Skocz do zawartości

Wilga od "napolskimniebie.pl"


polch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego że moje konstrukcje miały tendencje do rozpadania się w powietrzu, a to dźwigar pękł, a to motor z wręgą odleciał i z racji tego że latać nie umiem, postanowiłem kupić model co to "sam" będzie latał.

Relację z budowy sobie odpuściłem, bo raczej nic nowego nie wniosłaby do forum. Mam jednak prośbę, abyście spojrzeli na zdjęcia i ocenili czy dobrze wyważyłem model. SC wyznaczyłem pięć centów od natarcia, tak blisko kadłuba jak pozwalała "wyważarka". Model zamontowane ma już całe wyposażenie i w takim stanie poleci (mam nadzieję...)

Pytam o wyważenie, bo wydaje mi się (po analizie filmu z ostatniej katastrofy) że model miał SC dużo w tył przesunięty, po starcie zadarł jak wściekły w górę, chwile (bezwiednie) potrzymałem go w zawisie na śmigle, po czym zwalił się na prawe skrzydło. Wyprowadziłem go nieporadnie z tego ale po dwóch ciasnych kołach było już po wszystkim :mrgreen: Chciałbym tego uniknąć dziś, bo pogoda w sam raz do oblotu (rozbicia modelu) wiec pod wieczór chce podjechać ulotnić model na lotnisko.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na rekonesansie na lotnisku. Dziś z lotu nici, bo za mocno wieje na moje oko :D

...a jak ze skłonem i wykłonem silnika?

Model ma wykłon już że tak powiem z fabryki - czy się mylę?

O skłonie zapomniałem na śmierć...

Włożę klin pomiędzy wręgi i powinno być oko, ile stopni mu zapodać?

Na początek powinieneś mieć też prop-saver na śmigło.

Zamówie na przyszłość. Teraz założyłem taki kołpak jaki przyszedł mi z silniczkiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ustawiony fabrycznie wykłon i skłon silnika to zapytaj Marka.

To widać: W widoku z boku lekkie pochylenie do dołu, a w widoku z góry lekkie przechylenie na prawo. Ok 1-3 stopnie na skłon i wykłon.

 

Spróbuj zaprogramować hamulec na silniku, aby móc śmigło zatrzymać poziomo przy lądowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zapytam. Co do programowania hamulca to nawet nie wiedziałem że da się zatrzymać śmigło w określonej pozycji :shock:

Karty programującej nie mam do regla, ale popróbuje z apki ustawić. Niewiele z instrukcji kumam, ale może coś z tego wyjdzie.

 

EDYTA

 

Z mojego dłubania w reglu, to wyszło tyle, że jak odpalę apkę, a następnie odbiornik, to po wyłączeniu trotle cut (czy jak to się tam pisze) - silnik wkręca mi się na jakieś 20% obrotów :shock: Po zalogowaniu z tymże przełącznikiem w pozycji off wszystko gra. Zauważyłem natomiast, że kiedy delikatnie przesuwam drążek gazu ku górze, to silnik wydaje dziwne/inne dźwięki niż normalnie i kręci w lewo :shock:

O tym żeby hamulec ustawić to zapomnieć mogę raczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumieliśmy się. Silnik kręci mi i w prawo i w lewo - bez zmiany kabli...

Jutro nakręcę filmik, bo przy sztucznym świetle mi kamera nie wyrabia.

 

EDYTA

 

Pierwszy filmik. Włączam apkę, potem tr cut, następnie loguje odbiornik - efekt na załączonym filmiku.

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=iDLE7iHceIc&feature=player_detailpage

I drugi (oczywiście jak trzeba to nie chce wyjść...) gdzie przy płynnym rozkręcaniu silnika kręci się on w lewo i dziwne odgłosy z siebie dobywa :mrgreen:

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=wU3JMEWo7Ao&feature=player_detailpage

Czasem potrafi wejść na dość spore lewe obroty, zanim zacznie kręcić w prawo, czego nie udało mi się pokazać na filmie.

To normalne jest, czy coś nie tak z reglem? Mam dokładnie ten regulator i silnik cf2822

Silnik nie ma fabrycznie skłonu i wykłonu, więc muszę to poprawić.

 

EDYTA

 

Chyba poprawiłem mocowanie silnika?

Zdjęcia z przed

Dołączona grafika

Dołączona grafika

i po zabiegu

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Będzie to grało, czy wyjdzie w praniu :rotfl: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o hamulcu na silniku myślałem o opcji w regulatorze - "Brake Type"

http://test.yinyanmodel.com:7323/download/EMAX%20Plane%20ESC%20User%20Instruction%202010.pdf

 

Również mam tego EMaxa silnik i regiel. Świeżo po podłączeniu do ACCU mam coś podobnego, przy czym silnik okręci się góra o 30st a potem już kręci dobrze. Po zatrzymaniu również już dobrze startuje.

U Ciebie wygląda to masakrycznie. Niestety nie pomogę z tym. Popytaj w dziale z elektroniką bo nie jest to normalny objaw..

 

Skłon ok, wykłon chyba nieco za duży, ale zostaw. Po locie zobaczysz czy trzeba doregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem takie same objawy jak na twoim silniku(też na 2822). nie osiągał pełnych obrotów, problem z niskimi obrotami w ogóle ich brak drganie śmigła, okazało się że w jednej fazie pękły dwa druciki gdzieś przy jakimś krecie się naruszyły, odlutowałem silnik od regla, felerne druciki po usunięciu cyny się wysunęły, z ich długości znalazłem miejsce gdzie się kończą i tak oto kabelki od silnika mam teraz o połowę krótsze ale wszystko znów działa. chyba chodziło w tej awarii że cewka lub więcej po po prostu były odłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy lot i szczena mi opadła, model lata sam... Ja tylko przeszkadzałem wytrącając Wilgę z równowagi. Wystartowałem na klapach - poszła w górę tak lekko i wolno że chyba z buta bym ją dogonił ;D Dobrze że mi piloci krzyknęli żeby m klapy schował bo pewnie szybko by się latanie skończyło, a tak tylko mały kapotaż przy lądowaniu. Było mi już wszystko jedno gdzie siądę, bo trząsłem się jak galareta i do pasa bym nie dociągnął.

Po pierwszym locie, wypaleniu kilku szkodliwych papierosów trzeba było zmienić lotnisko, bo zaczęło się szkolenie na szybowcach.

Niestety, pierwszy bardzo (moim zdaniem) udany lot, uśpił moją klasową czujność i przyglebiłem. Straty do przyjęcia - ułamane śmigło, skrzywiona goleń i obluzowany silnik na łożu. Zamawiam piastę z gumą i kilka śmigieł, tylko jakie, dalej APC?

Poniżej filmiki z ziemi i z modelu

http://www.youtube.com/watch?v=7Cs0K_uBoEQ

http://www.youtube.com/watch?v=iWupPuSU31I

http://www.youtube.com/watch?v=fOLLkeABKmQ

http://www.youtube.com/watch?v=TKcA0vzlWHE

Nie wiem dlaczego przyglebiłem, albo za mało wprawy, albo za małe obroty jej dałem, albo dałem się podpuścić że model jest nie wytrymowany (lekko zadzierał przy pierwszym locie) i przestawiłem ster wysokości? Nie wiem, za mało doświadczenia mam, ale jedno jest pewne: moja czujność klasowa została uśpiona :rotfl:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

:) no to super

 

a mnie lądowanie wygląda jakby było za szybko i za stromo. Znaczy się, podejście miałeś pod zbyt dużym stopniem.

 

starj się lądować nie nad sobą, a przed z boku, lądowanie ma 3 fazy i one pomagają ;) podejście, wytrzymanie i przyziemienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

A ja podczepię się do tematu i napiszę tylko że tak jak kolega wyżej nie otrzymałem niestety prętów wzmacniających oraz z braku wiedzy nie zrobiłem skłonu i wykłonu silnika bo niestety taki już ze mnie nowicjusz, szkoda tylko że w instrukcji nie było takiej informacji jakby nie było kluczowej i chyba bardzo potrzebnej przy budowie modelu. Tutaj duży minus dla producenta. Mam nadzieje że będzie latał jak trzeba mimo tego błędu konstrukcyjnego?

post-12331-0-76866800-1360659628_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.