Skocz do zawartości

Jakie różnice w śmigłach do spaliny i elektryka


mazur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po ostatniej kraksie złamałem ostatnie śmigło do elektryka.

Czy założenie takiego samego śmigła ale od spaliny da takie same osiągi co śmigło typowe do elektryka? Silniki spalinowe "kręcą" szybciej.

Po założeniu śmigła od spaliny model jest leniwy. Nie wiem czy to skutek remontu po krecie czy zastosowanie śmigła od spaliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
napewno różnica to elastyczność śmigła ! myśle że jak założysz śmigło z elektryka do spaliny to pewnie się rozleci ! a jakie mogą być tego sktutki peniwe wiesz ! w druga strone może sie udać i nie bedzie problemu !

Wydaje mi się, że łopaty śmigła do elektryka są szersze. Ale może tylko tak mi się wydaje.

Po za tym tym silniki elektryczne kręcą wolniej więc może w tym jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za tym tym silniki elektryczne kręcą wolniej więc może w tym jest problem.

 

:wink:

Mam wątpliwości. Taki przeciętny silniczek elektryczny do parkflyer'a ma z 8-10 tys obr.

Spalinki, z tego co tu czytałem, raczej koło 5-8 tys.

A przecież są dużo szybsze silniczki elektryczne niż do parkflyerów.

Z tego co słyszałem, chodzi głównie o moc i wydajność prądową. Silnik elektryczny, to pazerne bydle - nie pyta się, tylko bierze ile może i ile potrzebuje. Łatwo coś cię może wtedy popsuć... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wątpliwości. Taki przeciętny silniczek elektryczny do parkflyer'a ma z 8-10 tys obr.

Spalinki, z tego co tu czytałem, raczej koło 5-8 tys.

 

No nie za bardzo ;) Spalina w sensie silnik żarowy ma obroty nawet do ponad 18 - 20tys. Benzynki - faktycznie tak jak podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem specjalistą od śmigieł ale kilka dni temu kupiłem sobie do elektryka śmigło Kawan od spaliniaka co prawda nie zakładałem go ale jest wyraźnie cięższe od śmigieł "elektrycznych" GWS w tym samym rozmiarze

 

ps.madrian, poleci w końcu ta aeronca? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe że różnicę należy szukać w wadze śmigła a nie jego wytrzymałości. Przecież wiadomo że osiągi napędów elektrycznych są podobne do napędów spalinowych więc dlaczego miałyby być słabsze śmigła przy podobnych mocach?

 

Natomiast priorytetem dla silnika elektrycznego jest masa śmigła - im lżejsze tym mniejsza jego bezwładność a więc większa "dynamika" gazu. Natomiast w każdym lotniczym silniku spalinowym śmigło pełni funkcję koła zamachowego więc waga nie jest bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Nadmieniłem jednak wyżej że istotna jest też moc a i tym przeznaczenie śmigła.

GWS to śmigła do zdecydowanie słabszych silników elektrycznych nie porównywalnych mocą do silników spalinowych chodź wymiar ten sam. Do 1000Watowego silnika elektrycznego nikt nie założy pomarańczowego GWS 10x5, będzie wybierał wśród APC czy MA dla elektryków.

 

Śmigła drewniane - priorytet nie znaczy że zawsze jest utrzymany :)

 

Nigdy nie miałem śmigła drewnianego do silnika spalinowego ale obiło mi się o uszy że są właśnie stosunkowo lekkie przez co silniki spalinowe osiągają na nich niższe obroty - czy to prawda?

 

Spalina w sensie silnik żarowy ma obroty nawet do ponad 18 - 20tys.

 

Normalne silniki których używamy to teoretycznie nie zbliżają się do tych wartości. Praktyczne to ok 8-13tyś w zależności od pojemności i konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek - Marcin napisał, nie stosował jeszcze drewnianych smigieł. Info o spadku obrotów na lżejszym jak zaznaczył to wiesci zasłyszane. Dziś zrobię próbę na lekkim smigle drewnianym i ciężkim angielskim RAM. Tylko, że to śmigło, a Pelikan czy Bambula nie sa identyczne w kształcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Slow Flyer. Są to śmigła do niewielkich modeli elektrycznych, wolnoobrotowe - do ok. 6k obr./min., z charakterystycznymi szerokimi łopatami o eliptycznym kształacie

No to jestem w domu. Śmigła do spaliny są węższe i do większych obrotów. Stąd ten mniejszy ciąg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem specjalistą od śmigieł ale kilka dni temu kupiłem sobie do elektryka śmigło Kawan od spaliniaka co prawda nie zakładałem go ale jest wyraźnie cięższe od śmigieł "elektrycznych" GWS w tym samym rozmiarze

 

ps.madrian, poleci w końcu ta aeronca? :D

 

[OT] Poleci :wink: Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku, niestety zmądrzałem, nabyłem nowych doświadczeń i doszedłem do wniosku, że muszę przeprojektować napęd. Po doświadczeniach z aktualnym silniczkiem (TP 2410-09) w innym modelu, jasne się stało, że potrzebuję nieco silniejszego i szybszego silniczka, a co za tym idzie - nowe zasilenie.

Ten zestaw nie bardzo sprawował się w modelu o masie 450g i śmigle 10x4,7 a Aeronca podlazła mi pod 690g i z powodów konstrukcyjnych ma śmigło 9x4 (większe nie wejdzie), a po zmianie pakietu i silnika, na pewno przekroczy 700g. Rakiety nie chcę z niej robić, ale chciałbym mieć pewność, że napęd bedzie wystarczający i da mi skromny zapasik mocy, zamiast latania na granicy możliwości. Mam w planach zakup silniczka ok.140W i ok 1400kv, najlepiej o apetycie około 18A z pakietu 3S.

Na szczęście mocniejsze pakiety już mam, dzięki naszej Giełdzie.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.