Skocz do zawartości

Szybowiec ASW 28 okiem niedoświadczonego pilota


dlmtb

Rekomendowane odpowiedzi

Taki był zamiar. Zakup orginalnego regulatora. Ale dziś sklep na ul. Bitwy Warszawskiej w wawie do 14ej. Nie zdazylem . A gorąca głowa chce jeszcze jutro polatać... :( KUpilem taki jaki był w innym czyli EMAX ESC-25A. Poradę kolegi Wojcio69 miałem zapisaną na kartce jadąc do sklepu zanim jeszcze napisałeś ją tutaj :) Znalazłem ją w innym poście. I taki regulator bym kupił ale nie było w asortymencie ... Lutuję właśnie emaxa. Za chwilę dowiem się czy zadziała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 294
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Regulator generuje na silniku ciagłe, nieustające, ktrótkie PIiiP......

 

Pewny jesteś, że dobrze zaprogramowałeś regulator, oraz ze drążek przepustnicy jest na min. ( w niektórych aparaturach trzeba przesunąć też trymer ze środka na dół ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica na min ( w dole ) trymer także. Stosowałem się do instrukcji punkt po punkcie. Oczywiscie nie zaprogramowałem go, poniewaz nie jestem w stanie wejśc w ten tryb... Karty nie posiadam. Chyba powinienem przenieść zapytanie do innego działu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że po podpięciu regulatora do serva steru wysokosci i wycheleniu go na max. - regulator zaczyna działać podręcznikowo....

Dlaczego ja na to nie wpadłem kilka godzin wczesniej?

Teraz zdaję się ma dwa dobre regulatory i jeden uszkodzony odbiornik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że po podpięciu regulatora do serva steru wysokosci i wycheleniu go na max. - regulator zaczyna działać podręcznikowo....

Dlaczego ja na to nie wpadłem kilka godzin wczesniej?

Teraz zdaję się ma dwa dobre regulatory i jeden uszkodzony odbiornik...

 

Sprawdź czy przypadkiem nie przełączyłeś rewersu na kanale przepustnicy.

 

Pozdr.,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się wyjaśniło...

Rozebrałem nadajnik, a tam urwany przewód od potencjometru gazu... Wykonanie pozostawia wiele do życzenia. W końcu to prosta aparatura.

Jednak wasze podpowiedzi faktycznie naprowadziły mnie na ten trop. Dzęki.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po perypetiach regulator/odbiornik/nadajnik ;) dzisiaj z rodziną pojechalismy na górkę http://maps.google.pl/?ie=UTF8&ll=52.146861,21.146171&spn=0.004898,0.009656&t=h&z=17

Wiało idealnie. Było miło ale... I tu dochodzę do sedna. Model był jeszcze bardziej "delikatny" niź zwykle. Wiało może 3m/sec z porywami do 6-7. Model zachowywał się bardzo nerwowo. Parę razy o mały włos nie zaliczył kreta. To chyba rotory i bliska zawietrzna. A najpewniej słabe umiejętności pilota :) Ale mimo to próbowałem lotów zboczowych. Nabranie wysokości, wyłącznie silnika potem kilkanaście tam i z powrotem wzdłuż zbocza. HA - próbowałem też wykonać pionową beczkę ;) Nabrałem wysokości, pionowo w dół, wyprowadzenie w góre i lotki... Prawie się udało - to mocno przesadzone ;) Model przeżył. Pilot szczęśliwy :)

Jestem ciekaw czy komuś się udało wykonac taka ewolucję tym modelem a jeśli tak to poproszę o wskazówki...

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu potrzebna pomoc ;( Nie wiam co się dzieje ale podejrzewam, że nie wszystko działa prawidłowo w moim ASW28. Po uruchomieniu nadajnika i podłączeniu naładowanej baterii serwa odpowiadają i słyszę dwa dźwięki (jeden o wyżczej tonacji od drugiego) Jednak gdy przesuwam przepustnicę silnik zachowuje się tak jakby łapał lewe obroty ale się nie chce zakręcić. Przepustnica na zero i znowu dwa dźwięki. Czasami załapuje i zaczyna kręcić ale napewno nie osiąga maksymalnej mocy. Po zwolnieniu przepustnicy znowu nie chce zakręcić.

 

Nie mam żadnego pojęcia na temat regulatorów, o co chodzi z ich programowaniem.

A jeszcze się kilka razy zdarzyło, że po dwuch dźwiękach gdy dodawałem gazu zamiast obracającego się śmigła słyszałem szereg szybkich krótkich piknięć, chyba 6.

 

Może ktoś domyśla się co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po mojemu źle zaprogramowany regulator. Specem od ASW28 jest Darek.

Hm…. specem? :roll: No może i wiem jak tym latać, ale z elektroniką to wiele nie pomogę. :|

Jedynie, co mogę powiedzieć w tej sprawie to to, że podobne objawy w modelach moich kolegów oczywiście są to ASW28 były skutkiem katastrof i w rezultacie prowadziły do wymiany silnika i regulatora. Ale czy w tym przypadku tak będzie trudno mi wyrokować. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich początkujących :D Niestety na elektronice też się nie znam. Moj ASW rozbity, kilka porządnych kretów, ale da się posklejać. Ten model jest naprawdę bardzo odporny na twarde lądowania! Przyczyna: przestawiony rewers na lotkach :( Kierunek sterowania jest zazwyczaj mylący dla początkujących modelarzy. W przypadku skrętu lub obrotu w prawo, prawa lotka zostaje wychylona do góry, a lewa w dół. Odwrotnie jest w przypadku skrętu lub obrotu w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji to ten regulator można chyba programować tylko w zakresie hamulca.

Idelanie byłoby podmienić na chwilę inny. Gdybyś mieszkał bliżej mógłbym Ci swój pożyczyć.

Jeśli chcesz mogę Ci go przesłąć jeśli nie rozwiążesz w inny sposób problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Abrax za pomoc, ale jutro pewnie będę miał drugi to będę sprawdzał metodą prób i błędów. Nie znoszę jak czegoś nie rozumiem, a nie mam zupełnie pojęcia jak powinno być poprawnie. Dopiero mam zamiar uczyć się w tej dziedzinie i pewnie proste rzeczy dla innych, dla mnie są zupełnie niezrozumiałe ;(

 

 

Nagrałem filmik z objawami. Przeczytałem też że może to być uszkodzony kwarc. A może silnik uszkodzony? Dla mnie czarna magia ;)

 

Może film bardziej pomoże:

 

http://www.youtube.com/watch?v=8MwicVZEf8g

 

Zachęcam na kontakt telefoniczny lub Skype to nie będę zaśmiecał forum a pytań mam dużo. Jak dojdę co było to dokładnie opiszę = może komuś się przyda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZAPROGRAMOWAŁEM :D AWS sklejony, wszystko składam do kupy, podłączam aku i daję gazu! ...a tu słysze tylko pikniecia i chce łapac lewe obroty, przekręcił trzy cztery razy i nic! Po kilku próbach zaprogramowania, tak jak jest to napisane w instrukcji, żadnych efektów. Znów łapał lewe obroty i tylko pikał.

Postanowiłem podłączyć inaczej kable wychodzące z silnika i łączące się regulatorem. Które i tak były już rozlutowane po krecie(jakość lutowania bardzo słaba, zimne luty)

Z silnika wychodzą: czerwony, biały i czarny.

Z regulatora czerwony żółty i czarny.

Podłączyłem czerwony z czerwonym, a czarny z silnika z żółtym z regulatora.

W tym połączeniu, po chwili kombinacji z podłączaniem, odłączaniem aku na 5 sekund i regulacją dzwigni gazu max i zero, udało mi się zaprogramować.

Wyglądało to inaczej niż na filmie ropciosa, u mnie łapał lewe obroty na 2-3 sekundy i stawał całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.