Skocz do zawartości

Lotki w uszach,ma to sens?


308_Martinez

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dostałem od kolegi model spalinowy do nauki latania o rozpiętości 160 cm,skrzydło jest niedzielone i ma uszy a profil płasko-wypukły(clark Y chyba).Pytanie czy jest sens przerabiania go na lotki bo obecnie przystosowany jest do sterowania sterem kierunku i wysokości.Chcę wyrobić sobie prawidłowe nawyki a sterowanie za pomocą steru kierunku tylko nie wydaje mi się zbyt szczęśliwym rozwiązaniem. Czy dać dwa serwa czy jedno centralnie?

Opublikowano

Witam

Uszy w skrzydle są po to aby model był stabilny wzdłuż osi podłużnej. Jeżeli skrzydło nie ma uszu i lotek, to powinno być w układzie V (+/- 3-5 stopni) co też wpływa na jego stabilizację. Lotki stosuje się w skrzydłach, które na całej swej długości są w jednej płaszczyźnie. Jeżeli chcesz wykonać lotki aby ustabilizować model, to nie ma to sensu, bo robią to uszy. Jeżeli chcesz wykonać lotki, które będą miały służyć do ewentualnej akrobacji (np. beczka), to wydaje mi się, że będzie to daremna praca, gdyż uszy będą mimowolnie (nawet wyposażone w lotki) starały się ustabilizować model. Jest to moje zdanie, być może nie do końca słuszne, ale nie spotkałem modelu z uszami i lotkami. Nie mylić uszu z wingletami.

Opublikowano
ale nie spotkałem modelu z uszami i lotkami.

Bylo pare przerobek roznych modeli - ale ich efekt byl taki sobie - aby nie powiedziec bylo gorzej z niz bez.

PS. 308_Martinez, od ponad roku na forum i nadal nie wiesz jaki jest poprawny Avatar ? - Wstyd panie kolego - wstyd..

Opublikowano

Ok.Oblatam ten model tak jak jest.

Latałem modelem z prostym skrzydłem (pojedyńczy wznios) sterowanym SK i SW i nieciekawie to wyglądało,tam faktycznie brakowało lotek.

Dzięki za trafioną poradę.

Ps.A czy historyczny avatar jest niedopuszczalny? :(

Opublikowano
Wracając do tematu.

Chcę tam wsadzić silnik ASP 4cm.Czy silniki tego typu są zasilane tylko ciśnieniowo?

 

Generalnie tak - cisnienie z tłumnika.

Opublikowano
Witam

Uszy w skrzydle są po to aby model był stabilny wzdłuż osi podłużnej. Jeżeli skrzydło nie ma uszu i lotek, to powinno być w układzie V (+/- 3-5 stopni) co też wpływa na jego stabilizację. Lotki stosuje się w skrzydłach, które na całej swej długości są w jednej płaszczyźnie. Jeżeli chcesz wykonać lotki aby ustabilizować model, to nie ma to sensu, bo robią to uszy. Jeżeli chcesz wykonać lotki, które będą miały służyć do ewentualnej akrobacji (np. beczka), to wydaje mi się, że będzie to daremna praca, gdyż uszy będą mimowolnie (nawet wyposażone w lotki) starały się ustabilizować model. Jest to moje zdanie, być może nie do końca słuszne, ale nie spotkałem modelu z uszami i lotkami. Nie mylić uszu z wingletami.

 

Ja mam takiego Zefirka z przerobionym skrzydłem - uszy + lotki.

Używam go jako prostego trenerka do bezstresowego polatania. Model zachowuje się dość majestatycznie i o akrobacji raczej nie pomówimy, ale łatwiej mi się kontroluje zakręty na tym skrzydle niż oryginalne bez lotek. Nawet jestem zadowolony. Ale w zamyśle model ma służyć jako platforma pod FCO2 i stabilność oraz majestatyczność bardziej mu się przyda niż nerwowe podrygi po niebie :mrgreen:

Opublikowano

To także ma być model przyjemny w pilotażu do nauki po prostu.

Pytam o to ciśnieniowe zasilanie ponieważ zbiornik jet tam zabudowany na stałe i ma tylko dwa wyjścia.Jedno u góry do tankowania i drugie w ścianie grodziowej do zasilania silnika.

Czy jak podam ciśnienie do tej górnej rurki to będzie ten układ pracował?

Jakie ciśnienie daje silnik?

Opublikowano
Pytam o to ciśnieniowe zasilanie ponieważ zbiornik jet tam zabudowany na stałe i ma tylko dwa wyjścia.Jedno u góry do tankowania i drugie w ścianie grodziowej do zasilania silnika.

 

Nie tak :) wejście górne należy podłączyć do tłumika (ciśnienie) i tego nie ruszasz. To w ścianie grodziowej (jak już tak to nazywasz) powinno być zakończone ssakiem (w środku w zbiorniku) i jest to zasilanie silnika i tym także się tankuje i ściąga paliwo z baku.

 

Dlaczego?

 

Gdybyś próbował tankować górnym wejściem zauważyłbyś że kompletnie nic byś nie zatankował :devil:

 

W momencie tankowania przez zasilanie silnika, górne wejście podłączone do tłumika działa jako odpowietrznik. Odwrotnie tankując paliwo pchałoby się do gaźnika silnika i na zewnątrz ale nie do baku.

 

Czyli do tankowania musisz ściągać wężyk z gaźnika lub zastosować na tym przewodzie paliwowym taki zawór tankujący. (w linku opis działania).

 

Czy jak podam ciśnienie do tej górnej rurki to będzie ten układ pracował?

 

Oczywiście tak.

 

Jakie ciśnienie daje silnik?

 

Szczerze powiem że nie wiem :) Ale na pewno jest wystarczające dla poprawnej pracy silnika. Ciśnienie pobiera się przez króciec umieszczony w tłumiku, baaaaardzo rzadko (czasem w efekcie modyfikacji) z karteru silnika wraz z zaworem zwrotnym lub ciśnienie wytwarza pompka zewnętrzna. Dla naszych potrzeb w większości przypadków wystarcza pierwsze rozwiązanie.

 

Co do skrzydła to tak jak kolega wyżej radzi. Jeśli skrzydło ma być z lotkami - to wykonany w sposób prawidłowy, nie jakieś "hybrydy".

Opublikowano

Problem jest w tym że zbiornik jest na stałe zamontowany w kadłubie(lutowany mosiądz) i nie sposób jest sprawdzić jak rozwiązany jest tam ssak,ale model latał wcześniej tyle że nie u mnie i nie wiem z jakim silnikiem.Zakupie silnik,dotrę go a potem zobaczymy czy ten zbiornik się na cokolwiek nadaje.

Skrzydło już jest z uszami a ja się zastanawiałem nad przeróbkąna lotki w uszach,jednakże opinie kolegów mnie przekonały i rezygnuję z tego pomysłu.

Sterowanie zostanie SK,SW,Silnik

A ściana grodziowa,ogniowa to z lotnictwa :roll: Jak według ciebie?

Ważne że się rozumiemy.

Opublikowano

Ściana grodziowa - przednia ścianka zbiornika - nie ważne :)

 

Tak to powinno wyglądać: I tak ssak musi być skonstruowany!

 

album_pic.php?pic_id=1376

 

Skoro model latał i nic złego ze zbiornikiem się nie stało powinno być ok.

 

Pisałeś wcześniej o silniku ASP 4cm czyli ASP 28.

Skoro kupujesz nowy silnik a obecny model będzie modelem treningowym i zapewne długo nie pożyje :mrgreen: to zwróć uwagę na silniki ASP 40,46,52 - różnią się tylko pojemnością, wymiary te same (ale większe od 28) różnica cenowa nie wielka pomiędzy wszystkimi czterema. Chodź teraz dolar powariował i nie wiadomo która oferta sklepu jest aktualna a która nie.

 

Chodzi o to że w przypadku kiedy będziesz decydował się na zakup trenerka lub kolejnego modelu "poważniejszego" będziesz miał większy wybór w śród dostępnych modeli na silniki klasy 40 niż 28. Silniki które podałem możesz także użyć w modelu który obecnie posiadasz.

Opublikowano
". Lotki stosuje się w skrzydłach, które na całej swej długości są w jednej płaszczyźnie"

Wojtuś nieelegancko mówiac wypisujesz herezje

racja, połowa zawodniczych szybowców F3F, J i B na uszy, fakt że wznios niewielki, ale jednak... a jeśli nie mają uszu to wznios na centropłacie.

Opublikowano

kuba r. - różnica tych paru stopni.... to różnica niestety istotna.

Teraz jedynie się "przyczepiłeś" nie wyjaśniając nic... mącisz, wprowadzasz zamęt, prowokujesz. Zacząłeś to zakończ temat uszu - dlaczego, po co i jak dużo.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.