obciążenie płata poniżej 50g/dm2. Może koledzy coś doradzą w temacie napędu, mam silniki 3542 w wersji 1100 i 1400 kv oba o mocy 600W. Obawiam się, że 1400 KV raczej na pewno odpada bo śmigło składane chyba raczej nie udźwignie ponad 20 tyś obrotów na 4s. Zakładam, że optymalny byłby silnik około 800KV i śmigłem w granicach 11x7 - 12x6. Zastanawiam się czy 3542 nie jest to dużo za dużo, z drugiej strony różnica w masie pomiędzy 3536 a 3542 to około 35g więc też jakoś to nie robi różnicy, Generalnie masa do lotu będzie w okolicach 1500g - ale ma być szybko, bardzo szybko i myślę jaki silnik użyć

 

IMG20230816013444.jpg

IMG20230816013424.jpg

IMG20230816013448.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie kolory tęczy, prototyp drukuje z resztek bo szkoda materiału na marnacje. Jak ma razie poprawki kosmetyczno -ergonomiczne. Odnośnie napędu to przypomniałem sobie że mam silnik z Extry 300 od Multiplexa, 650kv 600w na 4s z łopatkami 13*8 będzie śmigał jak dziki.  Generalnie zaczyna to wyglądać bardzo dobrze. Szczególnie jestem ciekaw jak sprawdzi się HQ1/9 na skrzydle. IMG20230820012738.thumb.jpg.ca839e72bed5087e3b27f4383c2bace1.jpgIMG20230820012833.thumb.jpg.a19bd2f5cfbbcf21f6e4db6262b0c0ea.jpgIMG20230820012738.thumb.jpg.ca839e72bed5087e3b27f4383c2bace1.jpgIMG20230820012738.thumb.jpg.ca839e72bed5087e3b27f4383c2bace1.jpgIMG20230820012814.thumb.jpg.fd49c8a3c1bd192f818ff69be46fef04.jpg

IMG20230820012801.jpg

IMG20230820012728.jpg

IMG20230820012811.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technologia ma pewne ograniczenia jeśli chodzi o wytrzymałość. Największa sztuka to znaleźć idealna proporcje pomiędzy masa, a wytrzymałością. Spód kadłuba najlepiej przelaminowac tkanina 45g bo lądowanie na brzuchu może być obciążające dla poszycia. Za to benefity są zachęcające, szybowi  tej klasy to kosz około 1,5 - 2tys, a koszt wydruku około 100zł, a posiadając jedna z drukarek o parametrach Bambulab drukujesz całość w 24h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był moment krytyczny w projekcie bo CAD mi źle skrzydło wyciągnął co okazało się po 2 dniach drukowania i skrzydła trzeba było rysować od nowa, ale koniec końców dobrze wyszło bo kolejna bardzo cenna nauka odebrana.
Jutro odbieram nowa drukarkę, która jest minimum 5 razy szybsza od obecnej to będzie przeskok technologiczny.
Jest szansa choć mała na oblot w weekend  faja rzecz to sposób otwierania kabinki, cały mechanizm wydrukowany łącznie ze sprężynka wszystko pasuje pod wymiar, nie trzeba nic kupować.

Może koledzy szybownicy coś podpowiedza o skłonie silnika -3 at. Czy więcej?

IMG20230823233943.jpg

IMG20230823234041.jpg

IMG20230823234052.jpg

IMG20230823234118.jpg

IMG20230823234131.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak zwykle mój optymizm zwiódł mnie na manowce. Pojawił się jeden błąd w projekcie, który sprawił, że zacząłem od nowa i była to dobra decyzja bo od razu powstały dwa modele:) plus wróciłem do pierwszego kształtu kadłuba, który jest po prostu imo bardziej sexi. Zdecydowałem, że zrobię dwa warianty do wyboru 1500 i 2000mm rozp. Kadłub jest identyczny, wystarczy zmienić skrzydła. Skrzydła są przeprojektowane żeby przesunąć SC do tyłu oraz tak aby oś obrotu lotki dla 20% cięciwy była pod kątem prostym do osi symetrii kadłuba.

Dla wersji 1500 obciążenie skrzydła wynosi około 72g/dm2, dla 2000mm - 58g/dm2, odpowiednio 1800/2000g RTF. Wyliczony współczynnik stateczności to odpowiednio 0.62 i 0.4 dla wersji 2000mm. 

Został tylko oblot :)

IMG20230924184813.jpg

IMG20230924184752.jpg

IMG20230924184707.jpg

IMG20230924184630.jpg

IMG20230924184644.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.