Mateusz17bl Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Cześć nie wiem czy normalny jest wydostający się czarny przepalony olej z tłumika razem ze spalinami kupiłem nowy silnik dotarłem go i po kilku lotach zaczą się wydostawać właśnie taki czarny olej z tłumika nie wiem czy to jest normalne czy coś jest z nim nie tak silnik pracuje poprawnie.latam na paliwie z olejem rycynowym 80/20 i tez na paliwie z dodatkiem 5% nitro może zmienić paliwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Obstawiam że masz za uboga mieszankę silnik sie przegrzewa i dodatkowo przepala olej, odkręć mu z półobrotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Sprawdź czy tłumik jest dobrze poskręcany i dobrze dokręcony do silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Cześćnie wiem czy normalny jest wydostający się czarny przepalony olej z tłumika razem ze spalinami kupiłem nowy silnik dotarłem go i po kilku lotach zaczą się wydostawać właśnie taki czarny olej z tłumika nie wiem czy to jest normalne czy coś jest z nim nie tak silnik pracuje poprawnie.latam na paliwie z olejem rycynowym 80/20 i tez na paliwie z dodatkiem 5% nitro może zmienić paliwo? A dokłądnie to chodzi CI o to, że cieknie z pod tłumika czy normalnie wylatuje czarny olej bo rycyna własnie tak wyglada jek przeleci przez silnik, więc sie nie martw tym zawsze czarna maź wychodzi tymbardziej, że masz 20% oleju. Te tłumiki zawsze puszczają producent niby pisze, że silnik jest tak precyzyjnie wykonany, że nie daje uszczelki jednak bez sylikonu wysokoteperaturowego bedzie tam zawsze cos sie wydostawać ten sam problem jest z os maxem 55AX Skrzydło po 5 lotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz17bl Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 dzięki wszystkim wszyscy mi pomogliście właśnie taka maż się wydostaje z wylotu tłumika a nie ze cieknie dzisiaj przed sprawdzeniem tematu odpalałem silnik i bardzo mocno sie nagrzał aż parzył :x to go szybko zgasiłem pewnie za mocno mu skręciłem iglice ale obroty miał jak nigdy teraz będe o tym pamiętał bo szkoda by zniszczyć silniczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Daj sobie spokój z paliwem na rycynie... zastosuj syntetyk np. aerosynth i po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabcio Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Ten silnik będzie Ci ładnie pracował na paliwie Model Technics F/I Sport (18% oleju syntetycznego Klotz i 5% nitro) lub Contest (olej - tak samo i 10% nitro). Samą rycyną szybko zaklajstrujesz sobie silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Nie prawda na rycynie latają os maxy kolegi z lat 80 i do dzis nic sie nie "zaklajstrowało" chyba mylisz z 4 taktami rycyna jest dobra do 2 suwa i do puki nie było syntetyku jakos nikt nie sapał, że mu sie zakleja. Nagle wszystkim teraz wychodzą problemy na rycynie żal :| PS oczywiscie syntetyk będzie lepszy, ale nie róbcie z rycyny mazi niszczącej silnik bo tak nie jest. Wiele osób lata na rycynie i można sie kłócić co do wyższości jednego oleju nad drugim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 no i zapach spalin na oleju rycynowym- bezcenny można nisko przelecieć nad pasem i poczuć swój model, w syntetyku nie ma takich doznań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabcio Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Nie prawda na rycynie latają os maxy kolegi z lat 80 i do dzis nic sie nie "zaklajstrowało" chyba mylisz z 4 taktami rycyna jest dobra do 2 suwa i do puki nie było syntetyku jakos nikt nie sapał, że mu sie zakleja. Nagle wszystkim teraz wychodzą problemy na rycynie żal :| PS oczywiscie syntetyk będzie lepszy, ale nie róbcie z rycyny mazi niszczącej silnik bo tak nie jest. Wiele osób lata na rycynie i można sie kłócić co do wyższości jednego oleju nad drugim Nie napisałem, że rycyna niszczy silnik. Może natomiast oblepiać silnik i model osadem trudnym do usunięcia. Rycyna jest jednym z niewielu, dobrym, organicznym środkiem smarującym mieszającym się z metanolem, mającym jednak swoje wady. Dlatego zaczęto szukać rozwiązań syntetycznych. Podając dwa typy paliw nie kierowałem się doświadczeniem kolegów, lecz kilkuletnim, własnym, z dwoma silnikami typu, o którym pisał założyciel tego wątku. Poza tym, z tego co mi wiadomo odmiana oleju Klotz zastosowana w tych paliwach zawiera około 6% (tego nie pamiętam) rycyny w celu poprawy właściwości smarujących. Sam napisałeś, że syntetyk będzie lepszy. W przypadku tego silnika - tak. Dodam tylko, że miałem też do czynienia z silnikiem, który przy docieraniu nie tolerował syntetyków i trzeba było stosować typowe 80% metanol i 20% rycyny :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz17bl Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Rycyna jest przede wszystkim tańsza głownie dlatego ja stosuje i nie zmierzam jej zamienić na syntetyk bo paliwo mieszam sobie sam i wolę mieć więcej paliwa na rycynie i umyć model niż przepłacać ponad dwa razy :faja: a silnikowi nic się nie stanie u nas na modelarni zawsze używano olej rycynowy co prawda ten z apteki ale tez rycyna,silniki chodziły i chodzą. :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze na syntetyku szybciej zuzywaja sie silniki niz na rycynie.Mialem MVVS-s 3,5 i moj koles mial takiego samego tak samo exploatowanego ,tyle ze jego na syntetyku chodzil a moj na rycynie.Moj chodzi do dzisjaj a on juz zapomnial ze mial taki silnik (skonczyla sie kompresja) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.