Jump to content

Recommended Posts

Polaris powstaje w bolach :)

Pierwsza przymiarka:

20120512222155.th.jpg

 

 

 

Update:

obecny stan, silnik i hk esc 30a:

 

img20120521232059.th.jpg

 

img20120521232029.th.jpg

 

img20120521231851.th.jpg

post-7422-0-12524100-1337637248_thumb.jpg

Edited by xader

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łukasz , dlaczego przewody od silnika na wierzchu?mogłeś dać silnik przewodami do góry i przez sklejke schować je w gondoli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łukasz , dlaczego przewody od silnika na wierzchu?mogłeś dać silnik przewodami do góry i przez sklejke schować je w gondoli :)

 

Sugerowałem się trzema różnymi instrukcjami skladania, na wszystkich kable na zewnątrz :).

 

Tymczasem zostało mi wyszlifować, wyłożyć cienka warstwę szkła na spodzie, taśmy pakowej na górze, wyciąć klapkę na baterię i oblot :)

post-7422-0-74152200-1338183796_thumb.jpg

post-7422-0-35151700-1338183952_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie patrzę i myślę aż tu mi dwie sprawy przyszły do głowy :P , serwa masz zamknięte w kadłubie ( tak jak w planach) co wg mnie jest dość powarznym problemem w razie jakiegokolwiek kłopotu z nimi , pozostanie wycinanie kadłuba, a druga sprawa jest pośrednio związana z serwami a mianowicie sterowanie lotkami jest od spodu co nie stanowi problemu na wodzie ale jeśli będziesz latał i na trawie może doprowadzić do ich uszkodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie patrzę i myślę aż tu mi dwie sprawy przyszły do głowy :P , serwa masz zamknięte w kadłubie ( tak jak w planach) co wg mnie jest dość powarznym problemem w razie jakiegokolwiek kłopotu z nimi , pozostanie wycinanie kadłuba, a druga sprawa jest pośrednio związana z serwami a mianowicie sterowanie lotkami jest od spodu co nie stanowi problemu na wodzie ale jeśli będziesz latał i na trawie może doprowadzić do ich uszkodzenia.

 

Coz, dostep rzeczywiscie klopotliwy, z drugiej strony calkowicie sa schowane co tez ma swoje uroki :)

 

Trawa az tak sie nie martwie - gdyby to bylo czestym problemem zmienili by plany free jak i te z kitu.

 

Tymczasem "wylaminowalem" (nauczka aby nie probowac klasc duzych platow cienkiej tkaniny na zalamanych powierzchniach :)) spod, okleilem tasma pakowa wzmocnienia na gorze i krawedz natarcia.

post-7422-0-85400500-1338411023_thumb.jpg

post-7422-0-43877200-1338411159_thumb.jpg

 

Oblot - calkowita porazka - zapomnialem rzucic go na sucho na trawe, cg za bardzo na tyl.

http://www.youtube.com/watch?v=IMuKV9xj4ag

 

Efekty widac na zdjeciach (dziura na gorze, spod kadluba zlamany wpol zaraz przy silniku),

post-7422-0-04584300-1338411282_thumb.jpg

post-7422-0-22955300-1338411392_thumb.jpg

kilka paskow tasmy klejacej i kadlub jak nowy, cg bardziej do przodu proba na trawie i drugie podejscie:

http://www.youtube.com/watch?v=LKYEiijPc54

 

Tym razem sukces, expo troche za slabe. Przy kolejnych lotach wiecej pewnosci i mniej nerwowe sterowanie ale kamerzystka zastrajkowala :)

 

PS. oczywiscie tasme zastepuje wlasnie schnaca zywica a jutro dodane paski szkla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krótka relacja pourlopowa.

Po przesiadce na nowy nadajnik, wbrew obietnicom autorów oprogramowania okazało się, że ustawienia modeli poszły w kosmos.

Jednym z efektów tego stanu rzeczy było rozbujanie się Polarisa po oderwaniu się od wody (zbyt duże wychyły) i lekki nurek podczas wodowania. W rezultacie zamókł odbiornik i model został na wodzie, a niemal nieodczuwalny wiaterek zaczął spychać go na przeciwległy brzeg jeziora. Szybki sprint do sąsiada po wiosła do łódki i po pobiciu wszelkich możliwych rekordów wioślarskich (jedynka ze sternikiem) dopadłem drania na środku tafli. Nazajutrz pożyczoną suszarką do włosów uzdatniłem odbiornik, sprawdziłem działanie serw i silnika, przypiąłem kamerkę i na pomost, gdzie wiaterek był już odczuwalny. Wyglądało to tak:

http://vimeo.com/47196426

Po ponownym suszeniu odbiornik nadal działał w kratkę. Wkurzyłem się i stwierdziłem twardo: Dość! Wymieniam odbiornik! Wyprułem go szybko, podłączyłem następcę i oto stał się cud! Wszystko chodzi jak należy! A dalej było już jak w bajce.

c94e2be5165b0139gen.jpg

ea393605b3114caagen.jpg

1093bcc476b866ccgen.jpg

3523ad06b2ce5f33gen.jpg

da9760d55ade202egen.jpg

0b60ef521caefad8gen.jpg

cac53a8077ee364dgen.jpg

99385f24b5b9ca8egen.jpg

2ecdd4cb5eb50254gen.jpg

60f964ab7504183agen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich mam pytanie do kolegów dotyczące właśnie polarisa, gdie go mozna kupić w naszych polskich sklepach albo kto go z kolegów możę wyciąć, bardo mi się podoba ten model i kombinuję skąd go zdobyć nawet same plany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacząłem dziś budowe polarisa. Czy ten silniczek się nada do niego http://www.kedamodel...oduct/2209.html z śmigłem gws 7x6?

 

podałeś link a na stronie pisze jak "drut" jakie trzeba założyć śmigło

post-8897-0-75430800-1377015495.png

 

Jak chcesz mniejsze śmigło to poszukaj silnika o większym kv. Np http://www.ef3m.pl/1...-20-kv1534.html tutaj ma o wiele większe kv i producent zaleca nawet śmigło 7x6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich mam pytanie do kolegów dotyczące właśnie polarisa, gdie go mozna kupić w naszych polskich sklepach albo kto go z kolegów możę wyciąć, bardo mi się podoba ten model i kombinuję skąd go zdobyć nawet same plany?

Pokazało się coś takiego :http://www2.ripmax.net/Item.aspx?ItemID=A-JS-6302

http://allegro.pl/wodnosamolot-joysway-dragonfly-i3452424020.html

http://www.marvio-rc.pl/wodnosamolot-joysway-dragonfly,3,187,1162

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.