darek_op Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Tak jak pisałem w powitalni wzięło mnie na dobre. Liczę na Wasze opinie i komentarze. Po przeczytaniu opisów wielu trenerków z tego i innych forów, mój wybór padł na model motylastego. Jestem przekonany,że nie będę żałował. Przeczytałem chyba wszystkie wątki dotyczące tota i na razie mam taki mętlik w głowie jeżeli chodzi o dobór wyposażenia,że na razie nic nie kupowałem. Jeżeli chodzi o akumulatory to jestem zdecydowany na LiFe, mam nadzieję, że pochwalicie mój wybór. A teraz relacja z tego co dzisiaj udało mi się zrobić. Wydrukowane i posklejane plany. Widok mojej małżonki jak zaczęłem sklejać plany i powiedziałem jej co to jest - BEZCENNY A tu już w mojej "modelarni" - zaadoptowany na moje potrzeby garaż Prawie wszystkie elementy kadłuba z depronu Pierwsze przymiarki A ty już posklejane boki tota , jeden przyćiśnięty bo się podnosił :rotfl: Zdjęcia kiepskiej jakości z powodu chwilowego braku aparatu, który zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. :shock:
ertman_176 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Bardzo ładna robota, co do wyposażenia mozesz spokojnie użyć serw HXT 9g, silnik jaki wpadnie w rękę byle dawał co najmniej 500g ciągu oraz regulatora najlepiej 25A.
darek_op Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Zamówiłem w http://www.emodel.pl/ Serwa - Tower Pro serwo SG91R (mini) 4 szt Silnik - Tower Pro 2408-21 GL Regulator - Tower Pro - Regulator 25A Śmigło - Śmigło APC-E , 8 x 4 Czy wszystko dobrze?. Mam zamiar jeszcze zamówić 3trzy akumulatory A123 i nie wiem jaką ładowarkę?
jary14 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 A dlaczego A123 ?? Podobno są słabsze i cięższe od Lipo...
buwi777 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 A dlaczego A123 ?? Podobno są słabsze i cięższe od Lipo... Ale jakie trwałe :mrgreen: a słabsze tylko w "szczególnych" przypadkach i tylko ciut cięższe od lipolek
alkraj Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Ładowarka do A123 to np. RCM Pelikan Shark 20
darek_op Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Tylko cena jest trochę zaporowa Wczoraj miałem zamiar sklejać kadłub, ale nie mogę znaleźć na planach 2 wręg. Nie ma wręgi która znajduje się na krawędzi spływu i następnej w kierunku ogona. Domyśłam się że pewnie trzeba je samemu dopasować, chyba że je gdzieś przeoczyłem?
darek.3333 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Z silnika będziesz zadowolony. Ja taki mam w TOTO-0 i rwie do góry jak należy. Też się zastanawiałem nad A123 ale na razie mam li-pole. Tylko trzy A123 będą miały w sumie coś około 9V napęcia. Jaki tam będzie regulator ? Bo jeśli klasyczny do Li-pol to będzie trzeba go przeprogramować na inny rodzaj baterii bo przy 9V regulator odcina zasilanie silnika bo li-pol jest wtedy już rozładowany (3S). Zastanawiałem się czy nie używać 4-rech A123 tylko tego chyba nikt nie przetestował z klasycznym regulatorem li-pol.
buwi777 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Zastanawiałem się czy nie używać 4-rech A123 tylko tego chyba nikt nie przetestował z klasycznym regulatorem li-pol. :twisted: :twisted: Było ! Prawie wszyscy latają na 4 LiFe zamiast na 3 LiPol'kach i ładują ( o zgrozo ) prosto z 12V PB bo ma owe 14,4V ( 4x3,7 ) - poszukaj ( -cie ) opowieści np. skazoo o jego "wyczynach" ( to forum i Alexa ).
darek_op Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2009 regulator wybrałem taki jak we wcześniejszym poście czyli http://www.emodel.pl/esklep/tower-regulator-p-12.html Mam nadzieję, że będzie to wszystko działało z life, tylko z 3 czy 4 ogniwami Zrobił sie trochę OT więc wrócę do tematu. Nie znalazłem jednak na planach 2 wręg wicę je dzisiaj dorobiłem. Teraz zastanawiam się jak lepiej jest sklejać kadłub. Czy najpierw do jednego boku przykleić wręgi, ustawić je pod kątem prostym do boku i dopiero później przykleić drugi bok, czy może jest inna skuteczna i szybsza metoda?
darek.3333 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Ja robiłem jak zalecał kolega Motylasty czyli pierwszą metodą: wręgi do jednego boku pod kątem prostym a później drugi bok. Ciekaw jestem czy ktoś ma szybszą i skuteczniejszą metodę :wink:
darek_op Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Powoli ale prace idą do przodu, oto efekt kilku ostatnich wieczorów w kadłub wklejona jedna wręga: Szlifowanie stateczników: Stateczniki prawie w komplecie, jeden element się niestety przez moją nieuwagę złamał, ale już klei się nowy: Oczekując na sklejenie kadłuba, chciałem dzisiaj przygotować żeberka i tu spotkała mnie niespodzianka poniewaz dolna część żeber nie jest płaska tylko przy krawędzi natarcja jest lekko zaokrąglona ku górze. Przeglądałem przed chilą zdjęcia na stronie motylastego i faktycznie tak jest, ale zdecydowanie utrudnia to budowę skrzydla na płaskiej desce montażowej. Później już w modelu też nie będą dokłądnie przylegały do kadłuba ponieważ miejsce styku kadłuba ze skrzydłami jest na całej długości proste. Czy przy montażu skrzydeł podłożyć coś pod krawęż natarcia by zachować oryginalny jego kształt, czy zrobić zupełnie płaskie, czy też tak wyprofilować górę kadłuba by skrzydła dokładnie przylegały?
Motylasty Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Jeśli chodzi o żebra i sposób ich klejenia. Ten sam przypadek mamy w ToTo-0 i jedyną radą jest przyklejenie wpierw wszystkich żeberek w części tylnej od tyłu do dzwigara. Później przy zamykaniu płata smarujemy dolne przody żeberek, tu polecam SOUDALA REV 66A ( D4/B4 ). Proponuję zerknąc do materiałów o ToTo-0 na mojej stronie.
darek_op Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2009 bardzo dziękuję za pomoc, faktycznie jest to tam opisane. Czy górna część kadłuba na której "leżą" skrzydła powinna być wyprofilowana pod dolny profil skrzydła?
Motylasty Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Nie koniecznie. Zawsze można dać jakąs podkładkę.
darek_op Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2009 W kadłubie została mi do wklejenia tylko wręga silnikowa. I tu rodzi się pytanie, czy wkleić ją prostopadle do kadłuba , czy od razu ze skłonem?
Motylasty Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Wklje prostopadle, później możesz zawsze skłon i wykłon silnika wyregulować na podkładkach.
darek_op Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Dalsze postępy: Produkcja żeberek Chyba trochę przesadziłem z wycięciem na ster wysokości i musiałem go trochę podnieść Spód już wklejony A to na razie wszystko co już wykończone: I pojawiło się pytanie o wylaminowanie przodu kadłuba . Czy żywica pięciominutowa musi być jakaś specjalna do depronu? Czym można zastąpić tkaninę szklaną? Znalazłem w zapasach rolkę taśmy która pozostała po zeszłorocznym remoncie, to chyba jakaś włóknina służąca do wzmacniania połączeń płyt gipsowych, czy tym można zastąpić?
Motylasty Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Przód możesz zrobic tak jak w Toto-0 bez laminowania a jedynie poprzez oklejenie papierem na wikol i pomalowanie. Co do żywic - pięciominutową nie zdążysz tego zrobić, zywica do laminowania musi być żadka i musisz mieć na to czas . Tkaninę szklaną ewentualnie możesz zastapić szyfonem, jedwabiem ew. bandażem.
sudik Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Przepraszam za Off topic, ale czy zamiast tkaniny szklanej mogę użyć starego np. podkoszulka??... Model ładny ( zresztą jak inne z serii totto ) i czysto wykonany. Kibicuje przey budowie. Pozdrawiam Bartek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.