Skocz do zawartości


Zdjęcie

MVVS 58


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#61 stan_m

stan_m
  • Modelarz
  • 547 postów
  • Age: 57
  • SkądSokółka, Dęblin, Warszawa
  • Imię:Stanisław

Napisano 24 April 2017 - 15:49

O ile przedstawiona charakterystyka mocy i momentu MVVS 58 dotyczy takiego samego zespołu napędowego (silnik+śmigło) to warto ją rozważyć.

Zakładam,że tak więc od razu trzeba zakwestionować tłumik typu "plecaczek", gdyż to jest raczej "dławik" bardziej..."Plecaczek" nie jest zaprojektowany z wykorzystaniem zjawisk falowych, które są podstawą w fazie wydechu silnika dwutaktowego dla  którego zaprojektowanie i wykonanie dedykowanego tłumika wymaga sporych nakładów. Z tego względu prawie wszystkie silniki dwusuwowe miały (do niedawna) "plecaczki" w zestawie lub tłumiki cylindryczne (niewiele lepsze). Istotą zagadnienia jest zaprojektowanie tłumika dedykowanego do konkretnego silnika i odrzucenie tzw. tłumików uniwersalnych. Mistrzami są w tym motocykliści, którzy projektują prawdziwe arcydzieła techniczne ale też i modelarze startujący w klasie modeli pływających FSR oraz akrobaci F3A , którzy projektują (a raczej projektowali w epoce silników dwutaktowych) niezwykle sprawne układy wydechowe oparte na zjawisku rezonansu mechanicznego (widziałem kiedyś rury rezonansowe ze szkła).

Zwracam też uwagę na zdecydowanie gorsze warunki pracy silnika dwusuwowego bez tłumika wynikające ze skokowego wzrostu temperatury cylindra wraz ze wzrostem obrotów co raczej na pewno doprowadzi do zniszczenia mechanicznego silnika.

Jako przykład skutków działania wysokiej temperatury przedstawiam zdjęcie silnika Titan ZG 62 z modelu Antares, mistrza świata makiet Andreasa Luthi'ego, który przerobił ten silnik na metanol. Widoczne ślady przegrzania ożebrowania cylindra świadczą niezbicie co może zrobić wysoka temperatura...

Załączone miniatury

  • Andreas Luthi.jpg

  • 0

#62 radziu45

radziu45
  • Modelarz
  • 298 postów
  • Age: 43
  • SkądCzęstochowa
  • Imię:Radosław

Napisano 24 April 2017 - 16:28

Musiał mieć Metanol z nitrometanem , ba sam ma trochę niską temperaturę żeby tak zagotować cylinder , no i te konwersje na inne paliwo .....

Ja mam ASP AR180 po konwersji i chodzi ale stopień sprężania powinno się dostosować do innego paliwa , ja tego nie zrobiłem i w tym ZG 62 pewnie też nie zrobiono .


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych