Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sklejke  jasne że trzeba ostro matowić taka nowa ma połysk

Epidian 53 dlaczego nie może być ?

Opublikowano

Może ale szkoda się w to bawić w dobie nowoczesnych żywic które są sto razy lepsze . Po wyschnięciu są suche a nie spocone parafiną. Dozowanie utwardzacza bajka , czas pracy, zero smrodu , lejnosc jak woda , przesączanie lepsze . Raz spróbujesz nie wrócisz do epidianow  .

wpadnij to odleję Ci słoiczek , używamy jej do splawikow . A właśnie nią kleje w

modelarni .. 

No i twardość i elastyczność po wyschnięciu . Epidian to historia i tyle. 

Opublikowano

Dawno przestałem używać epidian bo śmierdzi i trzeba wklepywać. Stosuję tzw. lotniczą. Michał podaj jeszcze grubość tkaniny. Chrapek jeśli nie masz tokarki to poproś Michała żeby ci wytoczył sprzęgło bezpośrednie.  Chyba, że wolisz kardan lub coś innego. Po sklejeniu wręg jest dobry dostęp do zrobienia napędu, mocowania serw i steru.

Opublikowano

Gramatura tkaniny  definiuje już jej grubość. Sądzę, że 48-60 g na metr kwadratowy na taki modelik wystarczy. Sama sklejka 0,8 jest już dość pancerna. Epidian to jest przeżytek i każdy kto choć raz popracował z nowoczesnymi klejami to potwierdzi. 

http://www.havel-composites.pl/index.php?menu=produkty&type=zywice

ja osobiście stosuję tylko L285MGS i do celów modelarskich i do remontowych łodzi i wioseł do wyczynowego sportu i do profesjonalnej produkcji jaką się zajmuję . Na epidianach montowaliśmy spławiki, kobiety miały uczulenie  na utwardzacz, przy zużyciu rocznym na poziomie 10kg szkoda się bawić w pół środki. 

Opublikowano

Jak już mowa o wale i reszcie

Rórka mosiężna 6mm i wał z nierdzewki 2mm + redukcja na m4 pod śrubę 

a łącznik z silnikiem sztywny ?

 

Opublikowano

 Taki wał może być . Uszczelnienie od silnika teflonowe proponuje w rurce silikonowej tak zwane pływające . Od strony śruby panewkę może być z brązu . Sprzeglo najlepiej sztywne . Jaka masz os silnika ? 

Opublikowano

3.17 ośka ,z jednej strony spiłowana doś mocno 

Michał rozrysój jakiś szkic z tym pływającym 

Opublikowano

Mam chyba takie sprzęgła , jeszcze produkcji Bogdana G . Od strony silnika na dlawicy wału na takim wytoczonej tulejce zwężonej nakłada się 2-4 cm wezyka od paliwa takiego 7x3 . W środku tego wezyka silikonowego wkłada się wytoczony kawałek teflonu z otworem 2 mm . To uszczelnienie pracuje doskonale i cicho . Jutro zrobię zdjęcia w moich ślizgach bo takie tam jest zastosowane . 

Opublikowano

Może jeszcze nie jest za późno żeby zastanowić się czy nie zastosować dzwonka 3f. W takim małym modelu nie powinien się grzać. To w końcu pływanie rekreacyjne.

Inny kąt osi steru. Na poszycie sklejka, tkanina i co dalej, jakie wykończenie. Będą błyszczące okucia? Trudna do zrobienia będzie kabina. Szyba i ramka szyby, skórka na siedzenie?

Opublikowano

Witam.
Skoro była mowa o żywicy L285, to mam pytanie, czy nadaje się ona do klejenia, czy tylko do laminowania ?

Wysłane z mojego motorola one zoom przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

I do klejenia i laminowania . Do klejenia w kompozycji z wypełniaczami takimi jak Aerosil, mikrobalon , mikrobawelna czy wypełniaczami węglowymi jak pył włókna węglowego czy sieczki . Marcin brąz fosforowy jak najbardziej . 

Opublikowano

Ok michał to zamawiam

A żywica jak Michał pisał z aerosilem do klejenia wtedymakonsystencje silikonu , a z microbalonem jako szpachla wypełniająca ładnie się szlifuje (sypie) bynajmniej ja tak używam te wypełniacze

Żywica jutro będzie u mnie tą co Michał polecił na allegro

 

Opublikowano

Daj na 10 ml żywicy 4 ml utwardzacza . Z powodzeniem możesz mieszać sobie nawet mniejsze ilości co w epidianie z racji stosunku utwardzacza bylo mało realne ( dokładność nawazania ) 

Opublikowano

Zrób sobie próbki tak i tak . Mi Roman Czerwiński wbił do głowy 38 procent , osobiście stosuje 40 a 50 tylko jak kleje w zimnym hangarze w klubie . 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzwonek tak popularnie nazywany jest outrunner, czyli silnik bezszczotkowy. Magnesy wirują dookoła uzwojeń i dlatego. Przykładowo silnik CF2822 1200kV. Lekki, mały, silny, mały pobór prądu. Jeżeli model ma pływać tylko do przodu to sprawa prosta a jeżeli ma pływać również do tyłu to musi być regulator dwukierunkowy.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.