sbogdan1 Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja Zdrada wobec MPX przyszła nieoczekiwanie i spontanicznie, a że Multiplex oprócz planktonu pt FUNJET nie ma nic ciekawego do zaoferowania z wyrobów ,,styropianowych,, wybór padł na gotowca EXCALIBUR. Być może ktoś będzie się chciał pokusić na ten model. Więc będzie wiedział co w trawie piszczy Fakt jest taki że swego czasu MPX miał BLIZZARD_a, niestety nie jest już w sprzedaży, choć czasem można spotkać ofertę na niemieckich stronach z drugiej ręki. Jednak stan modelu jest lakonicznie opisany że niby super nie bity, a w dodatku z zastrzeżeniem że sprzedawca nie daje gwarancji i takie ble ble ble. No więc odpuściłem poszukiwania i jest oto on ... zakupiony w europejskim Hobby King Czas oczekiwani tydzień z małym haczykiem. W sumie nic specjalnego i zaskakującego, model kompletny, wystarczy pakiet, odbiornik, konfiguracja i w górę. Ah... byłbym zapomniał trzeba poskładać, co zajmuje dosłownie chwilę, cała galanteria w zestawie. W sieci jest dużo informacji o tym modelu, zwłaszcza na YT ohy i ahy Postanowiłem nieco przybliżyć ten model i zrobić relacje foto a być może wyrazić co mi się nie podoba, co można zmienić, tudzież udoskonalić. Jak dla mnie i mój gust wygląda rasowo i podoba mi się. Co do samej przesyłki, opakowanie główne było zapakowane w dodatkowy karton i o dziwo dotarło bez uszczerbku kurierem GLS. W głównym kartonie znajdowała się styropianowa wytłoczka w której były umieszczone wszystkie podzespoły i galanteria. Skrzydła, kadłub i pozostałe podzespołu miały swoje miejsce w opakowaniu. Po prowizorycznym złożeniu prezentuje się tak jak poniżej CDN. 3
Amadi Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja Ciekawie się zapowiada. Najbardziej zastanawia mnie jakość wykonania w porównaniu do MPX czy inny podobnych firm. Na jakich niemieckich stronach szukałeś blizzarda?
sbogdan1 Opublikowano 5 Maja Autor Opublikowano 5 Maja Cześć Amadeusz Miedzy innymi Blizzard jest tu: https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/multiplex-blizzard-/2737303114-249-9091 Wracając do Excalibura nie jest to co prawda MPX ... ale generalnie nie jest źle. Pianka jest w moim odczuciu dobrze i gęsto spieniona, co czynią ją na tyle twardą że model zapewne da sobie radę jeśli zechcemy go pogonić. Oczywiście wszystko wyjdzie w praniu, bowiem filmik na YT jakoś do mnie zbytnio nie przemawiają, póki sam nie przetestuje. Jest to druga wersja tego modelu więc można oczekiwać że będzie dobrze. Galanteria plastikowa to nie to samo co w MPX , domniemam że to jakiś plastik fantastik ale wygląda dość solidnie. Nie byłbym sobą gdybym nie poprawił kilka detali, jak ostre krawędzie, naddatki materiału, no ale to kosmetyka. Z powodzeniem można wyjąć z kartonu nie zwracać na to uwagę i poskładać. Ja natomiast lubię jak to ma ładny wygląd. Ze spasowaniem nie ma problemów bo w zasadzie jest tylko kilka rzeczy. Po obejrzeniu wszystkiego jest zastosowane kilka fajnych pomysłów które np. MPX z powodzeniem mógłby zastosować. No ale to pokaże w trakcie prezentacji 1
sbogdan1 Opublikowano 5 Maja Autor Opublikowano 5 Maja A więc wywalamy ze styropianu po kolei, to co tam zapakowali w te kieszonki ... Górna powierzchni skrzydeł ładnie oklejona w miarę dokładnie, tylne usterzenie tak samo, choć trzeba było delikatnie nożykiem podciąć naklejkę która minimalnie wystawała z boku lotki, na pierwszy rzut oka jest oka, ale organoleptycznie pod palcem czuć że coś minimalnie wystaje tak wiec jedno precyzyjne cięcie i po bólu. wszystko gładziutkie w jednej płaszczyźnie. Jak widać serwa już na gotowo wklejone, powiem szczerze że wygląda to bardzo czysto i estetycznie bez zbędnych glutów. Teraz spód skrzydeł, tu już nie jest tak fajnie z naklejkami, trochę bałaganu, no ale rozumiem że jakoś to musieli zamaskować. zaraz za powierzchnią natarcia praktycznie przez całą długość skrzydła wklejone jest wzmocnienie, czyli kwadratowy jakiś szklany kompozyt. zakrywają go jedynie czarne naklejki. zaraz za nim ciągnie się w rowku przewód serwa który zaklejony jest białą taśmą a zaraz za nim kolejne wzmocnienie które również poprowadzone jest przez całą długość, tutaj kwadratowy profil domniemam że coś węglowego Na końcu skrzydła wklejone dodatkowe wzmocnienia po skosie obok małej płetwy. Co ciekawe wzmocnienie przez prawie całą długość posiada również lotka i prawdopodobnie już na etapie tłoczenia zostało to wykonane bo nie widać jakiejkolwiek ingerencji i wklejania. Dodam że oprócz tych wzmocnień zastosowano dwa kompozytowe okrągłe pręty które przechodzą przez kadłub a później wchodzą w skrzydła, średnica to 6 mm Sam kadłub wygląda solidnie i masywnie, tutaj nie ma do czego się doczepić cały przód plastikowy ładnie wklejony w piankę, bok ciągnie się aż do kabinki,silnik już zamontowany Dodatkowo dołączony stożek, prawdopodobnie jeśli ktoś zapragną by polatać bez napędu. Oczywiście w zestawie nie zabrakło kołpaka który posiada mocowanie ,,Z,, oraz śmigieł 13x8 Nie ukrywam że trochę bije po oczach spory odstęp kołpaka od krawędzi kadłuba. Nie wiem jaka idea przyświecała konstruktorom, chłodzenie ? mogli w takim razie dać kołpak turbo. Z drugiej strony wlotów w przedniej części kadłuba jest dość sporo. Jak widać również jest spory wykłon. Z plastików w zestawie jest jeszcze maskownica tylnych serw, która niejako służy do zamocowania w ,,kanapce,, tylnego usterzenia Plus śrubki wkręty i popychacze, które postanowiłem zmienić, przynajmniej jeśli chodzi o tył. Prawdopodobnie zastosuje dwa kulowe snapy. Te oryginalne jakoś do nie nie przemawiają. CDN 2
Amadi Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja Czego multiplex nie ma, a tutaj jest to zaklejone przewody poprowadzone w skrzydle. Może to kosmetyczna dobra uwaga, ale jednak jest to różnica. Popychacze i snapy często w takich modelach są dość słabe i warto je wymienić. Trochę denerwuje mnie to że prawie żaden producent nie daje klapek na serwa w skrzydłach i serwa rzucają mi się w oczy. Jest wiele kosmetycznych niedociągnięć w wielu firmach, ale trzeba też przyznać że ludzie wykonujący te modele cały dzień robią to samo i taka praca jest męcząca, więc nie wszystko zawsze robią idealnie.
sbogdan1 Opublikowano 6 Maja Autor Opublikowano 6 Maja No właśnie niby detale ale robią różnice. Co do osłon na serwa, przynajmniej w skrzydłach, to najlepiej wizualnie wyglądają w SOLIUS_ie W innych modelach MPX już tylko zastosował samą osłonę orczyka i popychacza. No ale wszystko do przeżycia, inaczej było by nudno Akurat w kwestii modeli ,,styropianowych,, można kombinować do woli i to jest fajne. No dobra kilka kolejnych wrzutek ... Spód modelu a raczej przednia i tylna konstrukcyjnie bardzo fajnie pomyślana ... Spory wlot powietrza z przodu zapewnia dobre chłodzenie ESC który jest bezpośrednio przed nim, no i tak samo wylot, z lekkim wybrzuszeniem które jest osłonięte plastikowa osłoną. Tylna część ogonowa również zabezpieczona osłoną z wystającą płozą. Od góry wspomniana wcześniej osłona serw a zarazem mocowanie tylnego usterzenia Całość skręcana siedmioma wkrętami trzy z góry cztery z dołu. Na pierwszy rzut oka wygląda to solidnie i koncepcja przemyślana, wszak mając przykład w rzeczonego Blizzarda tam cały tył z serwami jest wklejona na amen. Tutaj jest skręcane i na wypadek wymiany serwa jest swobodny dostęp do niego. Aczkolwiek w sieci widziałem że ktoś oprócz skręcanie, nawalił tam kleju UHU - co w moim przekonaniu nic nie daje.
RobRoy Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja 14 godzin temu, sbogdan1 napisał: Nie ukrywam że trochę bije po oczach spory odstęp kołpaka od krawędzi kadłuba. Znając Twoją technikę latania , to chłodzenia silnik nigdy nie będzie miał za dużo .... ?
sbogdan1 Opublikowano 6 Maja Autor Opublikowano 6 Maja W sumie to już jest w planie mimo wszystko kołpak turbo, coby wykorzystać te dziurki ? we wrędze, co niech jest luft ?
Shock Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja Trzeba przyznać że z wyglądu model petarda ale z filmów na yt to nie wiadomo co to jest Ni to pylon, ni to szybowiec i latają nim nijako... ( no może jest tam jakiś filmik z testu prędkości) Po wyglądzie to powinien być mega szybki, mocny, do ostrej zabawy modelik . Chyba że to po prostu wina pilotów na filmach a Ty Bogdan pokażesz że model lata zgoła inaczej Tak czy siak gratulacje i mam nadzieję że niebawem podglądnę na żywo jak to prezentuje się na naszym niebie...
sbogdan1 Opublikowano 6 Maja Autor Opublikowano 6 Maja To fakt ni pies ni wydra, znalazłem na YT filmik gdzie koleś testował prędkość i na samym silniku zrobił około stówki bez kilku kilometrów. Niemniej wystarczy zmienić śmigła i powinno być znacznie lepiej, silnik Aerostar ponoć zajebisty, ale to tylko gadanie ludzi od marketingu a oni wiadomo nawet bicz z gówna ukręcą. W bazie eCalc nie ma go, więc trochę po omacku będzie. Wg specyfikacji silnik prezentuje sporo mocy czyli 800 Kv 830 W 16 V-max Jeśli to faktycznie tak się przedstawia to jest nieźle, na taki model o wadze ok 1300g to kwestia modyfikacji, Póki co najpierw oblata się na tym co jest w środku, a potem się zobaczy. Miejsce na aku trochę ciasnawe, więc 4S od 1800 do 2200 mAh większy raczej nie wejdzie, no i sugerują nie mniej niż 60C Pożyjemy zobaczymy ... Poprawka co do testu prędkości, koleś testował i zmierzył 95mp/h czyli 154 km/h Ale to nie chodzi o to aby bić rekordy, wszak liczy się dobra zabawa, fun czerpanie radości z latania. Bez zaciskania zwieraczy że w powietrzu mamy model za miliony
sbogdan1 Opublikowano 7 Maja Autor Opublikowano 7 Maja W oczekiwaniu na pakiet jeszcze kilka fotek poglądowych W tylnym usterzeniu dla poprawy wytrzymałości zawiasów wmontowali dodatkowy zawias walcowy Natomiast wszystkie zawiasy tak w skrzydłach jaki w tylnym usterzeniu, są powleczone jakimś specyfikiem, można domniemać że dla poprawy wytrzymałości Porównując zawiasy MPX vs Durafly śmiem twierdzić że DUR... wypadają lepiej i solidniej. Kolejny fajny pomysł to zamykana kabinka, niby szczegół a robi robotę, zatrzaśniecie jest pewne i solidne. Rozwiązanie mocowania skrzydeł w kadłub jest na zasadzie kieszeni, po zamontowaniu skrzydła, dodatkowo od góry wkręca się dwie śrubki. Trochę to upierdliwe wszak śrubeczki są naprawdę maleńkie, a składając model na lotnisku, chwila nie uwagi i śrubka ląduje w trawie. Skrzydło na tyle wchodzi ciasno w kieszeń że zapewne wystarczyła by tradycyjnie taśma. Złączki natomiast są zamontowane na stałe, jak dla mnie jest OK, mam podobnie w FunRay_u i Cularisie Snapy wymienione na kulowe, tak jak wspominałem dedykowane jakoś do mnie nie przemawiały. Pozostała kwestia dokręcenia i ustawienia usterzenia Jeśli chodzi o usterzenie lotek to podłączenie zrobili na jednym kanale czyli ,,Y,, ale z możliwością rozłączenia i wykorzystania dwóch kanałów. Na szczęście nie ukryli tego gdzieś w kadłubie, wtyczki można łatwo rozłączy i wykorzystać wspomniane dwa kanały. Tylne usterzenie co prawda jest na wtyczkach ale dla pewności trzeba by zabezpieczyć termokurczką ewentualnie zlutować. 1
sbogdan1 Opublikowano 11 Maja Autor Opublikowano 11 Maja No i wystartował ... Filmik krótki ... jedynie sam start i kilka przelotów, ale na sporej wysokości w celu korekt. Srajfon tak czy siak nie poradzi sobie z filmowaniem bo i tak nie będzie widać modelu który znajduje się na sporej wysokości. Szeroki kąt obiektywu przy takim planktonie nie wyrabia, więc nie ma co uprawiać masochizmu filmowego jaki często się spotyka gdzie kręcą film 10min z oblotu i mamy tylko widoczny model przez 2 sek startu i po ptokach, reszta to puste niebo. No ale ... Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, szybki, narowisty w pierwszym locie, w powietrzu na relatywnie małej prędkości pięknie świszczy. Z pewności trzeba ustawić pod siebie ten model. To co jest na YT to typowa komercha, od takie pierd...e o husarze i d. Maryni, że wyciągamy z kartonu składamy i już pięknie leci. Co do wyważenia, nie ma takiej opcji że wg specyfikacji wyważymy model pakietem 3s 1800 mAh bądź 4s 2200 mAh No chyba że oba będę miały wagę 300g Ja włożyłem do niego SLS 2600 mAh w rzeczonej wadze. Co prawda na styk ale wszedł. Domniemam że jeśli konstruktor wydłużyłby przód, wyważanie było by znacznie lepsze, wówczas można pomyśleć o mniejszym pakiecie. Jest kilka kwiatków o których też nie omieszkam napisać... Reasumując .. model jak dla mnie jest świetny, jak na styropian to kawał fajnego latadła, przynosi sporo frajdy, w locie trzyma w napięciu, nie ma czasu na wolne przemyślenia i zastanawianie się który drążek od czego i jaka będzie reakcja. Od tak odskocznia od leniwego latania nudnym mułowatym przewidywalnym wielkim ,,dyliżansem,, Błędów z pewności nie wybaczy ... choć przyznać muszę że jest dość twardy, a wiem co mówię Raczej nie dla entuzjastów którzy stawiają pierwsze kroki w lotach. Co do lądowania ... potrzebuje kawałek równego najlepiej wygolonego terenu, wówczas cieszymy się sporym dolotem tuż nad ziemią. Można spokojnie do nogi, nawet na większej prędkości, kwestia treningu. Zawsze powtarzam samo latanie jest proste nudne i banalne, większa ekscytacja jest podczas lądowania Excalibur.mp4 Józek dziękuję za filmik ... 1
RobRoy Opublikowano 11 Maja Opublikowano 11 Maja Niestety podczas oblotu było mało chmurek.Gdy są chmurki obiektyw ustawia się na chmury - nieskończoność i wszystko co przed jest ostre. Tak mały obiekt trudno automatyce wychwycić i ustawiać odległość , zwłaszcza że model szybki a w rękach Bogusia ....nie zwalnia ?. Model robi wrażenie - mały twardziel, nie spotkałem jeszcze takiej twardej pianki + wzmocnienia jakie włożyli i można domniemywać że nic go nie zagnie , nawet Boguś .... chyba że mu ręka drgnie nad ziemią. Jeszcze dobrze nie oblatany ...a już plany modyfikacji. Oj nie będzie miał lekko u Bogusia ... ? Mały ... ale myślę że godnie zastąpi modele które na naszym lotnisku ostatnimi czasy wykonały ostatni lot .... ;-( 1 1
sbogdan1 Opublikowano 11 Maja Autor Opublikowano 11 Maja Słowo klucz ... ostatni cóż powiedzieć, coś się zaczyna coś kończy. Józiu dokładnie tak jak piszesz z tym filmowaniem, dlatego warto z całego filmiku wybrać ciekawsze momenty i złożyć w sensowna całość. Komóra fajna sprawa bo zawsze pod ręką, ja w sumie tylko tym nagrywam. Handycam byłby super, no ale trzeba by wybecalować sporo kasy. No chyba że będzie zarabiała na siebie.
sbogdan1 Opublikowano 14 Maja Autor Opublikowano 14 Maja Wracając do tematu EX... To co mnie urzekło to opis na stronie : - Serwa: 4 x 9g z metalowymi przekładniami o wysokim momencie obrotowym Fakt serwa są szybkie ale czy do końca w całości metalowe hmm .., Od razu dodam że na tylnym usterzeniu zrobiłem podmiankę na HITEC HS65MG Po usunięciu w obudowie bocznych mocowań HS_y pasują idealnie. Dlaczego wymieniłem ? bo oryginalne padły, nie doszukiwałem się przyczyny. Z pewnością trzeba będzie zrobić osłonę serwa orczyka bowdena itp. Nie podobają mi się te odstające wihajstry z dołu. A że lubię eksperymentować istniej duża szansa że napęd przeniosę nad górną powierzchnię skrzydła. Podczas lądowania nawet przy zwolnieniu EX.. nadal ma sporą prędkość
Rekomendowane odpowiedzi