Jump to content

Recommended Posts

Ten silnik montuje się na krzyżaku. Dlaczego prułeś wieżyczkę? Wyciągnąć nieco przewody. Podłączyć na goldy, czy polutować, zaizolować i wciągnąć spowrotem. A dziurę wokół wejścia przewodów w wieżyczkę zapaćkać silikonem. Potem zawsze wydłubiesz. Jakby co ;) Na pewno do tego przyda się luk od spodu, za redanem. Żeby dostać się do regulatora, bo chyba tam go wsadziłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator - na szczęście - mam "na górze", za pakietem. A pruć trzeba było. bo nakrętki mocowania silnika były wewnątrz gondoli silnikowej. Nowy silnik przykręcę wkrętami do drewna. Będzie "w razie czego".

edit:

Silnik wymieniony. Przy okazji zmieniłem śmigło na JXF 7*5 - przy pełnym otwarciu przepustnicy napęd pobiera 15A, obrotów nie zmierzyłem.

Ponadto okazało się, że padło serwo od lotek. A więc dodatkowe prucie i łatanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś w przerwie pomiędzy falami mżawki Polaris z nowym silnikiem został oblatany. Zauroczył mnie duży zakres prędkości - utrzymuje się w powietrzu bez opadania od 1/4 gazu i leci wówczas baaardzo powoli. Mocny silnik z dużymi wychyłami lotek skutkuje "błyskawicznymi" beczkami - do normalnego latania przydaje się ustawienie Dual Rate na 60% (brak nerwowości). Również start z trawy - bez problemu, o ile trawa nie za wysoka. Trochę myszkuje na nierównościach. Silnik i regulator po locie dość gorące - radiator wystawiony na grzbiecie.

Zadowolenie z modelu wzrosło jeszcze bardziej :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję modelu, Polarki są świetne :) a co najważniejsze to właściwie w każdym terenie można nimi polatać.

Na warsztacie mam Polarka 150% , frajda będzie większa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taaaaa, Polarisy coś mają w sobie ;) Gratuluję "wlatania" się. Też przymierzam się do powiększonej wersji. Ciągle próbuję zrobić z niego wyścigowca i coś nie wychodzi :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzegorz, można wiedzieć gdzie były robione zdjęcia na wodzie? Okolica jakby mi znajoma (jezioro Roś niedaleko Wąglika na Mazurach) ale po przeczytaniu skąd jesteś to się zaciekawiłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że wziąłem się za budowę Polaris-a.. to odsmażam kotleta :)

W planach, a właściwie plany już wydrukowane i sklejone, jest budowa modelu 100%, czyli standard. Miał być co prawda 133%, ale to może później, jak się ten sprawdzi.

Mam pierwszy dylemat... Model miał być wykonany z płyty EPP 6mm, ale materiału zbrakło, to znaczy mam za mało, niż jest wymagane. :wink:

Dylemat polega na tym, co wykonać z EPP, a co "uzupełnić" depronem :roll:

Mogę (z tego co posiadam) wykroić skrzydło i "ogon", reszta depron... lub kadłub z EPP a skrzydła, wzmocnienia e.t.c z depronu...

Jak radzicie :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artu, a może w sobotnie przedpołudnie śmignąć do Wawy i dokupić EPP? Nie będzie problemu ze stosowaniem różnych klejów, wszystko pokleisz CA a jak zrobisz kombinację EPP-depron to zawsze będą fikołki :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kadłub EPP reszta depron.

Jak najbardziej , najsłabszym punktem jest łączenie statecznika pionowego - skrzydła i właśnie kadłuba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za porady, jutro się zabieram za krojenie EPP i depronu :D

 

Bzik, taka wycieczka do Stolnicy to ~150km... Wychodzi drożej niż wysyłka kurierska :mrgreen:

 

Darqo, jeśli chodzi o statecznik pionowy, to mam zamiar zastosować patent znaleziony na RCG:

 

100-3121.jpg100-3202.jpg2870318.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może wspominane było wcześniej, ale przydaje się wzmocnienie np. jakimś węglem w dolnych partiach kadłuba. Cały odcinek od redanu. Bo po wzmocnieniu samego statecznika i jego osadzenia właśnie kadłub na dole potrafi się rozrywać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bzik, taka wycieczka do Stolnicy to ~150km... Wychodzi drożej niż wysyłka kurierska
eee.. w dwie strony nawet 130 niema :wink:

To wzmocnienie to z kanapki węglowo depronowej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na warsztacie czeka 150% i kusi mnie by zrobić delikatny laminat, wariat to i tak nie będzie więc o wagę się nie martwię :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
To wzmocnienie to z kanapki węglowo depronowej?

Kanapka będzie laminat FR4/EPP/FR4. Staram się wystrzegać węgla ze względu na FPV... ;)

Ale to dopiero w modelu 150% :mrgreen:

Obecnie klei się ogonek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak wyglada sprawa z zabezpieczeniem depronu przed woda?

Wg. oryginalu pokrycie dolu 3m 77 temu sluzy - chcialbym takze go uzyc ale 60zl za puszke to troche duzo.

Znacie inne alternatywy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depron to nie "kulkowany" styropian. Nie chłonie wody w przestrzenie między nimi. Oryginały były oklejane początkowo kolorowymi taśmami pakowymi dla wzmocnienia depronowego dna przed uszkodzeniem na trawie. No i w celach estetycznych oczywiście również.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.