Skocz do zawartości

Klej wytrzymały na temperaturę


TEQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam dość istotny problem. Otóż chcę zrobić węglową rurkę pod silnik w rakietoplanie. Chodzi o rurkę z węgla 200g/m w którą wejdzie silnik rakietowy 20-40 n/s. Normalnie można zrobić rurkę na żywicy, zakleić w modelu. Ale tak powstają problemy. Korpus pracującego silnika rozgrzewa się do ok. 70-80 stopni. Dzisiaj osobiście byłem świadkiem zaklejenia silnika w rurce. Potrzebuję jakiegoś kleju/żywicy która wytrzyma taką temperaturę. Ma ktoś jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Skurcz nie skurcz, silniczek na pewno też puchnie w trakcie pracy, w końcu niezłe ciśnienie ma w środku... no i temperaturę, a jak wiadomo to w podwyższonej temperaturze ciała się rozszerzają w niskiej na odwrót. Wystarczy spojrzeć na "Małego" po kąpieli w zimnej wodzie i już wszystko wiadomo...

Myślę więc że zbyt ciasno spasowana rurka jest problemem, a nie temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywica istotnie juz w temperaturze 70 stopni zaczyna mięknąć ale masz do wyboru albo silikon gdzie ten najtańszy wytrzymuje ok 160 stopni a wysokotemperaturowe wytrzymuja 250 dajac niestety elastyczne połaczenie lub klej CA.Sa również zywice dwuskładnikowe które wytrzymują ok. 110 stopni a jest to klej epoxy Dragon dostepny w dwóch tubach w cenie ok. 12 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak jak pamietam, to powłoka z laminatu szklanego, laminowana na szkło wodne jest odporna na temperaturę. Taki laminat na powłokę gondoli silnika sie nie nadaje, bo ma mniejszą wytrzymałośc od laminowanego na żywicę, ale jako przekładka pomiędzy gondoloą z carbonu a silnikem , może się sprawdzić. Szkło wodne do nabycia w sklepach z chemią budowlaną.

PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o CA to osobiście odradzam (tam w nawiązaniu do postu któregoś z kolegów) osobiście dośiwadczyłem przkrej historii z CA - kiedyś udało mi sie zepsuć wtyczke do baterii, a była mi gwałt potrzebna (wyrwałem bolce zabezpieczające piny) wiec zalałem je cyjanoakrylem, w końcu nie przewodzi prądu... i tu lipa bo po jednym locie okazało się, że prąd, który szedł przez piny nadtopił CA i na stałe połączył mi baterię z regularotem... musiałem wszystko ordynarnie urżnąc i wywalić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.