Tender79 Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Po ukończeniu z sukcesem projektu mojego drukowanego recera przyszedł czas na realizacje kolejnego autorskiego projektu, szybowca high performance... w technologii 3d. Skrzydło jest na profilu HQ 1/9 ze zwichrzeniem +1 root do -2 tip, wyliczenia V tail i głównych parametrów w zrzutach ekranu. Napęd silnik 3542 1100 kv 4s. Całość jest projektowana pod tryb wazy. Pół kadłuba już praktycznie wydrukowane i wygląda bosko;) 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 16 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2023 5 dni do oblotu, jeśli wszystko wypali. Cały kadłub gotowy. Będzie trzeba zrobić kilka kosmetycznych poprawek w miejscu łączenia segmentów. Konstrukcja bardzo sztywna, ogon bardzo odporny na skręcanie. Wzmocnienia tworzą coś na kształt wewnętrznej kratownicy z żeber, prętów i rurek węglowych. Udało mi się zrobić fajny mechanizm zamykania kabinki oparty o drukowana sprężynkę. Teraz to co najważniejsze całość waży 550g, wg wstępnych wyliczeń skrzydła będą ważyć około 450g. Waga na pusto około 1kg co przy 2000 mm rozp. Jest dobrym wynikiem. Estymowana waga do lotu to 1400 - 1500g co przełoży się na obciążenie płata poniżej 50g/dm2. Może koledzy coś doradzą w temacie napędu, mam silniki 3542 w wersji 1100 i 1400 kv oba o mocy 600W. Obawiam się, że 1400 KV raczej na pewno odpada bo śmigło składane chyba raczej nie udźwignie ponad 20 tyś obrotów na 4s. Zakładam, że optymalny byłby silnik około 800KV i śmigłem w granicach 11x7 - 12x6. Zastanawiam się czy 3542 nie jest to dużo za dużo, z drugiej strony różnica w masie pomiędzy 3536 a 3542 to około 35g więc też jakoś to nie robi różnicy, Generalnie masa do lotu będzie w okolicach 1500g - ale ma być szybko, bardzo szybko i myślę jaki silnik użyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 19 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2023 Wszystkie kolory tęczy, prototyp drukuje z resztek bo szkoda materiału na marnacje. Jak ma razie poprawki kosmetyczno -ergonomiczne. Odnośnie napędu to przypomniałem sobie że mam silnik z Extry 300 od Multiplexa, 650kv 600w na 4s z łopatkami 13*8 będzie śmigał jak dziki. Generalnie zaczyna to wyglądać bardzo dobrze. Szczególnie jestem ciekaw jak sprawdzi się HQ1/9 na skrzydle. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin83 Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2023 A jak jest ze sztywnością tego materiału? Jak się zachowuje np przy twardszych ładowaniach? Ciekawi mnie też waga. Bardzo ciekawa technologia gdzie samemu można dosłownie wszystko sobie stworzyć. Podoba mi się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 22 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2023 Technologia ma pewne ograniczenia jeśli chodzi o wytrzymałość. Największa sztuka to znaleźć idealna proporcje pomiędzy masa, a wytrzymałością. Spód kadłuba najlepiej przelaminowac tkanina 45g bo lądowanie na brzuchu może być obciążające dla poszycia. Za to benefity są zachęcające, szybowi tej klasy to kosz około 1,5 - 2tys, a koszt wydruku około 100zł, a posiadając jedna z drukarek o parametrach Bambulab drukujesz całość w 24h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Był moment krytyczny w projekcie bo CAD mi źle skrzydło wyciągnął co okazało się po 2 dniach drukowania i skrzydła trzeba było rysować od nowa, ale koniec końców dobrze wyszło bo kolejna bardzo cenna nauka odebrana. Jutro odbieram nowa drukarkę, która jest minimum 5 razy szybsza od obecnej to będzie przeskok technologiczny. Jest szansa choć mała na oblot w weekend faja rzecz to sposób otwierania kabinki, cały mechanizm wydrukowany łącznie ze sprężynka wszystko pasuje pod wymiar, nie trzeba nic kupować. Może koledzy szybownicy coś podpowiedza o skłonie silnika -3 at. Czy więcej? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 25 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2023 Jak zwykle mój optymizm zwiódł mnie na manowce. Pojawił się jeden błąd w projekcie, który sprawił, że zacząłem od nowa i była to dobra decyzja bo od razu powstały dwa modele:) plus wróciłem do pierwszego kształtu kadłuba, który jest po prostu imo bardziej sexi. Zdecydowałem, że zrobię dwa warianty do wyboru 1500 i 2000mm rozp. Kadłub jest identyczny, wystarczy zmienić skrzydła. Skrzydła są przeprojektowane żeby przesunąć SC do tyłu oraz tak aby oś obrotu lotki dla 20% cięciwy była pod kątem prostym do osi symetrii kadłuba. Dla wersji 1500 obciążenie skrzydła wynosi około 72g/dm2, dla 2000mm - 58g/dm2, odpowiednio 1800/2000g RTF. Wyliczony współczynnik stateczności to odpowiednio 0.62 i 0.4 dla wersji 2000mm. Został tylko oblot 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 26 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2023 Świetna robota! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 5 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2023 Świetny pomysł z wykonaniem dwóch wersji, ciekaw jestem bardzo oblotu i porównania obydwu. Pogoda jeszcze łaskawa, tak więc szykuje się ciekawa końcówka sezonu Kawał dobrej roboty! Czekamy na oblot A model...wygląda naprawdę... ostro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi