krankor Opublikowano 20 Lipca 2011 Autor Opublikowano 20 Lipca 2011 Ten silnik montuje się na krzyżaku. Dlaczego prułeś wieżyczkę? Wyciągnąć nieco przewody. Podłączyć na goldy, czy polutować, zaizolować i wciągnąć spowrotem. A dziurę wokół wejścia przewodów w wieżyczkę zapaćkać silikonem. Potem zawsze wydłubiesz. Jakby co Na pewno do tego przyda się luk od spodu, za redanem. Żeby dostać się do regulatora, bo chyba tam go wsadziłeś.
Grzegorz Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Regulator - na szczęście - mam "na górze", za pakietem. A pruć trzeba było. bo nakrętki mocowania silnika były wewnątrz gondoli silnikowej. Nowy silnik przykręcę wkrętami do drewna. Będzie "w razie czego". edit: Silnik wymieniony. Przy okazji zmieniłem śmigło na JXF 7*5 - przy pełnym otwarciu przepustnicy napęd pobiera 15A, obrotów nie zmierzyłem. Ponadto okazało się, że padło serwo od lotek. A więc dodatkowe prucie i łatanie.
Grzegorz Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Dziś w przerwie pomiędzy falami mżawki Polaris z nowym silnikiem został oblatany. Zauroczył mnie duży zakres prędkości - utrzymuje się w powietrzu bez opadania od 1/4 gazu i leci wówczas baaardzo powoli. Mocny silnik z dużymi wychyłami lotek skutkuje "błyskawicznymi" beczkami - do normalnego latania przydaje się ustawienie Dual Rate na 60% (brak nerwowości). Również start z trawy - bez problemu, o ile trawa nie za wysoka. Trochę myszkuje na nierównościach. Silnik i regulator po locie dość gorące - radiator wystawiony na grzbiecie. Zadowolenie z modelu wzrosło jeszcze bardziej .
darqo Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Gratuluję modelu, Polarki są świetne a co najważniejsze to właściwie w każdym terenie można nimi polatać. Na warsztacie mam Polarka 150% , frajda będzie większa
krankor Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Taaaaa, Polarisy coś mają w sobie Gratuluję "wlatania" się. Też przymierzam się do powiększonej wersji. Ciągle próbuję zrobić z niego wyścigowca i coś nie wychodzi
darqo Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Ciągle próbuję zrobić z niego wyścigowca i coś nie wychodzi http://www.abc-rc.pl/p/118/531/silnik-c3530-10-kv1400-430w-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html i pakiet 4s a rozbiegu nie potrzebował http://imageshack.us/photo/my-images/851/dsc00115ft.jpg/]
GiulioN Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Grzegorz, można wiedzieć gdzie były robione zdjęcia na wodzie? Okolica jakby mi znajoma (jezioro Roś niedaleko Wąglika na Mazurach) ale po przeczytaniu skąd jesteś to się zaciekawiłem
Grzegorz Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Te polodowcowe jeziora są do siebie podobne. Fotki były pstrykane na Kociewiu.
Grzegorz Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 I małe conieco w postaci filmików:
Artu Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Jako że wziąłem się za budowę Polaris-a.. to odsmażam kotleta W planach, a właściwie plany już wydrukowane i sklejone, jest budowa modelu 100%, czyli standard. Miał być co prawda 133%, ale to może później, jak się ten sprawdzi. Mam pierwszy dylemat... Model miał być wykonany z płyty EPP 6mm, ale materiału zbrakło, to znaczy mam za mało, niż jest wymagane. :wink: Dylemat polega na tym, co wykonać z EPP, a co "uzupełnić" depronem :roll: Mogę (z tego co posiadam) wykroić skrzydło i "ogon", reszta depron... lub kadłub z EPP a skrzydła, wzmocnienia e.t.c z depronu... Jak radzicie :?:
bzik4 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Artu, a może w sobotnie przedpołudnie śmignąć do Wawy i dokupić EPP? Nie będzie problemu ze stosowaniem różnych klejów, wszystko pokleisz CA a jak zrobisz kombinację EPP-depron to zawsze będą fikołki :wink:
darqo Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Kadłub EPP reszta depron. Jak najbardziej , najsłabszym punktem jest łączenie statecznika pionowego - skrzydła i właśnie kadłuba
Artu Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Dzięki za porady, jutro się zabieram za krojenie EPP i depronu Bzik, taka wycieczka do Stolnicy to ~150km... Wychodzi drożej niż wysyłka kurierska :mrgreen: Darqo, jeśli chodzi o statecznik pionowy, to mam zamiar zastosować patent znaleziony na RCG:
krankor Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Opublikowano 3 Lutego 2012 Może wspominane było wcześniej, ale przydaje się wzmocnienie np. jakimś węglem w dolnych partiach kadłuba. Cały odcinek od redanu. Bo po wzmocnieniu samego statecznika i jego osadzenia właśnie kadłub na dole potrafi się rozrywać.
bzik4 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Bzik, taka wycieczka do Stolnicy to ~150km... Wychodzi drożej niż wysyłka kurierska eee.. w dwie strony nawet 130 niema :wink: To wzmocnienie to z kanapki węglowo depronowej?
darqo Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 na warsztacie czeka 150% i kusi mnie by zrobić delikatny laminat, wariat to i tak nie będzie więc o wagę się nie martwię
Artu Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 To wzmocnienie to z kanapki węglowo depronowej? Kanapka będzie laminat FR4/EPP/FR4. Staram się wystrzegać węgla ze względu na FPV... Ale to dopiero w modelu 150% :mrgreen: Obecnie klei się ogonek...
xader Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 A jak wyglada sprawa z zabezpieczeniem depronu przed woda? Wg. oryginalu pokrycie dolu 3m 77 temu sluzy - chcialbym takze go uzyc ale 60zl za puszke to troche duzo. Znacie inne alternatywy?
krankor Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Opublikowano 7 Maja 2012 Depron to nie "kulkowany" styropian. Nie chłonie wody w przestrzenie między nimi. Oryginały były oklejane początkowo kolorowymi taśmami pakowymi dla wzmocnienia depronowego dna przed uszkodzeniem na trawie. No i w celach estetycznych oczywiście również.
Rekomendowane odpowiedzi