RomanJ4 Opublikowano 20 Czerwca Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariuszj Opublikowano 21 Czerwca Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca Co to jest za "wiatrak" na górze widoczny po wylądowaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 21 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca Pewnie jakiś generatorek... zasilania, albo kompresorek..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 23 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_O. Opublikowano 24 Czerwca Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca W dniu 21.06.2024 o 10:27, dariuszj napisał: Co to jest za "wiatrak" na górze widoczny po wylądowaniu? Cześć. Zaciekawiła mnie ta turbinka na kadłubie Hawk. W samolotach pasażerskich są takie rozwiązania nazywane R.A.T. (Ram Air Turbine), które zależnie od producenta napędzają generator prądu lub pompę hydrauliczną. Poszukałem więc w sieci AMM do BAE Hawk i znalazłem. BAE HAWK Manual Jest to pompa hydrauliczna wychylana i uruchamiana automatycznie, gdy ciśnienie w instalacji hydro nr 2 spadnie poniżej 103 barów i zasila układ sterowania samolotem. Poniżej fragment z AMM: Ram Air Turbine 13. The RAT is an integral part of the No 2 system and supplies hydraulic power to the flying controls if engine failure occurs. The RAT and its jack are in a bay in the top of the fuselage, forward of the fin. The RAT is maintained in the retracted position by hydraulic pressure on one side of the jack piston and by spring loading within the jack. 14. The RAT is automatically extended whenever No 2 system pressure falls below 103 m7 bars. At this pressure a shuttle valve operates to allow RAT accumulator pressure to the extension side of the RAT jack piston. Due to the difference in effective areas of the piston head, this pressure extends the jack and raises the RAT into the airstream. Simultaneously, the shuttle valve links the RAT accumulator and the RAT pump output to the No 2 system flying controls supply line. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi