Skocz do zawartości

Dobór silnika do konkretnego śmigła.


Łukasz1

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję odpowiedniego silnika do smigła 9X8,1 3 łopatowe ( jest to odpowiednik śmigła 3 łopatowego FSK z wymiennymi łopatkami http://www.macrotech.pl/index.php?id=showitem&towarID=18&kat=3&podkat=4 ). Zasilanie najlepiej LiPo 2s może być 3s prąd max ~ 15A ciąg min 350 optimum 500g waga silnika max 65g W Motocalc wychodza jakies dziwne rzeczy ( może GWS inrunner z przekładnia 4:1 np.: http://www.airhobby.pl/product_info.php?cPath=26_28_89&products_id=475 ) w zestawie była początkowo 370 z przekładnia 4:1 Model to: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=3318 (jako upgrade jest tam podany silnik TT o KV 770obr/min. ), ale nie mogę znaleźć odpowiednika. Wg Motocalc najlepiej pasuje Keda inruner KV2030 3600 - 3800obr/min lub keda 2040 3600 4000obr/min z przekładnia 4:1 lub ewentualnie outrunner TowerPro 2410-12 http://www.emodel.pl/esklep/tower-241012-p-22.html ( nie przepadam za tymi silnikami :? ) Co na ten temat sadzicie? Chciałbym, aby można było w zastępstwie użyć GWS 9x7 3-łopatowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście używam takiego silnika w Cessnie 182 Artech o wadze 560g.Śmigło MA 9x6x3 spalinowe,zasilanie 2S i 3S 1800mAh 10C,regulator 25A.GWS odpuść sobie są mało sztywne i wpadają w wibracje,chyba że wersja HD.

Co do danych podawanych przez producentów bywa różnie ,np.ten silnik zalecają smigło 7x4,latał w/w cesnie ze śmigłem 8x6 teraz w FW 190 ESA pełnokadłubowa z EPP na 9 1/3 x 7 1/3 zasilany jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje śmigło ma 3 łopaty a to odpowiada rozmiarowi ~10x8 dwułopatowego. Ten silnik może max. 10x4,7 czyli za słaby ( zresztą oglądałem go )

 

tak, ale... ty chcesz zastosowac pakiet 2S, a dane producenta dot. smigla odnosza sie do pakietu 3S. tak wiec sadze ze bez problemu mozesz go zastosowac.

zreszta jest to silnik o bardzo niskim kv, tak wiec przeciazyc jest go ciezej niz inne.

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko że przy 2S,tym kv i śmigle trójłopatowym czyli o mniejszej sprawności może się okazać że będzie tylko fajnym wiatraczkiem w upalne dni.

 

W orginale pracowal silnik szczotkowy 380 z przekladnia, nie widze mozliwosci zeby jakas bezszczotka byla za slaba. kazdy dzwonek jest mocniejszy..

 

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna tutaj rozwazac rozne aspekty, deliberowac, obliczac, przeliczac i gdybac. Ale po co?

Silniki szczotkowe zawsze zastepuje sie bezszczotkowym. I naped ZAWSZE jest znacznie wydajniejszy. W prostszych modelach zastepuje sie po prostu dzwonkiem. A parametry dzwonka dobiera sie do konkretnego zastosowania, kierujac sie zastosowanym smiglem.

a tutaj trzeba zakrecic smiglem 10x8 i tyle. Czyli niskie kv.

Silnik szczotkowy klasy 400 pracujacy z przekladnia 1:4 i smiglem 10x4,7SF pobiera prad 3,3A z pakietu LiPol 3S.

3,3x10V=33W od tego nalezy odjac moc stracona w przekladni, oraz przez stosunkowo mala sprawnosc silnika. i dopiero mamy moc "na wale" silnika.

Byle jaki dzwonek ma 60W..

 

Baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To śmigło ma się kręcić dość szybko bo to nie Slow Flyer tylko Pylon Racer :lol: Na oryginalnym napędzie latało toto raczej średnio , trochę na rzęsach. Ale śmigiełko mi się podoba 3łopatowe o dużym skoku czyli Pitch speed bedzie jak trzeba tylko jest duuuuże można by dać 2 łopatowe 8X4 i pakiet 3 s + dzwonek i będzie szedł pionowo do góry, ale trochę szkoda bo ładnie wygląda z tym śmigiełkiem tak rasowo :lol:

Ponieważ nie jest to wielki model to nie chciałbym z niego robić latającej cegły ( pow nośna ok 12dm2) (fabryczny napęd waży 65g ) bo to styropian i rozpadnie się przy lądowaniu Pakiet ( wagowo ) 1300 2S lub 1000 3S a ograniczenie amperowe wynika z tego, żeby nie zarżnąć pakietu. Chodzi mi o to czy ktoś ma doświadczenie z tak dużymi śmigłami, ale nie w wersji slow/shock tylko szybsze modele.

Silnik szczotkowy klasy 400 pracujacy z przekladnia 1:4 i smiglem 10x4,7SF pobiera prad 3,3A z pakietu LiPol 3S.

3,3x10V=33W

 

Dobrze pomierz prądy trochę mało ci wyszło. Ten fabryczny 370 z zestawu z tym smigłem brał przy 2S ~9A co daje ok 50W i nie było najlepiej jeśli chodzi o osiągi modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Aby nie zaśmiecać forum nowymi postami powrócę do starego wątku. Ponieważ nie chce mi się znacząco przerabiać mocowania silnika to wolałbym zastosować fabryczną przekładnię 1:4, która pasuje do łoża w modelu. Chciałbym zastosować tam inrunnera z przeładnią Czy ktoś ma doświadczenie z inrunnerami z przekładnią? ( jak dobrać KV do przekładni )

 

Podam parametry brzegowe :

Śmigło 9,2x8,1 x 3 łopaty przekładnia 1:4 pakiet najlepiej 2s 1000mAh ( mam tylko 15C ) lub 1000-1300mAh 3s ( do ewent dokupienia ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Podłącze sie do tematu, gdyż wszedłem w posiadanie takowej cessny po przejściach, w wersji szczotkowej. Przeszła gruntowna renowacje,nabyła dodatkowych wzmocnień waga po przeróbkach na bezszczotke i normalny odbiornik z pakietem 3s 800mAh 25C wyszła 560g

Pozbyłem sie oryginalnego mocowania silnika w to miejsce poszło

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=19002

wzbogacone o podkładkę z listewek balsy 10mm,aby uzyskać odpowiednia pozycje dla silnika względem osłony, ale przede wszystkim wykłonu i skłonu.

Wyposażenie poniżej:

silnik

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12921

śmigło

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5248

odbiornik:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12901__Hobby_King_2_4Ghz_Receiver_6Ch_V2.html

pakiet

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18847

 

Planuje test jak tylko pogoda pozwoli, wówczas dam znać czy moje założenie dotyczące wyboru napędu były słuszne i nie omieszkam dać znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

test sie w końcu odbył

silnik radzi sobie ze śmigłem spokojnie,ale do tego modelu ta konfiguracja odpada, po prostu pozostaje zbyt mała odległość do ziemi, przez co start czy lądowanie z czegokolwiek innego niż równy asfalt odpada. Dlatego tez kolejna próba będzie ze śmigłem 8x4 trzy łopatowe, jak sądzę cal różnicy da nam wystarczającą przestrzeń do ziemie,a 3 łopaty i tak zapewnia wystarczając ciąg dla modelu o tak małej masie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Miałem racje co do mniejszego śmigła, zarówno na 3łopatowym 8x4 jak i nawet na zwykłym 8x4,3 samolot idzie w powietrze pionowo , przestrzeń do ziemi wystarczającą, wiec można bawić się i z ziemi i z reki,oba warianty przy tej konfiguracji daja możliwość swobodnego startu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.