Linux Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Jak wszyscy to wszyscy Zła pogoda, brak chęci i nastroju do budowy czegoś ambitnego, strach przed rozbiciem jakiegoś lepszego modelu przy złej pogodzie i tak oto powstała Delta 'klocek'. Budowałem ja z 3 godzinki z przerwami na schnięcie kleju i żywicy. Silnik 0* skłon i 0* wykłon. Lotki minimalnie uniesione ku górze. ŚC 26cm od dziobu. Waga to 400gramów gotowa do lotu. - Nie za dużo ? Pakiet 1600mah, odbiornik 40gramów i dlatego taki wynik. Jest opcja, że będzie dobrze latać ? Foto: Na dniach oblot Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamek995 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 A jaki silnik tam siedzi? Ja na emaxie 2822 smigle 7x6 latam sobie spokojnie z zapasem mocy. Waga mojej delty to 315g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linux Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Silniczek to 2408-21T-3'delta', śmigło 8x4,3. Ustawiłem wychylenia na 50% wystarczy, czy dać więcej ? Może dziś wieczorem oblot. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GBS Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Witam Na początek wychylenie 50% powinno Ci wystarczyć. Co do wagi to wydaje mi sie ze silnik spokojnie sobie poradzi. Moja delta wazy po przeróbkach ponad 400g (415g-430g), silnik mam eMax 2812 i smigło 7"6, mam spory zapas mocy. Tu ( http://www.youtube.com/user/gbsgrabson#p/u )mozesz zobaczyc jak to lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundak Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Chciałbym sie zapytać czy na silniku szczotkowym z przekładnią dam rade ulotnić deltę + pakiet Ni-MH 9,6V 1000mAh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Powinna latać, aczkolwiek bardzo krótki lot będziesz wtedy miał , Szczotkowców się już nie stosuję praktycznie. Ps. Linux, moją deltą na 50% prawie w ogolę się nie da latać, do "spokojnego" latania mam 25/25% gdy dam np. 100/100 wtedy potrafi zrobić harriera... Np. Lece sobie na full gazie daje drążek do siebie (Full) a delta staje pionowo dębem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linux Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Kurczę, a ja na wszelki wypadek dałem 75% i będę delikatnie sterował Zaraz idę oblatać, ciekawe co będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 "delikatnie" sterował, tego delikatnie nie da się sterować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GBS Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 pierwszy "lot" wykonałe na ustawieniach 100% , tragedia. Zaraz potem zmieniłem ustawienia w E.POINT na 50%, no przy takich ustawieniach to mozna latac i kontrolowac swoj lot, na takich ustawieniach odbyłem około 20-30 lotów. Po pewnym czasie przeprowadziłem remont mojej delty zmieniłem stery na nowe i orczyki dałem inne, wówczas przy ustawieniach e.point 50% cos za mało mogłem poszalec, nie bylo juz takich ciasnych zwrotów, wiec obecnie latam na 75%. probowalem na 100% ale jeszcze za wczesnie na to . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linux Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Powiem jedno. Genialny model. Wiatr straszny bo wg internetu 6-8m/s. Wyrzut i od razu model poszedł jak szalony do góry, trochę potrymowałem i lata jak po sznurku. Tylko raz odważyłem się przepustnice otworzyć bardziej niż na 50%. Wychylenia na 75% ustawiłem i tyle jest idealnie, podczas szybowania pod wiatr, ładnie się steruje, a podczas szybkich przelotów wystarczy minimalnie ruszyć drążek. Niestety, przekonałem się o największej wadzie tego modelu po 3 min lotu 'gdzie jest góra, gdzie dół!!!' i zakończyło się to kretem z około 20-30m, jedyne co się stało to rozłączony silnik o regulatora. Podłączyłem i przez jakieś 10min jeszcze poszalałem. Mimo dużych prędkości model jest bardzo przyjemny w pilotażu. I szczerze mówiąc, nie wiem czemu wszyscy odradzają 'deltę' na pierwszy model. Osoba która polata na symulatorze, załapie odruchy modelu lecącego 'na siebie' bez problemu da sobie radę. A w przypadku kreta nie wyrywa wręgi, silnika i nie niszczy pół kadłuba jak w normalnym modelu tylko otrzepuje z piachu i znów w górę. Moim zdaniem trochę taki stereotyp. Mam jeden problem. Gdy chcę pocisnąć tak na 100% gaz to wtedy buczy mi strasznie pop-sever i dziwnie spada ciąg. Mam założony bardzo mocny oring i śmigło ledwo się składa, a mimo to pewnie zsuwa się z piasty przy wysokich obrotach. Jest jakiś sposób poza stałą piastą, na tą przypadłość ? Ogólnie to model polecam. Bo bez schnięcia kleju budowa to godzinka + 0,5h na zamocowanie wyposażenia i można latać. Ja zastosowałem płytę depronu 6mm, klej polimerowy, odrobinę żywicy, taśmę pakową i listewkę sosnową 3x3. Obeszło się bez drogiej dwustronnej taśmy Dodam, że skłon i wykłon na 0 u mnie są idealne. A przed pierwszym lotem można minimalnie lotki unieść ku górze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Czy taka delta jest wystarczająco sztywna , bo zastanawiam się czy wzmocnić ją dodatkowo jakąś listewką albo prętem węglowym . Warto zrobić wzmocnienie równolegle do lotek ( tak na środku kadłubu ) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linux Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 U mnie jest pasek depronu mniej więcej 20cm od dziobu i w zupełności to wystarcza. Wzdłuż mam tylko listewkę. Wydaje mi się, że można dać listewkę, bo np. ja nie mogę wyrzucić trzymając za sam koniec skrzydełka bo się wygina. Jednak w locie to nie przeszkadza, bo delta się 'nie składa'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 U mnie końce Skrzydełka są luźne, ale zrobiłem tak, że podkleiłem tasmą od spodu całą deltę jak i po cześci u góry i przy dużych prędkościach (pikowanie z xx Metrów) jest sztywna Może w delikatny flatter wpada, ale to nić nie szkodzi Co do wzmocnienia, tak w połowie płata nakleić depronowy pasek (6mm) za paskiem w kierunku lotek dać listewkę, bądź pręt węglowy ,a przez całą długość tak samo i będzie sztywna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gjery Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Mam jeden problem. Gdy chcę pocisnąć tak na 100% gaz to wtedy buczy mi strasznie pop-sever i dziwnie spada ciąg. Mam założony bardzo mocny oring i śmigło ledwo się składa, a mimo to pewnie zsuwa się z piasty przy wysokich obrotach. Jest jakiś sposób poza stałą piastą, na tą przypadłość? Nie bardzo sobie mogę wyobrazić jak to śmigło zsuwa się z piasty, przecież tu jest napęd pchający. Pewnie cały problem jest w zbyt wiotkim śmigle, lub masz założone śmigło SF, może trzeba zmienić na inne i będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Jaki silnik zalecacie , bo mam takiego e maxa ale obawiam sie ze moze byc troche za mocny . http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_568&products_id=8371 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz K. Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Za mocny ? Mocy nigdy za dużo Ten silniczek będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linux Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Nie bardzo sobie mogę wyobrazić jak to śmigło zsuwa się z piasty, przecież tu jest napęd pchający. Pewnie cały problem jest w zbyt wiotkim śmigle, lub masz założone śmigło SF, może trzeba zmienić na inne i będzie dobrze. Dokładnie, mam śmigło SF, spróbuję z takim samym, ale sztywniejszym. Jak nie pomoże dam o mniejszym skoku. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 No to zobaczymy ten silnik , ale jak narazie bardziej niz na delcie skupiam sie na piperku którego ''rozbiłem'' w czwartek . Szkoda mi go bo to były jego pierwsze loty w tym sezonie. Na szczęście do wymiany tylko wręga pod silnik i wstawienie kilku wzmocnien . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linux Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 No i jest film. Kamerzysta doszedł do wniosku, że nie nadąża i przestał nagrywać, dlatego tak krótko i bez lądowania. (wiem, że mało profesjonalny wyrzut ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sionziom Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 skoro wszyscy mają to i ja :jupi: Tu zdjęcie porównawcze delty z moim 7 letnim bratem.(Ta taśma to tylko tak narazie dopóki nie kupie ładniejszej kolorowej) A tu delta na osobności Pakiet musi tak być bo miałem kłopoty z wyważeniem (za duży silnik) ale oprócz opaski zaciskowej trzyma się na rzepie w sumie to opaska tylko tak dla pewności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi