Skocz do zawartości

Black Horse Viper Jet XL 120mm EDF


Rekomendowane odpowiedzi

No dobra.. kusiło, kusiło aż skusiło :)

A bardziej w sumie chodziło o dostępność modelu. Na szczęście okazało się, że oficjalny dystrybutor (Pichler) ma jeszcze jedną sztukę w magazynie.

 

 

Rozpiętość skrzydeł: 1,885mm
Długość: 1,820mm
Waga gotowego do lotu: 8.9 – 9.1kg
Powierzchnia nośna 62.2 dm2
Obciążenie powierzchni: 143.1 g/dm2
Konstrukcja drewniana (sklejka, balsa) pokryta matową folią samoprzylepną (nie oracover itp)

 

 

Black Horse Viper Jet 120 EDF ARTF BH175

 

 

 

 

Po tygodniu (!!!!) czekania (z razji wielkości pudła 1820 x490 x440mm nie była to jedna z firm kurierskich) i kilkukrotnym kontakcie ze spedytorem, który zgubił gdzieś przesyłkę (a okazało się, że wyładowali w innym magazynie pośrednim niż myśleli) pudło dotarło do mnie.

O mamo! Ależ to wielkie. Na filmach model nie wydawał się aż tak duży (pudło tym bardziej) :)

Zawartość dotarła w stanie idealnym. Jak widać, podwójny karton i solidnie wszystko poowijane w "bąbelki".

image.thumb.jpeg.520328c0d069bde1e06bb86c9a1a40ed.jpeg 

 

image.thumb.jpeg.b855e49fa0a4462e40bc20a46d1c5a15.jpeg

 

 

Ok, wypakowane. Kadłub ledwo mieści się na stole roboczym (oj... będzie zabawa).

image.thumb.jpeg.450c05f5336e9922ceb5cdf58687b024.jpeg

 

Wykonanie bardzo dobre. Jest to klasyczna, drewniana konstrukcja oklejona folią .. ehmm.. samoprzylepną... Myślałem, że to oracover albo coś w tym stylu ale.. to się "lepi"...

Ok, ważne czy trzyma i jak wygląda

 

image.thumb.jpeg.be258d69143c2badecd09173ea112d16.jpeg

 

No faktycznie "drzewo". Pachnie jak drzewo i w dotyku też ;)

Profilaktycznie posprawdzam gdzie się da czy kleju nikt nie żałował jak to się zdarza w dalekowschodnich produkcjach.

image.thumb.png.967ebcccee2bdc9978e5f731d74eb958.png

 

hmm.. statecznik poziomy po prawej a po lewej... skrzydło od Avanti V2 :)

 

image.thumb.jpeg.7c8068169bcd02f46e0026c1f5256b46.jpeg

 

Wszystkie akcesoria się też zjechały więc powoli przymierzam się do rozpoczęcia montażu (budową tego nazwać się nie da).

Tak czy tak, będzie powoli.....

Napęd to austriacki JetFan 120 z silnikiem HET 800-73-590 pod pakiet 12-14S

image.thumb.jpeg.fa896735f32b475a783f417cf34b5039.jpeg

image.thumb.jpeg.6e6b857dcc65754986f369e2d384ae81.jpeg

 

Jeszcze nie zdecydowałem czy montować pełny tunel jak poniżej czy może otwarty (z rozmów na forach wynika, że otwarty jest popularniejszy i dodatkowo zapewnia dobre chłodzenie dla regulatora)

image.jpeg.0b56677c216637b0148a5fd196a5198e.jpeg

 

Kontroler to wszędzie polecany Hobbywing FlyFun KV160A Opto

image.thumb.jpeg.68f149d019097843601f17e5f92672ae.jpeg

 

Serwa to miks z KingMax'a:

 

CLS2875H (cyfrowe, 10kg) na klapy, kierunek i kółko przednie

KM1203MD (cyfrowe, też 10kg) na lotki i wysokość

 

Podwozie metalowe, chowane elektrycznie było w zestawie.

Zamiast fabrycznych (byle jakich) kółek użyję kółek z hamulcami firmy JP Hobby

image.thumb.jpeg.762a5de4a179fb5ee7f852c3f9298bef.jpeg

 

Aby hamulce ładnie działały (i model nie uciekał na boki) Assan AG63Pro będzie to kontrolował

ASSANAG63PROP1-500x390.jpg

 

Odbiornik to Frsky TS-SR12 (dwupasmowy, pracujący jednocześnie na 2.4GHz i 868MHz) z podwójnym zasilaniem i żyroskopem/stabilizatorem

image.png.16b049c3cb6c4a2f9ab33f2690c5a725.png

 

Dodatkowo sensory prądu i gps

 

0?ui=2&ik=9d2a47e7b1&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r7213448077732496658&th=18fc5d8c264c3b59&view=fimg&fur=ip&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ-1QWa4jMLEcIAFXHLX-Ehnnqy1Liktp2Bcno9vy-0wIGwNEGZezJDidcihgVyN5ITZq9ehcydZ2p2v6da91i7QJd5gtpgonDD0Ba92wJZb5zUkq7-GcrESTrQ&disp=emb&realattid=18fc5d8aed075e0f9881

 

Z pozostałych rzeczy:

Zamierzam wymienić dołączone, plastikowe zawiasy kołkowe klap na metalowe z MP-JET'a. To pozwoli na wyeliminowanie luzów.

 

Zasilanie to 2x6S 6000mAh na wentylator, 2x 2s 1500mAh na odbiornik i 2s 1000mAh na podwozie i hamulce

 

W planach mam też zestaw oświetlenia z www.unilight.at ... ale to jeszcze mam czas na zastanowienie się

 

 

Póki co to wszystko :)

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

"Jeszcze nie zdecydowałem czy montować pełny tunel jak poniżej czy może otwarty (z rozmów na forach wynika, że otwarty jest popularniejszy i dodatkowo zapewnia dobre chłodzenie dla regulatora) "

Otwarty jest prawie zawsze lepszy.

W wypadku tego modelu, otwarty da Ci jeszcze o wiele potezniejszy ciag statyczny i o wiele skroci dystans potrzebny do startu. I zawsze kilkadziesiat gram lzej.

Zamkniety tunel ma sens jak caly tunel jest prosty, a silnik jak najbardziej z przodu.


Moim subiektywnym zdaniem hamulce nie sa warte swojej wagi ;)

Na ESC nie zapomnij ustawic Startup mode "very soft" (bo EDF powyzej 90mm) i wlaczyc "active freewheeling" (to chyba jest domyslnie, nie pamietam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Adam!

Tak, skłaniam się raczej do otwartego z uwagi na ciąg statyczny ale też i fakt, że parę osób "meldowało", że tunel w tym modelu potrafi się zapadać (pomimo tego, że to laminat).

 

Hamulce chcę zostawić na pierwsze loty. Jak się okaże, że nasze lotnisko jest dość duże (120mx60 trawa z otwartym podejściem z obu stron) na dobieg bez hamulców to je wymontuję. Tak jak piszesz - lekkie nie są.

 

ESC faktycznie jest ustawiony na soft czy very soft (ciekawostką jest, że ejets zaleca użycie ... fast start dla mojego silnika - HET 800-73-590 i tegoż wentylatora).

Odnośnie active freewheeling to muszę sprawdzić (nie programowałem go jeszcze).

Póki co, mój napęd testował kolega pracujący w firmie Wemotec (tak więc był w dobrych rękach). Chodziło głównie o sprawdzenie wyważenia. Okazało się, że firma "ejets" (producent JetFan'ów) nie "kłamie" mówiąc, że są wyważone w procesie produkcji.

 

Lada dzień dokończę inne, drobniejsze projekty (przy tym modelu wszystkie inne są drobniejsze..haha) i powoli zbiorę się do montażu. Akurat też zacznie się urlop...:)

 

Wtedy też zacznę wrzucać fotki i dalszą relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"parę osób "meldowało", że tunel w tym modelu potrafi się zapadać "

 

Haha, czyli jest gigantyczne podcisnienie - to tylko potwierdza, ze to okropny design; sa o wiele za waskie.

 

"ciekawostką jest, że ejets zaleca użycie ... fast start dla mojego silnika - HET 800-73-590 i tegoż wentylatora"

 

Czy mozesz podac zrodlo tego? Nie wydaje mi sie to logiczne. Wiekszy rotor, to wieksza inercja - chcac rozpedzic 120mm rownie szybko co powiedzmy 80mm oznacza gigantyczny chwilowy pobor pradu - nic dobrego ani dla ESC ani dla baterii.
Mam ten sam ESC w moim Sab Lizard i w manualu bylo, zeby dla EDF powyzej 90mm ustawiac "very soft"

 

"Zasilanie to 2x6S 6000mAh na wentylator"

 

Jesli jeszcze nie kupiles baterii , to polecam te:  https://www.smc-racing.com/index.php?route=product/product&path=67_119&product_id=701
High voltege - ladujesz do 4.35V. Nawet pod obciazeniem 150A spadek napiecia to tylko 0.2V. Sam testowalem, ale tez sa nr 1 wg lipotesting.com

Sa bezkonkurencyjne do duzych EDFow. Tylko problem je dostac w Europie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, adam.trzaskowski napisał:

"parę osób "meldowało", że tunel w tym modelu potrafi się zapadać "

 

Haha, czyli jest gigantyczne podcisnienie - to tylko potwierdza, ze to okropny design; sa o wiele za waskie.

 

No właśnie tak też myślałem, że coś wydają się wąskie (potwierdzają to relacje na rc-network.de i rcgroups, gdzie dodawanie wlotów powietrza do już otwartego tunelu powodowało wzrost ciągu)

 

 

 

4 minuty temu, adam.trzaskowski napisał:

 

"ciekawostką jest, że ejets zaleca użycie ... fast start dla mojego silnika - HET 800-73-590 i tegoż wentylatora"

 

Czy mozesz podac zrodlo tego? Nie wydaje mi sie to logiczne. Wiekszy rotor, to wieksza inercja - chcac rozpedzic 120mm rownie szybko co powiedzmy 80mm oznacza gigantyczny chwilowy pobor pradu - nic dobrego ani dla ESC ani dla baterii.
Mam ten sam ESC w moim Sab Lizard i w manualu bylo, zeby dla EDF powyzej 90mm ustawiac "very soft"

 

 

Informacja pochodzi stąd (też mi się to dziwne wydaje, bo nawet producent esc wyraźnie pisze aby ustawiać very soft dla wentylatorów wiekszych jak 90mm).

https://fanjetsusa.com/product/het-typhoon-800-73-590kv-120mm-brushless-motor/

 

 

4 minuty temu, adam.trzaskowski napisał:

 

"Zasilanie to 2x6S 6000mAh na wentylator"

 

Jesli jeszcze nie kupiles baterii , to polecam te:  https://www.smc-racing.com/index.php?route=product/product&path=67_119&product_id=701
High voltege - ladujesz do 4.35V. Nawet pod obciazeniem 150A spadek napiecia to tylko 0.2V. Sam testowalem, ale tez sa nr 1 wg lipotesting.com

Sa bezkonkurencyjne do duzych EDFow. Tylko problem je dostac w Europie ?

 

Baterie już mam - mające dość dobre opinie CNHL Black Series

https://chinahobbyline.com/collections/cnhl-voltage-22-2v-6s-lipo-batteries/products/cnhl-black-series-6000mah-22-2v-6s-65c-lipo-battery-with-ec5-plug

Faktycznie SMC nie dostałem a SLS z kolei trochę się cenią :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.