Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy tej samej masie więcej sztywności uzyskałbyś, gdyby przekątna łączyła i natarcie (spływ) i rozpórkę. Mam nadzieję, że nie kleisz cyjakiem ? I trójkąciki we wcześniej wskazanych miejscach zrób... i wklej !

- Jurek

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, Jerzy Markiton napisał:

Przy tej samej masie więcej sztywności uzyskałbyś, gdyby przekątna łączyła i natarcie (spływ) i rozpórkę. Mam nadzieję, że nie kleisz cyjakiem ? I trójkąciki we wcześniej wskazanych miejscach zrób... i wklej !

- Jurek

A czym sie klei? Klejem białym? Wikol? Czy ca rzadki? 

Dziś rano sprawdziłem jak to wygląda i jest to bardzo mocny element jeżeli chodzi o wyginanie itd ale o wibracje nie wiem 

Opublikowano
2 minuty temu, arek1989 napisał:

Na stykające się powierzchnie, "czoło" listewki, Pattex Express. CA możesz dodać w narożnikach.  
image.png.9bf5b49bbe04d1d187233682a9f4ae9c.png

Ale ogólnie jest dobrze czy coś jest źle?

Ten statecznik zrobiony? 

Opublikowano

W trenerku typu Telemaster jest akceptowalny, ja bym zostawił.

Następnym razem zmień docięcie skośnych listewek, żeby stykały się z dwoma powierzchniami. 
Listewkę na natarciu zrób tak jak na spływie i zeszlifuj do docelowego kształtu. 
Środkową część dałbym włóknami w innym kierunku, ale nie jestem pewien czy tak faktycznie jest lepiej ;) dla mnie tak jest jakoś naturalniej. Takie ułożenie włókien usztywnia ster po szerokości, a nie rozpiętości. 

image.png.212c0ef26951623bc8efbfb7c1b9d131.png

image.thumb.jpeg.66f3b28b431e184fa6239a750f0e7fbb.jpeg

  • Dzięki 1
Opublikowano

Zastanawiam się czy nie zrobić sobie nowego kadłuba? W starym jest sporo rzeczy które mi się nie podobają + balast 300g załem żywica 5min i ciężko go wyjąć bez znaczego uszkodzenia dziobu... 

Szybciej zrobię nowy kadłub niż robienie poprawek w starym... zerwałem usterzenia a oni i tak jest ciężki na ogon tu trzeba było by albo przyjąć jego wagę że będzie ciężki albo coś zmienić w planie..? 

Messenger_creation_53DF6BCF-083E-43DA-A51D-8FC296664784.png

Bo to trochę teraz taka brudna robota i mocny remont a czy jest sens tak się pchać? Jak mogę zrobić nowy lepszy? 

I czy opłaca się wogule go robić tak z balsy 3mm całego czy jak będzie coś w stylu konstrukcyjnie zrobionego kadłuba to będzie lżejszy? 

Opublikowano

Jeżeli zdecydujesz się na nowy kadłub to pokrycie z góry i dołu daj słojami w poprzek. Boki zostaw z 3mm balsy a górę i dół  - wystarczy w zupełności 1,5 - 2mm. Chyba, że będziesz chciał zaokrąglać przekrój. Balsę użyj jak najlżejszą. Wręga silnikowa - ze sklejki. Miejsce mocowania podwozia możesz (powinieneś) w takim przypadku wzmocnić kawałkami sklejki. 1-1,5mm wystarczy. Ale można za skrzydłem zrobić kratownicę z listewek 5x3mm, tak jak w Wicherku. Kleić Wikolopodobnym.  Czy to będzie Pattex, czy Uhu czy Bison (bywają w Action) - nie ma znaczenia. Mnie się sprawdził Uhu Ekspress - dobrze się szlifuje gdy trzeba doczyścić miejsce klejenia. Rzadki CA na balsę słabo się nadaje. Jeżeli musisz to średni lub gęsty. Rzadkiego używam zamiast szpilek czy gwoździ, żeby przytrzymać w żądanej pozycji na czas schnięcia Wikolu. 

O.K. Arek dobrze radzi to ja się wyłączam. Za dużo radzących tylko namiesza Ci w głowie.

- Jurek

  • Dzięki 1
Opublikowano
W dniu 22.10.2025 o 10:43, arek1989 napisał:

tnę wszystko na pile proxxona. Ciężko jednak oczekiwać od piętnastolatka, żeby miał budżet na zakup piły za ~800zł.

Arek a jakiej piły konkretnie używasz?

 

W dniu 23.10.2025 o 11:02, hubert10 napisał:

Bo to trochę teraz taka brudna robota i mocny remont a czy jest sens tak się pchać? Jak mogę zrobić nowy lepszy? 

Twoja decyzja: można poprawić stary albo zrobić nowy ale wtedy tak jak radzi kolega powyżej. Możesz też w nowym kadłubie wydłużyć nos z 30- lub 40mm , pomoże w wyważeniu modelu.

Jeśli nie latasz w przygodnym terenie to kratownica tylnej części kadłuba to dobry pomysł.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
19 godzin temu, Ares napisał:

Arek a jakiej piły konkretnie używasz?

 

Twoja decyzja: można poprawić stary albo zrobić nowy ale wtedy tak jak radzi kolega powyżej. Możesz też w nowym kadłubie wydłużyć nos z 30- lub 40mm , pomoże w wyważeniu modelu.

Jeśli nie latasz w przygodnym terenie to kratownica tylnej części kadłuba to dobry pomysł.

 

Za niedługo zrobię długi wpis z opisem planu budowy 

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 24.10.2025 o 17:30, Ares napisał:

Arek a jakiej piły konkretnie używasz?

Proxxon KS 230
Tu temat z opiniami:  

Przesadziłem trochę z ceną, bo widzę, że można za 409zł kupić. 

  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.