Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety mój zestaw czeka na sklejenie

(Czekam  na lepsze czasy jak dzieciaki dorosną żebym miał więcej czasu) zestaw kupiła mi żona na 40dziestkę 

rwd 5  1:5  z model partner

 

Opublikowano

Napewno będę chciał wsadzić jakiegoś elektryka bo oleju od spalinówek mam dosyć wycierania zresztą model  RWD musi być oklejony a wiadomo olej wszędzie wejdzie potem mycie denaturatem 

Modele spalinowe jakie miałem 

(Żarowe) wszystkie były malowane chemoutwardzalną farbą dwuskładnikową bynajmniej kadłuby to jeszcze jakoś wytrzymywało 

Myślę że taki  silnik wielkości 4250  800 lub 500 kV byłby spoko duże śmigło mały skok 

Opublikowano

DKD miała stateczniki w formie płaskiej deski (brak profilu). Niestety RWD ma tak samo. Oldgliders czy H9 ma normalne żebra, czemu tam tak nie jest?

Opublikowano
22 godziny temu, Chrapek napisał:

Czterotakt  też może być oleju wypluwa znacznie mniej

Jakim sposobem czterosuw ma zostawiać  mniej oleju skoro pracują na takiej samej mieszance jak dwusuw? Po wypaleniu tej samej ilości paliwa zostawi na modelu te 18% oleju które było dodane do paliwa. No chyba że czterosuw pali znacznie mniej w stosunku do dwusuwów? Tego nie wiem bo nie miałem obu silników w tej samej pojemności ale wiem że oba konserwują model sporą dawką oleju. 

Opublikowano
20 minut temu, solainer napisał:

Jakim sposobem czterosuw ma zostawiać  mniej oleju skoro pracują na takiej samej mieszance jak dwusuw? Po wypaleniu tej samej ilości paliwa zostawi na modelu te 18% oleju które było dodane do paliwa. No chyba że czterosuw pali znacznie mniej w stosunku do dwusuwów? Tego nie wiem bo nie miałem obu silników w tej samej pojemności ale wiem że oba konserwują model sporą dawką oleju. 

FG11 jest benzynowy na mieszance 3-4% oleju, zapłon masz co 2 obrót więc pali mniej niż 2 takt, model będzie mniej ubrudzony olejem zwłaszcza w porównaniu do żarowego czy np. mojego OS K6 (benzyna 80% reszta olej)

Opublikowano
Cytat

Jakim sposobem czterosuw ma zostawiać  mniej oleju skoro pracują na takiej samej mieszance jak dwusuw?

Zawsze myślałem, że różnica w pracy silnika 4 suwowego względem silnika  2 suwowego jest oczywista, omawiana w szkole podstawowej i nie pozostawia już pola do dyskusji 🤔

Chyba dostałem fajny temat do pokazania i omówienia w poradniku modelarza 😁... ale do brzegu.

 

Warto zobaczyć na YT stare filmy pokazujące popularnego kiedyś Trabanta i smugę niebieskiego dymu (szarego w czarno-białych nagraniach :) ) To efekt oczywiście niskooktatnowego paliwa ale również efekt nie spalonej mieszanki paliwowej. Spalanie w cyklu dwusuwowym powoduje, że w jednym czasie następuje opróżnianie komory spalania i zasysanie kolejnej dawki mieszanki do sprężania a to w efekcie finalnym powoduje wylot nie spalonego jeszcze paliwa na zewnątrz komory spalania. Oczywistym jest zatem, że leje się z tłumika a lepkie pozostałości mieszanki spalonego i nie spalonego paliwa oblepiają wszystko na około.

W silniku czterosuwowym suw ssania i suw wydechu to dwie różne fazy pracy sinika a wtryskiwana mieszanka nie ma prawa wydostać się na zewnątrz przed zapłonem. Dlatego spalanie mieszanki jest znacznie lepsze (oczywiście nie 100% bo takiego nie uzyskuje się nawet w silnikach z wtórnym dopalaniem spalin) ale znacznie lepsze niż w dwusuwie, moc silnika zatem wzrasta a spada zużycie paliwa.

 

Reasumując w prostych słowach, ilość tego lepkiego oleju jaka jest w tej samej mieszance paliwowej w obu modelarskich silnikach w czterosuwie spala się w większości w czasie pracy silnika a w dwusuwie sporo wylatuje z wydechu nie spalone na zewnątrz.

 

ms

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, mirolek napisał:

Reasumując w prostych słowach, ilość tego lepkiego oleju jaka jest w tej samej mieszance paliwowej w obu modelarskich silnikach w czterosuwie spala się w większości w czasie pracy silnika a w dwusuwie sporo wylatuje z wydechu nie spalone na zewnątrz.

co ci się spala?

Opublikowano

Paliwo do silników żarowych zawiera nawet do 20% oleju i ten olej zawarty w paliwie zostaje częściowo spalony w czasie pracy silnika. Silnik jest smarowany paliwem z tym olejem ale jednocześnie olej wraz z paliwem jest spalany. Oczywiście im mniej oleju zostanie spalone tym więcej go zostanie do smarowania ale chyba nie zakładasz, że to się tak pięknie i czysto rozpada na frakcje, że spali się tylko metanol z nitro a olej zostaje i tylko smaruje.

ms

 

Opublikowano
4 godziny temu, witold_pi napisał:

w czterosuwie spala się w większości w czasie pracy silnika

Na podstawie jakich źródeł stawiasz tak niedorzeczną tezę?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.