Mateusz17bl Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Cześć Ma może ktoś dostęp do nakrętek do takiego silniczka lub mógł by mi dorobić ze dwie sztuki, był bym bardzo wdzięczny za pomoc bo silnik leży już około 4 lat jeszcze dobrze nie dotarty gwint jest tam M5,5 a skok gwintu 0,8 nie wiem jaki to jest dokładnie ale przymieżałem gwint do najzwyklejszej śruby m5 to jest taki sam tylko ze 5,5
Rob Mc Fly Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Ma może ktoś dostęp do nakrętek do takiego silniczka Ty też masz dostęp: http://www.modelarski.com/produkt-Nakr%C4%99tka_%C5%9Bmig%C5%82a_M5,4050.html :wink: .
Mateusz17bl Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Opublikowano 13 Marca 2009 ta jest m5,5 a nie m5 mam te z nowszego os maxa 15la i do niego pasuje zwykła nakrętka m5
Gość Anonymous Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 No Osy są wogóle kiepskowymiarowe jeśli chodzi o cześci zamienne. Do mocowania tłumika w moim OS MAX La 10 są śruby 2,6 mm... I mi je nastik sprowadza, chyba z Japonii, na moje specjalne zamówienie... W sklepach niedostępne. I będzie za jakieś 2 miesiące, a już czekam bez mała miesiąc...
Grzesiek Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 Podejrzewam ze jest to gwint calowy pogadaj ze Szczepanem(instruktor)z tego forum mysle ze cos zaradzi mi dorabial do ASP calowe. edit:z tego opisu wynika ze jest metryczny m5 http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=150_155&products_id=3934
Mateusz17bl Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Opublikowano 14 Marca 2009 Ten z linku to nowszy osmax taki jak na ostatnim zdjęciu i do niego pasuje zwykła nakrętka m5 a nakrętki poszukuje do tego starszego silnika z pierwszych fotek i on ma m5,5 gdy wały obydwu silników przyłożyłem do siebie to nawet na oko widać ze ten starszy ma grubszy wał.
Krzysztof7501 Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Masz już tę nakrętkę ? To jest to: http://img11.imageshack.us/i/img0013wb.jpg/
DARIUS1 Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 Sądzę że przez dwa lata chyba dostał tą nakrętkę Trochę stary temat odgrzebałeś
Krzysztof7501 Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 Temat może stary, ale gdyby jeszcze była potrzebna - mam taką na zapas. Poza tym podpowiem, że taki sam gwint ma Thunder Tiger GP-18.
Mateusz17bl Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Opublikowano 29 Marca 2011 Witam dawno tutaj na forum nie zaglądałem :ble: ostanio mniej czasu poświęcam na modelarstwo przeniosłem się raczej na dopieszczanie mojego golfa jedynki http://img268.imageshack.us/img268/5568/309b.jpg co nie oznacza ze porzuciłem modelarstwo często zachodzę do modelarni zobaczyć co robi młoda brać nakrętki nie mam jeszcze dostałem wiadomość na pw od kolegi Greg5001 ze kupił taki gwintownik 7/32-32 do tych nakrętek i może mi odsprzedać parę sztuk gotowych nakrętek z duralu.Teraz moje pytanie dural jest dobrym materiałem na takie nakrętki?
Krzysztof7501 Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 Myślę, że raczej powinna to być stal. Może nie jakaś bardzo twarda, bo trudno byłoby nagwintować, ale zwykłe żelazo. Dural też może być, ale pod warunkiem, że nakrętka będzie dłuższa. Jeżeli ktoś ma taka możliwość - można wykonać tzw. kołpak dociskowy. Wtedy nie będzie trzeba już dawać podkładki.
buwi777 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Teraz moje pytanie dural jest dobrym materiałem na takie nakrętki? Złym ...
Mateusz17bl Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Opublikowano 30 Marca 2011 tez tak myślę ze nie da sie tego dobrze dokręcić bo gwint sie przeciągnie a nawet jeśli to po paru dokręceniach śmigła to nastąpi :roll:
Krzysztof7501 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Dlaczego złym, skoro są fabryczne kołpaki z aluminium? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2669 . Właśnie napisałem, że gwint musi być dłuższy niż w przypadku stali.
buwi777 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Zastosowałbyś taki duralowy w spalinowym motorku ?? :shock:
Gość Anonymous Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Daje radę, dural stosowany dość często jako rozwiązanie fabryczne....np.: KMD, MK-16, Webra, OS....itp.
Krzysztof7501 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Jerzy, używałem dokładnie takiego kołpaka do OS 15CV-A. Silnika się już pozbyłem, bo nie byłem z niego zadowolony, ale kołpak zostawiłem. Gdy mi się wykończy mój 15FP, chcę kupić 15LA i do niego tego kołpaka używać. Do 15FP, którym obecnie latam używam od lat podobnego kołpaka, tyle że oryginalnego OS z gwintem, o którym tu dyskutujemy. Dodam jeszcze, że kiedyś miałem silnik MP Jet 1cm i latałem z kołpakiem wykonanym ze zwykłego aluminium przez rzemieślnika. Żaden z tych kołpaków nie wykazał słabości pomimo wielokrotnego zakręcania, oraz zdarzających się złamań śmigieł przy lądowaniu na trawie.
buwi777 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 No cóż - moje doświadczenia poza modelarskie z połączeń - stal-dural jest ciut inne ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.