Skywing Poland Opublikowano 17 Października Opublikowano 17 Października Cześć, Modele firma RC Skywing nie są jeszcze dobrze znane na Polskim rynku w związku z tym podzielimy się z Wami budową modelu Extra NG 104" https://skywing-rc.pl/pl/p/Extra-NG-104/105 Dziś pokażemy Wam jak model był spakowany oraz co zawiera model w zestawie 😃 Następnie pokażemy kilka etapów z budowy. Model spakowany naprawdę solidnie - bez nożyka nie podchodź. Model zapakowany w 3 kartonach (w podwójnych kartonach) - kadłub z drobiazgami, skrzydła oraz maska. 👌 W zestawie otrzymuje się: - podwozie ogonowe - koła do podwozia głównego - ośki do kół - kołpak z podstawą - zbiornik na paliwo 1000 ml - przewody paliwowe - magnetyczny wlew paliwa - odpowietrznik zbiornika paliwa - rzepy oraz podstawka do montażu zbiornika - popychacze wraz z snapami - owiewki podwozia głównego wraz z wężykiem do zabezpieczenia - oplot zabezpieczający przewody - przewody poprowdzone wewnątrz kadłuba - mocowania do różnego rodzaju tłumików - elementy do montażu kolektorów/wtyczek wewnątrz kadłuba - pokrowce bąbelkowe na skrzydła oraz stateczniki poziome 3
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Skywing Poland Opublikowano 20 Października Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 20 Października Był unboxing, więc czas na prace związane z montażem W pierwszej kolejności padło na wklejenie dźwigni do skrzydeł, stateczników poziomych oraz kierunku. Każda dźwignia jest podpisana więc nie ma się jak pomylić Np. R - Rudder / E - Elevator - widać na poniższych zdjęciach. Dźwignie wklejone zostały na żywicę epoksydową. Jeżeli masz pytania odnośnie montażu/wykorzystanych materiałów to pytaj! Postaramy się odpowiedzieć i pomóc! 😎 4 1
diabolo Opublikowano 21 Października Opublikowano 21 Października czemu nie usuwacie folii w miejscu wklejenia dźwigni ? 4
Skywing Poland Opublikowano 21 Października Autor Opublikowano 21 Października Zbudowaliśmy i złożyliśmy kilkanaście modeli powyżej 2.6 m i nie widzimy różnicy przy wycięciu tej folii pod dźwignie. Najważniejsza zasada przy wklejaniu jest to, że trzeba najpierw zalać frezowane rowki pod dziwgnie bardzo rzadką żywicą, a następnie rozrobić ja z aerosilem bądź mikrobalonem i ponownie wcisnąć w otwory, aż wypłynie. Taki sposób wklejenia nigdy nie zawiódł nas w modelach IMAC i Freestyle. 3
Ares Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października W dniu 21.10.2024 o 13:35, diabolo napisał: czemu nie usuwacie folii w miejscu wklejenia dźwigni ? Wklejajac dźwignie w swoich modelach zawsze usuwam folię tak jak napisałeś ale po dłuższym zastanowieniu w sumie i tak to elementy wchodzące w balsę przenoszą obciążenia głównie na ścinanie , natomiast powierzchnia klejenia tam gdzie ściągniemy folię pracuje na rozrywanie czyli kiepsko bo i tak przy dużym obciążeniu włókna balsy się rozwarstwią . Pewnie dlatego Sylwia i Jakub nie usuwają tej folii. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie ale tak mnie się wydaje. Pozdrawiam: Arek
Shock Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października 20 godzin temu, Skywing Poland napisał: i nie widzimy różnicy przy wycięciu tej folii pod dźwignie. Skoro nie ma różnicy to wycinanie foli to też dobry patent na wklejanie dźwigni Ja osobiście wycinam bo mam wrażenie uzyskania dodatkowej powierzchni i przylegania dźwigni . 20 godzin temu, Skywing Poland napisał: Najważniejsza zasada przy wklejaniu jest to Czy jest najważniejsza zasada w modelarstwie ? To tak kreatywne hobby że wiele rzeczy można robić na wiele sposobów ... Ja może nie przeciwnik żywicy ale niekoniecznie aplikuję ją gdzie popadnie. Zmatowane dźwignie wklejam na Rakollu który świetnie wiąże laminat z drewnem, jest wodoodporny i podczas pracy ewent. zabrudzenia można zmyć wilgotną szmatką. Nie ma opcji wyrwania dźwigni, chyba że mechaniczne zniszczenie. Ogólnie bardzo fajny temat, pokazujecie fachową i czystą robotę .Poza tym praca przy tak dopracowanym i wyposażonym w akcesoria modelem to sama przyjemność. 1
Skywing Poland Opublikowano 22 Października Autor Opublikowano 22 Października 3 godziny temu, Ares napisał: Wklejajac dźwignie w swoich modelach zawsze usuwam folię tak jak napisałeś ale po dłuższym zastanowieniu w sumie i tak to elementy wchodzące w balsę przenoszą obciążenia głównie na ścinanie , natomiast powierzchnia klejenia tam gdzie ściągniemy folię pracuje na rozrywanie czyli kiepsko bo i tak przy dużym obciążeniu włókna balsy się rozwarstwią . Pewnie dlatego Sylwia i Jakub nie usuwają tej folii. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie ale tak mnie się wydaje. Pozdrawiam: Arek Arek, Dokładnie tak, to prawda co napisałeś 2 godziny temu, Shock napisał: Czy jest najważniejsza zasada w modelarstwie ? To tak kreatywne hobby że wiele rzeczy można robić na wiele sposobów ... Ja może nie przeciwnik żywicy ale niekoniecznie aplikuję ją gdzie popadnie. Zmatowane dźwignie wklejam na Rakollu który świetnie wiąże laminat z drewnem, jest wodoodporny i podczas pracy ewent. zabrudzenia można zmyć wilgotną szmatką. Nie ma opcji wyrwania dźwigni, chyba że mechaniczne zniszczenie. Rafał, Prawda, każdy modelarz ma swoje sprawdzone sposoby na budowę modeli (wklejenie dźwignie ) . A no i oczywiście zapomnieliśmy dodać, że każda dźwignia została zmatowiona i odłuszczona przed wklejeniem. 2 godziny temu, Shock napisał: Ogólnie bardzo fajny temat, pokazujecie fachową i czystą robotę .Poza tym praca przy tak dopracowanym i wyposażonym w akcesoria modelem to sama przyjemność. Dzięki! Może wrzucimy kilka patentów, które przydadzą się innym modelarzom podczas budowy 1
enter1978 Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października 29 minut temu, Skywing Poland napisał: Dzięki! Może wrzucimy kilka patentów, które przydadzą się innym modelarzom podczas budowy Sylwia ale ty wiesz że ja głównie czekam na te patenty wasze. Jak mi Kuba podesłał patent jak montuje owiewki , od tamtej pory skończyły się i problemy z pękaniem owiewek , a i jak mi żona wysmarowała gębę mazidłem żeby mnie słońce nie spaliło i to mazidło mi wpłynęło do oczu i musiałem lądować z zamkniętymi oczami łamiąc felgę , to wymiana koła to był drobiazg i dosłownie chwila moment i model juz jechał na nowym kole. Bo wcześniej to tak miałem przykręcane owiewki że wymiana koła to kończyła się albo furią albo depresją , w obu wypadkach koło nie zostało by zmienione. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Skywing Poland Opublikowano 23 Października Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 23 Października Idąc dalej z budową... Kolejną rzeczą którą robimy jest zabezpieczenie domku silnika rzadką żywicą L285. Dzięki temu domek nie pochłania rozlanej benzyny czy oleju. A jak zostaje nam trochę żywicy to wykorzystujemy ją do uzupełnienia łączeń wewnątrz kadłuba Maska tego modelu jest świetnie zrobiona i po raz pierwszy spotkaliśmy się z zaprojektowaną już tzw. wargą, której zadaniem jest obijanie strug powietrza tak, aby nie wpadały pod wlot wykonany od spodu maski. W zestawie z modelem otrzymujemy 1000 ml zbiornik paliwa wraz z podstawką i rzepami do zamontowania go oraz przewodami paliwowymi, wlewem i odpowietrznikiem. Poniżej kilka fotek z pracy. 4 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Skywing Poland Opublikowano 27 Października Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 27 Października Idąc dalej... Do modelu zastosowaliśmy przewody oraz wtyczki od PowerBox-Systems GmbH. Natomiast zastosowane serwa to RAZOR-X1 od Theta Servos. 6
Skywing Poland Opublikowano 2 Listopada Autor Opublikowano 2 Listopada No a dzisiaj przedstawiamy post z kilkoma sztuczkami, które zawsze robimy w naszych modelach do 3D i nie tylko Więc: 1. Wykonanie otworów wylotowych w owiewkach - Dlaczego to robimy? Zdarzyło Wam się latać na mokrej, świeżo skoszonej trawie, a może jeszcze występowała mokra ziemia ? No właśnie.. Bardzo często się nie sprawdza się wtedy owiewek, a w środku może powstać niezłe "bagno" (ziemia zmieszana z trawą). 2. Lakierowanie łączeń foli - Niezbędna rzecz, którą wykonujemy przy modelach latających zwłaszcza z dymem! Wszystkie łączenia folii występujące na poziomach, kadłubie czy skrzydłach wyklejamy taśmą, a następnie kładziemy warstwę lakieru. Co nam to daje ? Dzięki temu żaden brud, ani olej z dymu nie dostanie się pod folie przez co można bez problemu wyczyścić model - nie musimy tutaj dodawać, że bardzo trudno jest ponownie przyprasować folię pod którą dostał się brud czy olej. 3. Przeklejenie owiewek podwozia - W tym przypadku szlifujemy podwozie do chropowatej struktury, odłuszczamy, w pierwszej kolejności kładziemy rzadką żywicę, a do docelowego wklejenia używamy żywicy L285 z mikrobalonem. Poniżej kilka zdjęć. Jeżeli potrzebujesz więcej informacji to dawaj znać - odpowiemy! 4
darkarll Opublikowano 3 Listopada Opublikowano 3 Listopada 21 godzin temu, Skywing Poland napisał: 2. Lakierowanie łączeń foli - Niezbędna rzecz, którą wykonujemy przy modelach latających zwłaszcza z dymem! Wszystkie łączenia folii występujące na poziomach, kadłubie czy skrzydłach wyklejamy taśmą, a następnie kładziemy warstwę lakieru. Co nam to daje ? Dzięki temu żaden brud, ani olej z dymu nie dostanie się pod folie przez co można bez problemu wyczyścić model - nie musimy tutaj dodawać, że bardzo trudno jest ponownie przyprasować folię pod którą dostał się brud czy olej. Jaki to lakier ? super poradnik
Skywing Poland Opublikowano 4 Listopada Autor Opublikowano 4 Listopada W dniu 3.11.2024 o 15:12, darkarll napisał: Jaki to lakier ? super poradnik Lakier samochodowy dwuskładnikowy - klar + utwardzacz
Ares Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada W dniu 2.11.2024 o 17:36, Skywing Poland napisał: Lakierowanie łączeń foli Fajny patent. Z pewnością wykorzystam bo ekspoatując modele napędzane silnikami żarowymi zawsze jest problem z podciekającym olejem na łączeniach. Dzięki!
Skywing Poland Opublikowano 7 Listopada Autor Opublikowano 7 Listopada No dobra... Podsumowując Poniżej wrzucamy film z lotu freestylowego z IMAC German Cup w Plattling. Jakub zajął wówczas 5 miejsce w kategorii Freestyle, a w końcowej klasyfikacji IMAC Eurocup 2024 był na 3 miejscu! Przed tymi zawodami wykonaliśmy raptem 10 lotów w tym 5 lotów do muzyki, co pokazuje jak szybko można dobrze latać tym modelem 4
Skywing Poland Opublikowano 15 Listopada Autor Opublikowano 15 Listopada A jeżeli potrzebujesz pokrowców na swój model to uderzaj do niezawodnej polskiej firmy - REVOC CUSTOM ! Poniżej zdjęcia 3 różnych rodzajów pokrowców: - Soft Line - Standard Line - Custom Line - Hybrid Line - niestety nie posiadamy zdjęcia Więcej informacji o nich tutaj: https://shop.revoc.eu/product-lines Natomiast jeżeli poszukujesz pokrowców dla siebie i chciałbyś je zakupić to odezwij się do Nas!! Otrzymasz od nas voucher ze zniżką na zakup pokrowców od Revoc Custom!! 4
Rekomendowane odpowiedzi