Jump to content

Jaki następny model?


Bartek L

Recommended Posts

Latam już trenerkiem Canary 40 (1m nad ziemią :mrgreen: ), ale to latanie zaczęło mnie już trochę nudzić. Radzę sobie też z takim Yakiem 40 z jakiegoś chińskiego zestawu i chciałbym się poradzić co następne? Myślałem Funtaną X50 i do tego nabardziej się skłaniam, również nad Super Chipmunk 40, ale odrzuciłem go po lekturze wątków na forum.

Zależy mi na czymś o rozpiętości około 1,5m, żeby to wyglądało jak makieta i żeby nie było za bardzo szalone.

Można prosić o rady/sugestie? :D

Link to comment
Share on other sites

Funtana S 50 to model szalony tylko na lotkach poza dobrymi beczkami nic tym nie pokręcisz z Funtaną 100 ma mało wspólnego i odradzam Ci ten model.

 

Tak na szybko http://www.nastik.pl/tm-yak54-40e-arf-p-1151.html , http://www.nastik.pl/tm-yak55-50e-arf-p-2110.html , http://mixmodel.esco.pl/product_info.php?products_id=881

http://mixmodel.esco.pl/product_info.php?products_id=845, http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=44_71&products_id=423

 

Wszystkie te modele, które Ci pokazałem latają bardzo dobrze i mogę dać gwarancje że żaden nie okaże się latającą cegłą.

Katana i Su są u nas na lotnisku bardzo ładnie wychodzą wagowo na spalinie i wykonanie jest bardzo dobre.

 

PS żaden model nie jest szalony może poza decholotami a w radiu masz expo i z kazdego modelu możesz zrobic łagodnego baranka ;D a lepszy akrobacyjny model przy twoich umiejetnosciach jak piszesz będzie tylko sprawiał wiecej frajdy i da Ci wiecej mozliwosci takze bez obaw :D

Link to comment
Share on other sites

Niewiem czy latałeś Funtana 50X i skąd ta opinia, mam właśnie 50 i lata tak jak chcesz, ma niesamowicie wolne podejście do lądowania opada wolniutko i delikatnie, ale na pełnym gazie jest szybka i zadziorna. Lot nożowy wychodzi bez problemów nawet z małymi ustawieniami na kierunku, zawis żaden problem (acz kolwiek moje saito ma przepalone 4 litry i nie jest jeszcze optymalnie ustawiony) i odejście nie jest super żywotne. Lotki ma ustwione na low bo fakt sa bardzo ostre. Serwa na kierunku i wysokości mam HS 635 na lotka futaba 3152. Kumpel ma Funtane 100 moja tez latal (jakos sie bałem pierwszy raz) i robil to samo zarowno jednym jak i drugim samolotem (moze kwestia dobrego pilota). Samolot lata jak po sznurku przewidywalny i łatwy w pilotażu.

Pozdrawiam

Arek K

Link to comment
Share on other sites

To musisz spróbowac zrobic sciane albo harriera wtedy zobaczysz jaka jest róznica miedzy 50 a X100 na pewnym poziomie (podstawowa akrobacja i zawis) lataja podobnie bardziej zaawansowanych akrobacje niestety 50tka nie robi harrier sciana.Ogólnie przy wykonywaniu ciasnych figur na sterze wysokosci nie zrobisz bo model bedzie zadzierał dziób i po chwili opadał

 

No i jak mozna nie zauważyć różnicy miedzy 50 a 100 całkiem inne modele w powietrzu i całkiem inne mozliwosci. Na pewno poczuł rónice i to ogromną zaptaj go no chyba, że krecił tylko beczki i robił zawis to tu nie ma o czym gadać

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki za pomoc. Tak w sumie to teraz zdecyduję się pewnie na coś ruskiego :mrgreen: -jakiś yak albo su. Tylko pojawia się jeszcze jedno pytanie: do takiego modelu lepszy silnik 2, czy 4-taktowy?

Link to comment
Share on other sites

Dobra razem z tatą uznaliśmy, że weźmiemy albo to: yak 55, albo to yak 54. Ale teraz proszę nam jeszcze doradzić czy lepiej wziąć ten silnik ASP FS61AR, czy ten ASP FS70AR , czy ten ASP FS80AR? Z tego co widzę, to ten piewrszy jest o 200g lżejszy i trochę mniejszy od dwóch kolejnych, natomiast one różnią się tylko pojemnością i mocą. Który lepszy? Żeby samolot nie był "wariot", ale żeby można było nim zrobić zawis i inne takie ;D

Link to comment
Share on other sites

Po części zgodze się po dzisiejszym dniu że nie można zrobić wszystkich figur 50Xtak jak 100X (myślę że jak kolega dojdzie do roling harier czy ściana to pewnie zmieni model na dużo większy) ale wynika to w głównej mieże z wielkości modelu i jest to ogólna wada modeli mniejszej wielkości i ich tendencja do przepadania w pionie . Lecz nadal uważam ze jest to super model do dalszego szkolenia się nie jest narwisy ma sensowną prekośc podejścia do lądowania i co najważniejsze jest bardzo lekki jak na swoją wielkość. Co do jaków akurat TM to nawet są rózne opinie tu na forum jedne się rozbił przy oblocie a drugi ma jakieś problemy ze sterowanością na kierunku. Polecam zerknąć na rcuniverse i chwilę się zastanowić nad zakupem, latanie ma być przyjemnościa a nie walką o utrzymanie modelu w powietrzu. Jeszcze z fajnych modeli dobrze się prowadzących jako tzw low winf trainer mogę polecić Something extra firmy SIG.

Pozdrawiam

Arek K

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod
Dobra razem z tatą uznaliśmy, że weźmiemy albo to: yak 55, albo to yak 54. Ale teraz proszę nam jeszcze doradzić czy lepiej wziąć ten silnik ASP FS61AR, czy ten ASP FS70AR , czy ten ASP FS80AR? Z tego co widzę, to ten piewrszy jest o 200g lżejszy i trochę mniejszy od dwóch kolejnych, natomiast one różnią się tylko pojemnością i mocą. Który lepszy? Żeby samolot nie był "wariot", ale żeby można było nim zrobić zawis i inne takie ;D

 

 

Jeżeli masz wybierać między FS52 a FS61 to oczywiście FS61 , jak między FS70 a 80 to oczywiście FS80 ale najlepiej zrobisz jak kupisz o 5 g cięższy FS91 , silnik mocniejszy od pozostałych i w przyszłości będzie mógł napędzać większe modele.Taki silnik ma Krzysiek w swojej Katanie X-lite 1,4m.Z tego co mi pisał to na brak mocy nie narzeka.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam

Niedawno postanowiłem zakonczyć przygodę z Heli

I postanowilłem zakupić jakiegoś akrobata

Czytając Wasze posty na temat modeli , postanowiłem zakupić ten model :

http://www.nastik.pl/phoenix-yak54-p-1455.html

Podobno jest to dość dobrze wykonany model i myślę , że nie będe miał z nim problemów

Jako napęd wybrałem silnik ASP

http://www.nastik.pl/asp-fs70ar-p-216.html

Czemu czterosuwowy ?

Bo podoba mi sie jego praca:)

Jeszcze myślałem o tym modelu

http://www.nastik.pl/black-horse-extra-300s-p-1387.html

Ale juz z silnikiem dwusuwowym

Więc prosze Was o pomoc , czy to dobry wybór ?

Moja kwota na model i silnik wynosi ok 1000 zł

Może macie inne propozycje ?

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje Panowie za pomoc

Caly czas studiuje Wasze wypowiedzi

Ten Tucano co podał- ertman_176 , jest super

Ale i silniczek musi być już duży , żeby pociągnąć taka mase

Ogólnie to podobają mi się makiety , ale chyba nie wybaczają błędów

Wracając do Tucano , ciekawe czy silnik 10cm wystarczy na takie gabaryty ?

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz się bawić modelem w powietrzu to tylko funflaj.Wybór jest dosyć szeroki i ceny przystępne.

choć widzę że bardziej się skłaniasz do modeli ciężkich :D

Link to comment
Share on other sites

A czy wystarczy odbiornik 5-kanalowy

Z opisu modelu (tucano) widzę zapotrzebowanie na 7 serw

Jeszcze jedno , czy wiadomo coś na temat skladania skrzydla (chodzi mi, czy skrzydło mozna podzielić na dwie polówki )

Model jest dość duzy rozpietosciowo i może być problem z transportem :)

Znalazlem ofertę w innym sklepie

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2254,tucano-60-arf-phoenix-model

Ale nie widzę , zeby mial klapy

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.