Skocz do zawartości

Thunder Tiger RARE BEAR


jarek996
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poniewaz lubie isc "wielotorowo", a wiem tez, ze za chwile (ok, za dwa miesiace) poprawi sie pogoda i zajme sie glownie ROWEREM, a nie budowa modeli, postanowilem rozpoczac i przygotowac do tego sezonu kolejny model. Jest to wygrany (tanio: Se produkter som liknar Thunder Tiger Rare Bear på Tradera (613662822) na naszej szwedzkiej aukcji (TRADERA) model samolotu GRUMMAN F8F BEARCAT , w wersji wyscigowej (RENO), znany jako RARE BEAR (2T: .60-.90, 4T - .90 - 1.20) . Model bedzie napedzany silnikiem LASER 120, ktory odkupilem od forumowego kolegi, ktory kupil go kiedys ode mnie 😂 

Silnik polezal ladnych kilka lat w Polsce, ale nie mial okazji powachac paliwa. Jest to jedyny silnik tej wielkosci (120), ktory wejdzie pod "kapote" bez robienia w niej dziury (a jestem na ten ruch ALERGICZNY). Oczywiscie , moglbym wkrecic w niego RCV SP 120 (ktory do mnie idzie teraz z Holandii), ale niech pozostanie do jakiegos modelu, gdzie ukrycie silnika pod kapota bedzie naprawde problematyczne.

Dzisiaj zamontowalem serwa (Savöx HV 1254 MG) na lotki (ktore rowniez wkleilem w plat). Jest to dopiero poczatek i bedzie szlo powoli , rownoczesnie z CARBON CUBem i malym "FUNFLAJEM",  ktorego tez buduje (a wlasciwie koncze, bo czekam na kilka duperelek, ktore dojda jutro). RARE BEAR wymaga zdecydowanie najwiecej pracy z modeli ktore obecnie skrecam (slowo BUDUJE; to lekkie naduzycie😉), bo trzeba tam sie troszke "napracowac" z pewnymi detalami. Napracowac w cudzyslowie, bo kazdy budowany na forum WICHEREK (od podstaw), wymaga wiecej pracy. 

 

Na razie musze upolowac gdzies chowane podwozie i jakies ladne, bardziej "skalowe" kola. W zestawie dali zwykle piankowe. Poza tym bardzo fajna jakosc (jak zwykle u TT). Nie "smierdzi" w kazdym razie tania skladanka.

 

W miedzyczasie czytam sobie to: Thunder Tiger Rare Bear - RC Groups

Koles buduje wprawdzie wersje EP, ale 85% problemow mamy podobnych.

 

 

Tutaj filmik z lotow (z OS FS 120): 

 

 

 

 

Tutaj z kolei z SAITO 1.80 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładne cacko cytując klasyka :)

W sp. podwozia sugeruję sprawdzić ofertę JPHobby, wg mnie to dobry kompromis cena-jakość-wygląd.

Powodzenia w budowie!

BTW: Saito, które kiedyś od Ciebie odkupiłem wciąż lata.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, jetfan napisał:

Saito, które kiedyś od Ciebie odkupiłem wciąż lata.

👍

 

"sugeruję sprawdzić ofertę JPHobby" wlasnie tam juz patrzylem 😉

 

Bylem jeszcze poklec kilka rzeczy. Tak to wyglada (hangar zaczyna byc lekko przepelniony). 

Brakuje mi kilku drobiazgow (i do CUBa i do "Funflaja"). Prawdopodobnie jutro je dostane, wiec na dniach duzo z nimi ogarne i bede mogl "odstawic" i oczyscic troszke teren. W sumie, to DOBRZE sie czuje w takim chaosie. Najwazniejsze, ze mam nad nim (chaosem) pelna kontrole 😂

 

 

 

 

IMG_2573.JPG

IMG_2574.JPG

IMG_2575.JPG

IMG_2576.JPG

IMG_2577.JPG

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firewall i troszke wnetrza (kadluba) poklejone. Na wszystko zeszlo prawie ( 85%?) opakowanie kleju dwuskladnikowego. Wszystko zostalo dokladnie "pooblewane" z obu stron, a polaczen bylo dosc sporo. Czekam az to wyschnie i zajme sie czescia ogonowa. Nalezy wkleic tam wzmocnienia i elementy zamocowania kolka ogonowego. Podwozie chowane i golenie tez juz zamowione.

P.S. calego firewalla (jak juz dopasuje loze),  prysne czarna farba, gdyz pod okragla oslona silnika, bedzie bardzo widac te wszystkie sklejkowe konstrukcje (a nie jest to piekna rzecz) . Jak bedzie to czarne, bedzie widac TYLKO silnik (niestety NIE  bedzie to silnik gwiazdowy 😉)  

IMG_2636.JPG

IMG_2637.JPG

IMG_2639.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano odbebnilem 82 km na rowerze (byloby wiecej, ale wszystkie lesne partie, a bylo tego z 15 km, przejechalem ze srednia chyba okolo 12-15 km/h). W lesie byla SZKLANKA, choc teoretycznie bylo na plusie (+ wietrzysko). Wymarzlem troszke, ale wiedzialem, ze reszta dnia spedze w cieplutklom garazu 😉

Zrobilem porzadek na stole i wzialem sie za Grummana. zrobilem kilka klejen, poprzymierzalem i przygotowalem stateczniki i stery (bylo tam troszke drobnej dlubaniny, zeby to wszystko dobrze zlozyc do klejenia) i juz po OSTATECZNYCH przymiarkach namieszalem kleju i jazda. Efekty widac na zdjeciach. Dla niecierpliwych ( w tym dla mnie 🤪), nadzialem skrzydla na rure i zalozylem kapote silnika. 

Teraz czekam na chowane podwozie i golenie (z roznych sklepow) + ladniejsze i WIEKSZE kola. Dali 75mm, a zamowilem 86 mm. Miejsca jest pod dostatkiem. Bedzie sie lepiej toczyl na naszej srednio rownej trawie.

 

 

IMG_2652.JPG

IMG_2650.JPG

IMG_2656.JPG

IMG_2653.JPG

IMG_2658.JPG

IMG_2659.JPG

IMG_2651.JPG

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwila dolozylem reszte do steru kierunku, i podkleilem jego stabilizacje w kadlubie. Sterowanie linkami (jak ja tego NIE lubie!), ale tutaj sie moze i nie da inaczej.Teraz to skleilem i po wyschnieciu wkleje kolo ogonowe (zamontowane na "stelazu") 

IMG_2673[1].JPG

IMG_2674[1].JPG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i oczywiscie jak mialem wklejac podwozie, to zauwazylem, ze jest tam z tylu jeszcze jedna wrega z polka wzmacniajaca! 😬

Po wklejeniu podwozia bylaby DUPA!!!  Powklejalem wiec te czesci (najpierw GRUBO oszlifowujac na obwodzie spalenizne po laserze, zeby lepiej sie to "zlapalo "z kadlubem), a na podwozie zaczekam (na jego wklejenie) jak dojdzie linka di steru kierunku, bo po jego (podwozia) wklejeniu nie bedzie tam lekko supelkow "krecic".

 

 

IMG_2675[1].JPG

 

Gdybym mial oceniacv ten zestaw, to na pierwsze "widzenie" jest lekki chaos (czasem od poczatku skladanka uklada sie gotowy model). Po pierwsze, ze instrukcja jest BEZNADZIEJNA (choc z drugiej strony wymaga to ruszenia lbrm, przed wymieszaniem kleju), a po drugie, jest wiele momentow, gdzie sami zrobilibysmy INACZEJ. Nie jest to po prostu skladanie INTUICYJNE. Skladanie CARBON CUBA; to nawet nie byla przyjemnosc (takie to wszystko latwe). Mam nadzieje, ze chociaz latanie nia bedzie 😉 

Latanie GRUMMANEM, to beda zdecydowanie wieksze nerwy 😂

 

Co do podwozia to zamowilem w koncu PICHLERowskie , a golenie kupilem w innym sklepie (potrzebowalem dosc dlugie, ale za to "cienkie", a takie nie jest latwo znalezc. Ten model stoi na trawie z dosyc wysoko uniesionym dziobem, tak jak oryginal zreszta).

Na stronie JP nie znalazlem faktycznie pasujacego kompletu, wiec poszedlem bardziej ekonomicznie i dobralem elementy od roznych dostawcow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam caly czas na kilka innych rzeczy, wiec przez to robota stoi. Wkleilem dzisiaj wzmocnienia pod sruby ( 6 szt), pokrywy tylnego podwozia.

 

Doszedl tez do mnie silnik (ale nie ten, ktory ma byc w nim zamontowany). Musze przyznac, ze pasuje IDEALNIE i moze krecic wielkim , trojlopatowym smiglem 🙂 

Niewykluczone, ze  nastapi zmina. Musze poczytac o nim troszke wiecej. Wiem, ze sa slabsze, jak ich "normalne" odpowiedniki (to jest tez 1.20, tak jak planowany i zakupiony LASER), ale to duze smiglo z mniejszymi obrotami ktorym moze krecic, to tez nie przelewki!

No i dlugosc IDEALNA!

 

 

 

IMG_2731[1].JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj doszlo podwozie (ale BEZ goleni) i jak to zwykle bywa, nalezy troszke powiekszyc otwor do kjego zamocowania. Niestety NIE CHCE miu sie dzisiaj nic dlubac i zostawiam to na jutro. Doszly tez kola (ROBARTa), ktore przypominaja troszke kola "skalowe". Otworzylem je (rozkrecilem) , przeszlifowalem i "podpolerowalem" kanty (bylo duzo nadlewow). Mozliwe ze machne je farba "CHROM". Zapomnialem jednak zamowic do nich wkladki i sa troszke za miekkie, Wloze pianke izolacyjna do rur, ale mam ja niestety na magazynie. Oryginalne wkladki, tez z pianki. 

 

P.S. Oponki kol,  sa z jednej strony GOOD&YEARami, a zdrugiej CONTINENTALami 😉

 

 

 

 

IMG_2746[1].JPG

IMG_2748[1].JPG

IMG_2749[1].JPG

IMG_2747[1].JPG

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mr.jaro napisał:

juz chcialem oponowac z powodu tych Continentali, ale na drugiej Goodyeary, wiec burzy nie bedzie.

 

Jarek, to wersja powojenna, WYSCIGOWA,  wiec moga i byc CONTINENTALe 😉

Sam bardzo lubie te opony i mimo, ze NIE sa polskie (jak pewnie chcialoby kilku wiadomych forumowiczow-patriotow), to czesto je "zakladam". CONTI i MICHEL to moje ulubione marki gum. 

 

 

 

Mala rzecz, a cieszy!

 

https://youtu.be/0tBDxz7mo4E

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz jak wiecie, kwestia silnika jest otwarta, zalaczam troszke danych o jednym i drugim.

Chetnie poslucham Waszych rozwazan na ten temat.

 

RCV 120-SP (sceptreflight.com)

 

Laser 120 - Laser Engines

 

Jak wczesniej pisalem i jeden i drugi miesci sie pieknie POD "kapota" bez zadnej ingerencji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzalem dzisiaj troszke RCV i jak go trzymalem w dloni, wydawal mi sie BARDZO ciezki. Wrzucilem go na wage i waga wskazala 

1083 G (z tlumikiem).  Chwile po nim wrzucilem lezaca obok ENYE R120 i okazalo sie , ze wazy  919 G, wiec TYLKO 150 G mniej. 

Nie jest wiec jakas wielka roznica.  Poniewaz ENYA ze wzgledu na koniecznosc dziurawienia owiewki silnika nie wchodzi w rachube, sprawdzilem szybko ile wazy przewidziany do niego LASER 120. Wazy tylko 865 G!!! Jest to wiec 220 G roznicy !!! Nad silniekiem, przwidziana jest polka na baterie odbiornika, ale widze, ze w przypadku zastosowania RCV, bateria nie wyladuje nad silnikiem, ale raczej gdzies w okolicach SC modelu! 

Zreszta cale fabryczne "planowanie" modelu odbylo sie pewnie z silnikami 2T (TT .61-TT .91), a one waza tylko 563 i 758 G.

W przypadku RCV dojdzie rowniez wielkie czterolopatowe smiglo. 

Bedzie kombinowanko z wywazeniem, ale nie z takimi rzeczami sobie radzilismy. Mam model, w ktorym pakiet odbiornika (6V), zamontowany jest w OGONIE!!!. Wtedy dopiero bez zbednego dowazania, udalo sie ten model "zbalansowac".

 

Jest jeszcze kolpak ! Dolaczony do zestawu (3 lopaty - 4 cale srednicy), aluminiowy, wazy 216 G. 

Mozna zastosowac carbonowy o podobnej srednicy (dwulopatowy wazy okolo 70-90 G), wyciac na dwie pozostale lopaty (odejdzie pare G) i miec lekki do czterolopatowego.

No i JAKIE smiglo czterolopatowe do mojego RCV? BIELA ma: 14x8, 15x9, 16x8, 17,3x8

 

Bing Video

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, f-150 napisał:

Tylko nie Biela. Rozwalisz silnik. Poszukaj na Aliexpress drewnianych 4 łopatowych.

 

Co z nimi jest nie tak??? Naprawde myslisz, ze jakis tam NO-NAME z Ali bedzie lepszy, jak BIELA? Wczoraj patrzylem troszke w necie i jakiegos wielkiego wyboru, to w czteroplopatowych nie ma.

 

 

17 minut temu, jarek996 napisał:

 

Co z nimi jest nie tak??? Naprawde myslisz, ze jakis tam NO-NAME z ALi bedzie lepszy, jak BIELA? Wczoraj patrzylem troszke w necie i jakiegos wielkiego wyboru to w czteroplopatowych nie ma.

 

 

SEP-LS ma fajne :

 

18/12 Zoll, 4-Blade Hamilton Style - . . . SEP - Luftschrauben (sep-ls.com)

18/12 Zoll, 4-Blade Hamilton Style - . . . SEP - Luftschrauben (sep-ls.com)

 

Myslicie, ze 17x12 bedzie OK ? Sa dosyc drogie , wiec wolalbym nie "probowac" zbyt wiele 😉

 

P.S. Chcialem zdobyc kilka punktow "dodatnich" u forumowych patriotow (kupujac POLSKIE), a Wojtek mnie chyba ZGERMANIL 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.