robas69 Opublikowano 25 Sierpnia Opublikowano 25 Sierpnia Cześć, czy ktoś z Was budował ten model w skali 1:5 http://modelpartner.ig.pl/sklep/?pl_rwd-5-2-04-m,156 Może ktoś chce się podzielić wrażeniami z budowy i latania? Wyposażenia? O większym bracie w skali 1:4 napisał Krzysiek z Bydgoszczy.
robas69 Opublikowano Niedziela o 16:11 Autor Opublikowano Niedziela o 16:11 Koledzy, nikt nie budował tego modelu?
Chrapek Opublikowano Niedziela o 20:07 Opublikowano Niedziela o 20:07 Niestety mój zestaw czeka na sklejenie (Czekam na lepsze czasy jak dzieciaki dorosną żebym miał więcej czasu) zestaw kupiła mi żona na 40dziestkę rwd 5 1:5 z model partner
robas69 Opublikowano Niedziela o 20:50 Autor Opublikowano Niedziela o 20:50 Widząc staranność z jaką budujesz model motorówki to muszę czekać na Twoją relację z budowy RWD żeby mieć się na kim wzorować.
Chrapek Opublikowano Poniedziałek o 18:44 Opublikowano Poniedziałek o 18:44 Napewno będę chciał wsadzić jakiegoś elektryka bo oleju od spalinówek mam dosyć wycierania zresztą model RWD musi być oklejony a wiadomo olej wszędzie wejdzie potem mycie denaturatem Modele spalinowe jakie miałem (Żarowe) wszystkie były malowane chemoutwardzalną farbą dwuskładnikową bynajmniej kadłuby to jeszcze jakoś wytrzymywało Myślę że taki silnik wielkości 4250 800 lub 500 kV byłby spoko duże śmigło mały skok
robas69 Opublikowano Poniedziałek o 19:03 Autor Opublikowano Poniedziałek o 19:03 Ja myślałem o Saito FG 11 bo w sieci popularny jest Piper Cub Hangar 9 o rozpiętości 2 m, czyli analogia do RWD.
Chrapek Opublikowano Poniedziałek o 20:14 Opublikowano Poniedziałek o 20:14 Czterotakt też może być oleju wypluwa znacznie mniej
Andrzej Klos Opublikowano Poniedziałek o 21:28 Opublikowano Poniedziałek o 21:28 W dniu 8.09.2025 o 06:07, Chrapek napisał: Niestety mój zestaw czeka na sklejenie ... Moj tez, podobnie jak DKD.
robas69 Opublikowano Wtorek o 15:12 Autor Opublikowano Wtorek o 15:12 DKD miała stateczniki w formie płaskiej deski (brak profilu). Niestety RWD ma tak samo. Oldgliders czy H9 ma normalne żebra, czemu tam tak nie jest?
solainer Opublikowano Wtorek o 18:51 Opublikowano Wtorek o 18:51 22 godziny temu, Chrapek napisał: Czterotakt też może być oleju wypluwa znacznie mniej Jakim sposobem czterosuw ma zostawiać mniej oleju skoro pracują na takiej samej mieszance jak dwusuw? Po wypaleniu tej samej ilości paliwa zostawi na modelu te 18% oleju które było dodane do paliwa. No chyba że czterosuw pali znacznie mniej w stosunku do dwusuwów? Tego nie wiem bo nie miałem obu silników w tej samej pojemności ale wiem że oba konserwują model sporą dawką oleju.
witold_pi Opublikowano Wtorek o 19:15 Opublikowano Wtorek o 19:15 20 minut temu, solainer napisał: Jakim sposobem czterosuw ma zostawiać mniej oleju skoro pracują na takiej samej mieszance jak dwusuw? Po wypaleniu tej samej ilości paliwa zostawi na modelu te 18% oleju które było dodane do paliwa. No chyba że czterosuw pali znacznie mniej w stosunku do dwusuwów? Tego nie wiem bo nie miałem obu silników w tej samej pojemności ale wiem że oba konserwują model sporą dawką oleju. FG11 jest benzynowy na mieszance 3-4% oleju, zapłon masz co 2 obrót więc pali mniej niż 2 takt, model będzie mniej ubrudzony olejem zwłaszcza w porównaniu do żarowego czy np. mojego OS K6 (benzyna 80% reszta olej)
mirolek Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu Cytat Jakim sposobem czterosuw ma zostawiać mniej oleju skoro pracują na takiej samej mieszance jak dwusuw? Zawsze myślałem, że różnica w pracy silnika 4 suwowego względem silnika 2 suwowego jest oczywista, omawiana w szkole podstawowej i nie pozostawia już pola do dyskusji 🤔 Chyba dostałem fajny temat do pokazania i omówienia w poradniku modelarza 😁... ale do brzegu. Warto zobaczyć na YT stare filmy pokazujące popularnego kiedyś Trabanta i smugę niebieskiego dymu (szarego w czarno-białych nagraniach ) To efekt oczywiście niskooktatnowego paliwa ale również efekt nie spalonej mieszanki paliwowej. Spalanie w cyklu dwusuwowym powoduje, że w jednym czasie następuje opróżnianie komory spalania i zasysanie kolejnej dawki mieszanki do sprężania a to w efekcie finalnym powoduje wylot nie spalonego jeszcze paliwa na zewnątrz komory spalania. Oczywistym jest zatem, że leje się z tłumika a lepkie pozostałości mieszanki spalonego i nie spalonego paliwa oblepiają wszystko na około. W silniku czterosuwowym suw ssania i suw wydechu to dwie różne fazy pracy sinika a wtryskiwana mieszanka nie ma prawa wydostać się na zewnątrz przed zapłonem. Dlatego spalanie mieszanki jest znacznie lepsze (oczywiście nie 100% bo takiego nie uzyskuje się nawet w silnikach z wtórnym dopalaniem spalin) ale znacznie lepsze niż w dwusuwie, moc silnika zatem wzrasta a spada zużycie paliwa. Reasumując w prostych słowach, ilość tego lepkiego oleju jaka jest w tej samej mieszance paliwowej w obu modelarskich silnikach w czterosuwie spala się w większości w czasie pracy silnika a w dwusuwie sporo wylatuje z wydechu nie spalone na zewnątrz. ms
solainer Opublikowano 20 godzin temu Opublikowano 20 godzin temu Nie ma tematu, ja o żarowym a wy o benzynowym rozmawiacie.
mirolek Opublikowano 20 godzin temu Opublikowano 20 godzin temu a jaka różnica? ..czy zapłon iskrowy czy żarowy nie zmienia idei pracy silnika dwu lub czterosuwowego. ms
witold_pi Opublikowano 20 godzin temu Opublikowano 20 godzin temu Godzinę temu, mirolek napisał: Reasumując w prostych słowach, ilość tego lepkiego oleju jaka jest w tej samej mieszance paliwowej w obu modelarskich silnikach w czterosuwie spala się w większości w czasie pracy silnika a w dwusuwie sporo wylatuje z wydechu nie spalone na zewnątrz. co ci się spala?
mirolek Opublikowano 19 godzin temu Opublikowano 19 godzin temu Paliwo do silników żarowych zawiera nawet do 20% oleju i ten olej zawarty w paliwie zostaje częściowo spalony w czasie pracy silnika. Silnik jest smarowany paliwem z tym olejem ale jednocześnie olej wraz z paliwem jest spalany. Oczywiście im mniej oleju zostanie spalone tym więcej go zostanie do smarowania ale chyba nie zakładasz, że to się tak pięknie i czysto rozpada na frakcje, że spali się tylko metanol z nitro a olej zostaje i tylko smaruje. ms
witold_pi Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu 4 godziny temu, witold_pi napisał: w czterosuwie spala się w większości w czasie pracy silnika Na podstawie jakich źródeł stawiasz tak niedorzeczną tezę?
robas69 Opublikowano 12 godzin temu Autor Opublikowano 12 godzin temu Panowie, ten wątek dotyczy modelu, a nie teorii pracy silników i sporów z tym związanych.
Rekomendowane odpowiedzi