Depesz Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Witam. Właśnie w moje ręce wpadł ten oto model Udało mi się go kupić po dosyć korzystnej cenie, jak że jest lekko uszkodzony, odłamany statecznik pionowy :shock: . Ktoś na poczcie nieźle sobie pozwalał z przesyłką. Model jest w wersji ARF. Pięknie oklejony, żadnych bąbli itp. Jego rozpiętość to 1657 mm, długość 1410 mm, przewidywana waga 3,6 - 4,3 kg, powierzchnia 48,4 dm kw. Jako napęd mam zamiar do niego włożyć silnik Turnigy SK Series 50-55 580Kv / 1580w plus pakiet 4800 6S i regler 80A. Co myślicie o takim napędzie?
ertman_176 Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Jeżeli cie nie zbawi to za jakieś 2 tygodnie bede oblatywał mój model podobnych rozmiarów z silnikiem 42-60 500kv i pakietem 6s 4000mah Jak na moje ten 50-55 bedzie troche za mocny chociaż bardzo dobrze powinien sobie dac rade z 3 łopatowym śmigłem 13 -14 cali [patrząc po opiniach na UH].
Leda_g Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Oj ładny modelik będzie - chętnie bym kiedyś zobaczył jak to lata. Póki co to też myślę że ten silniczek trochę za duży. Ja w Big Stiku o rozp. 170cm mam silniczek taki jak u Ertmana tj. 42-60 500kv 800W. Przy wadzę 3,75kg (dodatkowy pakiet i kamera) latał bez najmniejszego problemu. Goły model o wadze 3,25kg na tym silniku szedł prawie pionowo do góry. Zasilam go pakietem 5S 4800mAh. Inną sprawą jest że to inna charakterystyka modelu i w twoim przyda się większa prędkość (inne obciążenie pow. nośnej), co by skutkowało potrzebą jednak trochę większego silnika niż mój. Ja bym optował gdzieś w granicach 1200W. Link do opisu tego modelu http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10127
Depesz Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 Oj ładny modelik będzie - chętnie bym kiedyś zobaczył jak to lata Z tym nie powinno być problemu, możemy się kiedyś umówić. Jeśli chodzi o silnik, to również się nad nim zastanawiałem, ponieważ go mam. Wydawało mi się jednak, że będę go zbytnio "żyłował" i postanowiłem wybrać coś z zapasem mocy. Model już jest u mnie Pudełko gustowne, jak zawsze w Hangar 9, ale niestety model bardzo słabo zabezpieczony i pewnie dlatego uległ uszkodzeniu. Ale jest jeszcze ktoś, kto już nie mógł się doczekać na swoją maszynę: Po rozpakowaniu okazało się, że uszkodzenie nie jest takie straszne i łatwo da się naprawić Okazało się, że dziki uszkodzeniu montaż statecznika poziomego będzie znacznie ułatwiony Łoże statecznika poziomego pozostawia trochę do życzenia, trochę czasu mi zeszło zanim udało mi się ustawić statecznik w poziomie i w równej odległości od środka kadłuba Potem zostało już tylko wykorzystać ścinki folii ze statecznika i zamaskować efekty naprawy Postanowiłem do lotek zastosować dużo mniejsze serwa od STD, a mianowicie GWS Micro 2BBMG. Ich moc to 5.4 kg przy 4.8V, przekładnia metalowa i 2 łożyska, co o tym myślicie.
ertman_176 Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Postanowiłem do lotek zastosować dużo mniejsze serwa od STD, a mianowicie GWS Micro 2BBMG. Ich moc to 5.4 kg przy 4.8V, przekładnia metalowa i 2 łożyska, co o tym myślicie. Pytanie tylko po co ? Oczywiście jeżeli takie posiadasz to możesz je spokojnie założyć. Tylko czy nie bedzie to wymagało przerabiania gotowych mocowań ??
Depesz Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Opublikowano 24 Marca 2009 Pytanie tylko po co ? W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś, tak właśnie takie miałem na zbyciu. Mocowania nie trzeba było przerabiać, bo trzeba było je zrobić pod serwo. Zwykła płytka sklejkowa z dwoma klockami. Ja dodatkowo dla bezpieczeństwa stosuję taśmę dwustronną. Już raz taki klocek mi się odkleił w Beaverze i taśma uratowała samolot. A tak to wygląda już po zamontowaniu Klapy napędza jedno serwo, akurat miałem pod ręką Spektruma i już jest na swoim miejscu. Fajni pomyślany napęd klap, będzie całkowicie niewidoczny. Płat po sklejeniu robi wrażenie. Wydaje się, że ma ogromną powierzchnię. No i jeszcze ktoś się nie mógł doczekać i już wlazł do kabiny ;D
Depesz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam. Prace nad Spitem powoli idą do przodu, cały czas czekam na paczkę z HC z silnikiem. Do podwozia zastosowałem nisko profilowe serwo o mocy 7 kg i muszę przyznać, że ledwo co daje radę. Spowolnienie ruchu serwa przez aparaturę daje świetny efekt. Kierunkiem i wysokością sterują moje ulubione serwa Spektrum I jeszcze półka na pakiet, który notabene ledwo co się tam mieści. Zastanawia mnie jak wyjdzie wyważenie, jedynym elementem, którym będę miał możliwość ustalić środek ciężkości jest pakiet zasilający odbiornik i serwa, 4 x Sanyo NiMH 2500
hubert_tata Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Do podwozia zastosowałem nisko profilowe serwo.... Ale nie jest to typowe serwo podwoziowe, prawda? Na zdjęciu wygląda, jakby popychacz od jednej z goleni trochę blokował serwo.
Depesz Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Nie, serwo nie jest typowo podwoziowym, dlatego, że chciałem użyć spowolnienia. Jeśli chodzi o popychacze, to tylko tak wygląda. Musiałem nawet zeszlifować łeb śruby mocującej orczyk.
f-150 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Wydaje ni się że twój problem z serwem podwozia wynika z tego iż w skrajnych położeniach serwo pracuje na małych kątach orczyka względem popychacza.Powinieneś zwiększyć długość orczyka i zmienić kąt na większy.Wtedy wystarczy mniejszy ruch serwa do pokonania tej samej drogi przez podwozie,a serwo nie będzie dochodzić do skrajnych położeń.
Geralt Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Wprawdzie moje serwo jest dużo mocniejsze, ale na początku próbowałem z orczykiem takiej wielkości jak u Ciebie. I pomimo mocniejszego serwa były problemy. Teraz dałem dłuższe ramiona w orczyku jest super.
adiks7 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Możecie doradzić jakieś serwo które będzie się nadawać do podwozia do modelu do 3,5 kg, typowo podwoziowe z hiteca kosztuje ok.115 zł, znajdę coś tańszego ażeby dało sobie radę z podwoziem?, co sądzicie o zastosowaniu spowalniacza serwa?
Barlu Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Spowalniacz dobra rzecz jeśli nie masz wolnego proporcjonalnego kanału [suwak pokrętło itp.]. Bo jeśli masz proporcjonalny wolny to bez sensu Z serw poszukaj coś z TP lub innej 'Chińszczyzny' , ale o jakim udźwigu to Ci nie powiem.
marcin133 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Możecie doradzić jakieś serwo które będzie się nadawać do podwozia do modelu do 3,5 kg, typowo podwoziowe z hiteca kosztuje ok.115 zł, znajdę coś tańszego ażeby dało sobie radę z podwoziem?, co sądzicie o zastosowaniu spowalniacza serwa? Ja zastosowałem te serwo i pracuje ładnie. Jest to typowe serwo podwoziowe więc nie ma możliwości ustawień krańcowych wychyleń używając EPA w nadajniku za to używając tą właśnie funkcję można regulować szybkość pracy serwa.
Modelarz 2123 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Witam mam pytanie odnośnie wyważenia tego samolotu. Jak jest on wyważony ? wyważyłem go według instrukcji i bez paliwa. Pierwszy lot skończył się na drzewie, mam wrażenie że za bardzo wyważony był na tył. Prosił bym kogoś doświadczonego o poradę jak ustawić środek ciężkości w tym modelu
Depesz Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Mój pierwszy lot mógł się zakończyć tak samo, ale udało mi się go jakoś posadzić. Zmieniłem wyważenie i latam nim do dziś Przy najbliższej okazji sprawdzę mój środek ciężkości.
Pioterek Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Elektryfikacja myśliwca tej wielkości jest już sporym wyzwaniem. Nie chodzi tu o same wykonanie konwersji, ale głównie o koszt eksploatacji modelu. Jak doszedłem do wniosku po paru latach zabawy w elektryki, że szybkie myśliwce są tu najmniej ekonomiczne. Załączam pliki w których jest podpowiedź jak dobierać silnik elektro. Dla Twojego modelu może być (jeżeli zachowasz jego wagę) Power 60 - to dobre, ekonomiczne i trwałe silniki, ale trochę kosztują niestety. Ja do modelu 4,5 kg używam jednak Power 90 i mam wtedy odpowiedni "odjazd". Gratuluję pomysłu i trzymam kciuki. Blue Nose Hangar 9 - EP EFLPower90OutrunnerInstructions (3).pdf EFLM4060A_Power60_out_manual.pdf
Modelarz 2123 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 ok czekam i ustawie u siebie taki sam
Pioterek Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Witam mam pytanie odnośnie wyważenia tego samolotu. Jak jest on wyważony ? wyważyłem go według instrukcji i bez paliwa. Pierwszy lot skończył się na drzewie, mam wrażenie że za bardzo wyważony był na tył. Prosił bym kogoś doświadczonego o poradę jak ustawić środek ciężkości w tym modelu A jak go wyważałeś w pozycji do lotu czy do góty nogami?
Modelarz 2123 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 do góry nogami bo widziałem że tak wyważają. Jest jakaś różnica czy do góry czy do dołu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.