endriuRC Opublikowano 22 Czerwca Autor Opublikowano 22 Czerwca Kadłub nr 2 Ciut lepiej lecz nadal za szybko składam w całość. 2
endriuRC Opublikowano 24 Czerwca Autor Opublikowano 24 Czerwca Dziś produkcja kadłuba nr3 Podszedłem do tematu z duzo większą wiedzą... Czy się udało zobaczymy jutro wieczorem... Moja modelarnia w bloku to robienie przeciągu maksymalnego zeby nie śmierdziało i robota wre.. Po krótkim napiszę etap prac 1. 2x woskuje formę woskiem Polivaks N 2. Po wyschnięciu wosku nakładam PVA 3. Po wyschnięciu PVA maluje farbą z utwardzaczem formę 4. Jak farba sie zacznie utwardzać czyli jakieś 25-30min zaczynam nakładać w zakamarki żelkotem czyli żywicę z aerosilem a na resztę żywicę. Stosuję tkaninę 2x 80g splot skośny 2/2 ze sklepu Havel. Niedługo zrobię filmik od początku jak to wygląda. 3
Ares Opublikowano 24 Czerwca Opublikowano 24 Czerwca Pomimo przeciągu , kup sobie taką maskę: Półmaska ochronna 3M 6200 (rozmiar M-średni) Szkoda zdrowia a żywica która paruje pomimo dobrej wentylacji jednak część tego wdychasz. Nie wiem czym laminujesz , ale polecam tkaninę 48g/m2 , dobrze się układa i łatwo się przesącza. Lepiej dać więcej cienkich warstw niż jedną grubą. No ale to już jak kto woli. Fajnie ,że masz zapał i chce ci się budować. 1
endriuRC Opublikowano 25 Czerwca Autor Opublikowano 25 Czerwca Nie mam pojęcia co robię źle... Znowu mi do kopyta delikatnie w niektórych miejscach złapało żywice Kładłem 2x wosk Wosk-czekałem aż wyschnie-polerka i drugi raz to samo. Pozniej malowanie PVA Tak sie zastanawiam.. i jest pewna teoria. Gdy maluje pędzlem kopyto on po chwili zaczyna twardnieć i klei się do formy... W Tym momencie moze ściągac pva co powoduje właśnie klejenie się fo formy zywicy z farbą
pacek Opublikowano 25 Czerwca Opublikowano 25 Czerwca malowanie farby pędzlem to chyba nie najlepszy pomysł
endriuRC Opublikowano 25 Czerwca Autor Opublikowano 25 Czerwca 18 minut temu, pacek napisał: malowanie farby pędzlem to chyba nie najlepszy pomysł Nie mam pistoletu lakierniczego i w tym jest problem 😕
Ares Opublikowano 25 Czerwca Opublikowano 25 Czerwca 1 godzinę temu, endriuRC napisał: Gdy maluje pędzlem kopyto on po chwili zaczyna twardnieć i klei się do formy... Spróbuj zastosować do nakładania żywicy zamiast pędzla wąski wałeczek piankowy . A jeżeli malujesz formę to inaczej jak natryskowo nie da rady zrobić tego dobrze : może sróbuj malować sprayem ? Formę też bym woskował więcej razy ( może 3 lub 4 razy?) 1
endriuRC Opublikowano 26 Czerwca Autor Opublikowano 26 Czerwca 8 godzin temu, Ares napisał: Spróbuj zastosować do nakładania żywicy zamiast pędzla wąski wałeczek piankowy . A jeżeli malujesz formę to inaczej jak natryskowo nie da rady zrobić tego dobrze : może sróbuj malować sprayem ? Formę też bym woskował więcej razy ( może 3 lub 4 razy?) Farba w sprayu 2składnikowa kosztuje 70zł trzeba ją wykorzystać odrazu bo zaschnie. Najlepiej zrobić np 5 kadłubów i później malować sprayem pytanie czy będzie dobrze kolor trzymał Waga kadłuba widoczna na zdjęciu
mirolek Opublikowano 26 Czerwca Opublikowano 26 Czerwca Jestem pod mega wrażeniem Twoich dokonań 👍 Świetna jakość kadłuba i dobra waga ... składaj skrzydła (chyba na zdjęciu widziałem komplet pokrytych rdzeni) i czas na test modelu w powietrzu. Przekonaj się, czy model o większej rozpiętości skrzydła spełni Twoje oczekiwania co do finalnej wagi, zwrotności i prędkości. ms 1
endriuRC Opublikowano 26 Czerwca Autor Opublikowano 26 Czerwca 29 minut temu, mirolek napisał: Jestem pod mega wrażeniem Twoich dokonań 👍 Świetna jakość kadłuba i dobra waga ... składaj skrzydła (chyba na zdjęciu widziałem komplet pokrytych rdzeni) i czas na test modelu w powietrzu. Przekonaj się, czy model o większej rozpiętości skrzydła spełni Twoje oczekiwania co do finalnej wagi, zwrotności i prędkości. ms Pokryte rdzenie to dwie prawe połówki ale dorobię dwie lewe i mam komplet. Żaden problem trzeba tylko mieć motywację której mi zupełnie nie brakuje 😅.
Ares Opublikowano Czwartek o 19:21 Opublikowano Czwartek o 19:21 14 godzin temu, endriuRC napisał: Farba w sprayu 2składnikowa kosztuje 70zł trzeba ją wykorzystać odrazu bo zaschnie. Najlepiej zrobić np 5 kadłubów i później malować sprayem pytanie czy będzie dobrze kolor trzymał Andrzej , ja miałem co innego na myśli: generalnie jest dobrze i nie ma się co czepiać ale Ty chyba malujesz laminat po wyjęciu z formy? Bo można spróbować zrobić tak: po dokładnym nawoskowaniu formy prysnąć formę cienką warstwą zwykłej jednoskładnikowej farby w sprayu ( zwykły akryl za 15 zł) i po wyschnięciu farby normalnie laminujesz a jak wyciągasz kadłub z formy to farba zostaje na laminacie i masz od razu wyrób z kolorem. To też można spróbować tak zrobić. Choć w sumie do modeli ACES to nie warto się za bardzo pieścić bo kraks jest sporo.
endriuRC Opublikowano Czwartek o 19:50 Autor Opublikowano Czwartek o 19:50 59 minut temu, Ares napisał: Andrzej , ja miałem co innego na myśli: generalnie jest dobrze i nie ma się co czepiać ale Ty chyba malujesz laminat po wyjęciu z formy? Bo można spróbować zrobić tak: po dokładnym nawoskowaniu formy prysnąć formę cienką warstwą zwykłej jednoskładnikowej farby w sprayu ( zwykły akryl za 15 zł) i po wyschnięciu farby normalnie laminujesz a jak wyciągasz kadłub z formy to farba zostaje na laminacie i masz od razu wyrób z kolorem. To też można spróbować tak zrobić. Choć w sumie do modeli ACES to nie warto się za bardzo pieścić bo kraks jest sporo. Ja maluje w formie dwuskładnikową pędzlem dlatego wychodzi taki gniot. Właśnie będę chciał spróbować zwykłą farbą prysnąć i zobaczę czy paliwo będzie ją zżerać. 4-ty kadłub zrobiony oby był lepszy od poprzedniego. 1
Ares Opublikowano Piątek o 13:12 Opublikowano Piątek o 13:12 17 godzin temu, endriuRC napisał: Ja maluje w formie dwuskładnikową pędzlem dlatego wychodzi taki gniot. Właśnie będę chciał spróbować zwykłą farbą prysnąć i zobaczę czy paliwo będzie ją zżerać. Aha , no to spoko i wcale nie wychodzi gniot : jest całkiem dobrze a w combacie nie ma sensu za dużo kombinować.
endriuRC Opublikowano Piątek o 13:24 Autor Opublikowano Piątek o 13:24 5 minut temu, Ares napisał: Aha , no to spoko i wcale nie wychodzi gniot : jest całkiem dobrze a w combacie nie ma sensu za dużo kombinować. Generalnie chodzi o to by znaleźć technologię produkcji skrzydeł czy tez kadłuba powtarzalną w 100%. Wszelkie udogodnienia w postaci szablonów i innych narzedzi pomocniczych dedykowanych pod model bardzo ułatwiają technologię ale aby dojsc do tego trzeba troszke czasu. Na ten moment jestem przed produkcją skrzydeł i jeszcze tutaj muszę się zmierzyć poraz pierwszy z całą procedurą lecz dla chcącego nic trudnego. Mam nadzieję że za tydzień pierwsza Nakajima z mojej ręki wzniesie się w powietrze i będę mógł otworzyc szampana picollo 🤣
endriuRC Opublikowano Piątek o 15:45 Autor Opublikowano Piątek o 15:45 Kolejny kadłub juz w ręku Wyszedł fenomenalnie Tutaj troszke wzmocniłem przód co dało ciut większą wagę ale nie jest źle 147g jest dobrą wagą. Malowanie pędzlem jest daremne muszę kupic pistolet lakierniczy. 2
Ares Opublikowano Piątek o 16:19 Opublikowano Piątek o 16:19 A jaką technologię chcesz zastosować przy budowie płatów?
endriuRC Opublikowano Piątek o 16:29 Autor Opublikowano Piątek o 16:29 9 minut temu, Ares napisał: A jaką technologię chcesz zastosować przy budowie płatów? Styropian kryty fornirem
Ares Opublikowano Piątek o 16:44 Opublikowano Piątek o 16:44 19 minut temu, endriuRC napisał: Styropian kryty fornirem No to powinno pójść w miarę szybko. Jeżeli rdzenie będziesz ciął sam to czasu na opanowanie techniki trzeba nieco więcej , a jeśli będziesz korzystał z gotowych to nie powinno być większych problemów. Parę zdjęć z które mogą się przydać: obaz 4.doc obraz 1.doc obraz 2.doc obraz 3.doc Oklejanie balsą rdzenia skrzydła styropianowego.doc 1
endriuRC Opublikowano Piątek o 17:26 Autor Opublikowano Piątek o 17:26 40 minut temu, Ares napisał: No to powinno pójść w miarę szybko. Jeżeli rdzenie będziesz ciął sam to czasu na opanowanie techniki trzeba nieco więcej , a jeśli będziesz korzystał z gotowych to nie powinno być większych problemów. Parę zdjęć z które mogą się przydać: obaz 4.doc 83 kB · 1 pobranie obraz 1.doc 101 kB · 2 pobrania obraz 2.doc 105 kB · 1 pobranie obraz 3.doc 73 kB · 1 pobranie Oklejanie balsą rdzenia skrzydła styropianowego.doc 1.32 MB · 2 pobrania Dzięki ! Bardzo przydatne informacje.
Ares Opublikowano Piątek o 18:13 Opublikowano Piątek o 18:13 38 minut temu, endriuRC napisał: Bardzo przydatne informacje. Kiedyś znalazłem te zdjęcia w internecie i sobie zapisałem na dysku. Uczyłem się m.im. z tego. Zamiast ścisku stosuję obciążenie w postaci betonowych 20kg bloczków ale myślę ,że takie deski ze śrubami są lepszym pomysłem. Fornirem nigdy nie robiłem ale balsą tak i po wykonaniu takich płatów zupełnie zrezygnowałem ze skrzydeł żeberkowych krytych folią. To jest mocna solidna i szybka technologia w sam raz do combatu. Jak robić masz na filmach Mirka ja tylko dodam ,że warto rozprowadzać klej wałeczkiem piankowym bo jest wtedy równomierna warstwa kleju a i wagowo wychodzi fajnie. Deskę montażową polecam kupić sobie kamienny parapet: ciężkie to jak cholera ale płaszczyzna jest idealnie równa i prosta. Do domu się nada a do Tira w trasę to już musisz coś lżejszego brać🙂 Podziwiam zapał ,że w przerwach jeszcze masz siłę robić modele. 2 1
Rekomendowane odpowiedzi