Skocz do zawartości


Zdjęcie

wilga od Marka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
175 odpowiedzi w tym temacie

#161 Pacza

Pacza
  • Modelarz
  • 142 postów
  • Age: 32
  • GG:
  • SkądCzęstochowa
  • Imię:Maciek

Napisano 30 July 2016 - 11:25

No właśnie chcę polatać coraz śmielej - oczywiście na tyle na ile pozwala górnopłat :-)

Dźwigary zostały wklejone zgodnie z instrukcją ok ok 5mm pod powierzchnią płata z góry i z dołu.

Płaty wyginają się nie w miejscu łączenia - tu jest bardzo sztywno, ale od powiedzmy 1/3 od środka równomiernie w lekki łuk.

 

Na razie zostawię tak jak jest bo tak jak pisałem wygięcie pojawia się przy np ostrzejszych zakrętach czy próbie zrobienia pętli gdzie przeciążenia są dużo większe.

 

Mam też chytry plan wyposażenia Wilgi w pływaki... Co o tym myślicie?

Dojdzie wagi ok 200g. Poradzi sobie z tym? Do tej pory latałem na 1/3-1/2 gazu i było całkiem żwawo więc mam nadzieję, że poderwie się z dodatkowymi 200g w pływakach.

 

I ostatnie pytanie: macie jakieś pomysły jak zwiększyć chłodzenie? Bo kiedy polatałem chwilę na pełnym gazie przy próbach pętli i innych wygibasach to wnętrze kabiny było mocno ciepłe od regulatora. Jakieś pomysły jak poprawić chłodzenie?

Mam pomysł co by z przodu (w miejscu w którym powinna być przednia szyba wyciąć/wypalić kilka otworów np. 3-4 sparki powiedzmy 4x20mm i z tyłu bocznych okien podobne 3-4 szparki. Co wy na to?   


  • 0

#162 sławek

sławek
  • Modelarz
  • 1107 postów
  • Age: 50
  • GG:
  • SkądWrocław
  • Imię:Sławek

Napisano 30 July 2016 - 13:24

Wlot można zrobić wykorzystując istniejący w Wildze chwyt powietrza (chłodnica oleju? gaźnik?) lub co skuteczniejsze umieścić tam regulator

yr-rbk-private-pzl-okecie-pzl-104-wilga-35a_PlanespottersNet_122292.jpg

 

 

Lub tak jak niedawno zrobiłem to w MC200 (5 zdjęcie )  http://pfmrc.eu/inde.../#entry626017

 

Drugi sposób jest o tyle lepszy że kanał wentylacyjny jest prostszy i dodatkowo poprawia też wymianę powietrza koło silnika który jest przecież zabudowany atrapą maski  .

 

Wylot wedle uznania ,byle nie był mniejszy od wlotu

 


  • 0

#163 Tomasz D.

Tomasz D.
  • Modelarz
  • 464 postów
  • Age: 57
  • SkądKołobrzeg
  • Imię:Tomasz

Napisano 12 December 2016 - 19:33

To może i ja się nieśmiało podepnę ze swoją Wilgą. Model został ostatecznie pomalowany po oblotach i obecnie wygląda tak:

wilga1.jpg

wilga2.jpg

 

Tym modelem wykonałem swoje pierwsze w życiu loty RC - wcześniej, jakieś 40 lat temu :D latałem trochę na uwięzi (Perkoz z jakimś radzieckim silnikiem samozapłonowym). Jak już opanowałem przemożną chęć mordowania kretów, to chwyciłem za pędzel i pisaki. Ten model jest bez klap a wyposażenie zgodne z instrukcją.


  • 0

#164 Tomasz D.

Tomasz D.
  • Modelarz
  • 464 postów
  • Age: 57
  • SkądKołobrzeg
  • Imię:Tomasz

Napisano 28 January 2017 - 20:07

Wreszcie opanowałem sztukę montowania, konwertowania, wysyłania i linkowania filmów :D :D  więc proponuję króciutki film z oblotu Wilgi jeszcze przed malowaniem.


  • 0

#165 ibnexus

ibnexus
  • Modelarz
  • 91 postów
  • Age: 45
  • SkądWarszawa
  • Imię:Irek

Napisano 16 July 2017 - 16:54

Panowie, nie mam doświadczenia z podwoziem, jak zrobić kółko ogonowe. Wg instrukcji ma być częściowo skrętne, to tak zrobiłem, lata luzem w lewo i prawo na ok. 45 stopni, ale nie wiem czy nie przesadziłem?


  • 0

#166 Tomasz D.

Tomasz D.
  • Modelarz
  • 464 postów
  • Age: 57
  • SkądKołobrzeg
  • Imię:Tomasz

Napisano 17 July 2017 - 08:04

Ja też tak mam w swojej Wildze. Jest OK.


  • 0

#167 ibnexus

ibnexus
  • Modelarz
  • 91 postów
  • Age: 45
  • SkądWarszawa
  • Imię:Irek

Napisano 17 July 2017 - 09:09

Tomku, a ograniczałeś jakoś wychylenia lotek/sterów przed pierwszym lotem, czy poszło tak jak wyszło, a potem doświadczalnie regulowałeś? W instrukcji brak chociażby orientacyjnych ustawień.


  • 0

#168 Tomasz D.

Tomasz D.
  • Modelarz
  • 464 postów
  • Age: 57
  • SkądKołobrzeg
  • Imię:Tomasz

Napisano 17 July 2017 - 10:14

Tym modelem wykonałem swój pierwszy w życiu lot. Bojąc się używania lotek wpiąłem ster kierunku w kanał lotek a lotki zablokowałem. Lot widać na filmie. Z włączonymi lotkami latał doświadczony kolega. Przed lotem poprosił o zmniejszenie wychylenia lotek nieomal o połowę. Po próbnym locie stwierdził, że trzeba zwiększyć kąt natarcia skrzydła. Daliśmy trzymilimetrową podkładkę pod krawędź natarcia i potem kolega już nie miał uwag.


  • 0

#169 ibnexus

ibnexus
  • Modelarz
  • 91 postów
  • Age: 45
  • SkądWarszawa
  • Imię:Irek

Napisano 17 July 2017 - 10:18

OK, ja na czuja zmniejszę lotki i wysokość tak z połowę, zobaczymy.


  • 0

#170 zalesvw

zalesvw
  • Modelarz
  • 489 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądSzczecinek
  • Imię:Darek

Napisano 17 July 2017 - 20:04

Na czuja? Proszę Cię...

Ja zawsze ustawiam wszystkie stery na wychył 15* i po oblocie albo zmniejszam albo zwiększam.

Może nie jest to ta jedyna słuszna metoda ale jakiś kątomierz by Ci jednak się przydał.


  • 0

#171 ibnexus

ibnexus
  • Modelarz
  • 91 postów
  • Age: 45
  • SkądWarszawa
  • Imię:Irek

Napisano 17 July 2017 - 22:55

Na czuja, nie znaczy byle jak. Po prostu ograniczę wstępnie wychylenia na wyczucie. A zamiast kątomierza lepsza linijka.

 

EDIT: Wilga polatała. Zakresy lotek jednak zwiększyłem do prawie maksymalnych, bo na wietrze trochę brakowało do szybkich reakcji. Wygląda na to, że źle wkleiłem statecznik poziomy, nieco ujemny kąt w stosunku do skrzydeł co powoduje zadzieranie Wilgi, nawet z wyważeniem mocno do przodu. Po wytrymowaniu SW Wilga ładnie latała, ale zmienię o parę stopni kąt zaklinowania statecznika. Teraz chyba rozumiem o co chodzi w instrukcji, że statecznik ma być w tej samej płaszczyźnie co skrzydła - chyba trzeba to rozumieć, że ma być w płaszczyźnie równoległej do skrzydeł. 

Ogólnie super model, zabawa z klapami przednia. Pod wiatr lądowała stojąc w miejscu :) Teraz czekają ją prace malarskie.

bSlTkb.jpg


  • 0

#172 ibnexus

ibnexus
  • Modelarz
  • 91 postów
  • Age: 45
  • SkądWarszawa
  • Imię:Irek

Napisano 04 August 2017 - 18:16

Wilga opuściła lakiernię. Zamontowałem cięższy silnik niż przewidziany fabrycznie, stąd serwa poszły do tyłu.

Pomimo wyważenia zgodnie z instrukcją Wilga ciągle ma lekką tendencję do zadzierania dzioba. Spróbuję nieco ją dociążyć z przodu na próbę.

nX7KZE.jpg


  • 0

#173 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9982 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 04 August 2017 - 18:34

zrób skłon silnika lepiej


  • 0

#174 ibnexus

ibnexus
  • Modelarz
  • 91 postów
  • Age: 45
  • SkądWarszawa
  • Imię:Irek

Napisano 04 August 2017 - 18:46

Skłon jest taki, jak zaplanowany przez producenta. Nie zauważam, żeby dodanie gazu wpływało jakoś wyraźnie na wyrywanie w górę, ale muszę jeszcze potestować, może faktycznie.


  • 0

#175 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9982 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 04 August 2017 - 19:08

Acha, to kiedy Ci zadziera?

Jak szybuje swobodnie też?


  • 0

#176 ibnexus

ibnexus
  • Modelarz
  • 91 postów
  • Age: 45
  • SkądWarszawa
  • Imię:Irek

Napisano 04 August 2017 - 20:50

Po wytrymowaniu lata i szybuje, tylko wygląda to tak jakby leciała na nieco zbyt dużym kącie natarcia - jak na klapach choć leci bez. Obejrzałem skłon - jest dość wyraźny, na pewno parę stopni jest. Może jutro polatam dłużej to dojdę do jakichś wniosków, bo jak dotąd zrobiłem nią razem ze 20 min.

 

EDIT:

Ostatecznie dołożyłem 40g ciężarek za silnikiem i teraz jest dobrze.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych