Skocz do zawartości

Skywing Extra NG 104"


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Modele firma RC Skywing nie są jeszcze dobrze znane na Polskim rynku w związku z tym podzielimy się z Wami budową modelu Extra NG 104" ;) 

https://skywing-rc.pl/pl/p/Extra-NG-104/105

 

Dziś pokażemy Wam jak model był spakowany oraz co zawiera model w zestawie 😃

Następnie pokażemy kilka etapów z budowy.

 

Model spakowany naprawdę solidnie - bez nożyka nie podchodź. Model zapakowany w 3 kartonach (w podwójnych kartonach) - kadłub z drobiazgami, skrzydła oraz maska. 👌 

W zestawie otrzymuje się: 

- podwozie ogonowe

- koła do podwozia głównego

- ośki do kół 

- kołpak z podstawą

- zbiornik na paliwo 1000 ml 

- przewody paliwowe

- magnetyczny wlew paliwa

- odpowietrznik zbiornika paliwa 

- rzepy oraz podstawka do montażu zbiornika

- popychacze wraz z snapami

- owiewki podwozia głównego wraz z wężykiem do zabezpieczenia

- oplot zabezpieczający przewody

- przewody poprowdzone wewnątrz kadłuba 

- mocowania do różnego rodzaju tłumików

- elementy do montażu kolektorów/wtyczek wewnątrz kadłuba 

- pokrowce bąbelkowe na skrzydła oraz stateczniki poziome

 

IMG_20240405_105425.jpg

IMG_20240408_124613.jpg

IMG_20240405_142235.jpg

IMG_20240405_105222.jpg

IMG_20240405_105216.jpg

IMG_20240405_105209.jpg

IMG_20240405_105205.jpg

IMG_20240405_231834.jpg

IMG_20240405_105225.jpg

IMG_20240405_142425.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbudowaliśmy i złożyliśmy kilkanaście modeli powyżej 2.6 m i nie widzimy różnicy przy wycięciu tej folii pod dźwignie.

 

Najważniejsza zasada przy wklejaniu jest to, że trzeba najpierw zalać frezowane rowki pod dziwgnie bardzo rzadką żywicą, a następnie rozrobić ja z aerosilem bądź mikrobalonem i ponownie wcisnąć w otwory, aż wypłynie. Taki sposób wklejenia nigdy nie zawiódł nas w modelach IMAC i Freestyle.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2024 o 13:35, diabolo napisał:

czemu nie usuwacie folii w miejscu wklejenia dźwigni ?

Wklejajac dźwignie w swoich modelach zawsze usuwam folię tak jak napisałeś ale po dłuższym zastanowieniu w sumie i tak to elementy wchodzące w balsę przenoszą obciążenia głównie na ścinanie , natomiast powierzchnia klejenia tam gdzie ściągniemy folię pracuje na rozrywanie czyli kiepsko bo i tak przy dużym obciążeniu włókna balsy się rozwarstwią . Pewnie dlatego Sylwia i Jakub nie usuwają tej folii.

Jeśli się mylę proszę o sprostowanie ale tak mnie się wydaje.

Pozdrawiam: Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Skywing Poland napisał:

i nie widzimy różnicy przy wycięciu tej folii pod dźwignie.

Skoro nie ma różnicy to wycinanie foli to też dobry patent na wklejanie dźwigni :)

Ja osobiście wycinam bo mam wrażenie uzyskania dodatkowej powierzchni i przylegania dźwigni .

20 godzin temu, Skywing Poland napisał:

Najważniejsza zasada przy wklejaniu jest to

Czy jest najważniejsza zasada w modelarstwie ? To tak kreatywne hobby że wiele rzeczy można robić na wiele sposobów ...

Ja może nie przeciwnik żywicy ale niekoniecznie aplikuję ją gdzie popadnie.

Zmatowane dźwignie wklejam na Rakollu który świetnie wiąże laminat z drewnem, jest wodoodporny i podczas pracy ewent. zabrudzenia można zmyć wilgotną szmatką. Nie ma opcji wyrwania dźwigni, chyba że mechaniczne zniszczenie.

 

Ogólnie bardzo fajny temat, pokazujecie fachową i czystą robotę .Poza tym praca przy tak dopracowanym i wyposażonym w akcesoria modelem to sama przyjemność.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ares napisał:

Wklejajac dźwignie w swoich modelach zawsze usuwam folię tak jak napisałeś ale po dłuższym zastanowieniu w sumie i tak to elementy wchodzące w balsę przenoszą obciążenia głównie na ścinanie , natomiast powierzchnia klejenia tam gdzie ściągniemy folię pracuje na rozrywanie czyli kiepsko bo i tak przy dużym obciążeniu włókna balsy się rozwarstwią . Pewnie dlatego Sylwia i Jakub nie usuwają tej folii.

Jeśli się mylę proszę o sprostowanie ale tak mnie się wydaje.

Pozdrawiam: Arek

Arek, 
Dokładnie tak, to prawda co napisałeś :) 

 

2 godziny temu, Shock napisał:

Czy jest najważniejsza zasada w modelarstwie ? To tak kreatywne hobby że wiele rzeczy można robić na wiele sposobów ...

Ja może nie przeciwnik żywicy ale niekoniecznie aplikuję ją gdzie popadnie.

Zmatowane dźwignie wklejam na Rakollu który świetnie wiąże laminat z drewnem, jest wodoodporny i podczas pracy ewent. zabrudzenia można zmyć wilgotną szmatką. Nie ma opcji wyrwania dźwigni, chyba że mechaniczne zniszczenie.

Rafał, 
Prawda, każdy modelarz ma swoje sprawdzone sposoby na budowę modeli (wklejenie dźwignie :)
A no i oczywiście zapomnieliśmy dodać, że każda dźwignia została zmatowiona i odłuszczona przed wklejeniem. ;) 

 

2 godziny temu, Shock napisał:

Ogólnie bardzo fajny temat, pokazujecie fachową i czystą robotę .Poza tym praca przy tak dopracowanym i wyposażonym w akcesoria modelem to sama przyjemność.

Dzięki! Może wrzucimy kilka patentów, które przydadzą się innym modelarzom podczas budowy :D 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Skywing Poland napisał:

Dzięki! Może wrzucimy kilka patentów, które przydadzą się innym modelarzom podczas budowy :D

Sylwia ale ty wiesz że ja głównie czekam na te patenty wasze. Jak mi Kuba podesłał patent jak montuje owiewki , od tamtej pory skończyły się i problemy z pękaniem owiewek , a i jak mi żona wysmarowała gębę mazidłem żeby mnie słońce nie spaliło i to mazidło mi wpłynęło do oczu i musiałem lądować z zamkniętymi oczami łamiąc felgę , to wymiana koła to był drobiazg i dosłownie chwila moment i model juz jechał na nowym kole. Bo wcześniej to tak miałem przykręcane owiewki że wymiana koła to kończyła się albo furią albo depresją , w obu wypadkach koło nie zostało by zmienione.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a dzisiaj przedstawiamy post z kilkoma sztuczkami, które zawsze robimy w naszych modelach do 3D  i nie tylko ;) 

 

Więc: 

1. Wykonanie otworów wylotowych w owiewkach - Dlaczego to robimy? Zdarzyło Wam się latać na mokrej, świeżo skoszonej trawie, a może jeszcze występowała mokra ziemia ? No właśnie.. Bardzo często się nie sprawdza się wtedy owiewek, a w środku może powstać niezłe "bagno" (ziemia zmieszana z trawą). :D 

2. Lakierowanie łączeń foli - Niezbędna rzecz, którą wykonujemy przy modelach latających zwłaszcza z dymem! Wszystkie łączenia folii występujące na poziomach, kadłubie czy skrzydłach wyklejamy taśmą, a następnie kładziemy warstwę lakieru. Co nam to daje ? Dzięki temu żaden brud, ani olej z dymu nie dostanie się pod folie przez co można bez problemu wyczyścić model - nie musimy tutaj dodawać, że bardzo trudno jest ponownie przyprasować folię pod którą dostał się brud czy olej.  ;) 

 

3. Przeklejenie owiewek podwozia - W tym przypadku szlifujemy podwozie do chropowatej struktury, odłuszczamy, w pierwszej kolejności kładziemy rzadką żywicę, a do docelowego wklejenia używamy żywicy L285 z mikrobalonem. :) 

 

Poniżej kilka zdjęć. Jeżeli potrzebujesz więcej informacji to dawaj znać - odpowiemy! :) 

IMG_20240604_210149.jpg

IMG_20240419_154403.jpg

IMG_20240419_152420.jpg

IMG_20240419_145914.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Skywing Poland napisał:



2. Lakierowanie łączeń foli - Niezbędna rzecz, którą wykonujemy przy modelach latających zwłaszcza z dymem! Wszystkie łączenia folii występujące na poziomach, kadłubie czy skrzydłach wyklejamy taśmą, a następnie kładziemy warstwę lakieru. Co nam to daje ? Dzięki temu żaden brud, ani olej z dymu nie dostanie się pod folie przez co można bez problemu wyczyścić model - nie musimy tutaj dodawać, że bardzo trudno jest ponownie przyprasować folię pod którą dostał się brud czy olej.  ;) 

 

 

 

Jaki to lakier ?   super poradnik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2024 o 17:36, Skywing Poland napisał:

Lakierowanie łączeń foli

Fajny patent. Z pewnością wykorzystam bo ekspoatując modele napędzane silnikami żarowymi zawsze jest problem z podciekającym olejem na łączeniach.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra... Podsumowując :)

Poniżej wrzucamy film z lotu freestylowego z IMAC German Cup w Plattling. 
Jakub zajął wówczas 5 miejsce w kategorii Freestyle, a w końcowej klasyfikacji IMAC Eurocup 2024 był na 3 miejscu! 

 

Przed tymi zawodami wykonaliśmy raptem 10 lotów w tym 5 lotów do muzyki, co pokazuje jak szybko można dobrze latać tym modelem :D 

 

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli potrzebujesz pokrowców na swój model to uderzaj do niezawodnej polskiej firmy - REVOC CUSTOM

 

Poniżej zdjęcia 3 różnych rodzajów pokrowców: 

- Soft Line 

- Standard Line 

- Custom Line

- Hybrid Line - niestety nie posiadamy zdjęcia

Więcej informacji o nich tutaj: https://shop.revoc.eu/product-lines 

 

Natomiast jeżeli poszukujesz pokrowców dla siebie i chciałbyś je zakupić to odezwij się do Nas!! 

Otrzymasz od nas voucher ze zniżką na zakup pokrowców od Revoc Custom!! ;) 

20240601_130014.jpg

20240601_125556.jpg

20240601_125038.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.