Skocz do zawartości


Zdjęcie

POLARIS


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
114 odpowiedzi w tym temacie

#1 Artu

Artu
  • Modelarz
  • 261 postów
  • Age: 52
  • SkądWinnica k/Pułtuska
  • Imię:Artur

Napisano 04 luty 2012 - 17:41

To wzmocnienie to z kanapki węglowo depronowej?

Kanapka będzie laminat FR4/EPP/FR4. Staram się wystrzegać węgla ze względu na FPV... ;)
Ale to dopiero w modelu 150% :mrgreen:
Obecnie klei się ogonek...
  • 0

#2 darqo

darqo
  • Modelarz
  • 285 postów
  • Age: 49
  • GG:
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Darek

Napisano 03 luty 2012 - 23:24

na warsztacie czeka 150% i kusi mnie by zrobić delikatny laminat, wariat to i tak nie będzie więc o wagę się nie martwię :)
  • 0

#3 bzik4

bzik4

    Psuj

  • Modelarz
  • 673 postów
  • Age: 43
  • SkądLegionowo
  • Imię:Adam

Napisano 03 luty 2012 - 23:04

Bzik, taka wycieczka do Stolnicy to ~150km... Wychodzi drożej niż wysyłka kurierska

eee.. w dwie strony nawet 130 niema :wink:
To wzmocnienie to z kanapki węglowo depronowej?
  • 0

#4 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 547 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 03 luty 2012 - 22:45

Może wspominane było wcześniej, ale przydaje się wzmocnienie np. jakimś węglem w dolnych partiach kadłuba. Cały odcinek od redanu. Bo po wzmocnieniu samego statecznika i jego osadzenia właśnie kadłub na dole potrafi się rozrywać.
  • 0

#5 Artu

Artu
  • Modelarz
  • 261 postów
  • Age: 52
  • SkądWinnica k/Pułtuska
  • Imię:Artur

Napisano 03 luty 2012 - 22:20

Dzięki za porady, jutro się zabieram za krojenie EPP i depronu :D

Bzik, taka wycieczka do Stolnicy to ~150km... Wychodzi drożej niż wysyłka kurierska :mrgreen:

Darqo, jeśli chodzi o statecznik pionowy, to mam zamiar zastosować patent znaleziony na RCG:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
  • 0

#6 darqo

darqo
  • Modelarz
  • 285 postów
  • Age: 49
  • GG:
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Darek

Napisano 03 luty 2012 - 21:35

Kadłub EPP reszta depron.

Jak najbardziej , najsłabszym punktem jest łączenie statecznika pionowego - skrzydła i właśnie kadłuba
  • 0

#7 bzik4

bzik4

    Psuj

  • Modelarz
  • 673 postów
  • Age: 43
  • SkądLegionowo
  • Imię:Adam

Napisano 03 luty 2012 - 21:10

Artu, a może w sobotnie przedpołudnie śmignąć do Wawy i dokupić EPP? Nie będzie problemu ze stosowaniem różnych klejów, wszystko pokleisz CA a jak zrobisz kombinację EPP-depron to zawsze będą fikołki :wink:
  • 0

#8 pawel66

pawel66
  • Modelarz
  • 578 postów
  • Age: 25
  • SkądLublin
  • Imię:Paweł

Napisano 03 luty 2012 - 19:51

Kadłub EPP reszta depron.
  • 0

#9 Artu

Artu
  • Modelarz
  • 261 postów
  • Age: 52
  • SkądWinnica k/Pułtuska
  • Imię:Artur

Napisano 03 luty 2012 - 18:37

Jako że wziąłem się za budowę Polaris-a.. to odsmażam kotleta :)
W planach, a właściwie plany już wydrukowane i sklejone, jest budowa modelu 100%, czyli standard. Miał być co prawda 133%, ale to może później, jak się ten sprawdzi.
Mam pierwszy dylemat... Model miał być wykonany z płyty EPP 6mm, ale materiału zbrakło, to znaczy mam za mało, niż jest wymagane. :wink:
Dylemat polega na tym, co wykonać z EPP, a co "uzupełnić" depronem :roll:
Mogę (z tego co posiadam) wykroić skrzydło i "ogon", reszta depron... lub kadłub z EPP a skrzydła, wzmocnienia e.t.c z depronu...
Jak radzicie :?:
  • 0

#10 Grzegorz

Grzegorz
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 58
  • SkądTczew
  • Imię:Grzegorz

Napisano 21 sierpień 2011 - 21:24

I małe conieco w postaci filmików:


  • 0

#11 Grzegorz

Grzegorz
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 58
  • SkądTczew
  • Imię:Grzegorz

Napisano 14 sierpień 2011 - 08:29

Te polodowcowe jeziora są do siebie podobne.
Fotki były pstrykane na Kociewiu.
  • 0

#12 GiulioN

GiulioN

    Czas na przerwę...

  • Modelarz
  • 945 postów
  • Age: 24
  • GG:
  • SkądWodzisław Śląski
  • Imię:Giulio

Napisano 13 sierpień 2011 - 16:48

Grzegorz, można wiedzieć gdzie były robione zdjęcia na wodzie? Okolica jakby mi znajoma (jezioro Roś niedaleko Wąglika na Mazurach) ale po przeczytaniu skąd jesteś to się zaciekawiłem
  • 0

#13 darqo

darqo
  • Modelarz
  • 285 postów
  • Age: 49
  • GG:
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Darek

Napisano 13 sierpień 2011 - 10:46

Ciągle próbuję zrobić z niego wyścigowca i coś nie wychodzi :(


http://www.abc-rc.pl...lektryczne.html i pakiet 4s a rozbiegu nie potrzebował :lol:

http://imageshack.us...sc00115ft.jpg/]
  • 0

#14 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 547 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 12 sierpień 2011 - 22:26

Taaaaa, Polarisy coś mają w sobie ;) Gratuluję "wlatania" się. Też przymierzam się do powiększonej wersji. Ciągle próbuję zrobić z niego wyścigowca i coś nie wychodzi :(
  • 0

#15 darqo

darqo
  • Modelarz
  • 285 postów
  • Age: 49
  • GG:
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Darek

Napisano 12 sierpień 2011 - 22:07

Gratuluję modelu, Polarki są świetne :) a co najważniejsze to właściwie w każdym terenie można nimi polatać.
Na warsztacie mam Polarka 150% , frajda będzie większa :D
  • 0

#16 Grzegorz

Grzegorz
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 58
  • SkądTczew
  • Imię:Grzegorz

Napisano 12 sierpień 2011 - 21:05

Dziś w przerwie pomiędzy falami mżawki Polaris z nowym silnikiem został oblatany. Zauroczył mnie duży zakres prędkości - utrzymuje się w powietrzu bez opadania od 1/4 gazu i leci wówczas baaardzo powoli. Mocny silnik z dużymi wychyłami lotek skutkuje "błyskawicznymi" beczkami - do normalnego latania przydaje się ustawienie Dual Rate na 60% (brak nerwowości). Również start z trawy - bez problemu, o ile trawa nie za wysoka. Trochę myszkuje na nierównościach. Silnik i regulator po locie dość gorące - radiator wystawiony na grzbiecie.
Zadowolenie z modelu wzrosło jeszcze bardziej :D .
  • 0

#17 Grzegorz

Grzegorz
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 58
  • SkądTczew
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 lipiec 2011 - 19:53

Regulator - na szczęście - mam "na górze", za pakietem. A pruć trzeba było. bo nakrętki mocowania silnika były wewnątrz gondoli silnikowej. Nowy silnik przykręcę wkrętami do drewna. Będzie "w razie czego".
edit:
Silnik wymieniony. Przy okazji zmieniłem śmigło na JXF 7*5 - przy pełnym otwarciu przepustnicy napęd pobiera 15A, obrotów nie zmierzyłem.
Ponadto okazało się, że padło serwo od lotek. A więc dodatkowe prucie i łatanie.
  • 0

#18 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 547 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 lipiec 2011 - 13:50

Ten silnik montuje się na krzyżaku. Dlaczego prułeś wieżyczkę? Wyciągnąć nieco przewody. Podłączyć na goldy, czy polutować, zaizolować i wciągnąć spowrotem. A dziurę wokół wejścia przewodów w wieżyczkę zapaćkać silikonem. Potem zawsze wydłubiesz. Jakby co ;) Na pewno do tego przyda się luk od spodu, za redanem. Żeby dostać się do regulatora, bo chyba tam go wsadziłeś.
  • 0

#19 Grzegorz

Grzegorz
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 58
  • SkądTczew
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 lipiec 2011 - 06:18

Rozprułem wieżyczkę i wymieniam silnik. Wstawię Turnigy D2826-10 1400kv .
Wczoraj na próbach w garażu ze śmigłem APCstyle 7*6 i pakietem 3S wykręcił 12500 obr/min przy 19A. Niesamowity maluszek.
I tu objawia się jedyna wada oryginalnej wersji modelu: wszystko ukryte, w razie awarii/wymiany wyposażenia trzeba pruć. Ale znakomicie rekompensuje to największa zaleta: elegancka sylwetka, bo wszystko ukryte :).
  • 0

#20 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 547 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 19 lipiec 2011 - 14:08

I bardzo się cieszę, że dobrze poszło :)
Odnośnie właściwości i zachowania na wodzie - ten typ już tak ma. Powiedziałbym, że nawet dużo wybacza. Przynajmniej u mnie tak było. A z taśmami bywa różnie. Miałem jakąś taką biurową, którą zaklejałem tymczasowo luki na pakiet i na odbiornik (żeby zminić kwarc np), że po kontakcie z wodą z jeziora sama się rozłaziła. Klej się mazał.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych