Skocz do zawartości

Szybowiec ASW 28 okiem niedoświadczonego pilota


dlmtb

Rekomendowane odpowiedzi

Zdecydowałem sie na Juniora S

zastanawiam sie tylko czy dam radę z "cięgnami ?"

 

w między czasie ASW będzie klejony i łatany :)

zastanawiam sie nad włożeniem regulatora Mamba MAX do juniora, tylko jak ustawic wykres obrotów i mocy ? Liniowo ?

 

http://www.rc-wheels.info/dane-e/Mamba/foto/c1.JPG

Mamba Max: Continuous(Current): 100A więc obsłuży każdy silnik....

c1.JPG

 

dziękuję wszystkim za cenne podpowiedzi.

 

pozdrawiam

P

 

PS: w rc offroad błędy są wybaczane, latając niestety nie ma zbyt wiele marginesu na pomyłki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 294
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj wymieniłem silnik w moim ASW-28. Jako zastępca oryginalnego posłużył mi Tower Pro 2408-21. Wymieniłem go ponieważ poprzedni silnik miał lekko skrzywiony wał. Prawdopodobnie przez to skrzywienie wału, silnik o wiele szybciej rozładowywał akumulator (niepotrzebne drgania i wibracje, może jakieś większe tarcie) i lot mógł trwać (przy pełnym ciągu non stop) jakieś 5 minut.

 

Po wymianie silnika postanowiłem sprawdzić, czy nowy poleci dłużej, ale bez lotu, bo nie miałem warunków. Dlatego też postanowiłem go sprawdzić, trzymając model na uwięzi cały czas. I tu chyba dałem... no wiecie co. :(

Na pełnym ciągu akumulator też dał radę może 5 minut, ale co się stało później to już masakra. Po wyłączeniu silnika zaczął się z niego wydobywać dym. I mało się nie zapalił. :?

 

Teraz drodzy forumowicze mam pytanie. Czy spowodowane może być to faktem, że model był na uwięzi? Wydaje mi się, że trzymając model silnik ma więcej roboty (tak jak samochód na jedynce z pełnym gazem oparty o stodołę)? Czy może jest to nieodpowiedni silnik? Czy może regulatorowi się coś stało? Dodam jeszcze, że celowo nie założyłem kołpaka, aby przepływ powietrza przez silnik był większy ale chyba na niewiele się to zdało.

Czy miał ktoś może podobne doświadczenia? Czy może ktoś potwierdzić, że silnik się zjarał przez to, że trzymałem model?

 

Powiem szczerze, że po tym co mi się przydarzyło z większą ostrożnością będę wybierał miejsce do latania. Teraz już wiem, że model może się zapalić w powietrzu i runąć na jakieś ściernisko albo jakąś szopę, a wtedy to już żarty się kończą.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przede wszystkich, to nie lata się cały czas z pełnym wychyleniem przepustnicy - po prostu nie ma takiej potrzeby. W dalszej kolejności, to silnik nie był odpowiednio chłodzony. Podczas lotu silnik jest chłodzony przez powietrze opływające go, natomiast podczas próby statycznej przepływu jako takiego nie ma. Pomijając kwestie temperaturowe, mogłeś do silnika założyć nieodpowiednie śmigło, co spowodowało większy pobór prądu niż dopuszczalny dla silnika, co z kolei podniosło temperaturę i efekt wiadomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i lot mógł trwać (przy pełnym ciągu non stop) jakieś 5 minut.

 

Kto lata przez 5 min na pełnym ciągu ?? :shock: :crazy:

I to jeszcze takim modelem. ASW-28 to MOTOSZYBOWIEC. Jak sama nazwa wskazuje jego przeznaczeniem jest lot szybowcowy. Silnik w nim jest po to, żeby wyciągnąć model do góry i potem latać lotem ślizgowym z wyłączonym silnikiem.

Aż się dziwię, że nie stało się nic więcej oprócz spalonego silnika. Sprawdź regulator czy nie spaliłeś i czy pakiet nie spuchł i się nie rozładował do zera. A pomysł z trzymaniem modelu w ręce i próba "na sucho" ile pociągnie na pełnym gazie to już naprawdę przesada. Miałeś szczęście bo mogłeś naprawdę zrobić sobie krzywdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i lot mógł trwać (przy pełnym ciągu non stop) jakieś 5 minut.

 

Kto lata przez 5 min na pełnym ciągu ?? :shock: :crazy:

 

 

Ja. :) A poważnie mówiąc, to nigdzie nie jest napisane, że nie wolno a ja jestem początkujący.

Dopiero jak poczułem swąd izolacji wirnika, to zorientowałem się o co chodzi.

 

Regulator jest ok. Sam silnik, też, tylko teraz ma brązowe uzwojenie :rotfl:

 

Czyli Panowie rozumiem, że potwierdzacie, że to tylko i wyłącznie moja wina i że nie ma ryzyka, że po wymianie silnika na nowy zapali się np w locie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można wykluczyć usterki (zapalenia się) silnika podczas lotu. Nie często ale się to zdarza. Ale jeśli już, to w przypadku, kiedy wyposażenie w modelu nie jest odpowiednio dobrane. Nie powinno się tak stać w modelu RTF, gdzie wyposażenie dobrane jest optymalnie, oczywiście mówię o parametrach a nie o jakości, bo z tym różnie i oczywiście przy eksploatowaniu modelu w sposób przewidziany przez producenta.

To nie ESA czy 3D i nikomu (oprócz Ciebie :) ) chyba by nie wpadło do głowy wylatać czymś takim na pełnym gazie cały pakiet.

Regulator jest ok. Sam silnik, też, tylko teraz ma brązowe uzwojenie :rotfl:

Nie wiem w jakim stanie jest uzwojenie, ale na wszelki wypadek pokazał bym to komuś kto się zna przed rozpoczęciem latania. Jeśli nie masz nikogo takiego wrzuć fotkę, może coś doradzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem silnik w moim ASW-28. Jako zastępca oryginalnego posłużył mi Tower Pro 2408-21. Wymieniłem go ponieważ poprzedni silnik miał lekko skrzywiony wał.

Masz już przegrzany silnik. Niech może bardziej doświadczeni modelarze się wypowiedzą co to oznacza. Skoro w orginalnym silniku masz skrzywiony wał to może będzie pasować do niego ośka od tego przegrzanego?

 

Standardowy silnik od ASW-28 pobiera jakieś 7A, a twój 2408-21 bierze 13.8A, bo ma większe KV (1400). Loty na nim będą na pewno krótsze, a z tego co pisałeś chciałeś wydłużyć lot.

Proponował bym wstawić silniczek TP 2410-9, KV840 - standardowe śmigło pakiet 2S będą pasować idealnie. Parametry zbliżone do ogrinału, nawet powinno być troszkę więcej mocy.

Piszę czysto teoretycznie bo sam miałem latać na swoim ASW w tej konfiguracji, ale się rozmyślilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może trochę tuningu i latać 40 min i więcej? na standardowym ryglu aku 2s 2200mah i już mamy godzine pływania w powietrzu. a jak dynamiczny start regulator zmienić na czytający 3s ok 20-25A i do tego 3s 2200mah i jest poezja. model klei sie powietrza i nie jest tak podatny na wiatr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiem tu swoją historię z Easy Starem i zapłonem silnika .

Miejsce akcji : Pole (moje lotnisko :P)

czas akcji : Bliżej nie określony (nie pamiętam )

a więc latam sobie , latam dobre 5 min Easy Starem z fabrycznym silnikiem Permax 7.4 V i regulatorem : E-sky 20 A

Nagle mama mówi o fajny dymek puszcza ten samolot . Ja zauważając to zaczynam ostro nurkować i robię pętlę żeby wyhamować model . Ląduję byle jak , ale bez strat . Dobiegam do modelu a tu widzę OGIEŃ !! Pierwsze co zrobiłem to odłączyłem pakiet 11.1 V 1500 mah . Żywy ogień musiałem dmuchać aby ugasić POŻAR . Najprawdopodobniej mój błąd był taki że : Pakiet powinien być 2 s a nie tak jak to ja poczyniłem 11.1 V . Teraz dalej latam modelem po wymianie silnika na bezszczotkę i pakietu na 2.2 AH[/b]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wiem dlatego tak tylko przytoczyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie, może przegapiłem (jak tak to sory - prosze o cierpliwosć)...jakie śmigło założyć do FABRYCZNEGO silnika i fabrycznego pakietu (1300mAh, 7.4V, 10C), bo coś mi sie widzi, że to fabryczne śmigiełko tak jakoś słabo....Wiem, wiem "wymień regulator i pakiet 3S" - sęk w tym ze chcę żeby model był maksymalnie lekki a napęd możliwie3 wydajny...

A może wiemy przypadkowo jakie parametry ma ten silniczek - to nie bede gitary zawracał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam drobny problem z moim ASW-28. Mianowicie mam wrażenie że chyba skrzywiłem oś silnika. Co myślicie na temat wstawienia do tego modelu silnika TP 2410-12 Silver

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_375&products_id=8217

Zostawiając orginalne śmigło lub podmiana na GWS 10*4,7, zostawiając orginalny pakiet 2S 1100 , zostawiając orginalny regulator(u mnie się nie grzeje), podobno ma 20A.

Moim teoretycznym zdaniem powinien się spisywać nawet lepiej, w końcu prawie 200 obrotów na V więcej od orginalnego silniczka. A może jaki inny silnik zostawiając bez zmian regulator i pakiet. W wymianę ośki silnika przy cenie nowego to chyba szkoda zachodu...

Przy moich zdolnościach ten model lata spoko, nie będę wybrzydzał, na bezwietrznej pogodzie jest super, a jak jest wiatr to przy jego gabarytach...

Poproszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.