Jump to content

MVVS 58


radziu45
 Share

Recommended Posts

Witam .

Mam pytanie co do tego silnika jaki ma ciąg ile kilogramów takie sprawdzone kilogramy .

Proszę o opinie .

Dlaczego pytam , bo wszyscy producenci nawet wiodący OS podają sugerowane rozmiary śmigieł 22-24 cale i ciąg 13-15 kilogramów , oczywiście chodzi o silniki o pojemności 55-60 cm , a MVVS 58 ma sugerowane śmigła 24-26 cali a ile kilo ?

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 4 weeks later...

Miałem taki silnik w akrobacie 3D  8,8kg bez paliwa śmigło 24/8  tłumik typu pitts , ciągu nie mierzyłem ale w pionie mocy nie brakowało , "szedł jak przeciąg" :) na dobrym tłumiku typu canister można zakładać śmigło 26 cali , osiągami bliżej mu do 80-tki niż do 50-tki.

Link to comment
Share on other sites

Bo to MVVS ... poszukajcie kto robi im zapłony ... Dodatkowo przynajmniej taką mam informacje jeśli chodzi o 116 że są grafitowane tuleje - na ile to prawda to nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Bo to MVVS ... poszukajcie kto robi im zapłony ... Dodatkowo przynajmniej taką mam informacje jeśli chodzi o 116 że są grafitowane tuleje - na ile to prawda to nie wiem.

Tuleje mają NIKASIL a tłoki mają specjalną powłokę grafitową i dzięki temu silnik ma mniejsze opory własne co doprowadza do lepszych osiągów ,

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajnie, bardzo fajnie tylko niech mi ktoś powie po co komu maksymalny ciąg na stojącym samolocie przy napędzie śmigłowym ze śmigłem o stałym skoku ?

Link to comment
Share on other sites

Ja zacząłem ten temat po to by dowiedzieć się jaki ma ten silnik ciąg , po co mi to , żeby się rozeznać czy warto go kupić czy nie , bo konstrukcja tego silnika jest całkiem inna niż inne 55-60 cm.

Pisałem do MVVS-a odpisali mi że ten silnik lubi długie wydechy i z takimi ma dużą moc . 

Link to comment
Share on other sites

MVVSy to wg mnie najlepsze silniki w swojej klasie, dopracowane z genialnymi wręcz zapłonami. Zatem jeśli nie kupujesz ceny tylko jakość to można je brać w ciemno. Co prawda moje doświadczenie jest raczej z większymi jednostkami ale technologia ta sama. A wracając do ciągu to kolosalne znaczenie ma zastosowane śmigło i nie tylko chodzi o jego bazowe parametry geometryczne. Latam na Fialach i uważam ze sa bardzo dobre.

Link to comment
Share on other sites

Ale mnie kusi taki MVVS 58 jeszcze żeby był w wersji PRO SPORT  :) .

Nigdy nie posiadałem takiego silnika (żarki dawniej oczywiście tak) a słyszy się że chodzą znakomicie i są demonami mocy.

Szukam  ciekawego napędu do 2,5 m akrobata i nie mogę się zdecydować między ZDZ-em a Mvvs-em ....

Link to comment
Share on other sites

Jest coś w tym silniku .

Wszystkie są krótko skokowe ten nie i chyba to jest powodem że chodzi na większych śmigłach .

Taki też jest MVVS 50 , 96 i 116 ,

Rafał jak sam piszesz na innych postach 2,5 m potrzebuje 80 cm a MVVS 80 już taki nie jest jak 58 .

Link to comment
Share on other sites

Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć tyle że MVVSy są zajebistymi motorami. Fakt że miałem dopiero jeden który to przelatał cały sezon czyli około 200 litrów ale nigdy nic go nie bolało nigdy nie zgasł nie zadławił się itd. Z minusów to to że są ciężkie no i droższe od innych tej klasy. Dla przykładu taki MVVS 116 waży tyle co DA150 !!! a są to silniku do dwóch różnych klas modeli czyli 100ccm i 150ccm . MVVS 175 jest już mega ciężkim silnikiem (chyba najcięższym do modeli 3 metrowych jaki jest !!!) bo waży więcej niż DA 200 magnezowe czyli 4250g. a DA 4100g. No i cenowo też nie wypadają za dobrze bo jak np. ZDZta 180 można wyrwać już za około 4000zł to za MVVSa 175 nie ma szans poniżej 6000zł. Ale pomijając te dwie kwestie to i tak się na niego zdecydowałem z racji na to jak pracują te silniki i na serwis. Powiem tylko tyle że próbowałem zakupić nowy zapłon do ZDZta 180 i po 4 mailach dałem sobię spokój bo nie odpisywali. Po czym zadzwoniłem do art hobby i sam p. Dzik powiedział że nie dało się jemu również załatwić bo też nie odpisywali na maile to mi się lampka zapaliła że coś u nich nie tak. I stąd moja decyzja o powrocie do MVVSa. Inna kwestią są też drgania które to MVVSy mają bardzo niewielkie w porównaniu do ZDZta który to rozpiiiiii $%^a cała nową konstrukcję modelu jak jest świeży i się układa - Mfała ma dużo mniejsze no ale waga robi swoje.

Z tego co pamiętam to Radek Oleksy miał MVVSa 58 w Yaku z Top model - mitało nim jak szatan !!!! :)

 

Jednym słowem bardzo polecam jeśli komuś nie przeszkadza cena i potrzebuje doważyć model na przód  :D . A i nie wspominam już o serwisie który to na maila odpowiada w przeciągu jednego dnia !!!! 

A i poprawili chyba łożyska na korbowodzie bo prawie ich nie słychać jak się odpala silnik. W poprzedniej wersji 175ki było je baaardzo słychać. 

 

Polecam !!!!

Edited by noker
wyedytowano przekleństwo ;)
Link to comment
Share on other sites

A ile ten akrobat 2,5 m ważyć? Bo jak na moje oko to 58 + dobrze dobrane śmigło a nie "od beretu" spokojnie bedzie robić co będzie pilot chciał toto ma ponad 6 kucy ... biorąc pod uwagę sensowny dobór śmigła realnie 5 kucy będzie kręcił akrobat to powiedzmy 3kg/hp 15 kg spokojnie mozna tym uakrobacić :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.