Skocz do zawartości

Bleriot XI w skali 1:4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Biorę się za budowę półmakiety Bleriota XI - samolotu który pierwszy dokonał przelotu nad kanałem La Manche ( lub Kanałem Angielskim - zależy z której strony patrzeć :) ). Dlaczego połmakiety? Ano bo oryginał wymaga sporo zmian żeby toto chciało latać i dało się sterować . Muszę dodać lotki- oryginał miał ruchome skrzydła. Muszę zmienić prawdopodobnie cięgła sterujące sterem wysokości i kierunku. Muszę zrobić ster wysokości bo budowa całego ruchomego płata ogonowego mi się nie uśmiecha. Rozpiętość 2 metry, waga startowa <= 4 kg, napęd elektryczny. Profile oryginalne. Model będzie w wersji z silnikiem rotacyjnym ( dummy) Gnome-Rhone. Oryginał miał trzycylindrowy silnik Anzani.

Nie mogłem nigdzie znaleźć informacji o modelu RC tego samolotu zbudowanym w Polsce. Czyżby premiera?

 

FotkaMAM.thumb.jpg.ea3dbbec507b81654c74653d1b5a7ca3.jpg

 

Kadlub.jpg

Skrzydło.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Macieju- no niestety nie będziesz pierwszy. Parę już lat temu popełniłem Bleriota, ale trochę mniejszego- rozpiętość 1500 mm. Życzę przyjemnej budowy i wooolnego latania na końcu, tu jest link do wątku o nim na naszym forum: 

 

Opublikowano

Nie mogłem znaleźć. Dzięki za poprawkę :)

A to sobie wydrukuję i powieszę nad biurkiem :) 

"Ogólnie realizacja tego modelu, po przyjęciu generalnej koncepcji, polega na dużej ilości improwizacji, albo lepiej powiedzieć- szukaniu rozwiązań na bieżąco"

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kadłub jest kompletny z tym imponujacym "łóżkiem" stanowiącym konstrukcję podwozia. Czekam na makietę silnika gwiazdowego Gnome-Rhone

IMG_3720.thumb.jpg.57f17e51e9840d23c3bbfc29f5079882.jpg

  • Lubię to 2
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mamy update przedświąteczny. Przyjąłem kąt natarcia skrzydła 2.5 stopnia, statecznika 0 stopni. Zobaczymy czy się sprawdzi, jakby co jest możliwość regulacji statecznika w dużym zakresie.

Od Mikołaja mam dostać makietę silnika Gnome-Rhone montowanego w późniejszych wersjach Bleriota XI i wtedy wytnę dziurę w bocznych ściankach kadluba

 

IMG_3745.thumb.jpeg.6a1876fec595ee52ffb18642398d0c90.jpegIMG_3747.thumb.jpeg.43613cd1148c81f0e06048c7f2c9d9bc.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Przód/góra kadłuba gotowa. Na drugiej fotce widać pokrywy dwóch przestrzeni w kadłubie - tylna to serwa i odbiornik, przednia akumulator wkładany pionowo.

Pylon wspiera olinowanie skrzydeł od góry.

 

IMG_3749.thumb.jpeg.3a7f17587c71c1361741fe1ff5d5861c.jpeg

 

IMG_3750.thumb.jpeg.0a893835ff251d9bdc36d0d64ad61238.jpeg

 

 

 

 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Widać postęp w budowie, już bliżej niż dalej. Mój Bleriot wymagał wykłonu silnika w bok (śmigło prawe, więc w prawo)- inaczej leciał prosto, albo ewentualnie skręcał w lewo, zakręty w prawo były "wojewódzkie". Powoli zbliża się ten etap, że wejdzie zabudowa wyposażenia🙂

Opublikowano

To chyba nie Bleriot ale coś bardzo podobnego. Na zdjęciu dosyć znany modelarz Andrzej Umiński w r 1981, klubowy kolega z Aeroklubu Łódzkiego. Model w powietrzu zachowywał się bardzo dobrze, z lądowaniem miał trochę kłopotów ale być może Andrzej nie miał wtedy dużej wprawy, bo właśnie przeszedł z modeli na uwięzi do RC.

Lublinek2.bmp

Opublikowano
11 godzin temu, Michal K napisał:

To chyba nie Bleriot ale coś bardzo podobnego. Na zdjęciu dosyć znany modelarz Andrzej Umiński w r 1981, klubowy kolega z Aeroklubu Łódzkiego. Model w powietrzu zachowywał się bardzo dobrze, z lądowaniem miał trochę kłopotów ale być może Andrzej nie miał wtedy dużej wprawy, bo właśnie przeszedł z modeli na uwięzi do RC.

Lublinek2.bmp 525.72 kB · 24 pobrań

Coś Bleriotopodobne, choć w tym samolocie klimacik to robi to całe "łóżko" i koła podwozia, a tego tam brak. No ale to inna epoka.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.