Skocz do zawartości

Prosze o pomoc w znalezieniu silnika


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne Towarzystwo.

 

Szukam silnika (a wlasciwie dwoch) bezszczotkowego o parametrach zblizonych do nastepujacych:

- mozliwie niewielkie kV

- waga silnika do okolo 30g, moze troche wiecej

- mozliwie duzy moment obrotowy, a wiec jesli wlasciwie rozumuje, wymiarowo raczej o wiekszej srednicy i mniejszej dlugosci

- dla 2-3S

- z montazem smigla na srubke badz zacisk, nie na gumowy pierscien

- najlepiej 14 magnesow/zwojow/pol (czy jak sie to fachowo nazywa)

- dobrze, gdyby nie byl z najwyzszej polki cenowej - typowa chinszczyzna w zupelnosci wystarczy, jesli to nie bedzie kompletny badziew

 

Cel zastosowania to mozliwie lekko skonstruowany (zakladam wykonanie w wiekszosci z depronu) model Grumman S2 Tracker o rozpietosci do okolo 2m. Ze wzgledu na stosunek kosztow wysylki do przypuszczalnej wartosci napedu wolalbym nie kupowac na drugim koncu swiata, jesli to mozliwe.

 

Jak na razie chodzi jedynie o zalozenia wstepne, czyli wyniuchanie tematu, a ja nie znam sie na napedach elektrycznych wystarczajaco dobrze, wiec jesli w moich zalozeniach tkwia jakies bzdury, prosze o wybaczenie i skorygowanie. W kazdym razie wertuje internet i jakos nie potrafie nic stosownego wyszukac - w znalezionych silnikach zawsze cos wyraznie odbiega od zalozen.

 

Z gory dziekuje za wszelkie porady i propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tytuł został zmieniony na Prosze o pomoc w znalezieniu silnika

2-3S, niewielkie obroty (znaczy ile? Bo dla 3S będzie to np. 800-900 i w górę), waga w okolicach 30 gramów... no masz te wymagania, ale raczej nie do spełnienia.

Zacząłbym z drugiej strony. Najpierw model, a jak będzie znana mniej więcej jego waga to szukanie napędu.

Bo "możliwie lekko skonstruowany dwu metrowy model" to pojęcie względne.

Ale popatrzeć możesz na np. Emax, Dualsky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jerzy_R napisał:

2-3S, niewielkie obroty (znaczy ile? Bo dla 3S będzie to np. 800-900 i w górę), waga w okolicach 30 gramów... no masz te wymagania, ale raczej nie do spełnienia.

Zacząłbym z drugiej strony. Najpierw model, a jak będzie znana mniej więcej jego waga to szukanie napędu.

Bo "możliwie lekko skonstruowany dwu metrowy model" to pojęcie względne.

Ale popatrzeć możesz na np. Emax, Dualsky

 

Dziekuje. Podejrzewam, ze jakbym nie mial wymagan, to sam bym szybko cos znalazl mimo, ze na napedach elektrycznych niewiele sie znam. Dlatego jestem zdany na pomoc znacznie lepiej obeznanych kolegow.

 

Doprecyzuje, zeby nie bylo niedomowien.

 

Nie "niewielkie obroty", lecz mozliwie niewielkie kV, a wiec w zakresie mozliwym do znalezienia. kV okolo 800-900 byloby super, ale nawet ja niewiele znajac sie na napedach elektrycznych zdaje sobie sprawe, ze to raczej marzenie scietej glowy, gdyz nie znalazlem nic ponizej okolo 1300-1400 kV, by jednoczesnie przynajmniej zblizyc sie do spelnienia innych zalozen. W przeciwnym razie nie zadawalbym tutaj pytan.

 

Mysle, ze jesli waga silnika przekroczy 30-40 gramow, swiat tez sie nie zawali.

 

No i nie "dwumetrowy model", lecz do rozpietoscu okolo dwoch metrow, a to znaczy, ze nie wykluczam mniejszej rozpietosci. Dla mnie latwiej jest zaprojektowac model do posiadanego badz dostepnego na rynku napedu, anizeli odwrotnie, gdyz projektujac konstrukcje mam mozliwosc takiego jej dopasowania, by dosyc dokladnie zblizyc sie do wartosci potrzebnej. Software CAD jest w stanie blyskawicznie podac dokladna objetosc i polozenie srodkow ciezkosci wszystkich elementow, a znajac ciezar wlasciwy materialow nie trudno jest obliczyc i poprzez zmiane wymiarow skorygowac mase modelu. Dla moelu z balsy bylbym w stanie oszacowac przypuszczalna wage, ale wiekszych modeli z depronu jeszcze nie budowalem, wiec ich wagi oszacowac nie potrafie.

 

Nie wykluczam wiec, ze sprawa sprowadzi sie do pewnego kompromisu.

 

Moze z innej strony bedzie latwiej. Posiadam kilka trzylopatowych smigiel o roznych wielkosciach. Najmniejsze z nich to 10x8 cali. Dla zachowania z grubssza wlasciwych proporcji, tej srednicy smigla odpowiadalaby rozpietosc dwusilnikowego modelu S2 rzedu 1650-1700mm. Drobne rozbieznosci w stosunku do oryginalu raczej tez nie stanowilyby problemu.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Andrzej Klos napisał:

Jarek,

Przeciez sa programy do znajdowania silnika elektrycznego a takze baterii i smigla..

Jak nie masz programu to tu jest szybka i latwa pomoc.

 

The Perfect Electric Power Seup.pdf 71.88 kB · 9 pobrań

 

 

Dzieki, Andrzej. Naturalnie, ze sa. Ja o tym wiem, bo uzywam Drivecalc - super program i jest darmowy ?. Pozwala na obliczenie parametrow uzytkowych calego napedu smiglo-silnik-regler-aku.

 

Ale mnie chodzilo o znalezienie w handlu silnika w miare pasujacego do moich potrzeb, nie tylko pod wzgledem parametrow uzytkowych, lecz takze technicznych (na przyklad montaz smigla za pomoca srubki), a wiec jeszcze zanim sprawdze parametry uzytkowe calego napedu w programie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat. Często sprzedawcy w informacji o silniku podają np. nadaje się do modeli klasy .10-.15 , .21-.30 lub Class sport .32 itp. Szukałem jakieś tabeli która to objaśni ale nic nie znalazłem. Inni sprzedawcy są bardziej konkretni i podają ,że ten silnik nadaje się do trenerków, motoszybowców, akrobatów, modeli 3D itp podając przy okazji zakres wagi danego modelu.

Do każdego silnika są dedykowane śmigła zależnie od zastosowania pakietu. Mam pytanie. Czy rozmiar tych śmigieł ( mam podejrzenie , że dotyczą stałych) można także stosować do śmigieł składanych ? Czy jest jakiś przelicznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie takie proste . O wyborze  silnika, pakietu i śmigła decyduje rodzaj  modelu , waga i wielkość modelu oraz cel jakiemu model ma służyć . Najprościej było by gdybyś podał 

te wszystkie dane . Wtedy można by Ci dobrać odpowiedni silnik , śmigło i pakiet . Dane podawane przez producentów najczęściej mijają się z prawdą a i same silniki nie zawsze mają kV zgodne z prawdą . To wszystko wróżenie z fusów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.