Mateusz17bl Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Cześć nie wiem czy normalny jest wydostający się czarny przepalony olej z tłumika razem ze spalinami kupiłem nowy silnik dotarłem go i po kilku lotach zaczą się wydostawać właśnie taki czarny olej z tłumika nie wiem czy to jest normalne czy coś jest z nim nie tak silnik pracuje poprawnie.latam na paliwie z olejem rycynowym 80/20 i tez na paliwie z dodatkiem 5% nitro może zmienić paliwo?
BartekSz Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Obstawiam że masz za uboga mieszankę silnik sie przegrzewa i dodatkowo przepala olej, odkręć mu z półobrotu.
MASK Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Sprawdź czy tłumik jest dobrze poskręcany i dobrze dokręcony do silnika.
radek872 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Cześćnie wiem czy normalny jest wydostający się czarny przepalony olej z tłumika razem ze spalinami kupiłem nowy silnik dotarłem go i po kilku lotach zaczą się wydostawać właśnie taki czarny olej z tłumika nie wiem czy to jest normalne czy coś jest z nim nie tak silnik pracuje poprawnie.latam na paliwie z olejem rycynowym 80/20 i tez na paliwie z dodatkiem 5% nitro może zmienić paliwo? A dokłądnie to chodzi CI o to, że cieknie z pod tłumika czy normalnie wylatuje czarny olej bo rycyna własnie tak wyglada jek przeleci przez silnik, więc sie nie martw tym zawsze czarna maź wychodzi tymbardziej, że masz 20% oleju. Te tłumiki zawsze puszczają producent niby pisze, że silnik jest tak precyzyjnie wykonany, że nie daje uszczelki jednak bez sylikonu wysokoteperaturowego bedzie tam zawsze cos sie wydostawać ten sam problem jest z os maxem 55AX Skrzydło po 5 lotach
Mateusz17bl Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 dzięki wszystkim wszyscy mi pomogliście właśnie taka maż się wydostaje z wylotu tłumika a nie ze cieknie dzisiaj przed sprawdzeniem tematu odpalałem silnik i bardzo mocno sie nagrzał aż parzył :x to go szybko zgasiłem pewnie za mocno mu skręciłem iglice ale obroty miał jak nigdy teraz będe o tym pamiętał bo szkoda by zniszczyć silniczek
modelmaniak Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Daj sobie spokój z paliwem na rycynie... zastosuj syntetyk np. aerosynth i po kłopocie.
Grabcio Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Ten silnik będzie Ci ładnie pracował na paliwie Model Technics F/I Sport (18% oleju syntetycznego Klotz i 5% nitro) lub Contest (olej - tak samo i 10% nitro). Samą rycyną szybko zaklajstrujesz sobie silnik.
radek872 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Nie prawda na rycynie latają os maxy kolegi z lat 80 i do dzis nic sie nie "zaklajstrowało" chyba mylisz z 4 taktami rycyna jest dobra do 2 suwa i do puki nie było syntetyku jakos nikt nie sapał, że mu sie zakleja. Nagle wszystkim teraz wychodzą problemy na rycynie żal :| PS oczywiscie syntetyk będzie lepszy, ale nie róbcie z rycyny mazi niszczącej silnik bo tak nie jest. Wiele osób lata na rycynie i można sie kłócić co do wyższości jednego oleju nad drugim
Slawek_9000 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 no i zapach spalin na oleju rycynowym- bezcenny można nisko przelecieć nad pasem i poczuć swój model, w syntetyku nie ma takich doznań
Grabcio Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Nie prawda na rycynie latają os maxy kolegi z lat 80 i do dzis nic sie nie "zaklajstrowało" chyba mylisz z 4 taktami rycyna jest dobra do 2 suwa i do puki nie było syntetyku jakos nikt nie sapał, że mu sie zakleja. Nagle wszystkim teraz wychodzą problemy na rycynie żal :| PS oczywiscie syntetyk będzie lepszy, ale nie róbcie z rycyny mazi niszczącej silnik bo tak nie jest. Wiele osób lata na rycynie i można sie kłócić co do wyższości jednego oleju nad drugim Nie napisałem, że rycyna niszczy silnik. Może natomiast oblepiać silnik i model osadem trudnym do usunięcia. Rycyna jest jednym z niewielu, dobrym, organicznym środkiem smarującym mieszającym się z metanolem, mającym jednak swoje wady. Dlatego zaczęto szukać rozwiązań syntetycznych. Podając dwa typy paliw nie kierowałem się doświadczeniem kolegów, lecz kilkuletnim, własnym, z dwoma silnikami typu, o którym pisał założyciel tego wątku. Poza tym, z tego co mi wiadomo odmiana oleju Klotz zastosowana w tych paliwach zawiera około 6% (tego nie pamiętam) rycyny w celu poprawy właściwości smarujących. Sam napisałeś, że syntetyk będzie lepszy. W przypadku tego silnika - tak. Dodam tylko, że miałem też do czynienia z silnikiem, który przy docieraniu nie tolerował syntetyków i trzeba było stosować typowe 80% metanol i 20% rycyny :wink: .
Mateusz17bl Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Rycyna jest przede wszystkim tańsza głownie dlatego ja stosuje i nie zmierzam jej zamienić na syntetyk bo paliwo mieszam sobie sam i wolę mieć więcej paliwa na rycynie i umyć model niż przepłacać ponad dwa razy :faja: a silnikowi nic się nie stanie u nas na modelarni zawsze używano olej rycynowy co prawda ten z apteki ale tez rycyna,silniki chodziły i chodzą. :lol2:
Grzesiek Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze na syntetyku szybciej zuzywaja sie silniki niz na rycynie.Mialem MVVS-s 3,5 i moj koles mial takiego samego tak samo exploatowanego ,tyle ze jego na syntetyku chodzil a moj na rycynie.Moj chodzi do dzisjaj a on juz zapomnial ze mial taki silnik (skonczyla sie kompresja)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.