radek872 Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 Przejrzyj oferte w nastiku sa tam serwa GWS o podobnych parametrach
Mellon-68 Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Przymierzam się do kolejnego Yaka i zastanawiam się czy nie zmienic serw. Bart A czy to ten sam model, który miałeś poprzednio? Może podrzuć jakieś informacje o tym nowym pomyśle - jakąś "link-ę".
BART Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 tak,ten sam model. Jeste bardzo ladny i choc fatalny lot nie byl zbyt dlugi,to latal znakomicie.A poza tym,mam skrzydlo z poprzednika:-)
BART Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Przejrzyj oferte w nastiku sa tam serwa GWS o podobnych parametrach Faktycznie to serwo: http://www.nastik.pl/gws-micro2bbmg-p-337.html jest silne ponad 5kg(4,8v) i z metalowymi trybami a w cenie jest różnica:-) dzieki Bart
jakuban Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 Serwa są super, będziesz bardzo zadowolony. 6,4 kg przy 6V. Polecam.
Marcin Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 radek872, a nie wspominałeś o tych GWS przy okazji Extry ? Coś o mikro, że się rozlecą itp
Janusz P. Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 Co do tych serw GWS jakie są w linku to są na prawdę mocne serwa bo mam trzy sztuki, ale jeżeli mają być na przedłużkach to radzę zastosować pierścienie ferrytowe na okablowaniu bo bez nich lubią czasem "zaświrować"i to poważnie bo na cały zakres pracy serwa tak bez powodu, jednak po zastosowaniu wcześniej wspomnianych pierścieni problem znikł :jupi:
BART Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 Co do tych serw GWS jakie są w linku to są na prawdę mocne serwa bo mam trzy sztuki, ale jeżeli mają być na przedłużkach to radzę zastosować pierścienie ferrytowe na okablowaniu bo bez nich lubią czasem "zaświrować"i to poważnie bo na cały zakres pracy serwa tak bez powodu, jednak po zastosowaniu wcześniej wspomnianych pierścieni problem znikł :jupi: Aco to te pierscienie ferrytowe,jak to wyglada?(z elektroniki jestem słaby,wybacz moze banalne pytanie) Bart
Janusz P. Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 Pierścień ferrytowy to takie coś co zapobiega zakłóceniom podczas pracy serwa http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?p=productsMore&iProduct=1382&sName=pierscien-ferrytowy
BART Opublikowano 13 Września 2009 Opublikowano 13 Września 2009 No i mam kolejnego yaka55 Zmiana bedzie taka , ze silnik zamiast 55ax bedzie Saito 91 a zamiast serw standard serwa micro, powiekszanie otworów zwłaszcza w skrzydłach jest bardzo delikatne. W krótce jak bedzie wolny czas i komplet częsci ,fotki ,malowanie to samo:-) p.s Czy ma ktoś instrukcję w j.polskim do Saito 91? Bart
olafd Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Witam, ja także zakupiłem Yaczka i teraz mam pytanie. Mam serwa 2x225 mg a także wspominane wcześnej GWS'y BB. hieteki sa szybsze i ciut słabsze, jak dać te serwa w modelu? Hiteki na lotki a GWS na kierunek i wysokość, czy też odwrotnie?
Janusz P. Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Hiteki na lotki a GWS na kierunek i wysokość Właśnie tak jak napisałeś będzie dobrze.
BART Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Witam, ja także zakupiłem Yaczka i teraz mam pytanie. Mam serwa 2x225 mg a także wspominane wcześnej GWS'y BB. hieteki sa szybsze i ciut słabsze, jak dać te serwa w modelu? Hiteki na lotki a GWS na kierunek i wysokość, czy też odwrotnie? Ja kupiłem GWS w ilosci 5 na wszystko, juz nie bawie się w powiekszanie otworów , bo łatwo zepsuć delikatną konstrukcję. Zastanawiałem się tylko nad serwem do przpustnicy, mam 4 takta Saito i pewnie będą duze wibracje -czy nie dać standardu? Co o tym myslicie? Zastanawiam się nad śmigłem 3 łopatowym, bo w oryginale jest takowe: Jakie bedzie najlepsze pod Saito Fa91?Czy macie doświadczenia z takimi śmigłami? Bart
Mellon-68 Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 Zastanawiam się nad śmigłem 3 łopatowym, bo w oryginale jest takowe: Jakie bedzie najlepsze pod Saito Fa91?Czy macie doświadczenia z takimi śmigłami? Bart Witaj, Do tego silnika i modelu ja bym założył APC 15x4W . Śmigła trzyłopatowe posiadają większa sztywność przy wysokich obrotach. Natomiast do latania 3D zdecydowanie potrzebne jest śmigło, które ma mały skok i duża sprawność, a to dają śmigła APC "W", ale może będą też inne opinie.
BART Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 No i wreszcie chwila czasu ,aby składac dalej drugiego Yaka. Silnik zamontowany(Saito Fa91),domek uszczelniony sklejką: Serwo na gaz wymagało "zbudowania" specjalnej konstrukcji.Musiało być trochę wyżej niz półka(w oryginale nie ma miejsca na serwo do silnika): Łączenie obu częsci Elevatora tylko na klej, ja dodatkowo zaocowałem 2 łączniki węglowe w miejscu klejenia, nie wiem czy to coś da , ale mam poczucie , że jeste lepiej:-) tak się prezentuje wnętrze: Serwa GWS są ciut za małe, musiałem więc dokleić kawałki sklejki ,aby je zamocować. W poprzednim Yak powieksząłem otwory pod serwa standard a teraz pomniejszam-wariactwo!:-) Bart
kobe24la Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Osobiście ster wysokości zrobiłbym na dwóch serwach. To mocowanie za pomocą kawałeczka balsy nie wróży nic dobrego (lepszym rozwiązaniem było by połączenie dwóch połówek drutem). Mocniej zaciągniesz ster wysokości i katastrofa gotowa. Podobne rozwiązanie stosuje Extreme Flight w Extrze 300 '58, z tym że jest tam również możliwość zamocowania steru na dwóch serwach (takie też rozwiązanie mam u siebie). Poza tym podejrzewam, że przy większym obciążeniu powierzchni sterowych mogą się one nierówno wychylać (połówka która nie jest napędzana serwem pod wpływem obciążenia będzie wychylać się mniej niż ta druga).
Boogie Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 W zupelnosci wystarczy takie zamocowanie fabryczne, zaolkowane- mam tak u siebie i jak na razie zero problemow, a spokojnie nie latam
BART Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Zima za oknem ,nie ma pogody na latanie ....jest czas ,aby dokonczyć budowę Yaka 55 Poza popychaczem do steru kierunku ,wszystko gotowe. Zmieniłem dzwignie steru wysokości ,aby miećpewność ,że bedzie się trzymała -mocowana na 3 śrubki. Powycinałem osłonę silnika w różne wzorki ,aby zmieścić Saito 91. Wgląd w serce modelu(zastanawiam siętymrazem czy zakładać żaluzje jak poprzednio czy tak zostawić?) A tak wygląda już gotowy Yaczek:-) Czekać na pogodę i wio.......! Bart
radek872 Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Niezłą masakre zrobiłeś koło cylindra wg mnie lepiej było dokładnie na wymiar wypiłować w okolicy pokrywek . Przód zasłonić zasłoną z zestawu zostawiając wolną przestrzeń na wlot powietrza w okolicy cylindra.Wylot powinien być znacznie wiekszy niż wlot, więc w tym wypadku bez zasłonki z przodu musisz wywalić wielką dziure, bo bez niej wlatujące powietrze kotłuje sie w masce, która puchnie jak balon
BART Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Radku, masz racje,ale zastanawiałem się nad pokrywą z przodu, w poprzednim Yaku miałem żaluzje z małym otworem wlotowym i większym wylotowym. Teraz z powodu konieczności wycięcia otworów pod pokrywki, pomyślałem sobie ,że cylinder będzie częsciowo chłodzony przez powietrze owiewające pokrywę sinika,jak również od dołu przez okolice tłumika, przy którym też jest powiększony otwór. Czy to nie będzie wystarczające chłodzenie przy ewentualnym bąblu powietrznym?Zastanawiam się ,bo z żaluzją wygląda efektowniej i założenie jej to żaden problem. Mam czas ...zima za oknem...pomyślę....:-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.