Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Mam taki dziwny objaw w quadro. Silniki i śmigła poustawiałem parami przeciwbieżnie.  I przy próbach "naziemnych" mam tak:

- Jeżeli przechylam w lewo to śmigła z lewej słychać jak przyspieszają i podnoszą z powrotem lewą stronę do poziomu. I tak samo jest w prawo, do przodu i do tyłu.

- Ale jeżeli obrócę np. w lewo, to też słychać, że któreś śmigła mają zwiększone obroty, ale quadro chce jeszcze dalej obracać się w lewo, zamiast korygować w prawo.

 

Ktoś może podpowiedzieć o co chodzi?

Opublikowano

Pierwsze co mi przyszło do głowy to sprawdzić orientację fc i prawidłowość kierunków obrotów silników. Jeśli konfigurujesz w betaflight to masz podgląd na ruchy i orientację quada oraz pracę poszczególnych silników - tam jest ok?

Opublikowano

Nie mam betaflight, a orientacja FC miałaby znaczenie dla przechyłów, a nie dla obrotów - a z przechyłami jest OK. No chyba, że FC byłby w ogóle do góry nogami ;) - ale tu jest OK.

Ale natchnąłeś mnie z tymi kierunkami obrotów silników. Sprawdzę.

Opublikowano

Pokaz ten wynalazek. To samodzielnie złożony Quadro czy ze sklepu?

Przy obrotach też silniki beda przyspieszać/zwalniać bo kompensują obrót momentem obrotowym szybciej obracających się smigiel.

Może ktoś zemienil lokalizację silników bo oprócz lewo/prawo silniki maja być przód tył i też mają się kręcić w odpowiedni sposób. Więc jak wspomniano wcześniej po podłączeniu do programu konfiguracjnego będzie info który silnik z którymi obrotami gdzie. A tak to zgadywanka...

Opublikowano
W dniu 13.12.2024 o 23:46, Market napisał:

Jeżeli przechylam w lewo to śmigła z lewej słychać jak przyspieszają i podnoszą z powrotem lewą stronę do poziomu. I tak samo jest w prawo, do przodu i do tyłu.

 

Zrozumiałem że robisz to przy pomocy radia a ty jednak ręcznie wymuszasz więc reakcje są ok.

 

Dokładnie, pokaż ten wynalazek.

Opublikowano

Dostałem do złożenia po remoncie mechanicznym. Wcześniej latał ok, a w elektronice (w tym w montażu FC) i w kablach (oprócz silnikowych) nic nie było zmieniane. To jest na ramie F450.

20241216_171225.thumb.jpg.347a072b22717c16777516eff1c544d4.jpg

 

I faktycznie problem był w kierunkach silników. Po zmianie obrotów wszystkich silników na przeciwne (zamiana 2 kabelków w każdym silniku) zaczęło być ok.  Myślałem, że wystarczy, że będą parami przeciwbieżne, ale okazuje się, że ważne są też kierunki każdego z silników.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.