Skocz do zawartości


Mechanizm chowanego podwozia MSP


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 25 March 2016 - 15:44

Miał ktoś do czynienia z mechanizmami chowania podwozia MSP, jak wygląda wytrzymałość niezawodność?

 

http://www.modelemax...oducts_id=16376

 

90100s1.jpg


  • 0

#2 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 3206 postów
  • Age: 51
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 25 March 2016 - 16:49

Zapomnij.Cena z sufitu a jakość elektroniki fatalna,przymocowana na hotglucie.Na 3 zestawy jeden działał bez zarzutu.


  • 0

#3 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 25 March 2016 - 20:42

Dzięki zostaje więc tylko Robart :)


  • 0

#4 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 3659 postów
  • Age: 37
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 25 March 2016 - 21:19

A Sierra? A Lado? Orientowałeś się?
  • 0

#5 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 25 March 2016 - 21:22

Nie, zasadniczo szukam taniego i dobrego (wiem sprzeczności) podwozia do Spitfira w rozmiarze 2,2 m


  • 0

#6 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 380 postów
  • Age: 53
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 25 March 2016 - 21:23

Jest jeszcze Lado - która specjalizuje się w układach elektrycznych i w sumie wychodzi chyba taniej niż Robart ( wysokie koszty przesyłki ) ,gdzieś mi się obiło ,że  układy elektryczne Robart też maja jakieś problemy .

http://www.lado-tech.net/en/


  • 0

#7 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 3659 postów
  • Age: 37
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 25 March 2016 - 21:25

Nie

Rozumiem. Następnym razem się powstrzymam. Poczekam, aż podasz oczekiwania;) Faktycznie Lado i Sierra to nie są tanie rzeczy.
No, ale powszechnie się pisze, żeby w fajnych modelach na podwoziu nie oszczędzać :)
  • 0

#8 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 25 March 2016 - 21:28

Rozumiem. Następnym razem się powstrzymam.

Nie ma potrzeby każda pomoc nieoceniona bo w gotowcach  moja wiedza jest znikoma :)


  • 0

#9 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 3206 postów
  • Age: 51
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 25 March 2016 - 21:57

W HK jest podwozie do 12 kg za 30 $


  • 0

#10 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 25 March 2016 - 22:05

W HK jest podwozie do 12 kg za 30 $

Tak działa na kilka  cykli a potem do wyrzucenia.


  • 0

#11 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 3659 postów
  • Age: 37
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 25 March 2016 - 22:06

Może w takim razie DIY?
  • 0

#12 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 3206 postów
  • Age: 51
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 25 March 2016 - 22:13

Dziwne.Takie mamy w ŁA i ciągnie 600 g podwozie.http://www.hobbyking...idProduct=56192


  • 0

#13 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 25 March 2016 - 22:22

Faktycznie dziwne jak to z chińczykami uprzedzeń nie mam na coś będę musiał się zdecydować dlatego szukam pomocy i opinii lub w ostateczności trzeba będzie majstrować swoje.

 

Ps. dziękuje za wszystkie sugestie i podpowiedzi


Użytkownik horn3t edytował ten post 26 March 2016 - 10:34

  • 0

#14 mecenas

mecenas
  • Modelarz
  • 275 postów
  • Age: 52
  • Skądz Grodu Kraka
  • Imię:Wojciech

Napisano 29 March 2016 - 11:43

Krzysztofie,

 

Ja proponuję to:

 

https://www.electron...er-40evo-set-a/

 

Wiem, cena! Ale w przypadku spita 2.2m - warto.

To "mercedes" wśród dostępnych mechanizmów.

 

Ja swojego czasu popełniłem kilka mechanizmów do swoich modeli (P-47, FW-190, Spitfire, D.520, TS-11) jak nie było na rynku takiego wyboru.

Muszę powiedzieć że koszty wykonania dobrego podwozia samemu wcale są takie małe i często dorównują tym "lepszym" dostępnym na rynku, a czas "stracony" na budowę - nie do odzyskania.

 

Podaj e-maila pryw. to ci wyślę filmik jak to działa u mnie, bo tu nie chce się załączyć.


  • 0

#15 coster

coster
  • Modelarz
  • 335 postów
  • Age: 41
  • SkądParyż
  • Imię:sebastian

Napisano 29 March 2016 - 13:57

przypinam się do wypowiedzi mecenasa electron retracts mają bardzo duży wybór odnośnie katów otwierania tylko że doliczają sobie do ceny tva czyli podatek który jest doliczany do ceny i trzeba kupić razem z mechanizmem sterownik bo ja się przejechałem i przepłaciłem :)


  • 0

#16 paulusr

paulusr
  • Modelarz
  • 311 postów
  • Age: 42
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 29 March 2016 - 14:10

Potwierdzam wszystkie opinie powyżej a szczególnie tą

No, ale powszechnie się pisze, żeby w fajnych modelach na podwoziu nie oszczędzać :)

 

Miałem latać ten weekend ale właśnie mechanizm od podwozia się z....ł (HK 12kg czarny ameliniowy)

 

Electron, LADO ale również Jet1A i Behotec wprowadzają mechanizmy elektryczne. Biorąc pod uwagę jakość mechanizmów pneumatycznych  Behoteca i Jet1A to elektryczne będą jeszcze lepsze.

 

Jest jeszcze coś co podaję wbrew sobie:

 

https://www.lindinge...pposite-version

 

A i jeszcze  Eflite 60-120 jest OK.

 

https://www.lindinge...werk-60-120-950


  • 0

#17 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 3659 postów
  • Age: 37
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 29 March 2016 - 14:43

Kolega ma na lotnisku to ostatnie (które nota bene mi się bardzo podoba, a cena jeszcze nie zabija) i jest rozczarowany jakością, szczególnie luzami i materiałem, z którego wykonano golenie.

Miałem w rękach i luzy potwierdzam, zaskakująco duże. Samemu można by to było zrobić lepiej.


  • 0

#18 paulusr

paulusr
  • Modelarz
  • 311 postów
  • Age: 42
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 29 March 2016 - 15:44

Ale golenie to drut w Eflite. Fakt mechanizmy Eflite nie są idealne ale to i tak lepsza inwestycja niż w te z HK. Gdzieś na RCnetwork jest wątek o zmianie bębna na jakąś samoróbę.

 

Ps. Zrobię zdjęcie problemu w mechanizmach Landera (te z HK) bo mechanicznie to wcale nie są złe.


  • 0

#19 Johny_kormoran

Johny_kormoran
  • Modelarz
  • 14 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław(Psikurowice)
  • Imię:Janusz

Napisano 29 March 2016 - 16:25

Witam

Z moich doświadczeń z chowanymi podwoziami a mam ich sporo (dwa Hawker Typhoon, 3 Mustangi , Texan, La5Fn, Zero, P38, Mosquito, Corsair) wychodzi że najlepsza jest pneumatyka.

Jezeli już elektryczne to podobno tylko hiszpański Electron (tego akurat nie testowałem).

Miałem okazję testować elektrycznego Robarta - elektronika działa jak w elektrycznych szybach samochodowych czyli zatrzymuje siłownik gdy wykryje przeciążenie na końcu czyli super ale tylko w teorii. W praktyce jest ustawiony bardzo mały prąd graniczny i często nawet nie chce ruszyć. Ja zwiększyłem prąd do maksymalnego dla użytych tam silników ale dopiero zwiększenie napięcia zasilania pozwoliło na pracę tych siłowników. Jednak jakikolwiek opór po drodze zatrzyma i nie ruszy (a w pneumatyce siła działa cały czas i można pomóc siłownikom odpowiednim manewrem w powietrzu)

Testowałem też siłowniki Turnigy z HK (te największe i te trochę mniejsze).

Tam zasada pracy jest moim zdaniem lepsza - w siłowniku są krańcówki i one wyłączają siłownik na końcach. W przypadku gdy siłownik nie osiągnie końca w 10s to też się wyłączy - to zabezpiecza silnik przed spaleniem. W sumie fajne (mechanicznie też) ale nie go końca. Na początek padły tranzystory sterujące silnikiem (nie wiadomo dlaczego bipolarne 1,5A po 2 równoległe) po wymianie na 5A mosfety zaczęło działać. Niestety szybko się okazało że przekładnia jest zbyt delikatna i po kilku zablokowaniach się zużyła. Te mniejsze mam na próbę w Mustangu 1:5 - zobaczymy jak długo.

Pozostałe wyrzuciłem i lżejszy o parę $ i parę tygodni wróciłem do sprawdzonej pneumatyki do czego zachęcam. Ja używam głównie Robart 635 i 630.


  • 0

#20 Emhyrion

Emhyrion
  • Modelarz
  • 1968 postów
  • Age: 45
  • GG:
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 29 March 2016 - 16:50

Mnie zastanawia pneumatyka. Ta butla to wieczna jest czy trzeba wymieniać?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych