Skocz do zawartości


Zdjęcie

Supermarine Spitfire MkIX skala 1:6,6 - drukowany


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
82 odpowiedzi w tym temacie

#21 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1337 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 04 grudzień 2017 - 20:31

z czego drukujesz? um nie pole wydruku jest 20x20 :( teoretycznie


  • 0

#22 coster

coster
  • Modelarz
  • 171 postów
  • Age: 42
  • SkądParyz
  • Imię:Sebastian

Napisano 05 grudzień 2017 - 20:27

z czego drukujesz? um nie pole wydruku jest 20x20 :( teoretycznie

drukuje z PLA 200st.dysza i 60 stół ,najlepsza jakość powierzchni ,testowałem rożne temperatury i te są najbardziej zadowalające :) kleje CA z aktywatorem ,klei bez problemu a wszelkie szczeliny zalewam CA , a używasz gotowych plików czy sam je tniesz?  bo ja mam gotowe pliki i drugie nie pocięte ,może prubujesz drukowac nie pociete pliki przez 3dlab i tak ci wychodzi ,albo masz zle skonfigurowana 3D 


zobacz jak masz ustawione pole drukowania morze masz przesunięty środek stołu 


  • 0

#23 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1337 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 06 grudzień 2017 - 20:39

Mam oba rodzaje plików ale oryginalne gcody są przesunięte X=15mm, Y-15mm. Skończyło się drukowaniem na Simplyfy 3D z ustawień dostarczonych przez producenta modelu + offset. Na razie widzę że muszę podbić extrusion do 110%. Pozostał problem ze ścieżką gdzie zaczyna się wartswa, wygląda jakby drukarka miała mało filamentu (za duże wycofanie?) i początek warstwy ma dziury.Drukuje z PET-G ale nie wiem czy nie wrócę do PLA. Później dorzucę zdjęcia.


  • 0

#24 coster

coster
  • Modelarz
  • 171 postów
  • Age: 42
  • SkądParyz
  • Imię:Sebastian

Napisano 06 grudzień 2017 - 22:12

Mam oba rodzaje plików ale oryginalne gcody są przesunięte X=15mm, Y-15mm. Skończyło się drukowaniem na Simplyfy 3D z ustawień dostarczonych przez producenta modelu + offset. Na razie widzę że muszę podbić extrusion do 110%. Pozostał problem ze ścieżką gdzie zaczyna się wartswa, wygląda jakby drukarka miała mało filamentu (za duże wycofanie?) i początek warstwy ma dziury.Drukuje z PET-G ale nie wiem czy nie wrócę do PLA. Później dorzucę zdjęcia.

extrusion masz na110? domyslnie jest 200 masz za malo .a drukujesz przez slicera czy inny program? ja drukuje prosto z karty z tego co czytalem to pet-g czesto zapycha dysze i jesli nie ma sie dobrej drukarki to jest odradzane drukowanie ,ja wszystko robie przez REPETIER HOST prosty program szybko sie ustawia,sprubuj wrzucic pliki na karte i z karty wydrukuj jutro wrzuce kilka zdjec


  • 0

#25 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1337 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 06 grudzień 2017 - 22:59

110% w Simplify 3D, PET-G nie zapycha dyszy, raczej ciagnie nitki. Wydłubałem już w helpach 3dlabprinta ze nalezy podnieść parametr "extra restart distance", u mine bylo 0,04 a powinno byc miedzy 0,05 a 0,2. Zrobię próbe na 0,1.

 

IMG_5548.jpg

 

IMG_5549.jpg

 

Sorry za jakość zdjęć


  • 0

#26 coster

coster
  • Modelarz
  • 171 postów
  • Age: 42
  • SkądParyz
  • Imię:Sebastian

Napisano 07 grudzień 2017 - 16:00

110% w Simplify 3D, PET-G nie zapycha dyszy, raczej ciagnie nitki. Wydłubałem już w helpach 3dlabprinta ze nalezy podnieść parametr "extra restart distance", u mine bylo 0,04 a powinno byc miedzy 0,05 a 0,2. Zrobię próbe na 0,1.

 

attachicon.gifIMG_5548.jpg

 

attachicon.gifIMG_5549.jpg

 

Sorry za jakość zdjęć

u mnie się tak działo jak była za duża temperatura grzania extrudera w plikach jest zapisane na 230st, i tak mi sie działo właśnie jak tobie ,po zmniejszeniu na 200 zaczeło drukować normalnie 


zaraz wrzucę zdjęcia 


pierwsze zdjęcie 200st, drugie 230 z gotowych plików 

Załączone miniatury

  • 20171207_154345.jpg
  • 20171207_154437.jpg

  • 0

#27 Wojtan

Wojtan
  • Modelarz
  • 278 postów
  • Age: 40
  • SkądChrząstów k/Mielca
  • Imię:Wojtek

Napisano 07 grudzień 2017 - 16:01

No dobra, to ja też robię coming out: mam od miesiąca drukarkę i zakupiłem plany małego Spitka :)

 

Robiłem kilka prób ustawień w Curze, ale najlepiej wyszło z gotowego gcoda. Przynajmniej pojedynczy element, bo jak postawiłem całe jedno skrzydło - zaczęły się struny i smarki. Nie w przerażających ilościach, ale niestety.

 

Aha - przeciskam Ekofilament z DevilDesigna przez extruder Creality CR-10 :) Nie mam problemu z miejscem na stole ;)


  • 0

#28 coster

coster
  • Modelarz
  • 171 postów
  • Age: 42
  • SkądParyz
  • Imię:Sebastian

Napisano 07 grudzień 2017 - 16:03

to masz widocznie złe skonfigurowaną drukarkę :) ja z tym walczyłem dosyć  długo zanim dobrze skonfigurowałem 


  • 0

#29 japim

japim
  • Modelarz
  • 1609 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 07 grudzień 2017 - 16:59

Koledzy.

 

Odpowiednia temperatura druku dla PLA to 195-210 st C. Jak dacie wyższą, to plastik zaczyna wręcz płynąć - i im wyższa temperatura tym bardziej. Przy skrajnym ustawieniu nawet ekstrakcja nie pomaga - bo jak niby chcecie ciągnąć za ciecz? Zawsze trochę zostanie w dyszy i te resztki się ciągną. Do tego jak resztki się wyciągną to przy restarcie brakuje trochę plastiku. Zaletą skrajnie wysokiej temperatury w PLA to super pancerne klejenie się warstw. 

 

Drukując pojedyncze elementy przy wysokiej temperaturze - gdy początek warstwy jest blisko końca dysza ta nie gubi aż tyle plastiku i to nitkowanie (stringing) nie jest aż tak bardzo widoczne. Natomiast gdy drukuje się więcej niż 1 element i dysza lata tam i z powrotem to pojawia się zarówno nitkowanie jak i bloby. Nie chcecie mieć nitek - skręcić temperaturę w okolice 200C. Chcecie mieć pancerne warstwy - podkręcić temp ale nie drukować więcej niż 1 elementu na raz.

 

Coś za coś.


  • 0

#30 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1337 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 07 grudzień 2017 - 19:49

hehe... to się na coming out zebrało ;)

 

temperatura która podałem jest dla PET-G, gdzie ogólnie zaleca sie 230-265C, puszczam na 240 i ze zmienionym extra restart distance, mi przeszło na PLA jak próbowałem to oszlifować :( 


  • 0

#31 Exu

Exu
  • Modelarz
  • 59 postów
  • Age: 31
  • SkądPiaseczno i okolice
  • Imię:Piotr

Napisano 09 grudzień 2017 - 10:02

Witam 

Jak idą postępy przy drukowaniu/składaniu ? 

 

 

 

Nie wiem czy już wszyscy oglądali ale filmik dość świeży - oczywiście w celu motywacji od Flite Test  ;)

 

https://www.youtube....h?v=tvs3yvEcARA

 

Zastanawiam się tylko jaki dobrać klei do modelu bo sam będę posiadaczem Stearman PT-17 projekt od 3dlabprint.com  :rolleyes: , na filmikach wszyscy używają zwykłego CA ale przy wyższych prędkościach może się skończyć jak poniżej 1:10 

 

https://www.youtube....h?v=uuBP9nx7G4c

 

 

Zdaje sobie sprawę że Stearman raczej rakietą nie jest, ale rzucam temat do przemyślenia. Najpiękniejsze jest to, że cześć zapasowe do modelu będą zawsze a elektronika w większości przeżywa takie krety. 

Stearmana wybrałem aby zapoznać się z tematem jak się spodoba to również biorę coś większego  :)

 

Pozdrawiam

 
  • 0

#32 Wojtan

Wojtan
  • Modelarz
  • 278 postów
  • Age: 40
  • SkądChrząstów k/Mielca
  • Imię:Wojtek

Napisano 09 grudzień 2017 - 10:30

Z ich gadki wynika że Spit ma podwójną ściankę, więc powinno się go drukować łatwiej.


  • 0

#33 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1337 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 11 grudzień 2017 - 08:14

postępy:

- opanowałem ustawienia w Simplify3D, zszedłem na grubość warstwy 0,2mm, obniżyłem extrusion rate do bazowych 100%, obniżyłem temperaturę do 225C o podniosłem "extra restart distance do 0,2mm. Wydruk wygląda dobrze z jednym wyjątkiem. Mam przesuniecie warstw na 82,5mm od podstawy. Co wiem:

- przesunięta jest  cala warstwa na 82,5mm

- przesuniecie jest na X i Y

- nie jest to problem mechaniczny - na 2 kolejnych wydrukach jest na tej samej wysokości, w międzyczasie całość czyściłem i smarowałem

- nie jest to problem komunikacji z komputerem, drugi wydruk był z karty SD

- w slicerze jest ok, wydruk jest gladki

 

ktoś ma pomysł?

 

IMG_5561.jpg


  • 0

#34 japim

japim
  • Modelarz
  • 1609 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 11 grudzień 2017 - 09:40

Jeżeli masz takie trwałe przesunięcie a potem idzie już pionowo i wydruk nie wraca na miejsce to znaczy, że silnik zgubił krok:

a) albo z powodu zaczepienia głowicy o wydruk,

b drukarka niechcący łapie sygnał z krańcówki (np luźne przewody, zakłócenia)

c) przegrzewa Ci się step stick 

d) przegrzewa się silnik


  • 0

#35 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1337 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 11 grudzień 2017 - 13:17

hmmm.... 2 ostatnie punkty mam problem połączyć z moja sytuacja jako ze dzieje się to dokładnie na tej samej wysokości (zmieniła się wysokość drukowanej warstwy, extrusion rate itd,

trzeba popatrzeć, mam jeszcze plan podejrzeć sam gcode


  • 0

#36 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1337 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 12 grudzień 2017 - 08:16

No i miałeś Przemek rację :) a w sumie to częściowo; winnym okazało się złe ułożenie wydruku, jak pisałem trzeba było go przesuwać i okazało się że wyższe warstwy wysuwają się w zakres pracy krańcówki, co powoduje ze wydruk kolejnej warstwy zaczyna się od przesuniętego zera. Efekt się ukrył w tym że element jest pod kątem 45stopni na stole i nie widać na jakim kierunku jest tak naprawdę przesunięcie.


  • 0

#37 japim

japim
  • Modelarz
  • 1609 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 12 grudzień 2017 - 08:43

Czyli opcja B :)  - krancowki

Sam raz lub dwa zaliczylem taka wpadke :)


  • 0

#38 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1337 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 14 grudzień 2017 - 09:21

W końcu dałem radę wydrukować poprawnie element z PET-G:

IMG_5563.jpg

 

Modyfikacje ustawień wyglądały następująco:

1. zmniejszona wysokość warstwy do 0,2mm

2. podniesiony parametr "extra restart distance" do 0,2mm -> to on odpowiada za dziury na początku warstwy

3. temperatura stołu 85C (wydruk na szkle z Dimafixem)

4. temperatura dyszy 230C

5. Reatrakcja 1,2mm -> ten parametr odpowiada za ilość "smarkow" oraz pośrednio nitek (nitek z PET-G zupełnie uniknąć się nie da

6. parametr "extrusion rate" 1,02

7. Slicer - Simplify3D

 

Niby wszystko miodzik tylko jak położyłem na wagę to mi uśmiech znikł - wyszło 126g zamiast planowanego 99g. Na koniec wszystko przelicza się na extrusion rate wiec dziś w nocy poszedł wydruk na 0,75, rano było 75% wydrukowane i z wyglądało dobrze, jak wrócę z pracy to potwierdzę czy to są ostateczne ustawienia. Czas druku takiego elementu to ok. 9h na mojej drukarce, koszt filamentu ok 5,50 PLN


  • 0

#39 japim

japim
  • Modelarz
  • 1609 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 14 grudzień 2017 - 10:17

Nie napisałeś jaki filament - pewnie PLA.

W poradniku dla Slic3ra podane są następujące zalecane parametry druku dla dyszy 0.4mm: 1. wysokość warstwy 0.25mm Szerokość ścieżki 0.42mm, 2. extrusion multiplier 1.03 - 1.08. 3. temperatura 200oC, 4. bez chłodzenia. 5. oczywiście retrakcja tak aby nie było dziur - ale to niezależne od samego modelu a cecha własna konkretnej drukarki.

Puściłem kiedyś testową cześć na takich ustawieniach i wyszło miodzio.


  • 0

#40 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1337 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 14 grudzień 2017 - 11:06

PET-G, zacząłem od ich wartości ale dla tego materiału od razu piszą ze trzeba eksperymentować, marka drukarki niestety tez sporo zmienia. Mam ochotę się skosić na oryginalną Prusa I3 Mk3


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych