Skocz do zawartości

Dobór silnika do konkretnego śmigła.


Łukasz1

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poszukuję odpowiedniego silnika do smigła 9X8,1 3 łopatowe ( jest to odpowiednik śmigła 3 łopatowego FSK z wymiennymi łopatkami http://www.macrotech.pl/index.php?id=showitem&towarID=18&kat=3&podkat=4 ). Zasilanie najlepiej LiPo 2s może być 3s prąd max ~ 15A ciąg min 350 optimum 500g waga silnika max 65g W Motocalc wychodza jakies dziwne rzeczy ( może GWS inrunner z przekładnia 4:1 np.: http://www.airhobby.pl/product_info.php?cPath=26_28_89&products_id=475 ) w zestawie była początkowo 370 z przekładnia 4:1 Model to: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=3318 (jako upgrade jest tam podany silnik TT o KV 770obr/min. ), ale nie mogę znaleźć odpowiednika. Wg Motocalc najlepiej pasuje Keda inruner KV2030 3600 - 3800obr/min lub keda 2040 3600 4000obr/min z przekładnia 4:1 lub ewentualnie outrunner TowerPro 2410-12 http://www.emodel.pl/esklep/tower-241012-p-22.html ( nie przepadam za tymi silnikami :? ) Co na ten temat sadzicie? Chciałbym, aby można było w zastępstwie użyć GWS 9x7 3-łopatowe

Opublikowano

Moje śmigło ma 3 łopaty a to odpowiada rozmiarowi ~10x8 dwułopatowego. Ten silnik może max. 10x4,7 czyli za słaby ( zresztą oglądałem go )

Opublikowano

Ja osobiście używam takiego silnika w Cessnie 182 Artech o wadze 560g.Śmigło MA 9x6x3 spalinowe,zasilanie 2S i 3S 1800mAh 10C,regulator 25A.GWS odpuść sobie są mało sztywne i wpadają w wibracje,chyba że wersja HD.

Co do danych podawanych przez producentów bywa różnie ,np.ten silnik zalecają smigło 7x4,latał w/w cesnie ze śmigłem 8x6 teraz w FW 190 ESA pełnokadłubowa z EPP na 9 1/3 x 7 1/3 zasilany jak wyżej.

Opublikowano
Moje śmigło ma 3 łopaty a to odpowiada rozmiarowi ~10x8 dwułopatowego. Ten silnik może max. 10x4,7 czyli za słaby ( zresztą oglądałem go )

 

tak, ale... ty chcesz zastosowac pakiet 2S, a dane producenta dot. smigla odnosza sie do pakietu 3S. tak wiec sadze ze bez problemu mozesz go zastosowac.

zreszta jest to silnik o bardzo niskim kv, tak wiec przeciazyc jest go ciezej niz inne.

 

baxter

Opublikowano

Tyle tylko że przy 2S,tym kv i śmigle trójłopatowym czyli o mniejszej sprawności może się okazać że będzie tylko fajnym wiatraczkiem w upalne dni.

Opublikowano
Tyle tylko że przy 2S,tym kv i śmigle trójłopatowym czyli o mniejszej sprawności może się okazać że będzie tylko fajnym wiatraczkiem w upalne dni.

 

W orginale pracowal silnik szczotkowy 380 z przekladnia, nie widze mozliwosci zeby jakas bezszczotka byla za slaba. kazdy dzwonek jest mocniejszy..

 

 

baxter

Opublikowano

A prędkość obrotowa śmigła?A w związku z tym prędkość modelu i minimalna predkość przeciągnięcia.To nie jest 100g halówka a 500g zasuwacz z Reno

Opublikowano

Mozna tutaj rozwazac rozne aspekty, deliberowac, obliczac, przeliczac i gdybac. Ale po co?

Silniki szczotkowe zawsze zastepuje sie bezszczotkowym. I naped ZAWSZE jest znacznie wydajniejszy. W prostszych modelach zastepuje sie po prostu dzwonkiem. A parametry dzwonka dobiera sie do konkretnego zastosowania, kierujac sie zastosowanym smiglem.

a tutaj trzeba zakrecic smiglem 10x8 i tyle. Czyli niskie kv.

Silnik szczotkowy klasy 400 pracujacy z przekladnia 1:4 i smiglem 10x4,7SF pobiera prad 3,3A z pakietu LiPol 3S.

3,3x10V=33W od tego nalezy odjac moc stracona w przekladni, oraz przez stosunkowo mala sprawnosc silnika. i dopiero mamy moc "na wale" silnika.

Byle jaki dzwonek ma 60W..

 

Baxter

Opublikowano

To śmigło ma się kręcić dość szybko bo to nie Slow Flyer tylko Pylon Racer :lol: Na oryginalnym napędzie latało toto raczej średnio , trochę na rzęsach. Ale śmigiełko mi się podoba 3łopatowe o dużym skoku czyli Pitch speed bedzie jak trzeba tylko jest duuuuże można by dać 2 łopatowe 8X4 i pakiet 3 s + dzwonek i będzie szedł pionowo do góry, ale trochę szkoda bo ładnie wygląda z tym śmigiełkiem tak rasowo :lol:

Ponieważ nie jest to wielki model to nie chciałbym z niego robić latającej cegły ( pow nośna ok 12dm2) (fabryczny napęd waży 65g ) bo to styropian i rozpadnie się przy lądowaniu Pakiet ( wagowo ) 1300 2S lub 1000 3S a ograniczenie amperowe wynika z tego, żeby nie zarżnąć pakietu. Chodzi mi o to czy ktoś ma doświadczenie z tak dużymi śmigłami, ale nie w wersji slow/shock tylko szybsze modele.

Silnik szczotkowy klasy 400 pracujacy z przekladnia 1:4 i smiglem 10x4,7SF pobiera prad 3,3A z pakietu LiPol 3S.

3,3x10V=33W

 

Dobrze pomierz prądy trochę mało ci wyszło. Ten fabryczny 370 z zestawu z tym smigłem brał przy 2S ~9A co daje ok 50W i nie było najlepiej jeśli chodzi o osiągi modelu

Opublikowano

Bez obawy, pomierzylem dokladnie, a tobie moze tak wyszlo ze wzgledu na mniejsze przelozenie, oraz wyzsze napiecie zailania.

 

twoj modelik z dzwonkiem i tym smiglem to bedzie pionowo latal na polowce gazu..

 

baxter

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Aby nie zaśmiecać forum nowymi postami powrócę do starego wątku. Ponieważ nie chce mi się znacząco przerabiać mocowania silnika to wolałbym zastosować fabryczną przekładnię 1:4, która pasuje do łoża w modelu. Chciałbym zastosować tam inrunnera z przeładnią Czy ktoś ma doświadczenie z inrunnerami z przekładnią? ( jak dobrać KV do przekładni )

 

Podam parametry brzegowe :

Śmigło 9,2x8,1 x 3 łopaty przekładnia 1:4 pakiet najlepiej 2s 1000mAh ( mam tylko 15C ) lub 1000-1300mAh 3s ( do ewent dokupienia ).

Opublikowano

Trzeba dobrać silnik do posiadanego śmigła, a potem pomnożyć kv razy 4 (moc ta sama).

I wyjdzie Ci jaki silnik potrzebujesz.

Ale praktyki w tym nie mam, szczególnie o dobranie parametrów silnika do Twojego 3-łopatowego śmigła.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

Podłącze sie do tematu, gdyż wszedłem w posiadanie takowej cessny po przejściach, w wersji szczotkowej. Przeszła gruntowna renowacje,nabyła dodatkowych wzmocnień waga po przeróbkach na bezszczotke i normalny odbiornik z pakietem 3s 800mAh 25C wyszła 560g

Pozbyłem sie oryginalnego mocowania silnika w to miejsce poszło

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=19002

wzbogacone o podkładkę z listewek balsy 10mm,aby uzyskać odpowiednia pozycje dla silnika względem osłony, ale przede wszystkim wykłonu i skłonu.

Wyposażenie poniżej:

silnik

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12921

śmigło

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5248

odbiornik:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12901__Hobby_King_2_4Ghz_Receiver_6Ch_V2.html

pakiet

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18847

 

Planuje test jak tylko pogoda pozwoli, wówczas dam znać czy moje założenie dotyczące wyboru napędu były słuszne i nie omieszkam dać znać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

test sie w końcu odbył

silnik radzi sobie ze śmigłem spokojnie,ale do tego modelu ta konfiguracja odpada, po prostu pozostaje zbyt mała odległość do ziemi, przez co start czy lądowanie z czegokolwiek innego niż równy asfalt odpada. Dlatego tez kolejna próba będzie ze śmigłem 8x4 trzy łopatowe, jak sądzę cal różnicy da nam wystarczającą przestrzeń do ziemie,a 3 łopaty i tak zapewnia wystarczając ciąg dla modelu o tak małej masie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Miałem racje co do mniejszego śmigła, zarówno na 3łopatowym 8x4 jak i nawet na zwykłym 8x4,3 samolot idzie w powietrze pionowo , przestrzeń do ziemi wystarczającą, wiec można bawić się i z ziemi i z reki,oba warianty przy tej konfiguracji daja możliwość swobodnego startu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.