Skocz do zawartości

Zawody F3K - Podstawy, regulamin itd.


Czaro

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za wysiłek włożony w przekazanie informacji. Teraz zrobiło się dużo jaśniej w temacie. Przyznam, że komuś się nudziło jak czytam opisy zadań ;) pocieszające jest to, że na zawodach pewnie jest rozgrywanych 50-70% z nich. Po opisach widać, że trzeba rownież ćwiczyć lądowania, żeby sobie nie odbierać cennych sekund na wykonanie zadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z początku zakładałem prosty tekst z podstawami. Ale zacząłem tłumaczyć, dopisywać. rozbudowywać i wyszedł prawie regulamin, ze wszystkimi zawiłościami. Wybaczcie.

Jak będzie trzeba, to napiszę jeszcze raz, popularno - naukawy samouczek. Ku chwale DLG.

 

Rozmaitość zadań jest niebywałą zaletą F3K. Nie ma to odzwierciedlenia w żadnej innej kategorii modeli. Po drugiej stronie jest np. akrobacja na uwięzi (z całym szacunkiem dla F2B), gdzie lata się ciągle tę samą wiązankę figur od 20 - 30 lat?

W zawodach DLG znajdzie się organizator zawodów, który wyłoży na pierwszą, poranną konkurencję loty na 5 minut (zadanie A). Przy jeszcze ospałej, nie obudzonej termice radź sobie człowieku! Na innej imprezie rozkład konkurencji będzie bardziej ludzki, ale będzie przewaga szybkich, krótkich konkurencji. Przy dobrej pogodzie, kiedy wszędzie nosi, paradoksalnie wygrywa ten co szybciej ląduje, a nie ten co dłużej lata. Taki urok DLG - od kilkunastu lat, ta klasa wykorzystuje to, że modele są małe i zwinne. To nie 3-metrowe kobyły F3J, gdzie startuje się raz na 10 minut (z całym szacunkiem dla F3J). Tu w ciągu 10 minut startuje się 5, 7, czasem 10 razy. W ciągu dnia zmienia się pogoda, zmieniają się zadania, a na każde zadanie inna taktyka. Raz jesteś zawodnikiem, za chwilę mierzysz i podpowiadasz innemu zawodnikowi. Nie ma czasu na nudę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że na pierwszy rzut oka te zadania mogą wyglądać na skomplikowane. Ale wystarczy "polecieć je" na treningu 2 - 3 razy i wszystko staje się jasne. Czas startowy ustawiamy chociażby na telefonie, czasy lotów łapiemy timerem w radiu. Zegar w radiu najlepiej włączać przełącznikiem od fazy rzutu, wtedy jest łatwiej. Na obsługę stopera, kasowanie poprzednich wyników, nastawianie nowego czasu lotu itp. pomiędzy lotami stracimy najwyżej kilka sekund więcej, niż gdyby obok nas stał pomocnik w trakcie zawodów.

Fajna zabawa, nawet bez żadnego podtekstu zawodniczego, zamiast rzucać, lądować, rzucać... bez większego celu.

 

Najlepiej takie zadania latać w kilka osób! Po pierwsze dlatego, że większa frajda, a po drugie dlatego, że jest sporo łatwiej. Wśród kilku modeli w powietrzu przeważnie któryś wreszcie złapie termikę pierwszy i zamarkuje ją reszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

FAI zamierza w 2020 roku wprowadzić szereg zmian w Kodeksie sportowym odnośnie F3K. Poniżej przedstawiam zestawienie zmian:


1. Zawodnik otrzyma prawo do powtórki, jeśli jego model będzie brał udział w kolizji. Przy czym kolizja nastąpiła, kiedy przynajmniej jeden z biorących w niej udział modeli był w fazie startu. Faza startu będzie zdefiniowana, jako czas pomiędzy wypuszczeniem modelu z ręki, aż do momentu, kiedy model osiągnie najwyższy punkt trajektorii lotu.

2. Wprowadzony zostanie pomiar czasu lotu z dokładnością do 0,1 sekundy. Zostanie wykreślony zapis o maksymalnym wyniku możliwym do uzyskania w zadaniach „na styk”, tzn. na przykład w zadaniu 5×2 będzie można uzyskać wynik większy niż 9:55.

3. Przed każdym czasem startowym zostanie wprowadzona 1 minuta „bez latania”, tak jak do tej pory było to tylko przed kolejnymi startami w zadaniu „All Up”.

4. Zostanie skrócona minimalna, możliwa do zastosowania przez organizatora długość czasu testowego do 45 sek.

5. Skreślenie najgorszego wyniku każdego zawodnika będzie obowiązywało dopiero po rozegraniu 12-tej rundy.

6. Z katalogu zadań zostanie wykreślone dotychczasowe zadanie „D – Ladder: wzrastający czas o 15 sekund” i zostanie zastąpione zadaniem „Dwa najdłuższe loty”: maksymalny wynik możliwy do uzyskania w każdym locie: 5 minut, czas startowy 10 minut.

7. W zadaniu „E – Poker” będzie można złożyć tylko 3 deklaracje.

8. Dopisane zostanie zadanie „L – Jeden Lot”: w czasie startowym 10 minut, zawodnik będzie mógł wykonać tylko jeden lot, max 9:59.

9. Dopisane zostanie zadanie „M – Huge Ladder”” w czasie startowym 15 minut, zawodnik będzie mógł wykonać tylko 3 loty, maksymalne wyniki możliwe do uzyskania w poszczególnych lotach to: 3, 5 i 7 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.