Łukasz1 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Poszukuję odpowiedniego silnika do smigła 9X8,1 3 łopatowe ( jest to odpowiednik śmigła 3 łopatowego FSK z wymiennymi łopatkami http://www.macrotech.pl/index.php?id=showitem&towarID=18&kat=3&podkat=4 ). Zasilanie najlepiej LiPo 2s może być 3s prąd max ~ 15A ciąg min 350 optimum 500g waga silnika max 65g W Motocalc wychodza jakies dziwne rzeczy ( może GWS inrunner z przekładnia 4:1 np.: http://www.airhobby.pl/product_info.php?cPath=26_28_89&products_id=475 ) w zestawie była początkowo 370 z przekładnia 4:1 Model to: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=3318 (jako upgrade jest tam podany silnik TT o KV 770obr/min. ), ale nie mogę znaleźć odpowiednika. Wg Motocalc najlepiej pasuje Keda inruner KV2030 3600 - 3800obr/min lub keda 2040 3600 4000obr/min z przekładnia 4:1 lub ewentualnie outrunner TowerPro 2410-12 http://www.emodel.pl/esklep/tower-241012-p-22.html ( nie przepadam za tymi silnikami :? ) Co na ten temat sadzicie? Chciałbym, aby można było w zastępstwie użyć GWS 9x7 3-łopatowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeron1 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Ten http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_55&products_id=173 silnik powinien rozwiązać twój problem i nie będziesz musiał stosować przekładni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz1 Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Moje śmigło ma 3 łopaty a to odpowiada rozmiarowi ~10x8 dwułopatowego. Ten silnik może max. 10x4,7 czyli za słaby ( zresztą oglądałem go ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Postawiłeś ciężkie warunki, ale to powinno udźwignąć: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7707&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_28-30_750Kv_/_245W Przy pakiecie 3S może i z prądem uda się zmieścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Ja osobiście używam takiego silnika w Cessnie 182 Artech o wadze 560g.Śmigło MA 9x6x3 spalinowe,zasilanie 2S i 3S 1800mAh 10C,regulator 25A.GWS odpuść sobie są mało sztywne i wpadają w wibracje,chyba że wersja HD. Co do danych podawanych przez producentów bywa różnie ,np.ten silnik zalecają smigło 7x4,latał w/w cesnie ze śmigłem 8x6 teraz w FW 190 ESA pełnokadłubowa z EPP na 9 1/3 x 7 1/3 zasilany jak wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Moje śmigło ma 3 łopaty a to odpowiada rozmiarowi ~10x8 dwułopatowego. Ten silnik może max. 10x4,7 czyli za słaby ( zresztą oglądałem go ) tak, ale... ty chcesz zastosowac pakiet 2S, a dane producenta dot. smigla odnosza sie do pakietu 3S. tak wiec sadze ze bez problemu mozesz go zastosowac. zreszta jest to silnik o bardzo niskim kv, tak wiec przeciazyc jest go ciezej niz inne. baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Tyle tylko że przy 2S,tym kv i śmigle trójłopatowym czyli o mniejszej sprawności może się okazać że będzie tylko fajnym wiatraczkiem w upalne dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Tyle tylko że przy 2S,tym kv i śmigle trójłopatowym czyli o mniejszej sprawności może się okazać że będzie tylko fajnym wiatraczkiem w upalne dni. W orginale pracowal silnik szczotkowy 380 z przekladnia, nie widze mozliwosci zeby jakas bezszczotka byla za slaba. kazdy dzwonek jest mocniejszy.. baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 A prędkość obrotowa śmigła?A w związku z tym prędkość modelu i minimalna predkość przeciągnięcia.To nie jest 100g halówka a 500g zasuwacz z Reno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Mozna tutaj rozwazac rozne aspekty, deliberowac, obliczac, przeliczac i gdybac. Ale po co? Silniki szczotkowe zawsze zastepuje sie bezszczotkowym. I naped ZAWSZE jest znacznie wydajniejszy. W prostszych modelach zastepuje sie po prostu dzwonkiem. A parametry dzwonka dobiera sie do konkretnego zastosowania, kierujac sie zastosowanym smiglem. a tutaj trzeba zakrecic smiglem 10x8 i tyle. Czyli niskie kv. Silnik szczotkowy klasy 400 pracujacy z przekladnia 1:4 i smiglem 10x4,7SF pobiera prad 3,3A z pakietu LiPol 3S. 3,3x10V=33W od tego nalezy odjac moc stracona w przekladni, oraz przez stosunkowo mala sprawnosc silnika. i dopiero mamy moc "na wale" silnika. Byle jaki dzwonek ma 60W.. Baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz1 Opublikowano 3 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 To śmigło ma się kręcić dość szybko bo to nie Slow Flyer tylko Pylon Racer Na oryginalnym napędzie latało toto raczej średnio , trochę na rzęsach. Ale śmigiełko mi się podoba 3łopatowe o dużym skoku czyli Pitch speed bedzie jak trzeba tylko jest duuuuże można by dać 2 łopatowe 8X4 i pakiet 3 s + dzwonek i będzie szedł pionowo do góry, ale trochę szkoda bo ładnie wygląda z tym śmigiełkiem tak rasowo Ponieważ nie jest to wielki model to nie chciałbym z niego robić latającej cegły ( pow nośna ok 12dm2) (fabryczny napęd waży 65g ) bo to styropian i rozpadnie się przy lądowaniu Pakiet ( wagowo ) 1300 2S lub 1000 3S a ograniczenie amperowe wynika z tego, żeby nie zarżnąć pakietu. Chodzi mi o to czy ktoś ma doświadczenie z tak dużymi śmigłami, ale nie w wersji slow/shock tylko szybsze modele. Silnik szczotkowy klasy 400 pracujacy z przekladnia 1:4 i smiglem 10x4,7SF pobiera prad 3,3A z pakietu LiPol 3S.3,3x10V=33W Dobrze pomierz prądy trochę mało ci wyszło. Ten fabryczny 370 z zestawu z tym smigłem brał przy 2S ~9A co daje ok 50W i nie było najlepiej jeśli chodzi o osiągi modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Bez obawy, pomierzylem dokladnie, a tobie moze tak wyszlo ze wzgledu na mniejsze przelozenie, oraz wyzsze napiecie zailania. twoj modelik z dzwonkiem i tym smiglem to bedzie pionowo latal na polowce gazu.. baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz1 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Aby nie zaśmiecać forum nowymi postami powrócę do starego wątku. Ponieważ nie chce mi się znacząco przerabiać mocowania silnika to wolałbym zastosować fabryczną przekładnię 1:4, która pasuje do łoża w modelu. Chciałbym zastosować tam inrunnera z przeładnią Czy ktoś ma doświadczenie z inrunnerami z przekładnią? ( jak dobrać KV do przekładni ) Podam parametry brzegowe : Śmigło 9,2x8,1 x 3 łopaty przekładnia 1:4 pakiet najlepiej 2s 1000mAh ( mam tylko 15C ) lub 1000-1300mAh 3s ( do ewent dokupienia ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Trzeba dobrać silnik do posiadanego śmigła, a potem pomnożyć kv razy 4 (moc ta sama). I wyjdzie Ci jaki silnik potrzebujesz. Ale praktyki w tym nie mam, szczególnie o dobranie parametrów silnika do Twojego 3-łopatowego śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_atrix Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Witam Podłącze sie do tematu, gdyż wszedłem w posiadanie takowej cessny po przejściach, w wersji szczotkowej. Przeszła gruntowna renowacje,nabyła dodatkowych wzmocnień waga po przeróbkach na bezszczotke i normalny odbiornik z pakietem 3s 800mAh 25C wyszła 560g Pozbyłem sie oryginalnego mocowania silnika w to miejsce poszło http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=19002 wzbogacone o podkładkę z listewek balsy 10mm,aby uzyskać odpowiednia pozycje dla silnika względem osłony, ale przede wszystkim wykłonu i skłonu. Wyposażenie poniżej: silnik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12921 śmigło http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5248 odbiornik: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12901__Hobby_King_2_4Ghz_Receiver_6Ch_V2.html pakiet http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18847 Planuje test jak tylko pogoda pozwoli, wówczas dam znać czy moje założenie dotyczące wyboru napędu były słuszne i nie omieszkam dać znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_atrix Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Witam, test sie w końcu odbył silnik radzi sobie ze śmigłem spokojnie,ale do tego modelu ta konfiguracja odpada, po prostu pozostaje zbyt mała odległość do ziemi, przez co start czy lądowanie z czegokolwiek innego niż równy asfalt odpada. Dlatego tez kolejna próba będzie ze śmigłem 8x4 trzy łopatowe, jak sądzę cal różnicy da nam wystarczającą przestrzeń do ziemie,a 3 łopaty i tak zapewnia wystarczając ciąg dla modelu o tak małej masie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_atrix Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Witam, Miałem racje co do mniejszego śmigła, zarówno na 3łopatowym 8x4 jak i nawet na zwykłym 8x4,3 samolot idzie w powietrze pionowo , przestrzeń do ziemi wystarczającą, wiec można bawić się i z ziemi i z reki,oba warianty przy tej konfiguracji daja możliwość swobodnego startu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 przestrzeń do ziemi wystarczającą Wyjaśnij proszę co to oznacza w kontekście doboru śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
engelbert Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Pewnie chodzi mu o to, żeby przy kołowaniu nie kosić trawy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.