Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. samolocik Opublikowano 26 Listopada 2023 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Cześć, po paru dniach poszukiwań udało mi się namierzyć w sklepie AGTOM Easy Glidera w starszej wersji z paroma drobnymi defektami za 250zł. Ciężko było go nie kupić za tą cenę tym bardziej, że mieli też na stanie ostatni silniczek powerHD 3530-1380 KV o wadze 72g za 109zł. Do tego dorzuciłem używany wcześniej w modelu ESA regulator Dualsky 22 XC 22 Lite + serwa PowerHD 1900A (poszły na lotki), dokupiłem dwa 20 gramowe serwa Dualsky AS82MG 2BB oraz kołpak + łopaty śmigła 8x5". Licząc po cenach nowych elementów wyszło to razem ok. 690pln + przedłużacze. Do napędu posłużą pakiety GensAce 3s 1800mAh 45C o wadze 150g, które zostały zakupione do innego modelu. Kable serw i przedłużaczy przykleiłem klejem UHU-por do bocznych ścianek wnęk w skrzydłach aby uniknąć problemów podczas wklejania pokryw wnęk. Kable poza wnękami nie są wklejone co umożliwia mierzenie serw do wnęk, montaż orczyków oraz wymianę serwa w razie potrzeby. Zawsze można je zakleić taśmą lub kawałkiem naklejki z zestawu. Przedłużacze biegnące od wnęki na skrzydło znajdującej się w kadłubie przyciąłem i polutowałem tak, aby zbyt długie kable nie plątały się we wnęce kadłuba. Przedłużacze również zostały przyklejone klejem UHU-Por do ścianek a na nie poszły płaskie pokrywy z zestawu. Na czas sklejania połówek kadłuba ze sobą luźne kable zostały przytwierdzone do ścianek taśmą malarską. Połówki kadłuba zostały sklejone ze sobą: - klejem CA: wręga silnika, hak holowniczy, EPP od dzioba do końca wnęki kabiny, - klejem UHU-por: reszta kadłuba Dzięki temu nie nawdychałem się zbyt wielu opar kleju i miałem więcej czasu na smarowanie i dociśnięcie połówek. Odbiornik oraz regulator są zamocowane na rzepach z zestawu. Kable biegnące od silnika pomiędzy serwami zostały złapane do serw taśmą montażową - nie widać tego na tym zdjęciu. Cały model z naklejoną częścią naklejek waży 880g. Do tego dojdzie akumulator 150g, czyli 1.030g do lotu. No i oblot... Miał być dzisiaj ale pogoda spłatała mi figla i po rozłożeniu modelu zerwał się wiatr a potem burza śnieżna, więc oblot musi trochę poczekać na pogodę i trochę wolnego czasu. Pozdrawiam Piotr 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadi Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Pięknie wykonany model. Mój easy glider to już tak nie wygląda? Ma już w sobie trochę kleju i już jest lekko zabrudzony. Model sprawdzony przez wiele modelarzy i lata bardzo ładnie. Czekamy na oblot, ale bez filmiku i zdjęć się nie liczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej68IX Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Silny wiatr jest dla Easy Glidera niczym woda dla ryby. Oto przykład https://youtu.be/7qI4JBPsGcE Tak wiało że nawet wrony chodziły piechotą. Co do tego małego samolociku to prezent od 5-latka na moje urodziny - prezent miał być na półkę. Powiedziałem Młodemu że ten model poleci i.... poleciał. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 27 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Silny wiatr? To prawda, na własne oczy widziałem Easy Glidera w Alpach na zboczu. Właśnie ze względu na porę roku i związaną z nią silniejszym wiatrem wybrałem silnik z KV 1380 oraz mniejsze śmigło z odpowiednim skokiem. Tutaj większym problemem był jeszcze śnieg i marznące w sekundę palce. Ale jestem dobrej myśli. Zimą bez problemu można od czasu do czasu załapać się na dobrą pogodę. Poniżej "system mocowania" akumulatora. Czyli kawałek pianki dociętej tak aby wypełniała pustą przestrzeń wnęki za akumulatorem i dawała mu oparcie przy zachowaniu środka ciężkości. Od przodu blokowanie akumulatora kawałkiem EPP przyklejonym do pokrywy kabinki. Być może zmienię tą blokadę na kawałek EPP wciskanego do wnęki akumulatora - akumulator jest ok. 1cm wgłąb licząc od krawędzi wnęki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadi Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 5 godzin temu, samolocik napisał: Poniżej "system mocowania" akumulatora. Czyli kawałek pianki dociętej tak aby wypełniała pustą przestrzeń wnęki za akumulatorem i dawała mu oparcie przy zachowaniu środka ciężkości. Od przodu blokowanie akumulatora kawałkiem EPP przyklejonym do pokrywy kabinki. Być może zmienię tą blokadę na kawałek EPP wciskanego do wnęki akumulatora - akumulator jest ok. 1cm wgłąb licząc od krawędzi wnęki. Rozwiązanie fajne, ale jeśli chciałbyś zastosować pakiety o innej pojemności to byłby problem. Ja stosuję mocowanie pakietów na rzep duallock i opaskę ze zwykłego rzepu. Rzep duallock to taki rzep z plastikowymi grubszymi haczykami - https://tiny.pl/ckz7l 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 27 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 47 minut temu, Amadeusz_Modelarz napisał: Ja stosuję mocowanie pakietów na rzep duallock No, nie ma takiej opcji aby mocować pakiet na rzep we wnęce do której palców nie wcisnę. Po prostu tak zamocowanego akumulatora nie wytargam z powrotem. Mogę przymocować rzep nad odbiornikiem ale wtedy musiałbym doważać model z tyłu a tego nie chcę przy zastosowanym słabym silniku gdzie priorytetem była niska masa aby silnik dał radę. Gdybym chciał zastosować większy pakiet to sytuacja taka sama, za słaby silnik, konieczność doważania ogona. Ten model ma być do bujania się po niebie, stąd taka a nie inna konfiguracja napędu i zasilania ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadi Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Patent zastosowany dość ciekawy i unikalny. W wielu modelach jest problem z odpowiednim wyważeniem, aby nie dokładać dodatkowej masy i czasem trzeba wybrać inne rozwiązanie niż by się chciało. Ja stosuję rzepy we wszystkich modelach, ale na zdjęciu jest to najwygodniejsze bo jest to krzyżak gdzie mocowanie pakietu jest na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 28 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 W dniu 26.11.2023 o 22:00, samolocik napisał: No i oblot... Miał być dzisiaj ale pogoda spłatała mi figla i po rozłożeniu modelu zerwał się wiatr a potem burza śnieżna, więc oblot musi trochę poczekać na pogodę i trochę wolnego czasu. Pozdrawiam Piotr Piotr całkiem zgrabna relacja, podoba się dla mnie Easy to bardzo wdzięczny modelik. No ale jak to tak, przeca kruca u nas nigdy nie wieje, co najwyżej lekkie podmuchy i cało stado meszek i komarów Chociaż tyle że w zimie tych drugich raczej nie uświadczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobRoy Opublikowano 28 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 Będzie długo służył .... i warto by było czymś wzmocnić , albo zabezpieczyć... . W Castoramie pokazała się taśma wzmacniana biała ( dotychczas była tylko szara). Wzmocniłem nią krawędzie natarcia i cały kadłuba z dołu. Dobrze to wygląda i łatwiej oczyścić model. Jakaś "węglowa maseczka' na dziób też by nie zaszkodziła. Przy lądowaniu w trawie lubi zaczepiać nosem i zaginać go w dół... . Połączenia lutowane staram się robić tak, że rozcinam przewody w odstępach co 8-10 mm.Wtedy nie ma w jednym miejscu dużego zgrubienia po założeniu termokurczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 9 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca Wiem, że bez filmu lub zdjęcia się nie liczy ? Niemniej dzisiaj w południe na lotnisku w Kętach poleciał Easy Glider mimo sporego wiatru jak na piankowy model. Lata jako to Easy Glider, czyli fajnie. Pod wiatr na tyle wolno, że lądowanie było bezproblemowe w poprzek pasa lotniska. Żałuję tylko, że nie przywiozłem sprzętu ogrodniczego bo pojawiło się już kilkanaście wiosennych kretowisk ? Sam napęd wraz z łopatami śmigła 8x6" sprawdza się dobrze. Nie jest to rakieta, ale też nie idzie mułowato. Średnica i skok śmigłą pozwalają na bezstresowe latanie przy wietrznej pogodzie. Czyli założenia się sprawdziły, co mnie cieszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca W dniu 9.03.2024 o 15:56, samolocik napisał: Wiem, że bez filmu lub zdjęcia się nie liczy ? Niemniej dzisiaj w południe na lotnisku w Kętach poleciał Easy Glider mimo sporego wiatru jak na piankowy model. Lata jako to Easy Glider, czyli fajnie. Pod wiatr na tyle wolno, że lądowanie było bezproblemowe w poprzek pasa lotniska. Żałuję tylko, że nie przywiozłem sprzętu ogrodniczego bo pojawiło się już kilkanaście wiosennych kretowisk ? Sam napęd wraz z łopatami śmigła 8x6" sprawdza się dobrze. Nie jest to rakieta, ale też nie idzie mułowato. Średnica i skok śmigłą pozwalają na bezstresowe latanie przy wietrznej pogodzie. Czyli założenia się sprawdziły, co mnie cieszy. Piotr przez Ciebie przejdę na zbieractwo multiplexów. Za dużo mam już tego, jeszcze trochę i EG dodam do kolekcji. Chyba byłem szczęśliwszy mając tylko jeden model :)))) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi