Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Śmigła Bieli są ciężkie . 

4 godziny temu, witold_pi napisał:

jeśli do docierania masz 2 łopatową 18 kę to 4 łopatowej nie pociągnie !!!!!! Bierz Pan Bielę 14x14 będziesz Pan zadowolony w końcu to wyścigowy samolot !

To śmierć motoru pewna.

A z jakiego powodu uparłeś się na 4 łopatowe ?

Opublikowano
3 godziny temu, witold_pi napisał:

Ma być makietowo. Jaki wpływ ma ciężar śmigła na pracę silnika, no pomijam wiszenie na nim, nie rozumiem?

Hmmm. Witek , załóż ciężkie śmigło., ciężki kołpak i odpal to zobaczysz jaki ma wpływ. Korba długo nie pożyje jak wcześniej nie wyjdzie bokiem. Poza tym tak obciążonego silnika nie jesteś w stanie wyregulować. 

 

Jarek , jakie są standardowe zalecane śmigła do tego silnika?

A z tego 219g kołpaka zrób przycisk do papieru.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 3.02.2024 o 23:01, f-150 napisał:

Jarek , jakie są standardowe zalecane śmigła do tego silnika?

 

TAKIE:

 

 

RCV 120-SP page 2.jpg

 

 

 

W dniu 3.02.2024 o 23:21, Modelarz 2123 napisał:

To ewentualnie, bo nie wiem czy słyszałeś, jest jeszcze varioprop (https://www.ramoser.de/home_e/varioprop_e/body_product_information.html). Podobno bardzo dobre, widziałem, że ludzie chwalą, poczytaj sobie, zresztą na internecie jest masa filmów i zdjęć. No i możesz zawsze pokombinować ze skokiem łopat.

 

No ale (jesli dobrze przeczytalem) to ich smigla koncza sie na wielkosci 15 cali, a moje sie wtedy dopiero zaczyna zaczynac ?

 

 

W dniu 3.02.2024 o 19:27, f-150 napisał:

A z jakiego powodu uparłeś się na 4 łopatowe ?

 

 Bo TEN silnik kreci takimi bez problemu i oryginal (choc to ZADNA makieta) tez latal na czterolopatowym gigancie (stad jego pozycja na ziemi),

 

Opublikowano

Co prawda na pierwszej stronie mają że do 15 cali. Ale w sklepie jak się wejdzie to największe jakie znalazłem to 35,9 cale ? 

image.thumb.png.22811813d05721be6839f76a8d466a32.png

Choć przyznaję, że sam uważam, że strona wygląda jak by miało zaraz zawirusować komputer, to i na żywo  widziałem te śmigła  i sam zresztą noszę się z zamiarem kupna, tylko drogo strasznie wychodzi za takie śmigiełko jakie mi potrzebne ?

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, Modelarz 2123 napisał:

Co prawda na pierwszej stronie mają że do 15 cali. Ale w sklepie jak się wejdzie to największe jakie znalazłem to 35,9 cale ? 

image.thumb.png.22811813d05721be6839f76a8d466a32.png

Choć przyznaję, że sam uważam, że strona wygląda jak by miało zaraz zawirusować komputer, to i na żywo  widziałem te śmigła  i sam zresztą noszę się z zamiarem kupna, tylko drogo strasznie wychodzi za takie śmigiełko jakie mi potrzebne ?

 

 

Ide w takim razie do sklepu!

No i juz k....a wyszedlem. Jestem zbyt nerwowy zeby zrozumiec o CO im chodzi na tej ich stronie, jak sie tam poruszac i jak dobrac wszystkie komponenty do smigla.

Kupie jednak gotowe, ze stalym skokiem ?

 

OK, dalem im jeszcze jedna szanse i powoli dochodze CO i JAK.

Czyli w moim przypadku piasta 16D, do niej spinner nut pasujacy do mojego gwintu i lopaty 412-16.

Razem 91,80 EUR + przesylka. Jak na mozliwosc regulacji skoku,to nie jest strasznie drogo. Zasteppuje to w koncu KILKA smigiel. Pytanie tylko JAKI jest zakres regulacji? Musze sie znowu zaglebic w ich "magiczna" strone  ?

 

Dali tez tabelke do smigla 15,2 cala: 034_vp_12C_4_Blatt_DM15_2.pdf (ramoser.de)

 

 

Opublikowano

Tak ich strona jest bardzo specjalnej troski?

Znalazłem, że:

Size 16D is
for model airplanes from
ca. 2.800 to 15.000 g weight
shaft diameter from 6,0 mm to 12,0 mm

adjustable upward gradient from 6,0'' (152,4 mm) to ca. 25'' (635 mm)
propeller diameter from16,2'' (412 mm) to 22,6'' (574 mm

 

rozumiem, że skok można regulować od 6 do 25.

 

 

 

Opublikowano
50 minut temu, Modelarz 2123 napisał:

adjustable upward gradient from 6,0'' (152,4 mm) to ca. 25'' (635 mm)

 

Jakos mi to "uszlo". No to w sumie sie lapie.

 

 

50 minut temu, Modelarz 2123 napisał:

shaft diameter from 6,0 mm to 12,0 mm

 

Tyle, ze to chyba do elektrykow. Do spalinowych (z gwintem) maja inne rozwiazanie. Jest otwor (w piascie 16D) 12 mm i do tego dokupuje sie spinner nut pod gwint na wale (maja wszystkie standardy).

Opublikowano
14 godzin temu, jarek996 napisał:

lopaty 412-16

 

A czemu nie 422-16? Te bardziej przypominaja oryginal, a roznica srednicy w porownaniu z 412-16 niewielka.

 

No i zapomniales dodac nalepki. ?

Opublikowano
4 godziny temu, mr.jaro napisał:

 

A czemu nie 422-16? Te bardziej przypominaja oryginal, a roznica srednicy w porownaniu z 412-16 niewielka.

 

No i zapomniales dodac nalepki. ?

 

Jarek; jeszcze NIC nie jest zamowione. To dopiero przymiarki. Ciekaw jestem JAK efektywne sa te smigla w porownaniu do "klasycznych" drewnianych. 

 

Tutaj ORYGINAL: 

 

Bing Video

 

Grumman F8F Bearcat Propellor and Engine Stock Photo - Alamy

 

Grumman F8F Bearcat - Propeller engined Aircraft - Britmodeller.com

 

No a tak naprawde, to strasznie NAMIESZALEM i wracam do pkt. wyjscia: TRZY LOPATY ! 

To, ze Grumman mial czterolopatowe, wcale nie znaczy, ze REAR BEAR mial trez cztero.

Mozna smialo powiedziec, ze REAR BEAR ma bardziej srube okretowa niz smiglo!!! No a kolpak?

Ten ktory mam (z zestawu), ma za MALA srednice! W oryginale kolpak zakrywa CALA powierzchnie ?

 

 

669f687da8db8b593a3a8db0ce695561.jpg

reno-aircraft-21.jpg

Opublikowano

To jaka średnica tego kołpaka by musiała być? Z resztą jak zrobisz całkowicie jak w oryginale to silnik będzie miał ciężko z chłodzeniem.

Opublikowano

Nie, az takiego to nie zrobie. Mam ten oryginalny, ktory ma 4" i jest na 3 lopaty. Problem z nim taki, ze wazy sporo, ale doczytalem ostatnio ( jednak powinno sie czytac ZAWSZE cala instrukcje, a najchetniej pierwszy raz, to PRZED budowa ?), ze nalezy dolozyc na dziobie okolo 150-200G!!!

Poniewaz moj silnik wazy wiecej, niz przewidziany przez TT dwusuw .60(.90), wiec moze w sumie NIC nie bedzie trzeba (nawet z tym ciezkim kolpakiem, bo przeciez Z NIM to liczyli), albo ewentiualnie przesune pakiet do tylu, bo teraz "lezy" w kieszenie nad samym silnikiem! 

Dzisiaj przyszlo w kazdym razie podwozie ( golenie), wiec skladam to, wycinajac i przerabiajac wszystkie czesci z tworzywa, zeby dopasowac to jak najlepiej. Tam gdzie polozylem pisaka, bede chcial tez zrobic na bialo (dookola podwozia), tak, zeby tylko golen byla widoczna. Zostala masa "materialu", wiec bedzie z czego to wycinac. 

Na ostatnim zdjeciu jest "fabryczne" wypelnienie, ale poniewaz powiekszylem kola (a takze je "pogrubilem"), bylem zmuszony pozbyc sie "denka". bo kolo sie w pelni NIE chowalo. Zrobie nowe denko ze sklejki 0,6, wkleje na balse widoczna na zdjeciu (tojest w sumie pokrycie plata u gory, ale od dolu ?) i pomaluje na bialo, zeby bylo estetyczniej.

Kolpak zreszta powinien byc bialy, wiec moze taki?

 

Kołpak laminatowy z duralową podstawą 100/120 - Nastik

Ten kolpak jak stworzony dla mnie. Ma mocowanie na 6 srub, wiec pasuje akurat do 3 lopatowego !!!

FOtka na dole.

 

No a smiglo jakies takie ( 3x16x12 lub 3x17x12) 

16/11-12 Zoll, 3-Blade Hamilton Style - . . . SEP - Luftschrauben (sep-ls.com)

 

IMG_2960[1].JPG

IMG_2961[1].JPG

IMG_2959[1].JPG

 

 

 

 

IMG_2963[1].JPG

 

 

No albo to przestawiane ( wiecej mozliwosci, a cena w sumie podobna):

Artikelliste (ramoser.de)

 

 

KolLam6srub.jpg

Opublikowano
15 godzin temu, jarek996 napisał:

Ciekaw jestem JAK efektywne sa te smigla w porownaniu do "klasycznych" drewnianych.

 

Ramoser sa uwazane za dobre smigla, wiec jezeli cena nie gra roli, wpadki nie powinno byc.

 

15 godzin temu, jarek996 napisał:

Tutaj ORYGINAL: 

 

To smiglo ma wrecz monstrualnie szerokie lopatki. Obawiam sie, ze identycznych do modelu nie dostaniesz. A jesli model ma byc mozliwie w skali, wowczas moznaby sie zastanowic, czy nie latwiej byloby poszukac smigla trzylopatowego drewnianego o szerokich lopatkach, wiekszej srednicy anizeli potrzeba do modelu oraz o pasujacym skoku, a potem troche skrocic koncowki lopatek nadajac im potrzebny ksztalt. Takie przerobki smigiel juz robilem i pod wzgledem wytrzymalosci oraz bezpieczenstwa nie sa one krytyczne, a sprawnosc smigla niewiele ucierpi, jezeli w ogole. Nieporownanie bardziej krytyczne sa przerobki smigiel w okolicach piasty, czyli w najbardziej obciazonym i narazonym na zniszczenie miejsu - takie rzeczy stanowczo odradzam.

 

Opublikowano
9 minut temu, mr.jaro napisał:

wiec jezeli cena nie gra roli,

 

Nie gra, jak nie gra. Wiadomo, ze lepiej wydac kase na czesci do roweru lub wspaniale niemieckie piwo, ale to smiglo nie jest wcale wiele drozsze, jak uznane drewniane, wiec chyba zaryzykuje.

Zdjecie oryginalu, czyli tej "sruby okretowej" dalem jako ciekawostke. To nie jest makieta, wiec nie bedziemy przesadzac? 

No ale milo bedzie, jak zastosuje 3 lopaty.

  • Haha 1
Opublikowano

Nie, zebym chcial namawiac, ale jedynie dla porownania na przyklad trzylopatowe 18/12" Menz kosztuje z grubsza polowe ceny nieco mniejszego smigla Ramoser.

Lopatki Menza sa dosyc szerokie, wystarczy z kazdej koncowki odciac 1", zaokraglic, odrobine pocienic (to sie robi zawsze od spodu profilu) i po krzyku. Wywazac i tak trzeba kazde smiglo, wiec bez chocby minimalnej obrobki koncowek lopat raczej sie nie obejdzie.

Nie mam pojecia, jak dobrze wywazone sa smigielka Ramoser w stanie fabrycznym, ale obawiam sie, ze do nich tez trzeba chocby troche reke przylozyc. Niezaleznie od producenta, mnie sie jeszcze nigdy nie trafilo smiglo fabrycznie bezblednie wywazone. Tyle, ze w smiglach karbonowych raczej nic sie nie szlifuje, a wrecz przeciwnie - doklada ciezaru (tasma klejaca) do lopatek lzejszych. Tasma na lopatkach smigla nie zawsze estetycznie wyglada.

Powyzsze tylko gwoli uzupelnienia, bo do niczego nie namawiam. Przeciez to nie moje malpy i nie moj cyrk. ?

Opublikowano
5 minut temu, mr.jaro napisał:

Nie, zebym chcial namawiac, ale jedynie dla porownania na przyklad trzylopatowe 18/12" Menz kosztuje z grubsza polowe ceny nieco mniejszego smigla Ramoser.

Lopatki Menza sa dosyc szerokie, wystarczy z kazdej koncowki odciac 1", zaokraglic, odrobine pocienic (to sie robi zawsze od spodu profilu) i po krzyku. Wywazac i tak trzeba kazde smiglo, wiec bez chocby minimalnej obrobki koncowek lopat raczej sie nie obejdzie.

 

Ok, polowa, ale mam smiglo o STALYM skoku, a z RAMOSER moge sie bawic i sobie kombinowac!

Opublikowano
7 minut temu, jarek996 napisał:

 

Ok, polowa, ale mam smiglo o STALYM skoku, a z RAMOSER moge sie bawic i sobie kombinowac!

 

Co prawda, to prawda. No i taki Ramoser ciekawiej wyglada, anizeli kawalek drewna - to tez sie liczy.

Opublikowano

Ja zawsze jak wyważam, to daję trochę lakieru bezbarwnego na lżejsze łopaty, i jak przeschnie, bo wiadomo, że odparuje trochę wagi to jeszcze raz, i tak do skutku. Bardziej estetycznie wychodzi niż doklejanie taśmy, szlifowanie śmigła.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Modelarz 2123 napisał:

Ja zawsze jak wyważam, to daję trochę lakieru bezbarwnego na lżejsze łopaty, i jak przeschnie, bo wiadomo, że odparuje trochę wagi to jeszcze raz, i tak do skutku. Bardziej estetycznie wychodzi niż doklejanie taśmy, szlifowanie śmigła.

 

To chyba logiczne, ze kompozytowych smigiel (mowa o Ramoser, jak mniemam) sie raczej nie powinno szlifowac. Lakierem naturalnie tez sie wywaza - powinienem byl napisac.

Szlifowanie dotyczy zasadniczo jedynie smigiel drewnianych, ktore w fabrycznym wykonaniu nawet na obrabiarkach CNC najczesciej i tak trzeba przynajmniej odrobine skorygowac, gdyz forma wzglednie profil poszczegolnych lopatek czesto wykazuja drobne roznice. Tak dokladne dopracowanie smigiel drewnianych przez producenta pociagaloby za soba zbyt wysokie koszty.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.