Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. paulusr Opublikowano 30 Października Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 30 Października Cześć, Chodziła za mną latami. W końcu udało się zakupić w Nastiku z zamiarem prawidłowego zmotoryzowania. Do wyboru był OS 15 cm VRDF albo napęd elektryczny. Ze względu na małe problemy ze śmigłami do OS-a /potrzebne 10x12, które się nie rozpadnie co przekreśla APC 10' i z mocniejszym hubem 12'/ postanowiłem skompletować napęd elektryczny. Śmigłowcowy Scorpion 4035 500kv i pakiet 12s 3Ah - więcej się nie zmieści (mowa o 12 s). Śmigło Bartels węglowe 9x12 jest niestety nieco za małe ale na początek zostaje. Mam jeszcze szklane 10x12.5 ale to zabytek i jest dosyć ciężkie. Model przyszedł w podwójnym pudełku bezpiecznie. Uwielbiam te czeskie galaretki... Sam model wykonany bardzo dobrze i lekko. Instrukcja zawiera wszelkie niezbędne informacje. Rozpiętość 1095 mm Długość 870 mm Powierzchnia 49,7 dm2 Przewidywana waga do lotu 1.6 - 1.9 kg Profil BELL 540 Producent przewidział możliwość montażu silnika spalinowego 6.5-10 cm lub elektrycznego Mega ACn 22/30/3E W zestawie jest laminatowe łoże pod silnik elektryczny ( na 4 prętach duralowych 6 mm + 2 kształtki) Po próbie przystosowania tego łoża do Scorpiona odpuściłem i wykonałem nieco solidniejsze sklejkowe łoże. Ze względu na wyważenie cofnąłem regulator i umieściłem go na uchylnej sklejkowej podkładce. Pakiety weszły na wcisk po podebraniu materiału ze sklejkowych żeber głównych. Model ma specjalną wnękę do wyrzucania na spodzie kadłuba. Jest sensownie umieszczona i pasuje do dłoni. Serwomechanizmy Graupner 708 BBMG. Niestety popychacze były bardzo miękkie i są w rurce węglowej. Winglety przykleiłem na stałe zgodnie z instrukcją. Model przytył do 2.63 kg co napawało mnie obawami o wyrzut. Do momentu kiedy nie uruchomiłem silnika. Śmigiełko Bartels ma na pewno 9 cali średnicy ale skoku nie widać. Miało mieć 12 cali skoku ale wydaje się, że bliżej mu do 16 cali bo prąd skoczył do 95 A. Wg Ecalca na śmigle 9x12 powinien brać 70A. Do oblotu postanowilem je zostawić. Docelowo założę składane 10x13 RFM (jak tylko doczytam czy się nie rozpadnie) Dziś wykonaliśmy oblot z Arkiem. Na lotnisku nikogo nie było. Niestety nie zdążyłem z dobrą pogodą, było wietrznie i turbulentnie (wiatr od lasu). Nie za szybki ale chyba porównywalny do Speed Cobry z VRDF. Gruby profil daje o sobie znać. Niestety ze względu na widoczność nie rozpędzałem go na dłużej. Po małym tuningu sterowania będą z niego ludzie. Taki low cost speeder Tutaj film z oblotu 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 30 Października Udostępnij Opublikowano 30 Października Może nie wygląda ale w powietrzu robi świetną robotę Dźwięk kapitalny, prędkość też niczego sobie -adrenalinka musi chyba być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 31 Października Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 12 godzin temu, Shock napisał: Może nie wygląda ale w powietrzu robi świetną robotę Dźwięk kapitalny, prędkość też niczego sobie -adrenalinka musi chyba być. Dobra delta to je ono! Reinkarnacja mojej poprzedniej od której wiele się zaczęło. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi